![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 28,85% |
Pfff kan me niet schelen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er door die stomme wijziging in de adoptiewet geen enkel kind uit een Islamitisch land nog naar België geadopteerd mag worden, is heel zeker niet in het belang van de kinderen aldaar. Maar wat kan dat de holebifederatie schelen? Het zijn trouwens niet alleen maar islamitische staten die dat niet meer willen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hypocriet geval!
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit in de hoogste graad. We weten al jaren wat de gevolgen zijn voor het kind, of beter: we weten al jaren dat er geen gevolgen zijn voor kinderen, aangezien homokoppels al jarenlang probleemloos kinderen grootbrengen. Het enige wat nu veranderd is, is dat het kind met beide ouders een juridische band kan hebben en dat kan alleen maar in het belang van het kind zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn ermee in het reine ? Ook moeders zijn ermee in het reine . Ze stoten homo-kinderen af . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal niet. Als een overheid van een ander land ermee dreigt om adopties naar ons land niet langer toe te staan als onze overheid kinderen laat adopteren door homoseksuelen, dan is dat je reinste chantage. Noem een kat toch gewoon een kat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 20:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik wou even een argument aanhalen dat ik nog niet vaak gehoord heb in dit debat.
Als je naar de antropologische "norm" rond verwantschapsrelaties kijkt, dan zie je maar één ding, namelijk dat er geen norm bestaat. Crosscultureel gezien is het aantal huwelijksvormen en verwantschapssystemen schier onbeperkt, net zoals noties over "vader"- en "moeder"-rollen, over de plaats van het kind in de familie en in de erfelijkheidslijnen, enzovoort. De diversiteit toont aan dat er geen "natuurwetten" zijn waardoor een kind altijd een vader en een moeder zou moeten hebben. In vele culturen heeft een kind tientallen vaders en geen moeder; of andersom, enkel vrouwen die een collectieve ouderschapsrol opnemen, waarbij het "vaderlijke" element door oudere vrouwen wordt ingekleurd, enzovoort. In de meeste culturen is de biologische vader irrelevant, en neemt enkel de oom langs vaders- of moederszijde (afhankelijk van het lineage-systeem), de "vaderrol" op - als er al sprake is van een vaderfiguur, want die vind je bijlange niet in alle culturen. Dan zijn er nog echt exotische systemen waarbij een kind enkel een schijnmoeder heeft en twee vaders, enzovoort... Het belangrijkste gegeven uit deze empirische vaststellingen die door antropologen zijn gemaakt, is dat de burgerlijke notie van het gezin ("mama, papa, et moi") eerder uitzondering is dan regel. In de meeste culturen bestaat er geen kerngezin, en evenmin het burgerlijke concept van subjectiviteit en individualiteit dat ermee gepaard gaat en dat in onze cultuur zo centraal staat. Bovendien blijkt uit de antropologische feiten dat er een radicaal verschil bestaat tussen "natuur" en "cultuur" (bijvoorbeeld: de biologische vader heeft niks van doen met de sociale vader, die veel belangrijker is). Dit impliceert dat homo's perfect kinderen kunnen opvoeden, zolang ze maar de juiste sociale rol spelen. De biologie is hier totaal irrelevant. Bodifee is niet erg verstandig maar ook niet dom. Hij weet zeer goed waar antropologen het over hebben wanneer zij het verschil maken tussen biologisch en sociaal gedetermineerd ouderschap. Hij vindt deze vaststelling alleen zo ambetant dat hij er niet graag over spreekt. Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het burgerlijke kerngezin, met zijn pathetische, oedipale "mama-papa-et-moi" driehoeksrelatie, wel onze norm is. Ook al is die eigenlijk "abnormaal". Wanneer Bodifee, als ouwe conservatieve knar, die abnormaliteit wil in stand houden, dan is dat zijn goed recht. Maar wanneer hij spreekt over een soort "natuurwet" die eist dat een kind van nature uit een vader en moeder nodig heeft, dan is hij volledig fout. Dan fantaseert hij. Dat heeft geen enkele antropologische of sociologische basis. De antropologische feiten zijn keihard. Mama-papa-et-moi is abnormaal. De Human Relations Area Files hebben meer dan een miljoen records die comparatief onderzoekt rond deze problematiek mogelijk maakten. De conclusies zijn sluitend. Harde wetenschappelijke feiten. Bodifee zou gewoon eens een cursusje antropologie moeten volgen. Laatst gewijzigd door C2C : 23 december 2006 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Niet? Wat betekende dit dan: Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de overgrote meerderheid van culturen bestaat er geen "papa, mama, et moi" doctrine. Integendeel. Het gros van de mensheid vindt dat een kind recht heeft op vele vaders en vele moeders (verwantschap en familie als collectief organisatieprincipe). En in de meeste culturen verschilt de 'biologische' vader van de 'sociale' vader. In sommige is er zelfs helemaal geen vader in het spel, enkel moeders. In alle culturen (behalve in de abnormale Westerse), is het collectieve, de lineage, van belang. Nooit het individu, de papa en de mama. Eigenlijk zijn papa en mama irrelevant. Niet enkel de antropologie toont dat aan, ook de cross-culturele psychologie bewijst dat. Kinderen kunnen perfect vaders en moeders inwisselen. Het belangrijkste is dat er een collectief is dat zich met het kind bezig houdt. Kinderen zijn in principe, van nature uit kleine communistjes. Cross-culturele kinderpsychologie toont dat dat heel goed aan: er is geen enkele grond om aan te nemen dat een kind een papa en een mama nodig heeft. Integendeel, kinderen hebben vooral nood aan vele verschillende sociale personae. De vernauwing tot papa-mama-et-moi is slecht voor de psychische ontwikkeling van kinderen. Het leidt tot neurotische, onnozele, kleinzielige burgertjes. Volledig tegennatuurlijk. Geef dus toe dat je uitspraken enkel gelden voor de (abnormale) culturen waar het kerngezin en een oedipale (=abnormale) driehoeksrelatie tussen mama-papa-ik centraal staan. Dat is echt een heel kleine minderheid van culturen. Laatst gewijzigd door C2C : 23 december 2006 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zult misschien denken dat ze daar maar niet zo achterlijk moeten zijn of zo, maar ik vind dat de holebifederatie beter had gedacht aan de duizenden kinderen die nu van een adoptie naar België slechts kunnen dromen. Ik krij het serieus op mijn heupen als de holebifederatie verklaart voor dit recht te hebben gestreden in het belang van het kind. Ge moet maar durven. Wat een onbeschaamdheid, juist tegenover kinderen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 december 2006 om 21:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze zullen heeel veeel begrip hebben voor uw standpunt (!). Ze vinden wellicht allemaal dat uw rechten belangrijker zijn dan de hunne. Ik spreek dan nog niet over de ouderloze kinderen in België en hoe die in het buitenland bekeken worden in hun zoektocht naar een kind. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |