![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 januari 2007 om 15:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() En ondertussen schijnt niemand zich enige zorgen te maken over het menselijke leed waarmee dit conflict gepaard gaat. Het is onduidelijk hoeveel vluchtelingen het conflict al op de been heeft gebracht of hoeveel slachtoffers er al zijn gevallen. En de vluchtelingen die hoopten op hulp in Kenia (waaronder veel vrouwen en kinderen) werden daar vrolijk gedeporteerd naar Somalia in mensonwaardige omstandigheden. Alweer een schending van het internationaal recht. Maar who cares hé, als de islamitische rechtbanken maar verdreven zijn!
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 3 januari 2007 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Who supports them? Where the UIC militia has obtained its substantial weaponry and financing is unclear. Some fingers have been pointed towards Saudi Arabia and others to wealthy foreign supporters of Islamic militancy. Ethiopia's rival, Eritrea, is accused of passing weapons to the UIC. What about the alleged al-Qaeda links? The main source of concern for the United States is alleged al-Qaeda involvement. The UIC denies any links, or that there are terror training camps in Somalia. But diplomats believe that small groups of al-Qaeda militants, including foreigners, are operating in the country. There have been at least four attacks on US and Israeli targets in East Africa - all linked in some way to Somalia. dit is zeker en vast wel een kolonisatie! Hun wil gaan opleggen aan iedereen en zo hun teritorium proberen uitzetten... Zo is het altijd gebeurd en zo zullen ze blijven proberen nog eens goed dat ze op hun doos krijgen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Zoek misschien eens op in je woordenboek wat kolonisatie betekent ofzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
En de agressors zijn wel degelijk de sharia-aanhangers die probeerden de Somalische regering omver te werpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Hoezeer u het ook ontkent, u bent een verdediger van de sharia-aanhangers en hun onmenselijk systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() De Kroaten zijn bijvoorbeeld nog altijd boos over het wapenembargo, dat Servië niet trof omdat zij alle arsenalen hadden.
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Wel? Indien hun opslagplaatsen geplunderd zijn, zijn ze toch ontwapend? Dan is deze actie toch een succes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of ze hun tradities en gewoontes gaan veranderen denk ik wel, alleen weet ik niet wanneer. Maar die redenering mag je niet tegenhouden om de Islamisten in Somalië te ontwapenen. Het gaat mij trouwens helemaal niet om die mensen hun tradities, gewoonten of cultuur. Het gaat enkel en alleen om wapens. Je kan de Islamisten gerust ontwapenen, ik zie niet in wat het probleem is. En met naïef zijn heeft dat niets te maken. Een pleidooi voor ontwapening mag je nooit "naïef" noemen. Dat is immoreel, vind ik. Laatst gewijzigd door Stefanie : 3 januari 2007 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Garantie... Wanneer heb je die wel? Mijn punt is alleen dat de Islamisten in Somalië moeten ontwapend worden. Dat is alles wat ik zeg. Merkwaardig hoe gij daar zo moeilijk over doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is juist de bedoeling van de radicale moslims dat we ons onderwerpen aan de Islam. Maar dat weiger ik. Het is gewoon onzin dat we ons niet tegen de moslim-terroristen mogen verdedigen. En als jij beweert dat een verdediging en het ontwapenen van radicale moslims voor nog meer geweld zal zorgen, dan stelt de gematigde Islam dus volgens u niks voor. Ik dacht dat er ook gematigde moslims waren? Ik dacht dat niet �*lle moslims de jihad tegen het westen steunen? Waarom zouden wij dan de gematigde moslims in de steek moeten laten? Uw bericht hier sterkt mij nog meer in mijn overtuiging. We mogen de gematigde moslims niet in de steek laten en hebben dus de morele plicht om op te treden tegen de radicale moslims en om te voorkomen dat er in Somalië trainingskampen voor moslim-terroristen komen. Misschien dat gij dat naïef vindt, maar ik vind dat de gematigde moslims veel beter verdienen dan uw geblaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 4 januari 2007 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Die opslagplaatsen zijn GEPLUNDERD. De wapens zijn dus gewoon in omloop. Van ontwapening is geen sprake (zie ook mijn vorige post). En dacht je nu echt dat er geen islamisten meer overblijven? Dat die allemaal verdreven zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Je snapt het niet. De islamisten zijn alles behalve ontwapend. De overgangsregering en zeker de Ethiopische troepen kunnen niet rekenen op steun bij de bevolking omdat die bevolking na meer dan tien jaar chaos onder de islamitische rechtbanken eindelijk een zekere stabiliteit kende. Die steun is nochthans cruciaal. Nu dreigt er niet alleen opnieuw chaos, maar ook nog eens toestanden zoals in Irak. En dat zal de steun voor de islamisten alleen maar doen toenemen. Net het tegenovergestelde van wat men wilde bereiken dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |