![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kleine opmerking.
Toen ik vanmiddag mijn dagschotel ging eten, waren er twee heren die samen af en toe een safke gingen afbranden. Het restaurant beschikte niet over een rooklokaal, dus gingen ze buiten. Daarbij zag je de uitbaatster telkens ongerust kijken... Zou dit niet iets zijn voor restorunners? Je gaat lekker eten, drinkt een heerlijke Chateau Mouton, bestelt nog een dessert en gaat in afwachting een sigaretje roken op straat. Eenmaal de aandacht even verslapt... Roef! Eer ze het door hebben, zijn ze al ver weg.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik stel voor dat we de rokers buiten hun wil verplichten te blijven zitten tot ze betaald hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Gouverneur
|
![]() Een beetje meer verdraagzaamheid zou hier wonderen kunnen doen.
En ja, ik weet de repliek al: als het over mijn gezondheid gaat, wil ik best onverdraagzaam zijn. Nochtans ben ik zelf een niet-roker maar ik heb absoluut geen probleem met mensen die een sigaretje willen opsteken na hun eten. Voor alle sceptici hieromtrent: ook mensen die niet roken ademen schadelijke uitlaatgassen in. Na de discussie over rokers, die over wagens een beetje aanzwengelen? Een oude wijsheid: wie niet rookt of drinkt, sterft gezond.
You never walk alone Laatst gewijzigd door another brick : 5 januari 2007 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En van die rook heb je aan een tafel verder (toch algauw 2 meter) met een dergelijk systeem toch geen last meer van?
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k ben zelf een zware roker en ik kan je garanderen dat zelf ik dat merk ondanks die installatie .... de enigste truuk die die min of meer helpt/hielp was dat het zowel fysiek gescheiden ruimtes betrof en er een deftige gescheiden luchtbehandeling ( <> rookafzuiging ) aanwezig was |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Smaken rokers eigenlijk hun eten nog wel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard...maar 't schijnt in vele mindere mate getuigen mensen die dat claimen nadat ze het opgegeven hebben
![]() 't schijnt bovendiens dat ze niet alleen over een betere smaakzin beschikken als toen ze nog rookten maar over een véél betere reukzin als diegenen die nooit hebben gerookt ![]() dat doet nadenken natuurlijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat men enerzijds toelaat, gaat men naderhand verbieden. Van consequentie gesproken!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mogen wij beiden eisen wat we willen, en geen van ons beiden mag zijn wil opdringen aan anderen. Wie zijn wil wel mag opdringen aan anderen, dat is de wetgever. Tenminste in een demokratie toch. De wetgever verbiedt illegale drugs ook in je privé huis. De wetgever verbiedt roken in restaurants, sinds nieuwjaar. Jij blijft nu maar eisen, je hebt gelijk. Maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En nu komt een einde aan de theorie, en begint de praktijk: ik krijg gelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heeft nog nooit de realiteit kunnen tegenhouden. Kijk maar naar het cannabisverbruik. En zogezegd eeuwige evoluties kunnen tien jaar later al keren. Wie zou er ooit gedacht hebben dat er terug stemmen opgaan voor gescheiden onderwijs, en hier en daar al schuchtere realisaties? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel geschreven: "Ik krijg gelijk". Als ik zie welke wijziging wat roken betreft, sinds vorig jaar, op de werkvloer; als ik zie dat nu in restaurants en zo de wet al zeer goed nageleefd wordt; als ik zie dat in vele landen, zelfs echte "rook"-landen, de wetgeving verder staat dan wij .. als ik zie ... zoveel zaken ... dan had ik moeten schrijven "ik heb gelijk gekregen".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu eens de ene, dan weer de andere. Panta rhei. Dat kunnen wij allemaal hebben. ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 6 januari 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor vandaag stel ik me dan toch tevreden dat rokers hun dingen buiten moeten doen als ze op 't werk of op restaurant zitten. Gisteren was het slechter voor mij, vandaag is 't goed, morgen zien we wel. Bedankt voor de tip om mijn strijdvaardigheid aan te scherpen en om argwanig te blijven dat het verworvene mij kan ontvallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De tegenstanders van de Brave New World-dictatuur worden steeds actiever. |
||
![]() |