Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 16:43   #121
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Waarom juist de Palestijnen? Wat is er mis aan hen in de ogen van de Arabieren dan?
mss zijn de palestijnen minderwaardig in hun ogen omdat ze er maar niet in slaan om de joden eruit te gooien en daardoor door hun vernedering de andere arabieren vernederen.
Wat de egyptenaren en Syriers dan vergeten is dat ze zelfs meerdere malen in het zand hebben moeten bijten.
Oud 13 februari 2007, 20:48   #122
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
that's not the point, Palestina is een naam opgelegd door de romeinen nadat ze de joodse opstand in de provincie Judea hadden neergeslagen.
De romeinen kozen deze naam trouwens niet willekeurig, Palestina is een afgeleide van Filistijn wat de aartsvijanden van de joden waren.
de arabieren die er woonden gebruiken de naam palestijn om zogenaamd de geschiedenis te vervalsen. arafat beweerde dat de palestijnen en hijzelf afstammelingen waren van de Filistijnen ( een flagrante leugen : de filistijnen waren géén semieten).
Om de geschiedenins nog ingewikkelder te maken.

Judea, Galilea en Jeruzalem werden alledrie afzonderlijk bestuurd.
Galilea was een vazalstaat van het Romeinse rijk dat niet door de Romeinen bezet was.
Judea werd bestuurd vanuit Caesera, Jeruzalem door Joodse hogepriesters. Jeruzalem ligt apart in Judea.

Tijdens het Romeinse rijk woonden zon 1 miljoen Joden in Palestina en 5 miljoen daarbuiten in het Romeinse rijk.
Daarbij had Palestina een gemengde bevoling van Joden en Hellintische cultuur wat toen al voor spanningen zorgden.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 16:51   #123
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Om de geschiedenins nog ingewikkelder te maken.

Judea, Galilea en Jeruzalem werden alledrie afzonderlijk bestuurd.
Galilea was een vazalstaat van het Romeinse rijk dat niet door de Romeinen bezet was.
Judea werd bestuurd vanuit Caesera, Jeruzalem door Joodse hogepriesters. Jeruzalem ligt apart in Judea.

Tijdens het Romeinse rijk woonden zon 1 miljoen Joden in Palestina en 5 miljoen daarbuiten in het Romeinse rijk.
Daarbij had Palestina een gemengde bevoling van Joden en Hellintische cultuur wat toen al voor spanningen zorgden.
mja,
wou het niet te complex maken hé.
Oud 14 februari 2007, 18:56   #124
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
mja,
wou het niet te complex maken hé.
Moet je die film eens bekijken over de genocide, die uitbrak in de omliggende arabische staten, bij het onstaan van Israel.
Moord, verkrachtingen, geweld, uitdrijvingen, diefstal enz.
Raar dat heel veel van die zaken nu nog altijd gebeuren, zelfs in onze eigen contreien.

Hier is de link (uit een andere draad)
http://ajm.ch/wordpress/?p=495

Zoals zo dikwijls is het geweld tegenover islam dikwijls te verklaren door vroegere islam misdrijven.
Vgl. de serviers en de bosniers.
Raar eh, dat ik pas heel recentelijk leerde dat er een bosnische SS troep bestond, die lelijk te keer ging, voornamelijk tegen toenmalige servische verzetsstrijders.
Waarom wordt dat niet aangeleerd in onze hedendaagse geschiedenis?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 14 februari 2007 om 18:58.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 19:02   #125
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Moet je die film eens bekijken over de genocide, die uitbrak in de omliggende arabische staten, bij het onstaan van Israel.
Moord, verkrachtingen, geweld, uitdrijvingen, diefstal enz.
Raar dat heel veel van die zaken nu nog altijd gebeuren, zelfs in onze eigen contreien.

Hier is de link (uit een andere draad)
http://ajm.ch/wordpress/?p=495

Zoals zo dikwijls is het geweld tegenover islam dikwijls te verklaren door vroegere islam misdrijven.
Vgl. de serviers en de bosniers.
Raar eh, dat ik pas heel recentelijk leerde dat er een bosnische SS troep bestond, die lelijk te keer ging, voornamelijk tegen toenmalige servische verzetsstrijders.
Waarom wordt dat niet aangeleerd in onze hedendaagse geschiedenis?
Er was zelfs een Arabische SS groep. Wat ik niet begrijp want als geweten was hoe de Nazi's dachten over Semieten (joden), snap ik niet hoe Arabieren zich op hun gemak kunnen voelen.
Oud 14 februari 2007, 19:17   #126
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Er was zelfs een Arabische SS groep. Wat ik niet begrijp want als geweten was hoe de Nazi's dachten over Semieten (joden), snap ik niet hoe Arabieren zich op hun gemak kunnen voelen.
Voor beiden hetzelfde doel: doodt alle joden.

Er werd trouwens ook altijd verteld, dat ontsnapte SS'ers (voornamelijk??) naar Zuid-Amerika gingen?
Ondertussen leerde ik dat er redelijk veel gewoon zuidwaarts gingen: Egypte, Syrie en consoorten.
Nooit over gehoord in mijn vaderlandsche geschiedenis! Waarom?

Hoe meer ik leer, hoe meer ik ondervind, dat wij al decennia lang worden voorgelogen, met als enig doel: het islam gevaar te vergoeilijken.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 22:38   #127
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Voor beiden hetzelfde doel: doodt alle joden.

Er werd trouwens ook altijd verteld, dat ontsnapte SS'ers (voornamelijk??) naar Zuid-Amerika gingen?
Ondertussen leerde ik dat er redelijk veel gewoon zuidwaarts gingen: Egypte, Syrie en consoorten.
Nooit over gehoord in mijn vaderlandsche geschiedenis! Waarom?

Hoe meer ik leer, hoe meer ik ondervind, dat wij al decennia lang worden voorgelogen, met als enig doel: het islam gevaar te vergoeilijken.
Er waren idd. ex-nazies werkzaam in de wapenindustrie van ondermeer Nasser.
Waarom leerden we dat niet ? Er is een verschil tss "juiste" en "verkeerde" geschiedenis vermoed ik .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be