![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewinter is de objectieve bondgenoot van Belgique. En Belgique is de objectieve bondgenoot van dewinter. Zolang het cordon sanitaire blijft bestaan is dewinter namelijk verzekerd van zijn fake rol als eeuwige opposant, dat hem geen windeieren legt. Een parlementszetel en een gemeenteraadszetel. Was het antivlaams behang ooit niet nogal kritisch over kumul? Dewinter is een pest voor vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan echter enkel hopen dat dit verandert in de toekomst. In de tussentijd zal mijn stem misschien naar het VB moeten gaan, hoewel dit me natuurlijk niet erg aanstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VU was dus ook ooit een pest voor Vlaanderen? Het Belgisch establisment heeft van de VU anders, net zo goed als van het VB, een partij van collaborateurs gemaakt om de Vlaamse emanicipatiestrijd te kunnen verketteren. Eens het kopstuk van de VU 'Leve Belgique' riep vereerde de belze staat dat kopstuk echter met de titel van minister van staat. Belgique vond al heel zijn bestaan lang een stok om de Vlaamse hond te slaan en zal die ook zonder FDW blijven vinden, wees gerust. Verder brengen zitjes in de regering nog altijd meer op dan een fake-rol als opposant. En dat weet FDW ook. Wat het VB denkt over cumuls zul je die partij zelf moeten vragen. Volgens mij is het in alle geval niet het VB dat ze beloofde te zullen afschaffen maar dat tegelijk tegen de klippen van de hel postjes in de politiek en in de zakenwereld cumuleert.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 februari 2007 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoop is als een schietlood aan een driegdraadje.
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde was: 1: ik vertrouw de CD&V niet. 2: ik hoop dat de N-VA in de toekomst haar strategie verandert en haar samenwerking met de CD&V staakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Daar had ze in december een unieke kans toe, die ze laten liggen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mogen alle allochtonen blijven, want mijn vlaanderen is een gastvrij en democratisch land. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2007 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de tussentijd zal ik wel op het VB moeten stemmen, vrees ik. Want hoewel ik weet dat één stem niets uitmaakt, kan ik het ethisch niet aanvaarden dat mijn stem tegen het belang van Vlaanderen zou kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft me toen ontzettend teleurgesteld in haar strategie. En let wel: ik zeg in haar strategie. Ik kan niet akkoord gaan met die keuze voor het kartel, maar ik blijf de N-VA (zonder kartel) nog steeds een zeer goede partij vinden. Ik kan me bijna volledig identificeren met het programma en ik voel me zeer thuis in de lokale partijwerking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar uitpakken met "oh wij zijn zo modern" omdat ze een fuif geven?
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is er mis met een fuif geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Niets, maar het maakt je programma niet modern en daar gaat het dus over bij een partij.
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan Lomeanor, Zwartengeel en anderen: ik begrijp best ook jullie bezorgdheid hoor, maar De Wever verwoordde het wel goed eerder deze week: de kiesdrempel is er gekomen om de N-VA monddood te maken en het is als een boomerang teruggekomen voor Paars: N-VA zocht aansluiting bij de paarse vijand. Is een kartel goed? Nee, dat zie je De Wever ook zo denken.
Is CD&V betrouwbaar? Ik durf er zelfs mijn hand niet voor in het voor steken, jullie weten dat. Daarom zal ik in juni ook enkel op N-VA'ers stemmen. Hoe meer gewicht N-VA krijgt in de einduitslag, hoe meer gewicht ze kan krijgen. Het VB is toch al bij voorbaat uitgeschakeld, hoeveel stemmen ook (ok ja, het is niet mooi, dat weet ik ook wel, hoewel ik totaal niet houd van de stijl van het VB, maar goed dat staat los daarvan). Ik kan enkel maar hopen dat als CD&V woordbreuk pleegt, een deel van haar mandatarissen en achterban opstapt.
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Partijen moeten ook meegaan met hun tijd. De jongeren die er nu bijkomen, gaan uitmaken wanneer en hoe België zal ontmanteld worden. Hoe meer enthousiaste mensen er daarvoor bijkomen, hoe beter.
Zo zie ik dat toch.
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe meer de Franstaligen de wetten uitmaken, hoe fouter het hier gaat ook. Straks gaan we nog lijken op één of ander ex-Sovjetrepubliekje, waar ze ook de waarde van democratie nog moeten leren kennen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 10 februari 2007 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Begin 2003: Paarsgroen stemde voor. Dus de roden, de blauwen en de groenen en Spirit.