Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2007, 20:01   #121
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het zou zo eenvoudig zijn om de Franstaligen hun onrechtvaardige oververtegenwoordiging af te nemen. Dan zou het snel gedaan zijn met belgique.

Misschien wordt het toch eens tijd voor mij om op het VB te gaan stemmen.
Ik vind dat echter geen prettig denkbeeld.
Indien de N-VA niet met zo'n totaal onbetrouwbare partner op het federale en communautaire vlak zat opgezadeld, had ik in juni wellicht nog steeds voor hen gestemd. Want ik twijfel nog steeds geen enkel moment aan hun goede bedoelingen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 20:03   #122
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat waar was zaten hij en zijn partij niet meer achter een cordon.
Toch wel. Flup dewinter (een allochtoon in antwerpen, ze moesten hem buitensjotten) is het perfecte excuus voor het belze establishment om de vlaamse emancipatiestrijd te verketteren. Ik merk het continu, als links-nationalist, Vlaamsgezindheid wordt geassocieerd met extreem rechts.

Dewinter is de objectieve bondgenoot van Belgique. En Belgique is de objectieve bondgenoot van dewinter. Zolang het cordon sanitaire blijft bestaan is dewinter namelijk verzekerd van zijn fake rol als eeuwige opposant, dat hem geen windeieren legt. Een parlementszetel en een gemeenteraadszetel. Was het antivlaams behang ooit niet nogal kritisch over kumul?

Dewinter is een pest voor vlaanderen.
Oud 9 februari 2007, 20:06   #123
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien de N-VA niet met zo'n totaal onbetrouwbare partner op het federale en communautaire vlak zat opgezadeld, had ik in juni wellicht nog steeds voor hen gestemd. Want ik twijfel nog steeds geen enkel moment aan hun goede bedoelingen.
Aan hun goede bedoelingen twijfel ik ook niet. Daarom blijf ik ook nog steeds N-VA lid. Actief lid zelfs. Ik twijfel echter wel aan hun strategie en aan de betrouwbaarheid van CD&V.

Ik kan echter enkel hopen dat dit verandert in de toekomst. In de tussentijd zal mijn stem misschien naar het VB moeten gaan, hoewel dit me natuurlijk niet erg aanstaat.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 20:38   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Toch wel. Flup dewinter (een allochtoon in antwerpen, ze moesten hem buitensjotten) is het perfecte excuus voor het belze establishment om de vlaamse emancipatiestrijd te verketteren. Ik merk het continu, als links-nationalist, Vlaamsgezindheid wordt geassocieerd met extreem rechts.
Wie een geboren West-Vlaming als een allochtoon beschouwt lijdt aan het gevreesde bub-syndroom (opdeling van de nationaliteit afhankelijk van de provincie). Zeer gevaarlijke virus! Vlaamsgezindheid wordt geassocieerd met extreem-rechts. En dan? Ben je niet mans genoeg om deze prietpraat te weerleggen?
Citaat:
Dewinter is de objectieve bondgenoot van Belgique. En Belgique is de objectieve bondgenoot van dewinter. Zolang het cordon sanitaire blijft bestaan is dewinter namelijk verzekerd van zijn fake rol als eeuwige opposant, dat hem geen windeieren legt. Een parlementszetel en een gemeenteraadszetel. Was het antivlaams behang ooit niet nogal kritisch over kumul?
Dit komt rechtstreeks uit het handboek "100 methoden om het Vlaams Belang te beschadigen". Er zijn andere partijen die de objectieve bondgenoot van Belgique zijn. Alle linkse partijen bv. waarvan er één is waar jij vermoedelijk gaat op stemmen.
Citaat:
De PVV bestaat niet meer.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 20:45   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben een Limburger, dus ook maar buitensjotten omdat ik een allochtoon ben in Vlaanderen?

De VU was dus ook ooit een pest voor Vlaanderen?
Het Belgisch establisment heeft van de VU anders, net zo goed als van het VB, een partij van collaborateurs gemaakt om de Vlaamse emanicipatiestrijd te kunnen verketteren. Eens het kopstuk van de VU 'Leve Belgique' riep vereerde de belze staat dat kopstuk echter met de titel van minister van staat.
Belgique vond al heel zijn bestaan lang een stok om de Vlaamse hond te slaan en zal die ook zonder FDW blijven vinden, wees gerust.

Verder brengen zitjes in de regering nog altijd meer op dan een fake-rol als opposant. En dat weet FDW ook.

Wat het VB denkt over cumuls zul je die partij zelf moeten vragen. Volgens mij is het in alle geval niet het VB dat ze beloofde te zullen afschaffen maar dat tegelijk tegen de klippen van de hel postjes in de politiek en in de zakenwereld cumuleert.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 februari 2007 om 20:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 21:04   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik twijfel echter wel aan hun strategie en aan de betrouwbaarheid van CD&V.

Ik kan echter enkel hopen dat dit verandert in de toekomst.
Tsjeven blijven stjeven, of dat nu met Dehaene is of met Leterme.
Je hoop is als een schietlood aan een driegdraadje.
Oud 9 februari 2007, 21:30   #127
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tsjeven blijven stjeven, of dat nu met Dehaene is of met Leterme.
Je hoop is als een schietlood aan een driegdraadje.
Dat bedoelde ik niet. Die twee zinnen doelen op iets anders.

Wat ik bedoelde was:

1: ik vertrouw de CD&V niet.
2: ik hoop dat de N-VA in de toekomst haar strategie verandert en haar samenwerking met de CD&V staakt.
Oud 9 februari 2007, 21:59   #128
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik niet. Die twee zinnen doelen op iets anders.

Wat ik bedoelde was:

1: ik vertrouw de CD&V niet.
2: ik hoop dat de N-VA in de toekomst haar strategie verandert en haar samenwerking met de CD&V staakt.
1. Idem
2. Daar had ze in december een unieke kans toe, die ze laten liggen heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 22:16   #129
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een Limburger, dus ook maar buitensjotten omdat ik een allochtoon ben in Vlaanderen?
de ironie ontgaat u uiteraard weer. Ik pas enkel de achterlijke rethoriek van dewinter op hemzelf toe, hij is een allochtoon in antwerpen.
Voor mij mogen alle allochtonen blijven, want mijn vlaanderen is een gastvrij en democratisch land.

Citaat:
De VU was dus ook ooit een pest voor Vlaanderen?
op een bepaald moment wel ja.

Citaat:
Het Belgisch establisment heeft van de VU anders, net zo goed als van het VB, een partij van collaborateurs gemaakt om de Vlaamse emanicipatiestrijd te kunnen verketteren. Eens het kopstuk van de VU 'Leve Belgique' riep vereerde de belze staat dat kopstuk echter met de titel van minister van staat.
Belgique vond al heel zijn bestaan lang een stok om de Vlaamse hond te slaan en zal die ook zonder FDW blijven vinden, wees gerust.
allemaal correct maar dat weerlegt mijn argumentatie niet. Flup dewinter is een pest voor de vlaamse beweging.

Citaat:
Verder brengen zitjes in de regering nog altijd meer op dan een fake-rol als opposant. En dat weet FDW ook.
de eeuwige paycheck van parlementariër en de gemeenteraad zijn anders ook ni mis en dewinter zal zelf goed genoeg beseffen dat als hij ooit in de regering komt dat het einde van zijn carriére zal zijn, Haidergewijze.
Oud 10 februari 2007, 09:36   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal enkel nog gebeuren als de CD&V de N-VA buitensjot. De N-VA heeft de prachtkans die zij kreeg om er een einde aan te breien gemist. Een tweede krijgt ze nooit meer. Voor mijn part heeft het CD&V-schietlood het driegdraadje van jouw hoop al gebroken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2007 om 09:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 10:48   #131
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal enkel nog gebeuren als de CD&V de N-VA buitensjot. De N-VA heeft de prachtkans die zij kreeg om er een einde aan te breien gemist. Een tweede krijgt ze nooit meer. Voor mijn part heeft het CD&V-schietlood het driegdraadje van jouw hoop al gebroken.
Hoop is niet hetzelfde als verwachting hé knuppel. Ik verwacht jammer genoeg niet dat de dat kartel in de nabije toekomst opgeblazen wordt. Ik kan het natuurlijk wel blijven hopen. Hoop doet leven.

In de tussentijd zal ik wel op het VB moeten stemmen, vrees ik. Want hoewel ik weet dat één stem niets uitmaakt, kan ik het ethisch niet aanvaarden dat mijn stem tegen het belang van Vlaanderen zou kunnen zijn.
Oud 10 februari 2007, 10:52   #132
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar had ze in december een unieke kans toe, die ze laten liggen heeft.
Inderdaad. In december bejubelde ook ik het einde van dat kartel. En ik vond het verschrikkelijk dat de partij daarop terug kwam. De toekomst had mooi kunnen zijn.

De N-VA heeft me toen ontzettend teleurgesteld in haar strategie. En let wel: ik zeg in haar strategie. Ik kan niet akkoord gaan met die keuze voor het kartel, maar ik blijf de N-VA (zonder kartel) nog steeds een zeer goede partij vinden. Ik kan me bijna volledig identificeren met het programma en ik voel me zeer thuis in de lokale partijwerking.
Oud 10 februari 2007, 11:27   #133
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dwaalspoor Bekijk bericht
Welke nieuwjaarsreceptie is dat wel.
Maar uitpakken met "oh wij zijn zo modern" omdat ze een fuif geven?
Oud 10 februari 2007, 11:37   #134
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wat is er mis met een fuif geven?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:46   #135
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
wat is er mis met een fuif geven?
Niets, maar het maakt je programma niet modern en daar gaat het dus over bij een partij.
Oud 10 februari 2007, 15:07   #136
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Aan Lomeanor, Zwartengeel en anderen: ik begrijp best ook jullie bezorgdheid hoor, maar De Wever verwoordde het wel goed eerder deze week: de kiesdrempel is er gekomen om de N-VA monddood te maken en het is als een boomerang teruggekomen voor Paars: N-VA zocht aansluiting bij de paarse vijand. Is een kartel goed? Nee, dat zie je De Wever ook zo denken.
Is CD&V betrouwbaar? Ik durf er zelfs mijn hand niet voor in het voor steken, jullie weten dat. Daarom zal ik in juni ook enkel op N-VA'ers stemmen. Hoe meer gewicht N-VA krijgt in de einduitslag, hoe meer gewicht ze kan krijgen. Het VB is toch al bij voorbaat uitgeschakeld, hoeveel stemmen ook (ok ja, het is niet mooi, dat weet ik ook wel, hoewel ik totaal niet houd van de stijl van het VB, maar goed dat staat los daarvan).
Ik kan enkel maar hopen dat als CD&V woordbreuk pleegt, een deel van haar mandatarissen en achterban opstapt.
Oud 10 februari 2007, 15:09   #137
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Partijen moeten ook meegaan met hun tijd. De jongeren die er nu bijkomen, gaan uitmaken wanneer en hoe België zal ontmanteld worden. Hoe meer enthousiaste mensen er daarvoor bijkomen, hoe beter.
Zo zie ik dat toch.
Oud 10 februari 2007, 15:14   #138
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Je moet niet verwachten dat de franstaligen daar consequent in willen zijn. Zij willen de wet uitmaken in la belgique. Of dat nu als meerderheid of als minderheid moet gebeuren.
Hoe meer de Franstaligen de wetten uitmaken, hoe fouter het hier gaat ook. Straks gaan we nog lijken op één of ander ex-Sovjetrepubliekje, waar ze ook de waarde van democratie nog moeten leren kennen.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 10 februari 2007 om 15:14.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:18   #139
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Aan Lomeanor, Zwartengeel en anderen: ik begrijp best ook jullie bezorgdheid hoor, maar De Wever verwoordde het wel goed eerder deze week: de kiesdrempel is er gekomen om de N-VA monddood te maken en het is als een boomerang teruggekomen voor Paars: N-VA zocht aansluiting bij de paarse vijand. Is een kartel goed? Nee, dat zie je De Wever ook zo denken.
Is CD&V betrouwbaar? Ik durf er zelfs mijn hand niet voor in het voor steken, jullie weten dat. Daarom zal ik in juni ook enkel op N-VA'ers stemmen. Hoe meer gewicht N-VA krijgt in de einduitslag, hoe meer gewicht ze kan krijgen. Het VB is toch al bij voorbaat uitgeschakeld, hoeveel stemmen ook (ok ja, het is niet mooi, dat weet ik ook wel, hoewel ik totaal niet houd van de stijl van het VB, maar goed dat staat los daarvan).
Ik kan enkel maar hopen dat als CD&V woordbreuk pleegt, een deel van haar mandatarissen en achterban opstapt.
Wanneer precies is die kiesdrempel goedgekeurd? Ik zou graag willen weten wie precies heeft voor en tegen gestemd?
Oud 10 februari 2007, 15:20   #140
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wanneer precies is die kiesdrempel goedgekeurd? Ik zou graag willen weten wie precies heeft voor en tegen gestemd?
Begin 2003: Paarsgroen stemde voor. Dus de roden, de blauwen en de groenen en Spirit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be