![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() idd de tsjeven zijn nog het hypocrietst van allemaal ik hoorde eyskens nog op een verkiezingsavond zeggen dat het Vb ongedierte was dat moets worden uitgeroeit... en danz elf janken over een brave ludieke affiche.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, de N-VA wordt niet geviseerd. Hoe het met SPIRIT staat weet in niet.
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het Vlaams Belang gebruikt apen als beeld bij haar voorcampagne. ![]() ![]() ![]() EXCLUSIEF!!: Philippe D. dingt naar "De Prijs voor Politieke Humor" Denken? Laat aan ezels en paarden, die hebben een grote kop! Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2007 om 18:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergelijken met apen mag dus niet volgens de VLDCDVNVASPASPIRIT-isten
Wie kent niet het liedje : het school dat is een apenkot..... enzovoort. Daarin worden alle leerlingen en de leraar (de grootste aap...) vergeleken met apen. Ik stel voor dat iedereen die ooit dit liedje meegezongen heeft (allemaal bijna dus...) zich terstond op de grond werpt, mea culpa slaat en vergiffenis vraagt aan jan en alleman omdat men hen vergeleken heeft met apen. De zielige reactie van de VLDCDVNVASPASPIRIT-isten toont vooral aan dat ze heel lange tenen hebben, zichzelf heel belangrijk achten en totaal geen gevoel voor humor vertonen (zeker niet als ze zelf het onderwerp zijn). Ze zijn dus onverdraagzaam in feite... Doet mij denken aan de kikker die zich opblies om zichzelf belangrijk te voelen totdat....... PLOF....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Ik vind het wel cool dat ze eindelijk hun denktank eens in beeld brengen
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is toch een streling voor het oog, Filo en Bazil die elkaar over het bolleke aaien en complimentjes geven met kleuterbezigheden. Ge wordt er zowaar stil van. Bemerk ook steevast het overdadig gebruik van smiley's, om elkaars grapjes nog meer te bewierroken, en vooral, de erg intelligente bijdrages in de vorm van wat plakken en inderhaast in elkaar gehaspelde fotoshops. Citaat:
(de bewuste post, een overigens heel gewaardeerde bijdrage aan de discussie) toont nog maar eens aan waar de échte verzuring plaats vindt. Dit alles natuurlijk in de wetenschap dat een uitlating van een verzuurde Belgische minister van BUZa verleden jaar aangaande het domheidsgehalte en het mestkever-zijn van het 1 miljoen Belang-stemmers op schalks gelach van paars en de premier in het bijzonder werd ontvangen. Bij mijn weten (ere wie ere toekomt) was enkel een Vandelanoitte in staat om iets in de trend van "dit is niet de manier om die mensen tot inkeer te laten komen" te prevelen, (anders gesteld: het gewond dier dat een VB-stemmer nu toch is, zal het zich nu nog meer aan de partij vastklampen) de rest was te druk bezig met een vreugdeberoerte weg te slikken. Toen de betreffende minister van BUZA werd gevraagd "of dit nu toch niet wat overdreven gesteld was", bleef deze, halsstarrig zwelgend in het grote eigen morele gelijk, in de boosheid volharden: "het moet eens gezegd worden". Opnieuw geen vermanende woorden uit regeringskring te horen. Of we kunnen het ook anders, emotioneler stellen, zoals moraalfilosoof Etienne Vermeersch het stelde: "een miljoen neo-nazi's in Vlaanderen, maar meneer, dat is een ramp". En nu is er dus de affiche van het Belang, waar nu eens geen opgestookte Waalse klacht tegen indient, waar nu eens geen in het nauw gedreven en voor haar job vrezende vakbondsmilitante een vage gelijkenis met haarzelf in ziet, en 't is weer niet goed. Tommelein ziet zelfs al het volledige kiespubliek van CD&V, open-VLD en SPA/Spirit Maar Dewinter noemde het toch ludiek heren? Hij volhardde toch niet in de boosheid zoals een Degucht? Uittreksel uit Menzo van deze maand (blz. 74-75): Het kan dan ook niet anders, of de 'open samenleving' van de positivo's botst haast dagelijks met spelbedervers die de interne contradicties blootleggen,, het liberaal 'faites vos jeux'-model deconstrueren, of gewoonweg wijzen op het belang van eigenzinnige wereldbeelden die zich niet willen mengen met de mainstream. Van zodra deze dynamiek boven wate komt, smelt de 'tolerantie' als sneeuw voor de zon weg. Twee recente voorvallen ter illustratie. Op 16 december kreeg Gerard Bodifée de Homofobieprijs toegekend vanwege de Holebifederatie. De filosoof-wetenschapper had het gewaagd om zich af te vragen waar nu eigenlijk de belangen van het kind gebleven zijn in heel de adoptiediscussie rond homo's en lesbiennes. Bodifée gooide een steen in de kikkerpoel en kreeg daarvoor een stempel op zijn voorhoofd van 'politieke fout', want dat is die 'prijs' natuurlijk: een stigma, vooral door de mediabelangstelling errond. Nu moet een man als Gerard Bodifée, medestichter van de donkerblauwe denktank Nova Civitas, natuurlijk wel tegen een stootje kunnen. Maar de ironie van de geschiedenis is duidelijk: ooit, onder het regime waar Popper voor vluchtte, kwamen homo's in kampen terecht. Anno 2006 delen ze zelf de sterren uit, in naam van de tolerantie. Het tweede voorbeeld is nog hilarischer. Onlangs werd de Antwerpse sociaal werkster van Nederlandse afkomst Marijke Uijt den bogaard door de stad Antwerpen ontslagen, meer bepaald door de verantwoordelijke Schepen van Samenlevingsopbouw Chantal Pauwels. Reden: ze zou in interne rapporten gewag gemaakt hebben van een 'onrustwekkende, anti-westerse radicalisering in bepaalde islamitische middens'. Uijt den boogaard is een ervaren veldwerkster en heeft een uitstekende staat van dienst, maar toch werd haar die vervelende, politiek-incorrecte analyse zeer kwalijk genomen. Men schoot op de pianiste en moffelde de rapporten weg. Conclusie: de huidige 'open samenleving' lijdt aan een dubbele werkelijkheidsontkenning: ze weigert de feiten onder ogen te zien en bestraft de boodschappers. Citaat:
Het wordt steeds duidelijker Filo.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 16 februari 2007 om 02:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Treffender kan de inhoudelijke onmacht alleszins niet geïllustreerd worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 16 februari 2007 om 02:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De marketeers die deze pre-campagne uitgedacht hebben, zijn momenteel druk bezig de effecten te meten. 130 berichten in twee dagen op politics.be is nu niet direct dé aanduiding, maar het zal hen toch wel bevestigen in hun idee dat ze hiermee juist zaten: dankzij de Bazilfunks en de Filos van deze wereld, staat het VB alweer in het centrum van de discussie. Wat moest bereikt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Dat blad zou moeten verboden worden he BVL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het VB stelt helemaal de traditionele partijen niet gelijk aan apen, dan heeft de achterliggende reden niet begrepen. Zij beelden immers, horen, zien én zwijgen uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4511
Het VB heeft een nieuwe affichecampagne. Op de affiches staan drie apen. Het is opnieuw een hardere campagne. En dat is opmerkelijk want enkele weken geleden kwam het binnen het VB nog tot een aanvaring tussen de voorstanders van die harde lijn en diegenen die een zachtere koers willen varen, zoals Marie-Rose Morel. Zij werd toen op de vingers getikt omdat ze kritiek had op de harde lijn van Dewinter. Intussen klinkt ze heel wat diplomatischer. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 februari 2007 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Wie de drie aapjes hard vindt is wel een zeer zacht gekookt eitje. Laatst gewijzigd door luc broes : 16 februari 2007 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Ik vind ze gewoon grappig....
![]() |
![]() |