Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 09:57   #121
eno2
Banneling

Standaard

En veel van zijn deelnemers.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 10:22   #122
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mis, men betaalt véél meer belasting op gepresteerde overuren ondanks die betaald worden aan 150 en 200 %..
Bereken je netto-oorloon maar eens in een maand waarin je géén overuren hebt gepresteerd,en doe ditzelfde in een maand waarin je wel overuren hebt gepresteerd en je zal vanzelf zien dat het netto uurloon in een gewone maand een stuk hoger ligt...
En het jaar daarop krijg je nog eens een hogere personenbelasting in je nek als extraatje....
Dat is dus je dank voor je werkijver,en daarom doe ik dus geen overuren meer aangezien vadertje staat geleid door de grootste maffiosi van het land je als dank nog harder pluimen dan anders het geval is...

Overigens heeft men verleden jaar nog een wetsvoorstel proberen in te dienen om overuren net zo te belasten als gewone uren,en dit in een poging om zwartwerk proberen tegen te gaan....Helaas is van dit voorstel achteraf niets meer vernomen,en ligt dit méér dan waarschijnlijk ergens onderaan een héle hoge stapel andere wetsvoorstellen die er ook niet doorgeraken te wachten op de papierversnipperaar...
Idd, je hebt gelijk. Ik heb het eens nagetrokken en je betaalt nog meer belasting op je gepresteerde overuren. Het jaar erop betaal je bijna alles terug aan vadertje staat. In ieder geval wat ik wou aangeven is dat je in België niet eens iets meer kunt permiteren, ondanks de hardwerkende overuren die je presteert. Wij betalen als Belgen veel te veel belastingen en ik zou daar helemaal niets mee inzitten als ze dan die belastingen dan ook nog eens nuttig zouden besteden in dit apenland maar dat is niet zo. Vaderke staat zuigt ons uit als ne bloedzuiger gewoon en dan verschieten ze ervan dat er zoveel zwartwerkers zijn in dit land.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 14 mei 2008 om 10:41.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 10:28   #123
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prejudice_sweeperess Bekijk bericht
het wordt hoog tijd dat er eens loon naar werken wordt gegeven en dan bedoel ik op fysiek vlak. iemand die 8 uur recht moet staan en ECHT hard moet werken verdiend minder dan iemand die 8 uur op zijn gat zit aan een bureau, daar zit hem de onrechtvaardigheid. trouwens het zijn de rijke die juist niet willen dat arbeiders hogerop geraken, ah nee, wie gaat er dan hun vuile slechtbetaalde jobkes doen? gaan ze zelf hun auto assembleren? gaan ze zelf hun kostuums naaien? LOON NAAR ARBEID!!!!
Ja idd is zeker zo maar dat zal nooit veranderen hoor.
Oud 14 mei 2008, 11:26   #124
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee, ik heb grote reserves over de serieusheid van dit forum.
Als het serieus moet zijn dan moet u naar serieuze politics.be.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:17   #125
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
het wordt hoog tijd dat er eens loon naar werken wordt gegeven en dan bedoel ik op fysiek vlak. iemand die 8 uur recht moet staan en ECHT hard moet werken verdiend minder dan iemand die 8 uur op zijn gat zit aan een bureau, daar zit hem de onrechtvaardigheid. trouwens het zijn de rijke die juist niet willen dat arbeiders hogerop geraken, ah nee, wie gaat er dan hun vuile slechtbetaalde jobkes doen? gaan ze zelf hun auto assembleren? gaan ze zelf hun kostuums naaien? LOON NAAR ARBEID!!!!
Een geluk dat simplismen de wereld nog niet uit zijn
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 21:35   #126
prejudice_sweeperess
Vreemdeling

prejudice_sweeperess's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Een geluk dat simplismen de wereld nog niet uit zijn
zo'n reactie kan alleen maar komen van iemand die nog nooit hard heeft moeten werken
prejudice_sweeperess is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 21:56   #127
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
zo'n reactie kan alleen maar komen van iemand die nog nooit hard heeft moeten werken

Nice try, try harder
Met simplismen kom je er niet; met jezelf wijs te maken dat je harder werkt dan al de rest evenmin...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 21:58   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Gut, ik werk niet hard.

Heb je nog iets in de winkel staan qua simplisme of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 22:17   #129
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Idd, je hebt gelijk. Ik heb het eens nagetrokken en je betaalt nog meer belasting op je gepresteerde overuren. Het jaar erop betaal je bijna alles terug aan vadertje staat. In ieder geval wat ik wou aangeven is dat je in België niet eens iets meer kunt permiteren, ondanks de hardwerkende overuren die je presteert. Wij betalen als Belgen veel te veel belastingen en ik zou daar helemaal niets mee inzitten als ze dan die belastingen dan ook nog eens nuttig zouden besteden in dit apenland maar dat is niet zo. Vaderke staat zuigt ons uit als ne bloedzuiger gewoon en dan verschieten ze ervan dat er zoveel zwartwerkers zijn in dit land.
Inderdaad,en wat belastingen betreft hoor je de politici altijd over de vereenvoudiging van de belastingsschalen oreren. Net alsof de mensen die in de belastingsschaal van 40% zitten daarmee alles betaald hebben,en dit terwijl je bij die 40% nog eens je bijdrage aan sociale zekerheid moet bijtellen wat momenteel ook al rond de 17% ligt.En zo ben je dan van je loon in totaal al 57% kwijt..En dit jaar ondanks de stijgende voedselprijzen door de index en een beperkte loonsopslag door diezelfde index stijgen de bedragen van de belastingsschalen door diezelfde index voor dit jaar echter niet.Deze indexstijging wordt maar eerst volgend jaar doorberekend voor de maximum bedragen per belastingsschaal en kan je aldus bekijken als een stiekeme belastingsverhoging door de geldwolven uit de wetstraat...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 10:11   #130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als het serieus moet zijn dan moet u naar serieuze politics.be.
De serieuze, hardpostende Vlaming wordt hier ook serieus gediscrimineerd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2008 om 10:11.
Oud 16 mei 2008, 10:16   #131
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk dat jij alvast nooit achter een bureau hebt gezeten. Waarom is het fysieke vlak plots belangrijker als het mentaal vlak? Waarom is het ene plots vermoeiender en harder werken dan het andere?

En waarom wordt een ontwerper van auto's meer betaalt dan een asseumbleur van auto's? Omdat iedereen aan de band kan gaan staan maar niet iedereen kan ze ontwerpen. En als iemand daar niet mee om kan dan moet die maar opleiding volgen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 15:38   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Duidelijk dat jij alvast nooit achter een bureau hebt gezeten. Waarom is het fysieke vlak plots belangrijker als het mentaal vlak? Waarom is het ene plots vermoeiender en harder werken dan het andere?

En waarom wordt een ontwerper van auto's meer betaalt dan een asseumbleur van auto's? Omdat iedereen aan de band kan gaan staan maar niet iedereen kan ze ontwerpen. En als iemand daar niet mee om kan dan moet die maar opleiding volgen.

Dus mag een voorzitter van een beheerraad honderden keer meer verdienen dan een hardwerkende nietsverdienende Vlaming?

Zou tien keer al niet méér dan genoeg zijn?
Oud 17 mei 2008, 15:40   #133
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Dus mag een voorzitter van een beheerraad honderden keer meer verdienen dan een hardwerkende nietsverdienende Vlaming?

Zou tien keer al niet méér dan genoeg zijn?
Volledig mee akkoord!!
Oud 12 september 2009, 14:13   #134
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hardwerkende nietsverdienende Vlaming gediscrimineerd?
Als je hard werkt en niets verdient ben je natuurlijk gediscrimineerd.
Oud 12 september 2009, 14:16   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je hard werkt en niets verdient ben je natuurlijk gediscrimineerd.
Niet als je niet hard werkt, natuurlijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 19:24   #136
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben eens benieuwd wanneer we het zullen zien gebeuren dat de hardwerkende nietsverdienende Vlaming (Belg) het objectief wordt van de attenties van de politiekers.

In de VS hebben de democraten de minimumlonen 50% opgetrokken.

In Frankrijk belooft Segoulène Royal 15OOE/per maand SMIC, een stijging met 5OOE.

Le Pen wil dan weer de minimumloners van belasting vrijstellen.

Dergelijke attenties moeten wij van onze politiekers niet verwachten, gezien hun attenties uitsluitend op de hardwerkende goedverdienende
Vlaming (Belg) gericht zijn
Van deze drie opties is alleen die van Le Pen zinnig. De 2 anderen zijn waanzin in mijn ogen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 08:58   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Van deze drie opties is alleen die van Le Pen zinnig. De 2 anderen zijn waanzin in mijn ogen.
Omdat het voorstel van een racist komt?
Oud 15 september 2009, 23:34   #138
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad een veel te zware belasting.

Wat me mateloos stoort is dat men eerst bij de werkgever gaat afromen (sociale bijdragen etc.), dan bij de werknemer (van bruto naar netto) en dat ge dan nog eens belast wordt als ge iets wilt doen met wat er overblijft (btw enz)

Moest dat nu nog rechtsreeks naar iemand met honger gaan, maar neen. Daar komt eerst een leger ambtenaren bij te pas met een miljoen regeltjes zodat uiteindelijk degene die het het meeste nodig hebben dan nog van het minste krijgen ook.

Een beetje meer transparantie in die zaken zou niet slecht zijn.
Oud 16 september 2009, 01:18   #139
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Het is inderdaad een veel te zware belasting.

Wat me mateloos stoort is dat men eerst bij de werkgever gaat afromen (sociale bijdragen etc.), dan bij de werknemer (van bruto naar netto) en dat ge dan nog eens belast wordt als ge iets wilt doen met wat er overblijft (btw enz)
En als je sterft gaat er dan nog een pak van je erfenis af voordat je kinderen het krijgen.

Toen ik nog een snotter was op de lagere school vertelde onze meester over de middeleeuwen, dat ze toen tienden moesten betalen. Nu betalen we geen tienden meer, het is meer wat we er nu van overhouden.
Onze democratische rechtstaat is gedegenereerd tot een politiek correcte veelvraat.

Laatst gewijzigd door rikbe : 16 september 2009 om 01:19.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 01:54   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
En als je sterft gaat er dan nog een pak van je erfenis af voordat je kinderen het krijgen.

Toen ik nog een snotter was op de lagere school vertelde onze meester over de middeleeuwen, dat ze toen tienden moesten betalen. Nu betalen we geen tienden meer, het is meer wat we er nu van overhouden.
Onze democratische rechtstaat is gedegenereerd tot een politiek correcte veelvraat.
Je vergeet er nog iets bij te zeggen wat die periode betreft....

Dat de bevolking zich destijds verzette tegen de invoering van die tiende penning....

Momenteel is het al een 50 ste penning,en iederéén zwijgt én betaald,meer moeten de heren in de wetstraat niet hebben...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be