![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Ik heb een vraag : hebben wij de lentepeiling van de LLB al gehad? Die is doorgaans veel dichter bnij de uiteindelijke uitslagen dan die van DS (die systematisch VB onderschat en CD&V overschat)?
Wat deze peiling betreft denk ik dat die redelijk betrouwbaar is, behalve dan voor CD&V en VB : - Er wordt bevestigd dat links (SPa+Groen+kleine linkse partijen) in Vlaanderen minder dan 30% van de stemmen vertegenwoordigd. Het aantal linkse stemmen stijgt niet, er is enkel een transfer van SPa naar Groen of omgekeerd. - Het is niet verwonderlijk dat de VLD niet zoveel lager dan 17% zou zakken. 17% dat is de score van de PVV vroeger. Je zou kunnen stellen dat 17% de historische kern vertegenwoordigd en het is dus niet verwonderlijk dat die kern trager afkalft. Ik denk niet dat de VLD minder dan 15% zal halen. Een ding staat vast : de partij is de winst van de laatste 15 jaar volledig kwijt. Het feest is gedaan en wij weten nu al dat Open-VLD de eerste minister niet zal leveren, ook niet in een tripartite. Exit Verhofstadt. Wat we nog niet weten, dat is wat het VB en N-VA peillen (DS is niet betrouwbaar op dat vlak). |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die polarisatie precies is wat de cordonpartijen én het Belang graag willen. Het is imho niet per sé in het belang van Vlaanderen en de democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
VLD heeft een vaste aanhang van mensen, die niet al te correct hun belastingen betalen. Vrije beroepen en zo... Ze werden 8 jaar lang op hun wenken door Reynders bediend. Bovendien zijn de mensen in hogere belastingen er goed op vooruit gegaan. Het zijn integendeel Jan & Mie modaal, die altijd de factuur krijgen. Zij voelen zich bekocht door paars. Aan de andere kant de uitrekkerswereld , daar moet je afblijven van de SPa-PS familie. Van de Lanotte heeft gezegd dat er een forse belastingdaling was de laatste 8 jaar en dat het genoeg is , nu moeten meer mensen aan het werk om de SZ te redden. Blijkbaar kunnen die politici altijd maar één ding tegelijkertijd. Neem van mij aan , bij een volgende regering (wat ook de kleur is) komt men terug bij Jan & Mie. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 maart 2007 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het zelfde qua veiligheid en migratie. Men moet maar naar de buurlanden kijken om te zien dat het nog veel erger zou kunnen zijn( met moskeen zo groot als 1 divisie voteblastadions en minaretten zo hoog als lichtmasten). Als het Vb niet verder wint dan breken alle remmen los. Zie naar antwerpen waar men meteen de schepen van veiligheid afschaft nadat het VB onder een vreemdelingentsoenami stagneerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Wat betreft de VLD. Volgens mij is hun kern veel minder dan die 17%. hoogstens 10%. In veel landen in de Eu is er maar een zeer kleine liberale partij.
Zij halen nog veel stemmen omwille van de mediaandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stem allesinds niet VLD (noch VB, SP.a of CD&V of GROEN)...argh, der is gewoon geen goede keuze, 't is kiezen tussen welk kieken ons't minst gaat kosten de komende jaren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Volkomen mee eens ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn er anders maar weinigen die de vrucht van hun arbeid zo appreciëren als ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
LDD haalt de kiesdrempel NIET! Het Vlaams Belang haalt zeker 24% als het er geen 26% worden!! Het Vlaams Belang heeft noch niets kunnen bewijzen, door het Cordon Sanitaire, ingesteld door de partijen waar u tegenaan leunt. Dus jullie verliezen de geloofwaardigheid en het Vlaams Belang wint steeds aan geloofwaardigheid. Wat zal LDD doen waar het Vlaams Belang nooit in geslaagd is? Als ge A zegt moet ge ook B zeggen! vooruit komop!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() VB heeft in mijn ogen dus WEL invloed ! Ik denk niet dat dat rechts front er zal komen rond LDD. Zeker niet met de arrogantie die JMD nu handhaafd. Ach ja , we zullen wel zien zeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 19 maart 2007 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ko/index.shtml Wie was de eerste om met dit voorstel af te komen en werd daarvoor verketterd? En wie steekt nu de pluimen op zijn hoed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() de vld is GEEN liberale partij als dat nu nog niet duidelijk was.
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |