Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2007, 15:51   #121
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Bedrijven of politici, wolven zijn het allemaal. Ze willen je geld of je stem. Wat te weinig mensen realiseren is dat de macht uiteindelijk bij jou ligt, niet bij hen. Zonder jouw 'klandizie' houden ze op te bestaan.
Het verschil is dat ik er zelf voor kies om mijn geld aan deze of gene bank te geven terwijl politici mij geld afhandig maken zonder mijn toestemming.
Ik heb niet de keuze om geen 'klant' te zijn van de georganiseerde criminaliteit die er in de Wetstraat bedreven wordt.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 maart 2007 om 15:56.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:53   #122
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
ik stuur elke keer dat ik die reklame krijg , dat envelopeke dat erbij zit leeg terug ............ port betaald door geadresseerde
Ik doe dat systematisch met elke reclame waarbij zo'n envelop zit. En steek er ook nog andere ongewenste reclame bij die ik heb gekregen om de portkosten nog wat op te drijven.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:53   #123
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is pervers dat een bank zich met reclame specifiek richt op langdurig werklozen. Shittybank is natuurlijk niet de enige die dat doet, maar ging daar blijkbaar wel het verste in (met uitzondering dan van allerlei dubieuze kredietinstellingen die zijn zo mogelijk nog erger). En de verdediging "mogen werklozen dan geen geld lenen" is zo mogelijk nog perverser, want daar gaat het niet over. Het gaat erom dat ze een groep die het financieel niet breed heeft en dus makkelijk te verleiden zijn, proberen verlokken tot leningen en kredieten. Dat is iets anders dan werklozen die komen vragen om een lening of krediet weigeren. En ja, de SP.a probeert hier natuurlijk mee te scoren, maar ik ben er alvast niet rouwig om dat zo'n praktijken worden aangekaart. Wat ik me wel afvraag is hoe ze aan de gegevens komen van langdurig werklozen...
Je analyse is juist, maar hoe stel je voor dat ethisch principe in een wet te gieten?

De vraag naar waar de database met namen vandaan komt is inderdaad heel interessant. Iemand enig idee?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:57   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe dat systematisch met elke reclame waarbij zo'n envelop zit. En steek er ook nog andere ongewenste reclame bij die ik heb gekregen om de portkosten nog wat op te drijven.
Heheh, ik dach dat ik de enige was die dat deed...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:58   #125
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
dat klopt , maar citibank viseert voor een groot gedeelte mensen die het zo al niet breed hebben , en die mensen moet men tegen zulke zaken beschermen . of er gaan nog zware ( famillie ) drama's van komen
Hoe wil je ze er dan tegen beschermen? Uiteindelijk door meer leningen te weigeren. In hoeverre zijn de criteria die nu gebruikt worden niet toereikend? Hoe zou je die veranderen?
Oud 17 maart 2007, 15:58   #126
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is pervers dat een bank zich met reclame specifiek richt op langdurig werklozen. Shittybank is natuurlijk niet de enige die dat doet, maar ging daar blijkbaar wel het verste in (met uitzondering dan van allerlei dubieuze kredietinstellingen die zijn zo mogelijk nog erger). En de verdediging "mogen werklozen dan geen geld lenen" is zo mogelijk nog perverser, want daar gaat het niet over. Het gaat erom dat ze een groep die het financieel niet breed heeft en dus makkelijk te verleiden zijn, proberen verlokken tot leningen en kredieten. Dat is iets anders dan werklozen die komen vragen om een lening of krediet weigeren. En ja, de SP.a probeert hier natuurlijk mee te scoren, maar ik ben er alvast niet rouwig om dat zo'n praktijken worden aangekaart. Wat ik me wel afvraag is hoe ze aan de gegevens komen van langdurig werklozen...
man man gij hebt wel een heel laag gedacht over werklozen zeg.

Als ik dat goed lees hebben ze hun werkloosheid te wijten aan domheid. Pervers noem ik dat.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 15:59   #127
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het verschil is dat jij dat onderscheid kan maken tussen reclamepraatjes en informatie.
nog zo'n werklozen basher.
Oud 17 maart 2007, 16:00   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als ik dat goed lees ...
Tja, als je d�*t nu inderdaad al eens zou doen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 maart 2007, 16:02   #129
born2bewild
Banneling

Standaard

aah that hurts
Oud 17 maart 2007, 16:05   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wil je ze er dan tegen beschermen? Uiteindelijk door meer leningen te weigeren. In hoeverre zijn de criteria die nu gebruikt worden niet toereikend? Hoe zou je die veranderen?
Da's inderdaad niet zo eenvoudig en het zal er in de praktijk inderdaad op neerkomen dat leningen vaker geweigerd worden. Een andere optie is bijvoorbeeld om de banken zelf te laten opdraaien voor de leningen die ze afsloten met mensen die de aangegane schuld duidelijk niet kunnen dragen...

Citaat:
Oud 17 maart 2007, 16:05   #131
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat jij dat onderscheid kan maken tussen reclamepraatjes en informatie. Voor kansarmen ligt dat enigszins anders. Het is duidelijk dat je geen enkel benul hebt waar je over spreekt. Ga misschien eens wat informatie inwinnen op de sociale dienst van een ocmw; zij zullen je ongetwijfeld kunnen vertellen dat kansarmen de gemakkelijkste slachtoffers zijn om in een bodemloze put te storten.

Het antwoord werd hierboven nochtans duidelijk gegeven in de openingspost: het gericht jagen op werklozen en kansarmen om hen dure leningen aan te smeren. Dat is meer dan schandalig; dat is ronduit pervers. Ik kan het initiatief van SP.a alleen maar toejuichen. Het werd de hoogste tijd dat er eens een reactie kwam tegen deze wantoestanden.
Historisch, als de vrije markt faalt, worden zo'n problemen meestal doorgeschoven naar de overheid. Ben je er voorstander van dat de overheid kansarmen goedkope leningen aanbiedt? Dat zou zeker het gras voor de voeten van Citybank wegmaaien.
Oud 17 maart 2007, 16:05   #132
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je analyse is juist, maar hoe stel je voor dat ethisch principe in een wet te gieten?
Ik zie niet in waarom er sowieso geadresseerde reclame moet zijn.

Citaat:
De vraag naar waar de database met namen vandaan komt is inderdaad heel interessant. Iemand enig idee?
Ik vrees via de VDAB... de KISS databank...
Oud 17 maart 2007, 16:06   #133
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als ik dat goed lees
Niet dus. And why doesn't that surprise me?

Laatst gewijzigd door Edina : 17 maart 2007 om 16:07.
Oud 17 maart 2007, 16:07   #134
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Het verschil is dat ik er zelf voor kies om mijn geld aan deze of gene bank te geven terwijl politici mij geld afhandig maken zonder mijn toestemming.
Ik heb niet de keuze om geen 'klant' te zijn van de georganiseerde criminaliteit die er in de Wetstraat bedreven wordt.
Net zoals ik in een ander post reeds schreef: Voor mij mag jij je loon 100% krijgen en 0 euro belastingen betalen, maar dan mag je ook niet gebruik maken van de gemeenschapsinfrastructuur, neem bijvoorbeeld het wegennet.
Oud 17 maart 2007, 16:07   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Historisch, als de vrije markt faalt, worden zo'n problemen meestal doorgeschoven naar de overheid. Ben je er voorstander van dat de overheid kansarmen goedkope leningen aanbiedt? Dat zou zeker het gras voor de voeten van Citybank wegmaaien.
Het is in ieder geval een interessante denkpiste. Dat zou gerust via de ocmw's kunnen verlopen; die zijn daar het best voor geplaatst.

Citaat:
Oud 17 maart 2007, 16:07   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heheh, ik dach dat ik de enige was die dat deed...
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb, dat is werkelijk een goed idee. Even kijken of ik nog een stukje plaatijzer heb om in die envelope te steken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 16:09   #137
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dus. And why doesn't that surprise me?
ga nog maar wat werklozen bashen edina, to the point antwoorden is toch te hoog gegrepen.
Oud 17 maart 2007, 16:09   #138
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals ik in een ander post reeds schreef: Voor mij mag jij je loon 100% krijgen en 0 euro belastingen betalen, maar dan mag je ook niet gebruik maken van de gemeenschapsinfrastructuur, neem bijvoorbeeld het wegennet.
Ik wil best betalen voor gebruik van het wegennet. Zoals ik interest wil betalen op geld dat de bank mij leent. Voor niets gaat de zon op. Maar dat is wel iets anders dan zoals het nu gaat.
Oud 17 maart 2007, 16:10   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar betalen we toch apart wegentax op.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 16:10   #140
rik47
Gouverneur

Standaard

Een tijdje geleden waren banken asociaal omdat ze leningen weigerden aan minder begoeden, nu KUNNEN ze geld lenen, ook niet goed.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be