Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben je over het algemeen blij met de Nederlanders op het forum?
Ja 56 76,71%
Nee 17 23,29%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 11:39   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dat zou ik niet zeggen hoor.
Om te beginnen is NY waanzinnig gesegregeerd, ik had dat nog nooit ergens in Europa gezien.
Het is er veel harder dan bij ons, wie ziek is zit zwaar in de problemen (behalve als hij rijk is natuurlijk)
De sociale ongelijkheid daar is inderdaad een gebrek. Wat bedoel je met NY die gesegregeerd is? Dat bevolkingsgroepen heel apart leven?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 11:40   #122
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat vind u van de grote hoeveelheid Nederlanders op dit forum? Zou het forum eigenlijk geheel Vlaams moeten zijn of zijn we meer dan welkom? En wat vind u van de bijdrage die we leveren op dit forum?
ik beschouw nederlanders een beetje de 'amerikanen van europa'.
weinig zin voor hoogstaande cultuur, smaak of stijl, nogal oppervlakkig, druk en luid praten, betweterig, te vaak lollig willen doen...
er zijn ongetwijfeld hele toffe en bescheiden nederlanders, maar dit is toch een beetje 't beeld dat ik van nederlanders heb.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 11:41   #123
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sociale ongelijkheid daar is inderdaad een gebrek. Wat bedoel je met NY die gesegregeerd is? Dat bevolkingsgroepen heel apart leven?
Gewoon : blanken zitten in torens en komen daar af en toe eens uit, vaak al pratend met zichzelf (gsm, vaak hands-free)
Zwarten verkopen kaartjes, adverteren op straat, werken in de mcdonalds, verkopen broodjes, spelen straatagent, spelen buschauffeur,...
Hispanics (vaak met slechter Engels dan de gemiddelde Vlaamse toerist) zijn taxichauffeur. Indiërs baten hotels uit.
Oud 6 juli 2007, 11:48   #124
evilbu

Standaard

Als addendum:
Ik ben ook naar Central Park geweest. Daar zie je bijna allemaal blanken die in het gras een boek zitten te lezen, of naar muziek te luisteren, of te skaten, of te joggen, of te fietsen. De enige zwarten die je daar ziet zijn jonge zwarte vrouwen die in een kinderwagen een blank kind voortduwen (een jobje waarvoor ze misschien hun eigen kind thuis alleen moeten laten?)

Ik heb ook bij zonsondergang over de Brooklyn Bridge gewandeld. Daar zag ik weer hetzelfde:
de blanken die zich daarover bewegen zijn (met geschikte outfit en al, en vaak met een koptelefoon) aan het joggen of aan fietsen voor de lol. De zwarten, die bewegen zich daar domweg over omdat ze van hun werk naar huis moeten.
Oud 6 juli 2007, 11:57   #125
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben alleen in het westen van de VS geweest. Daar zijn, naar mijn verbazing, bijna geen zwarten. Maar wel, Hispanics, op sommige plekken zijn ze in de meerderheid! Die spreken wel Engels, maar inderdaad niet zo goed. Ze doen het werk dat niemand anders zou willen, maar toch... hun positie in nu niet bepaald slecht. Maar ja, dat komt dan ook weer omdat het grootste deel van die bevolking daar (Zuid-Californië, Arizona) uit Mexico e.d., komt.
Oud 6 juli 2007, 11:59   #126
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
weinig zin voor hoogstaande cultuur, smaak of stijl, nogal oppervlakkig, druk en luid praten, betweterig, te vaak lollig willen doen...
er zijn ongetwijfeld hele toffe en bescheiden nederlanders, maar dit is toch een beetje 't beeld dat ik van nederlanders heb.
Wat ik nu vetgedrukt heb in je citaat is juist helemaal niet zo. Nederland heeft een van de openste culturen van de wereld. Over de andere dingen kan ik alleen maar zeggen dat het ''relatief'' zo is. Nederlanders zijn inderdaad iets arroganter enz., dan Vlamingen (Belgen). Belgen zijn aan de andere kant corrupter, schijnheiliger, en zoals ik heel erg merk: bevooroordeeld.
Oud 6 juli 2007, 12:03   #127
evilbu

Standaard

Citaat:
Wat ik nu vetgedrukt heb in je citaat is juist helemaal niet zo. Nederland heeft een van de openste culturen van de wereld. Over de andere dingen kan ik alleen maar zeggen dat het ''relatief'' zo is. Nederlanders zijn inderdaad iets arroganter enz., dan Vlamingen (Belgen). Belgen zijn aan de andere kant corrupter, schijnheiliger, en zoals ik heel erg merk: bevooroordeeld.
Pfff, ik zou Mitgard nu ook niet als de referentie nemen. Antivlaams zijn, probelgisch en dus ook antihollands is voor hem noodzakelijk in zijn "linkse discours". Hij provoceert dus maar wat (en vergeet niet dat hij vroeger in het andere kamp zat )
Oud 6 juli 2007, 12:13   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfff, ik zou Mitgard nu ook niet als de referentie nemen. Antivlaams zijn, probelgisch en dus ook antihollands is voor hem noodzakelijk in zijn "linkse discours". Hij provoceert dus maar wat (en vergeet niet dat hij vroeger in het andere kamp zat )
Dat weet ik wel, maar ik merk het ook bij andere Vlamingen (en sommige forummers). Ik spreek dus heel erg in het algemeen (hou ik niet van, maar goed). Het gekke is dat Amerikanen van al die nadelen die hij opnoemt juist iets positiefs noemen. Wat Belgen arrogant noemen over Nederlanders noemen Amerikanen ''outspoken'', wat Belgen cultuurloos etc. noemen, noemt men in Amerika ''open-society''. Maar zelfs die clichés zijn dikwijls niet waar. Ik heb kennissen in Limburg wonen die héél veel moeite moesten doen om daar ertussen te passen.
Oud 6 juli 2007, 12:26   #129
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beeld van "de Amerikanen" is al fout.
Oud 6 juli 2007, 12:27   #130
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben alleen in het westen van de VS geweest. Daar zijn, naar mijn verbazing, bijna geen zwarten. Maar wel, Hispanics, op sommige plekken zijn ze in de meerderheid! Die spreken wel Engels, maar inderdaad niet zo goed. Ze doen het werk dat niemand anders zou willen, maar toch... hun positie in nu niet bepaald slecht. Maar ja, dat komt dan ook weer omdat het grootste deel van die bevolking daar (Zuid-Californië, Arizona) uit Mexico e.d., komt.
Allez nu. Misschien komt het omdat het vroeger ook Spaanse gebieden waren?

Spaans in Los Angeles, wie had dat nu vermoed. In de meeste grote steden zijn belangrijke vermeldingen, reclames &c. nu ook in het Spaans. NYC, Chicago &c.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 juli 2007 om 12:38.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 12:29   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon : blanken zitten in torens en komen daar af en toe eens uit, vaak al pratend met zichzelf (gsm, vaak hands-free)
Zwarten verkopen kaartjes, adverteren op straat, werken in de mcdonalds, verkopen broodjes, spelen straatagent, spelen buschauffeur,...
Hispanics (vaak met slechter Engels dan de gemiddelde Vlaamse toerist) zijn taxichauffeur. Indiërs baten hotels uit.
Dat is lachwekkend gewoon. Wat heb jij in NYC uitgespookt? "See Manhattan in 24 hrs."?

De enige plek waar jou beeld enige realiteit is, is Zuid-Afrika of Namibië. Delen ervan.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 juli 2007 om 12:30.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 12:30   #132
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Allez nu. Misschien komt het omdat het vroeger ook Spaanse gebieden waren?

Spaans in Los Angeles, wie had dat nu vermoed.
Dat weet ik wel. Maar men kent daar zoiets als ''illegalen'', en daar zijn er niet bepaald weinig van. De meeste Hispanics die daar wonen zijn wel degelijk geïmporteerd, dacht ik geleerd te hebben.
Oud 6 juli 2007, 12:30   #133
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een jaren '80 cliche!
Oud 6 juli 2007, 13:01   #134
evilbu

Standaard

Citaat:
Dat is lachwekkend gewoon. Wat heb jij in NYC uitgespookt? "See Manhattan in 24 hrs."?

De enige plek waar jou beeld enige realiteit is, is Zuid-Afrika of Namibië. Delen ervan.
Ik heb Ground Zero, Downtown, Midtown, Central Park, Liberty en Ellis Island, Brooklyn,.... bezocht en neen, ik was er wel langer dan 24 uren.
Misschien moet ik zeggen dat mijn beeld voornamelijk op Manhattan gericht is, maar meer niet. Waarom zou ik fout zijn?
Oud 6 juli 2007, 13:31   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb Ground Zero, Downtown, Midtown, Central Park, Liberty en Ellis Island, Brooklyn,.... bezocht en neen, ik was er wel langer dan 24 uren.
Misschien moet ik zeggen dat mijn beeld voornamelijk op Manhattan gericht is, maar meer niet. Waarom zou ik fout zijn?
Ik zeg niet dat "jij" fout bent, als dat jouw indruk is, dan is dat zo.
Oud 6 juli 2007, 14:53   #136
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een jaren '80 cliche!
Zo zie je maar ,sommige mensen weten niet eens dat Amsterdam een van
de belangrijkste cultuursteden van Europa is.
Ze wonen er vlak bij en komen er nooit.
Wat een gemis in je opvoeding.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 15:08   #137
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat "jij" fout bent, als dat jouw indruk is, dan is dat zo.
Had jij die indruk dan niet?
Of heeft men speciaal omdat evilbu kwam de stad veranderd? Of omdat lombas kwam?
Oud 6 juli 2007, 16:54   #138
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had jij die indruk dan niet?
Of heeft men speciaal omdat evilbu kwam de stad veranderd? Of omdat lombas kwam?
Neen, helemaal niet. Ik heb in NYC heel wat taxi's genomen, en heb maar één keer een Latino gehad. Ik sliep in een hotel zonder Indiërs (). Zwarten zag ik vooral in Harlem en de Bronx, in Queens waren ze heel welgesteld (geloof dat zwarten gemiddeld meer dan blanken verdienen, uniek in de VS, ben niet zeker).

Veel blanken, inderdaad, in de kantoorgebouwen. Dat verbaast dan ook niet echt. Ga hier in Brussel eens zien.

Nee, ik zeg het, jouw beschrijving maakte ik in Zuid-Afrika sterk mee. Alleen stond daar in de McDo een blanke supervisor om die zwarten aan het werk te porren (stonden met acht aan de toog voor één burger ).
Oud 6 juli 2007, 16:57   #139
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschouw de Walen dan een beetje als Russen...
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 16:58   #140
evilbu

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Ik heb in NYC heel wat taxi's genomen, en heb maar één keer een Latino gehad.
Ik altijd, en de eerste kon echt enkel genoeg Engels om je bestemming te begrijpen.

Citaat:
Ik sliep in een hotel zonder Indiërs ().
Mijn hotel was uitgebaat door Indiërs, maar inderdaad: niet iedereen was Indiër, de kamermeisjes waren hispanics, en daar kon ik ook geen Engels tegen spreken.

Citaat:
Zwarten zag ik vooral in Harlem en de Bronx, in Queens waren ze heel welgesteld (geloof dat zwarten gemiddeld meer dan blanken verdienen, uniek in de VS, ben niet zeker).
Wel ik moet toegeven dat ik vooral Manhatten gezien heb.

Citaat:

Nee, ik zeg het, jouw beschrijving maakte ik in Zuid-Afrika sterk mee. Alleen stond daar in de McDo een blanke supervisor om die zwarten aan het werk te porren (stonden met acht aan de toog voor één burger ).
En nochtans blijf ik bij mijn stelling over Manhattan : de zwarten doen de slecht betaalde jobkes (jobs die hier door een dom plakkaat zouden gedaan worden) en houden er een totaal andere lifestyle op na.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be