![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zoals toetreding tot de NAVO ed..) Eens een dergelijk wettelijk kader er is, houdt niets een fundamentele volksbevraging tegen.. Overigens is het zonneklaar dat de geesten nog niet rijp zijn voor een ééngemaakte Benelux .. we zien elkaar wel weer op 28 april in Baarle H & N
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt voor de taal en ook voor de economie. Leterme bezocht zopas Balkenende. die zijn omwille van vele redenen geen vreemdelingen voor mekaar! Dus eerst vlaamse Onafhankelijkheid. Dan geleidelijk verder samenwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() Dienstmededeling: Vanwege forumproblemen heb ik er even van afgezien de lijst te actualiseren. Als het forum weer naar behoren draait zal ik proberen een zo compleet mogelijke basislijst hier te plaatsen, die door iedereen kan worden aangevuld.
Blijf in de tussentijd namen en bronnen insturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Genoemd als Groot-Nederlanders:
Siegfried Bracke (vlaming) - vanwege: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...na12072003_007 Derk Jan Eppink (nederlander) Jan Terlouw (D66) (nederlander) - vanwege:http://thomasleys.studentenweb.org/?page_id=153 Erik Jurgens (PvdA) (nederlander) Bart De Wever (N-VA) (vlaming) Matthias Storme (N-VA) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) Louis Tobback (sp.a) (vlaming) Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland) Andries Postma (CDA) (nederlander) - vanwege http://www.refdag.nl/oud/for/010613for01.html Frits Bolkestein (VVD) (nederlander) Sven Gatz (VLD) (vlaming) Bert Bakker (D66) (nederlander) Johan Demol: Franstalige (!) (VB), vanwege: http://www.secessie.nu/pdf/13-4.pdf Alex Boeye: zanger bij De Strangers Stan de Jong (NL), journalist en documentairemaker.vanwege: http://www.standejong.nl/archief/200...fusienl-be.doc Waarschijnlijke sympathisanten (groot- of heel-N): Jean Marie Dedecker (LDD) (vlaming) - vanwege o.a. uitspraken op dit forum. Herman Balthazar (SP.A) Boudewijn Bouckaert (VLD) Jos Ghysels (CD&V) Herman van Rompuy (CD&V) Karel Dillen (Vlaams Belang) Genoemd als Heel-Nederlanders: Louis Tobback (sp.a) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Geert van Istendael (b-plus) (vlaming) Ward Kennes (CD&V) (vlaming) Luc Versteylen (Agalev) (vlaming) Johan Basiliades (VLD-Brussel) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H PROF. EM.Dr. S.W. COUWENBERG, Erasmus Universiteit Rotterdam PROF. EM. Dr. H. GYSELS, Universiteit Gent MR. PIERRE VAN HAUTE, Ambassadeur honoraire Vanwege oa hun manifest voor verlenging (en uitbreiding van taken) van de Benelux: http://benelux-forum.skynetblogs.be/...-month/2005-03 Karim Vanovermeire (VB) Ben Knapen (Journalist, ex-hoodredacteur NRC) (nederlander) - vanwege o.a. artikel ''Benelux als proeftuin'' d.d. 21 maart 2007 in NRC-H. De leden van het Benelux-parlement: Aasted-Madsen Ine Andrich-Duval Sylvie Blom Luuk Bossuyt Gilbert Boelhouwer Jan Braz Félix Cahay-André Pierrette Calmes Emile Collignon Christophe Dees Dick de Nerée tot Babberich Frans Detiège Maya Doesburg Ton Draps Willem Duyvendak Wijnand Eigeman Jean Eski Nihat Gabriëls Jaak Happart Jean-Marie Henry Jean-Pol Hessels Jos Hessing Rob Jamoulle Véronique Kelchtermans Theo Koepp Jean-Pierre Lebrun Michel Marinower Claude Mutsch Lydia Negri Roger Oberweis Marcel Oplaat Gert-Jan Ormel Henk Jan Senesael Daniel Sevenhans Luc Siquet Louis Smeets Pauline Swenker Paula Talhaoui Fauzaya Tommelein Bart Van Bommel Harry Van den Brande Luc Van der Ham Boris van der Linden René Van Driel Simon Verougstraete Christian Weekers Frans Werner Jos Willems Luc Wymeersch Frans |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 31 maart 2007 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Republiek heeft met de Zuid-Nederlanders de Gouden eeuw gerealiseerd. Laat in 2009 weer de Victorie beginnen bij Antwerpen. Dan krijgen we weer een Gouden Eeuw. In 1579 sloot Antwerpen zich aan bij de Unie van Utrecht. De grootste Nederlandse stad, met in die tijd meer dan 100.000 inwoners, werd daardoor zowat de hoofdstad van de Nederlandse opstand. De periode van 1579 tot 1585 staat ook bekend als de Antwerpse Republiek onder leiding van buitenburgemeester Marnix van Sint-Aldegonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk was Vlaanderen ondertussen net zoals Nederland een gebied geworden waar atheïsten, katholieken en protestanten allemaal hun zin doen maar perfect met elkaar samenleven en geen nood hebben aan eigen partijen en dergelijke... PS: Is het niet zo dat in Antwerpen katholicisme verboden werd (dat is het andere extremum?)
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Slecht nieuws dus: 1 van de lijst schrappen want de ander is niet meer "bij leven en welzijn"
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We moeten realistisch blijven : 1) Er is geen "Vlaamse meerderheid" di een Vlaamse onafhankelijkheid wenst 2)er is geen "Vlaamse" of "Waalse" of "Belgische" of "Nederlandse" of "Luxemburgse"" etc.; meerderheid die een Grootnederlandse staat wenst. Voor 1) wordt er reeds jaren een intense propaganda-actie gevoerd, zonder resultaat. Voor 2) wordt er nauwelijks ergens een propaganda-actie gevoerd. Het is een rationele bedenking van een handvol politici met pragmatsich goed functionerende effecten. De "Vlaamse onafhankelijkheid" is in wezen tegenstrijdig aan een Grootnederland. Het verhogen van het democratisch gehalte en de welvaart van de bewoners is in hoge mate compatibel ermee & bovendien zou het een voorbeeldfunctie kunnen zijn ivm met de huidige europese impasse.
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Wel , laten we daar dan 'ns een referendum over organiseren.
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Dat geldt trouwens ook voor andere mensen die aanvullingen hebben: svp de gehele lijst kopieeren en aanpassen en/of aanvullen in een nieuw bericht (niet in een ''citaatblokje''). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 april 2007 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |