![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is volgens u 'positieve' discriminatie verschillend van andere vormen van discriminatie en zo ja waarom? Moet racisme strafbaar zijn en hoe moet men mensen die zich daaraan bezoldigen straffen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou niet van negers,..........
maar ben dol op negerinnen. Ben ik nu een homofobe racist, of een multiculturele heetzak?
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9690
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag dus Raf een kaffer noemen, maar Kofi Annan mag ik geen kaffer noemen, terwijl ik een migrant uit Congo meer dan waarschijnlijk weer wel met "kaffer"mag aanspreken ?
![]() En hoe zit het volgens Raf met de "vuile ongelovige honden"? Want niet alle blanken zijn natuurlijk ongelovig nietwaar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discriminatie op basis van godsdienst zit niet vervat in de betreffende wet, Raf.
Dus "sommige mensen" mogen kaffer zeggen blijkbaar, anderen niet ![]() Zolang het maar scheldwoorden zijn die op basis van godsdienstige overtuigingen gemaakt worden. Zou ik het woord "dhimmi" mogen gebruiken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over wat gaat deze discussie in hemelsnaam? Het recht om te schelden (op anderen)?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mede uitgaande van de wet op het anti-racisme (die hier boven ergens gequote werd). Zelf heb ik er een probleem mee dat sommige mensen een probleem met het woord "neger" hebben. het woorde "zwart / zwarte" heeft bij ons nu eenmaal een totaal andere betekenis. Probeer maar eens aan een driejarige uit te leggen dat een "zwarte" niet hetzelfde betekent als wanneer je haar uitlegt dat ze "zwart" ziet en dus in bad moet ![]() Bovendien waren "zwarten" nu niet bepaald een geliefkoosde groep mensen na WOII. het woord "neger" was trouwens de PC-vorm van het standaard gebruikte "kaffer" dat zeker tot na WOII gewoon gebruikt werd. Waar men dat woord vandaan heeft gehaald is ondertussen genoegzaam geweten. De vraag blijft dus, wanneer en waarom is "iets" racistisch en wanneer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soit, wat racisme ook mogen zijn wat mij betreft mogen mensen gerust racist zijn. Met plezier zal ik hun, nergens op stoelende, gedachtengang beargumenteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus iemand die het over "domme blondjes" heeft, is per definitie racist?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft is het dat echter even veel (of even weinig) als volgende uitspraken: 'negers stinken' 'een blanke is dommer dan een gele' 'Marokkanen zijn dieven' ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie beslist wat een 'zogenaamd ras' is, staat er niet in. De dader? Het slachtoffer? (deze opmerking is een grap, wel, zo bedoeld in elk geval...) Anyway, discriminatie op basis van godsdienst valt onder de anti-discriminatiewet van 25 februari 2003: Citaat:
PS: Ik hou wel van negers, maar alleen als ze funky zijn. Ik bedoel maar: wat ben je met een niet-funky neger? Niet meer dan met een niet-funky blanke.
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De anti-discriminatiewet heeft het over de plicht tot gelijke behandeling van burgers door medeburgers. Maar ook in Nederland bestaat zo'n wet. Als dat je punt was.
![]() |
![]() |
#138 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik vraag me toch af hoe jij aan al die waanideeën komt eigenlijk. Dat riekt toch al sterk naar een vorm van schizofrenie als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |