Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 10:32   #121
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me een soortgelijk geval. Een stel (blanke - arische - niet islamitische) hooligans die een Frans politieman in elkaar hebben geslagen tot hij in een coma terecht kwam.

Wat mij betreft zijn beide gevallen gelijk en moeten de daders in elk geval gestraft worden.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:38   #122
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ook dan zou ik afwachten tot de juiste feiten gekend zijn om er een uitspraak over te doen.
Edina, de meester leugenaar !
Afwachten in Edina's visie betekent dat zij VOOR de rechterlijke uitspraak alvast UITSPRAKEN zal maken waarin ze de gewelddaden minimaliseert en verschoont aan de hand van semantische haarkloverij. Dit geldt uiteraard enkel bij allochtoon racaille.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 11:38   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke vergelijking! De aanklacht tegen Adam G. luidt wel degelijk moord hoor! Maar ook daar is het inderdaad de rechtbank die het uiteindelijke oordeel zal vellen.
Ik veronderstel toch niet dat ik je elementaire rechtsprincipes moet gaan uitleggen?
Ik spreek me niet uit over de juiste toedracht van die criminele feiten, en ook niet over de al dan niet juiste aanklacht van moord.
Ik tracht alleen jou manier van redeneren consekwent door te trekken.
De jongere die mogelijk schuldig is aan de dood van die politieman wil jij niet beschuldigen vooraleer alle feiten bekend zijn, en vooraleer hij door het gerecht schuldig werd bevonden. Dat is een verdedigbare houding.
Waarom zou die redenering niet gelden ivm de dood van Joe Vanholsbeek?

Ter herinnering: Edina schreef:
"Of de agent is gestorven door toedoen van de jongeren zal het gerecht wel bepalen. Niet Jan met de pet. En gelukkig maar!"

Zover ik weet heeft het gerecht nog niets bepaald ivm JVH

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 april 2007 om 11:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 18:26   #124
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik spreek me niet uit over de juiste toedracht van die criminele feiten, en ook niet over de al dan niet juiste aanklacht van moord.
Ik tracht alleen jou manier van redeneren consekwent door te trekken.
De jongere die mogelijk schuldig is aan de dood van die politieman wil jij niet beschuldigen vooraleer alle feiten bekend zijn, en vooraleer hij door het gerecht schuldig werd bevonden. Dat is een verdedigbare houding.
Waarom zou die redenering niet gelden ivm de dood van Joe Vanholsbeek?

Ter herinnering: Edina schreef:
"Of de agent is gestorven door toedoen van de jongeren zal het gerecht wel bepalen. Niet Jan met de pet. En gelukkig maar!"

Zover ik weet heeft het gerecht nog niets bepaald ivm JVH
Je schijnt het verschil tussen beide zaken niet te begrijpen. Of iemand uiteindelijk schuldig is aan de hem/haar ten laste gelegde aanklacht, bepaalt de rechtbank. Maar dat sluit niet uit dat je - wanneer verdachten en anklacht bekend zijn - wel degelijk kan spreken van een verdachte voor een specifieke aanklacht. In het geval van de politieman wordt nog uitgezocht wat er precies is gebeurd en wie daar eventueel voor in beschuldiging kan worden gesteld. In het geval van Joe van Holsbeeck zijn we al een stapje verder en is al bekend wie er voor wat wordt aangeklaagd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 18:50   #125
luc broes

Standaard

Ik begrijp het verschil tussen beide gevallen maar al te best.
Maar jij schijnt niet te begrijpen dat ik je redenering doortrek;

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 april 2007 om 18:50.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:39   #126
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schijnt het verschil tussen beide zaken niet te begrijpen. Of iemand uiteindelijk schuldig is aan de hem/haar ten laste gelegde aanklacht, bepaalt de rechtbank. Maar dat sluit niet uit dat je - wanneer verdachten en anklacht bekend zijn - wel degelijk kan spreken van een verdachte voor een specifieke aanklacht.
Concreet betekent dat dat Edina vóór de rechterlijke uitspraak alvast uitspraken zal maken waarin ze aanklacht d'office minimaliseert en verschoont aan de hand van de minst beladen term. Dit geldt uiteraard enkel bij allochtoon racaille!
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:38   #127
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Fuck zeg! Als ik zeg dat we moeten wachten tot het duidelijk is of het een ongeluk was, dan wel of de agent werd geduwd, welke criminelen snel ik dan ter hulp? Als ik zeg dat in het geval het om een ongeluk gaat, er van moord geen sprake is, welke criminelen snel ik dan ter hulp?

Wat stellen jullie eigenlijk concreet voor? Zullen we de rechtspraak maar ineens afschaffen? Feiten zijn niet meer belangrijk. En vanaf het moment dat er een dode valt, veroordelen we iedereen die in de buurt was voor moord ofzo?
Relschoppers vind ik sowieso criminelen (zonder voorbehoud voor "rechts" of "links").
Oud 12 april 2007, 21:46   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik las wel dat er te weinig politie was. Dat is toch op zijn minst de verantwoordelijkheid gedeeltelijk bij de politie leggen.
Bij de zware rellen in La Gare du Nord sprak men op VRT over relletjes met jongeren die kat en muis speelde met de politie. Dat is toch zware criminele feiten voorstellen als vrij onschuldige spelletjes van jongeren.
Dat zijn de feiten. Ik vertel geen nonsens!
En als Sarkozy zegt dat hij dat racaille zwaar wil aanpakken dan is links diep verontwaardigd.
Dat zijn feiten, ik vertel geen nonsens!
O; hoe dan vooraf in te schatten hoeveel politie er aanwezig hoort te zijn bij in een normale gemeenschap onschuldige evenementen zoals kermis e.d.?

Dan nog beter een verbod op al zulke evenementen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 april 2007 om 22:13.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 21:48   #129
willem1940NLD

Standaard

[quote=carlgustaaf;2601637]
Citaat:
Fuck zeg! Als ik zeg dat we moeten wachten tot het duidelijk is of het een ongeluk was, dan wel of de agent werd geduwd, welke criminelen snel ik dan ter hulp? Als ik zeg dat in het geval het om een ongeluk gaat, er van moord geen sprake is, welke criminelen snel ik dan ter hulp?

Wat stellen jullie eigenlijk concreet voor? Zullen we de rechtspraak maar ineens afschaffen? Feiten zijn niet meer belangrijk. En vanaf het moment dat er een dode valt, veroordelen we iedereen die in de buurt was voor moord ofzo?[/quote
ik zie dat zo eigenlijk: als ge met de politie aan het vechten gaat, niet omdat dat zo een slechte racisten zijn, maar omdat ge al met andere mensen, die je wou in de zak zetten, aan het vechten waart, en dat de politie daar tussen komt, hetgeen zijn job is, als er dan tijdens dat gevecht met de politie een politieman sterft, dat ge dan toch ergens een klein beetje verantwoordelijk zijt, of niet soms?...
Ik denk dat vechten of verzet tegen politie(-opdrachten) op zich al crimineel is.
Oud 12 april 2007, 21:53   #130
willem1940NLD

Standaard

[quote=kay-gell;2602064]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Omdat je rel schopt wil je nog niemand doden en moet je bij een ongeval niet als moordenaar versleten worden.
Maar je was wel reeds crimineel.
Oud 12 april 2007, 21:58   #131
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Onzin, dat lijkt mij eerder een pleidooi voor "meer blauw op straat"... iets wat ik in jouw kringen wel vaker hoor!

Ze spraken niet alleen over kat en muis spelletjes, maar ook over het inslaan van ruiten en het plunderen van winkels. Ze gaven maw gewoon weer wat er gebeurd was.

Verontwaardigd over het feit dat hij van "racaille" sprak ja. En terecht! Dat gooide dan ook nog eens enkel olie op het vuur. Ook niet echt verstandig dus!
Natuurlijk zijn relschoppers wel degelijk "racaille" ofwel criminelen.
Oud 12 april 2007, 22:01   #132
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En als die Brugse skinheads die zwarte 'toevallig' en zonder reden hadden doodgeslagen, dan zijn dat voor mij wel moordenaars.
Uiteraard en zelfs/vooral indien "met reden"; wie denkt van niet dan?
Oud 12 april 2007, 22:03   #133
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het is nog niet eens duidelijk of de politieman gestorven is tijdens gevechten!!! Het enige dat we voorlopig zeker weten, is dat de politie was opgeroepen om relschoppers in toom te houden en dat de politieman is overleden doordat hij onder een toestel terecht kwam.
Die politieman kwam daar zijn werk doen; maakt dat hem schuldig ofzo?
Oud 12 april 2007, 22:12   #134
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ik herinner me een soortgelijk geval. Een stel (blanke - arische - niet islamitische) hooligans die een Frans politieman in elkaar hebben geslagen tot hij in een coma terecht kwam.

Wat mij betreft zijn beide gevallen gelijk en moeten de daders in elk geval gestraft worden.
Uiteraard.
Oud 12 april 2007, 23:25   #135
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

dat was in Lens, Duitse hooligans die een gendarm in elkaar sloegen met een ijzeren paal van een verkeersbord.Maar die zijn gepakt, veroordeeld en zitten nog steeds in de gevangenis hé. Ik herinner me dat het zware straffen waren, iets van 20 jaar geloof ik...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be