Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2007, 00:41   #121
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
'Varkensvlees maakt homo'

In Duitsland heeft de omstreden moslimbeweging Ahmadiyya via haar website laten weten dat het eten van varkensvlees mensen homoseksueel maakt. Dat meldt een Vlaamse homosite die zich baseert op berichten uit Duitsland.

Het eten van varkensvlees heeft volgens de Duitse Ahmadiyya-moslims een negatieve uitwerking op de menselijke moraal. De eigenschappen van een schaamteloos dier als het varken zouden overgaan op de mens bij het consumeren van bijvoorbeeld een mals varkenslapje.

In Berlijn is geschokt gereageerd over de aantijgingen van de Ahmadiyya. Vooral omdat de Ahmadiyya onlangs lieten weten een moskee te willen bouwen in de Berlijnse woonwijk Heinersdorf. Bewoners zijn daar al in opstand gekomen en zijn inmiddels een petitie tegen de bouw gestart. Ook de Duitse politiek houdt zich bezig met de naderende bouwvergunning en de recente uitspraken. De Berlijnse loco-burgemeester Matthias Köhne zei dat de uitspraken een schande zijn en noemt het ''geestelijke brandstichting''.

einde citaat

Ik ben dol op varkensvlees!
Jesus, wat een achterlijk geloof
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 06:52   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
Want in Leviticus staat er dat men zelfs geen haasje mag eten, het HERKAUWT wel, maar heeft geen gespleten hoeven. (zie: Leviticus 11:6)

Daarom ben ik nu haasjes aan het kweken (herkauwende) die wel gespleten hoeven hebben! Het is bijna gelukt!

Een vergissing van God in de bijbel? God vergist zich niet, en zeker geen twee keer, want een beetje verder in Deuteronomium 14:7 staat het nog eens: "van deze die herkauwen....de haas en de klipdas.....".

http://www.carm.org/diff/Lev_11_5-6.htm
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 09:41   #123
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Het gaat hier niet over dieet maar hoe de vleesteelt van heden de wereld zou kunnen uitputten.
"Dieet" betekent niet aan afslankinsgdieet, maar gewoon wat je eet.

Geen vlees eten is ongezond, zelfs al gebruik je alle mogelijke vervangproducten.

Komt daar nog bij dat het produceren van die vervangproducten nog meer resources vergt dan het produceren van vlees.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 15:57   #124
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Geen vlees eten is ongezond, zelfs al gebruik je alle mogelijke vervangproducten.

Komt daar nog bij dat het produceren van die vervangproducten nog meer resources vergt dan het produceren van vlees.
Kijk noem wat U eet gewoon voedsel.

Geen vlees eten is uiteraard ongezond.

Ik weet niet als het telen vervangwaren van vlees meer grondstoffen vergen dan de vleesteelt zelf. Dit zal U met Dhr. ElFlamencoLoco moeten redetwisten.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 19:34   #125
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Kijk noem wat U eet gewoon voedsel.
Sorry. Beroepsmisvorming.
Oud 16 april 2007, 23:48   #126
ggolsteyn
Schepen

Standaard God vergiste zich niet, maar kende geen Engels?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Leuk, maar God gebruikte verkeerde woorden? Er bestond toen nog geen Engels! Of misschien is hij nooit naar school geweest?

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

Oud 16 april 2007, 23:59   #127
ggolsteyn
Schepen

Standaard Inderdaad, zeer achterlijk dit geloof!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jesus, wat een achterlijk geloof
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Inderdaad, onvoorstelbaar achterlijk dat geloof!

Je hebt het toch over het katholiek geloof, waar God bezig is over herkauwende haasjes?

Groetjes, ook aan Alexandra, het dutske, dat zeer stil en onderdanig is aan haar ventje Beliën. Ze zal wel troost nodig hebben. Maar Filip heeft haar ook nooit toegelaten autoriteit over de mannen te hebben. Die kende dus zijn bijbel wel beter.

Gerard Golsteyn.

Oud 20 april 2007, 19:10   #128
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
daarmee dat er vorige week een homo-koppel het huwelijksritueel voltooide, excuseer, simuleerde
Niet meer dan een mathematisch verwaarloosbare marge
Oud 20 april 2007, 20:08   #129
system
Banneling

Standaard

Citaat:
God vergiste zich niet, maar kende geen Engels?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
http://www.carm.org/diff/Lev_11_5-6.htm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Leuk, maar God gebruikte verkeerde woorden? Er bestond toen nog geen Engels! Of misschien is hij nooit naar school geweest?

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Dat is toch allemaal absurd. Waarom zou je deze dieren nu van een God niet mogen eten. Met al dan niet gespleten hoeven. Waar zijn ze toch mee bezig. En dat kosjer eten: melk en vlees mogen niet met mekaar in aanraking. Het zal wel ooit een hygiênische redenen gehad hebben zoals het niet eten van varkensvlees (bederft vlug in een warm klimaat, wormen) en het halal eten. Waar zijn ze mee bezig. Ik begrijp dat niet. In onze tijd. Mensen toch!

Laatst gewijzigd door system : 20 april 2007 om 20:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 20:10   #130
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

[OFFTOPIC]
Zou openingsposter niet eens zo goed willen zijn om die flagrante dt-fout uit de topictitel te halen?
[/OFFTOPIC]
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:51   #131
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
[OFFTOPIC]
Zou openingsposter niet eens zo goed willen zijn om die flagrante dt-fout uit de topictitel te halen?
[/OFFTOPIC]
Het mag met en het mag zonder.
Niet dat het belangrijk is: ik zie toch geen verschil: dyslexie..
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:53   #132
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het mag met en het mag zonder.
Niet dat het belangrijk is: ik zie toch geen verschil: dyslexie..
Loopt jij ook dagelijks een uurtje!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:50   #133
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Loopt jij ook dagelijks een uurtje!
Kijk ik heb het gevoel dat een dt-fout erger wordt gestraft dan de tussentaal. Alhoewel beiden onaanvaardbaar zijn! Dus ik pleit voor een rechtlijnige standaardtaal, het AN, op dit forum.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 02:19   #134
ggolsteyn
Schepen

Standaard Maar de hogere geestelijkheid at lekkere hapjes....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is toch allemaal absurd. Waarom zou je deze dieren nu van een God niet mogen eten. Met al dan niet gespleten hoeven. Waar zijn ze toch mee bezig. En dat kosjer eten: melk en vlees mogen niet met mekaar in aanraking. Het zal wel ooit een hygiênische redenen gehad hebben zoals het niet eten van varkensvlees (bederft vlug in een warm klimaat, wormen) en het halal eten. Waar zijn ze mee bezig. Ik begrijp dat niet. In onze tijd. Mensen toch!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maar het is nog erger, System.

1. - Wat ik aan Alexandra Colen (Vlaams Belang)toeschrijf is geen uitvinding van mij, maar het staat in de bijbel: voor de vrouwen: hoofd bedekken, lange haren dragen, geen onderwijs geven, stil zijn bij de mannen,geen enkele autoriteit uitoefenen over mannen (MENSEN dus), totale onderdanigheid aan de MAN (in de bijbel Mens genoemd: dus DE MENS en zijn vrouw, dat kieken) enz. enz. Als je twijfelt zal ik een reeks opnoemen met verwijzingen. Geen enkele paus heeft er ooit iets aan veranderd!

2. - Tijdens de vasten mocht men geen VLEES eten, enkel vis. Maar omdat de "hogere" geestelijkheid graag een lekker hapje VLEES at, noemde men de zoogdieren in het water ook vis.(zoals een bever en andere). Het waren meestal geen kleine feestjes bij de bisschoppen en aanverwanten.

3. - Wat de DT-fouten aangaat. Een klein versje voor het VB.:
Ik drink nooit T
Gij drinkt altijd T
Hij drinkt T als hij "tegenwoordig" is.

Bij JIJ kan het wel eens mis lopen maar in dit geval zie ik geen fout. Maar je hebt gelijk dat er hier nogal fouten voorkomen. Hierboven staat er ook RESOURCES, deze geleerde woorden worden nogal verkeerd geschreven en uitgesproken. In het groene boekje is het RESSOURCES. Maar ik gebruik dergelijke woorden nooit.

Tot in de volgende les,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Wie zonder fouten is werpe de eerste steen" (Jezus, naar een vrouw natuurlijk, die stomme wijven altijd!).
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 11:41   #135
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Uit interesse, heb je daar cijfermateriaal over ?
Het verschil tussen plantaardige en dierlijke eiwitten op nutritioneel vlak is in mijn lessen menselijke voeding spijtig genoeg maar kort aan bod gekomen. De productie van vlees blijkt wel zeer inefficiënt te zijn, slechts 10% van de energie in het voeder komt in het vlees terecht, in het beste geval.
Oud 21 april 2007, 11:49   #136
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Uit interesse, heb je daar cijfermateriaal over ?
Het verschil tussen plantaardige en dierlijke eiwitten op nutritioneel vlak is in mijn lessen menselijke voeding spijtig genoeg maar kort aan bod gekomen. De productie van vlees blijkt wel zeer inefficiënt te zijn, slechts 10% van de energie in het voeder komt in het vlees terecht, in het beste geval.
Het is waar dat de productie van vlees een laag rendement heeft. Toch is vlees hoogst noodzakelijk in onze voeding. Geen enkel vegetarisch dieet (hoe uitgebalanseerd ook) kan even gezond zijn dan een dieet waabij men (met mate!) vlees eet.

Verder had ik het over de vleesvervangproducten. Die zijn ook het resultaat van een heel productieproces. Pure soja bijvoorbeeld is gewoon niet te eten. Net als vlees, zijn er ook voor de productie van vleesvervangers zeer veel resources nodig.

Over cijfers beschik ik jammer genoeg niet.
Oud 21 april 2007, 19:01   #137
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Essevee_VL,

Vertel dat maar niet aan Alexandra Colen, want zij houdt zich bij mijn weten strikt aan de bijbel.

Want in Leviticus staat er dat men zelfs geen haasje mag eten, het HERKAUWT wel, maar heeft geen gespleten hoeven. (zie: Leviticus 11:6)

Daarom ben ik nu haasjes aan het kweken (herkauwende) die wel gespleten hoeven hebben! Het is bijna gelukt!

Een vergissing van God in de bijbel? God vergist zich niet, en zeker geen twee keer, want een beetje verder in Deuteronomium 14:7 staat het nog eens: "van deze die herkauwen....de haas en de klipdas.....".

En als je niet braaf zijt zeg ik het aan Alexandra, die ondertussen met gedekte hoofd loopt en het onderwijs volledig heeft opgegeven, zoals in de bijbel voorgeschreven staat, het Nieuwe testament! Dus je lekker stukje spek van het varken mag je wel helemaal vergeten, zondaars!

Want je kan er zelfs lesbisch van worden als man. (zegt een stem uit de hemel!)

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PS. En mosselen, die "wriemelen" mag ook niet en......
Waarom willen jullie die oude wetten niet in hun contekst zien? Toen was daar mss een reden voor zaols er nu soms een reden is om kippen op te hokken...

Citaat:
Een vrouw staat aan het vuur worst in de pan te bakken. Zij snijdt de twee uiteinden eraf. Haar man vraagt... "Schatteke, waarom snijde gij die toppekes er altijd af?" De vrouw antwoordt... "Ik weet niet, dat moet ge eens aan mijn moeder vragen die doet dat ook altijd..."

En ze gaan naar haar moeder. "Mama," vraagt ze "Waarom snijde gij van de worst altijd die uiteindekes er af?" "Wel schat," zegt haar moeder "Dat moeten we eens aan de Bomma vragen die deed dat ook altijd."

De dag daarop, iedereen naar de Bomma... "Bomma?" vragen ze "Waarom snijdt gij altijd de toppekes van de worst als ge staat te bakken?" "Oooh, jaa... die toppekes..." zegt de Bomma... 'Ik weet het niet meer, maar ons Meme deed dat ook altijd, dat moeten we haar toch eens vragen..."

"Ons Meme? Die is al 102 jaar oud!" roept iemand.
"We willen het toch weten!" antwoordt iedereen.
Dus iedereen naar het rusthuis... Bij de Meme in het rusthuis aangekomen, vragen ze onmiddellijk: "Meme, waarom snijde gij de toppekes altijd van de worst?" Meme is een beetje doof...
"Wablief?" roept ze.

"MEME, WIJ SNIJDEN DE TOPPEKES VAN DE WORST,WAAROM DOEN WE DAT?..."

"WATTE?" roept Meme.... "BAKTE GOLLE NOG ALTIJD IN DAT KLEIN PANNEKKE?"
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 12:50   #138
Winterhamer
Banneling

Standaard

In Marokko is zijn film verboden. Regisseur Nabil Ayouch weigerde de seksscènes eruit te snijden. In 'Une Minute de Soleil en moins' is seksualiteit verhuld als een klassieke misdaadfilm, het belangrijkste thema.

door Nicolien Zuijdgeest

Een man in onze cultuur heeft zijn eerste seksuele ervaringen door homoseksualiteit. Zo was mijn ervaring en zo is de ervaring van negentig procent van de Marokkanen.

Dan eten ze in Marokko meer varkensvlees dan wie dan ook

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 22 april 2007 om 12:51.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 17:26   #139
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

[OFF TOPIC]
Citaat:
Wat de DT-fouten aangaat. Een klein versje voor het VB.:
Ik drink nooit T
Gij drinkt altijd T
Hij drinkt T als hij "tegenwoordig" is.

Bij JIJ kan het wel eens mis lopen maar in dit geval zie ik geen fout.
Treedt er bij de JIJ-vorm inversie op - d.w.z. dat het onderwerp het werkwoord volgt, i.p.v. voorafgaat - dat krijgt het werkwoord in de aantonende wijze, o.t.t. géén uitgang -t.

jij loopt ---> loop jij
jij bent ---> ben jij
jij wordt ---> word jij

Niet dat taalfouten me veel kunnen schelen. Ik vond het anders geen slecht idee om er tenminste zorg voor te dragen dat de titels van onze discussie-onderwerpen er geen bevatten.

Maar wie ben ik?
[/OFF TOPIC]
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 17:32   #140
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
[OFF TOPIC]

Treedt er bij de JIJ-vorm inversie op - d.w.z. dat het onderwerp het werkwoord volgt, i.p.v. voorafgaat - dat krijgt het werkwoord in de aantonende wijze, o.t.t. géén uitgang -t.

jij loopt ---> loop jij
jij bent ---> ben jij
jij wordt ---> word jij

Niet dat taalfouten me veel kunnen schelen. Ik vond het anders geen slecht idee om er tenminste zorg voor te dragen dat de titels van onze discussie-onderwerpen er geen bevatten.

Maar wie ben ik?
[/OFF TOPIC]
Mja, Taal kan evolueren hé.

Als genoeg mensen zeggen:

"loopt jij", dan is het loopt jij. En al het azijnpis van de wereld zal dat niet veranderen .

Uiteindelijk zijn dat allemaal arbitraire regeltjes bepaalt door enkelingen. En democratie is toch in de mode, niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be