Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2007, 17:46   #121
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Ik ken iemand waar ze zijn weggemuisd. (Kijkt naar chippie. grapje )
Zeggen ze allemaal hé
Oud 14 april 2007, 18:01   #122
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Ik kan weinig begrip opbrengen voor de staking;
Te veel mensen die er niets mee te maken hebben, zijn er slachtoffer van.
Wat niet wil zeggen dat ik tegen de eisen van de stakers ben. Maar men had beter wat pragmatischer opgetreden. De eisen staan gewoon niet in verhouding met de actie;
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:11   #123
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
+ wanbeleid overuren (sommigen hebben meer dan 800 overuren die ze nauwelijks kunnen recupereren door idd die onderbemanning)
800 overuren? Is dat alles?
Veel ambras voor niets dus...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:13   #124
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
800 overuren? Is dat alles?
Veel ambras voor niets dus...
Ja jong, is "maar" vijf maand per persoon.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:16   #125
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja jong, is "maar" vijf maand per persoon.
Ja en? Dat hoort veel te zijn of zo?
Als je alleen maar in arbeidsduurvermindering werkt, en er 35-uren weken op nahoudt (of zelfs minder), dan is het klein bier om zo'n collectie overuren op te bouwen. Big deal.
Oud 14 april 2007, 18:21   #126
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en? Dat hoort veel te zijn of zo?
Als je alleen maar in arbeidsduurvermindering werkt, en er 35-uren weken op nahoudt (of zelfs minder), dan is het klein bier om zo'n collectie overuren op te bouwen. Big deal.
Overuren zijn uren DIE REEDS GEPRESTEERD ZIJN en moeten door de werknemers op tijd en stond kunnen teruggenomen worden. Als een bedrijf voldoende personeel aanwerft is dat ook mogelijk.
Oud 14 april 2007, 18:26   #127
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overuren zijn uren DIE REEDS GEPRESTEERD ZIJN en moeten door de werknemers op tijd en stond kunnen teruggenomen worden. Als een bedrijf voldoende personeel aanwerft is dat ook mogelijk.
En die 26.000 mensen moeten daarvoor opdraaien?

Ale macht aan het volk, zekers?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 18:27   #128
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Zoals ik zei, als je alleen maar minder en minder gaat werken, komen er alleen maar meer en meer overuren bij. Big deal. Dat ze die uren laten uitbetalen dan eh. Voor dat beetje zo'n fuzz maken...
Oud 14 april 2007, 18:33   #129
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Zoals ik zei, als je alleen maar minder en minder gaat werken, komen er alleen maar meer en meer overuren bij. Big deal. Dat ze die uren laten uitbetalen dan eh. Voor dat beetje zo'n fuzz maken...
Als een bedrijf voldoende personeel in dienst neemt moet niemand overuren maken. Probleem opgelost.
Oud 14 april 2007, 19:02   #130
Sfax
Banneling

Standaard

Als iedereen alleen maar minder wil werken voor hetzelfde loon, zullen er overuren gedaan moeten worden. Probleem ook opgelost.
Oud 14 april 2007, 19:09   #131
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iedereen alleen maar minder wil werken voor hetzelfde loon, zullen er overuren gedaan moeten worden. Probleem ook opgelost.
De problemen bij de brandweer op de Luchthaven hebben niks vandoen met "minder werken voor hetzelfde loon". Ik ken die mensen hun schedules , zij doen in "normale omstandigheden" 152 uren per maand, net zoals ik.
Onderbemanning is dus het probleem. En dat is de verantwoordelijkheid vd directie.

Laatst gewijzigd door Pietje : 14 april 2007 om 19:13.
Oud 14 april 2007, 19:11   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
40 uur per week is meer als voldoende. Als er meer werk is moeten ze meer mensen binnen halen. Meer als 60 uur per week werken (op aanvraag van de baas) vind ik gelegaliseerde slavernij. En inefficient. Een mens heeft zijn vrije tijd en rust nodig, dan werkt ie in die 40 uur effectiever.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:28   #133
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen bij de brandweer op de Luchthaven hebben niks vandoen met "minder werken voor hetzelfde loon". Ik ken die mensen hun schedules , zij doen in "normale omstandigheden" 152 uren per maand, net zoals ik.
Onderbemanning is dus het probleem. En dat is de verantwoordelijkheid vd directie.
Een povere 38-uren werkweek dus... Wowie...
Oud 14 april 2007, 19:32   #134
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
40 uur per week is meer als voldoende. Als er meer werk is moeten ze meer mensen binnen halen. Meer als 60 uur per week werken (op aanvraag van de baas) vind ik gelegaliseerde slavernij. En inefficient. Een mens heeft zijn vrije tijd en rust nodig, dan werkt ie in die 40 uur effectiever.

Het probleem Tavek, zoals je wel heel snelzal merken, is dat 40-uren week eerder een zeldzaamheid begint te worden dan de regel; 38 uur wordt al als teveel bekeken, 35-uur is nog net doenbaar en eigenlijk willen ze het liefst een 32-uren week. Met behoud van loon natuurlijk, of wat dacht je anders.
Dat ze daarbij een hoop overuren beginnen doen, dat komt hen maar goed uit en niet zelden zal je zelfs merken dat ze die overuren ook als een verworven recht beschouwen. Als je dan als management probeert de overuren de reduceren, krijg je eveneens vakbonden en stakingen op je dak. Overdreven? Niet bepaald, zelf al meegemaakt.

Bespaar ons dus het "jamaar er worden teveel overuren gedaan"-gepreek. Voor veel vakbonden is dat immers geen issue maar net een recht. Beetje dubbel dus dat ze dit als rechtvaardiging willen gaan gebruiken.
Oud 14 april 2007, 19:49   #136
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bespaar ons dus het "jamaar er worden teveel overuren gedaan"-gepreek. Voor veel vakbonden is dat immers geen issue maar net een recht. Beetje dubbel dus dat ze dit als rechtvaardiging willen gaan gebruiken.
Overuren zijn geen probleem zolang die op tijd en stond kunnen gerecupereerd worden (EN op de dagen die het de werknemer het best uitkomt). Dat is pas een recht.
Oud 14 april 2007, 19:50   #137
born2bewild
Banneling

Standaard

en dat allemaal voor wat maaltijdchecques en zo'n onredelijk korte werkweken?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 april 2007 om 19:52.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:52   #138
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem Tavek, zoals je wel heel snelzal merken, is dat 40-uren week eerder een zeldzaamheid begint te worden dan de regel; 38 uur wordt al als teveel bekeken, 35-uur is nog net doenbaar en eigenlijk willen ze het liefst een 32-uren week. Met behoud van loon natuurlijk, of wat dacht je anders.
Dat ze daarbij een hoop overuren beginnen doen, dat komt hen maar goed uit en niet zelden zal je zelfs merken dat ze die overuren ook als een verworven recht beschouwen. Als je dan als management probeert de overuren de reduceren, krijg je eveneens vakbonden en stakingen op je dak. Overdreven? Niet bepaald, zelf al meegemaakt.

Dit werpt al een andere kijk op de zaak. Ik ken geen overuren. Ik werk gewoon tot het werk af is. Is dat 40 uur per week, dan heb ik goed gepland. Als ik door een tegenvaller langer moet werken, so be it. Geen vergoeding, geen compensatie. Toch niet op papier, natuurlijk zal dit bij de volgende loonsonderhandeling wel ter sprake komen

Maar dat stukje : behoud van loon, is voor mij vrij kritisch en belangrijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:52   #139
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat hebben die 26.000 onschuldige passagiers met de directie van Biac te maken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:52   #140
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De wettelijke arbeidstijd. Niks "wowie" dus.
Een povere 38-uren week dus...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be