Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat iedereen op het werk de taal moet kunnen spreken die hij/zij wil?
ja tuurlijk 19 21,59%
neen, zeker niet 69 78,41%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 18:06   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Er valt me net iets binnen...
Dat ze het praten in de refter verbieden, dan is het probleem opgelost. Een refter dient om te eten en eten doe je met je mond dicht. Voil�*!
Goh, wat ben ik toch een echte problemsolver!
Vroeger, in bepaalde katholieke scholen, werd er uit de bijbel gelezen en verder gezwegen,dacht ik... Waarom zouden we nu niet overschakelen op het procuceren van koranverzen, misschien zelfs goed voor de spijsvertering!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:09   #122
vulpes
Gouverneur

Standaard

Toen ik nog school liep diende men volgens het schoolreglement steeds 'AN' te spreken.. Niet dat men zich daar steeds zo strikt aan hield, maar toch... Ik sprak in ieder geval in het secundair onderwijs 'gekuist AN'...

Al hou ik van het 'sappige' van dialecten, ik heb met een dergelijke regel geen probleem.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:10   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Toen ik nog school liep diende men volgens het schoolreglement steeds 'AN' te spreken.. Niet dat men zich daar steeds zo strikt aan hield, maar toch... Ik sprak in ieder geval in het secundair onderwijs 'gekuist AN'...

Al hou ik van het 'sappige' van dialecten, ik heb met een dergelijke regel geen probleem.
Het zou inderdaad zelfs "stichtend" voor die gediescrieminierde toerken kunnen zijn om tijdens hun pauzes hun nederlands bij te schaven ja!
maar daar heeft Edina een probleemke mee, die wil toerks leren zie je

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:11   #124
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Tiens en ik die dacht dat al die allochtonen aan den dop zaten. Nu blijkt dat ze gewoon de meerderheid van de werknemers vormen. Waar zitten die werklustige Vlamingen eigenlijk?
Die zijn Turks aan't leren!
Oud 19 april 2007, 18:15   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En men gaat dan weer niet begrijpen waarom veel werkgevers niet te erg geneigd zijn allochtonen in hun bedrijf op te nemen, want daarvoor moet je er echt geen 75% van hebben om dat soort (en zovele andere) problemen te krijgen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:40   #126
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het zou inderdaad zelfs "stichtend" voor die gediescrieminierde toerken kunnen zijn om tijdens hun pauzes hun nederlands bij te schaven ja!
maar daar heeft Edina een probleemke mee, die wil toerks leren zie je
Volgens mij vreest Edina dat die maatregel een slechte zaak is voor de linkse allochtonenpamperindustrie. Je weet wel, die industrie die zo veel belastingsmiddelen en subsidies opeist maar in't algemeen geen resultaten boekt, in tegendeel ...
Stel je voor dat die Nieuwe Belgen op de werkvloer verplicht worden de belangrijkste landstaal te gebruiken (en dus te leren), het Nederlands. Die Nieuwe Vlamingen zouden hun oefeningskes thuis wel eens verder kunnen oefenen met hun kinderen bij voorbeeld, tijdens het nazicht van de schooltaken. Ik zie Frank Vandenbroeck al in zijn handjes draaien : dat zou wat schelen op de budgetten die hij moet bijeenharken om 3de generatie Nieuwe Vlamingen taalondersteuning te geven in school.

Maar Edina's voorkeur gaat uiteraard liever naar het instand houden van de "normale" achterstand en bijhorende autosegregatie bij die Nieuwe Belgskes. After all is het toch onbelangrijk dat die 3de generatie Nieuwe Belgen kansen voor zichzelf scheppen, als ze maar die broodnodige identiteit van hun vreemde (over)grootouders kunnen kunnen cultiveren en koesteren!
Er zijn nu eenmaal prioriteiten voor Edina, en niets gaat boven een vlotte lectuur van oma's Turkse of Arabische koran. En daar vaart de linkse allochtonenindustrie ook nog wel bij !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:47   #127
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vroeger, in bepaalde katholieke scholen, werd er uit de bijbel gelezen en verder gezwegen,dacht ik... Waarom zouden we nu niet overschakelen op het procuceren van koranverzen, misschien zelfs goed voor de spijsvertering!
In de Cubaanse sigarenfabrieken wordt er voorgelezen uit een roman of uit de krant met zo'n monotoon stemmetje.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 april 2007 om 21:49.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:21   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Ten eerste is het perfect normaal te eisen dat werknemers Nederlands kennen. Daarover gaat het dus niet. Ten tweede is het ook perfect normaal om te eisen dat mbt tot het werk Nederlands wordt gesproken. Daarover gaat het dus ook niet. En die zaken sluiten al volkomen uit dat er dus ongelukken gebeuren omdat men elkaar niet zou verstaan. Waar ik een probleem mee heb, is dat je mensen met dreiging van ontslag gaat verbieden om nog privégesprekken in een andere taal te voeren. Dat is ronduit belachelijk. En al helemaal niet gevaarlijk. Waardoor je vergelijking met snelheidsbeperkingen ook totaal van de pot gerukt is.
Binnen verschillende bedrijven zijn er reeds meerdere problemen geweest juist door het feit dat men in privé gespreken een andere taal gebruikt dan de voertaal van het bedrijf.

En ook is deze eis te verantwoorden door het feit dat de meeste allochtone hier zijn geboren en dus hier school hebben gelopen.
Wat dit bedrijf dus doet is heel normaal, er zijn zelfs bedrijven die geen mensen aannemen die geen vloeiend Nederlands spreken en die mensen ommiddelijk ontslagen als ze binnen de bedrijfsmuren een andere taal gebruiken in privé gesprekken.

Het gebruik van een taal die niet door iedereen verstaan word binnen een bedrijf is wel gevaarlijk, ook in privé gesprekken. Want het wekt achterdocht en spanningen binnen het bedrijf op en deze spanningen vertalen zich in gevaarlijke situatie en productie verlies op de werkvloer.

Trouwens als men de allochtone verplicht om overal binnen de bedrijfsmuren Nederlands te gebruiken zullen ze na een tijdje zich ook beter gaan integreren. En ik begrijp dus niet wat je daar tegen kan hebben. Vrijheid van mening bestaat immers reeds een paar jaar niet meer in Belgie en heeft nooit bestaan binnen bedrijven.
En het verplicht gebruik van het Nederlands is ook een manier om te kunnen nagaan of men onder de anderstalige niet bezig is met het oproepen tot en verdedigen van geweld tegen de autochtone werknemers.

De standpunten van onze exrteem linkse mede burgers zijn hier natuurlijk geschonden en benadeeld, maar deze begrijpen dan ook nog steeds niet dat je de integratie van de allochtone bevolking moet afdwingen met belonen en bestraffen. Zonder bestraffingen hebben regels en wetten totaal geen zin en lap iedereen alle regels en wetten aan zijn laars.

Mijn vergelijking met desnelheidsovertredingen gaat dus wel volledig op, want snelrijden is op zich ook niet gevaarlijk, maar met al die andere weggebruikers die niet uitkijken en oppletten word het natuurlijk zeer moeilijk om nog verantwoord snel te kunnen rijden.
Met de talen binnen een bedrijf is dit net het zelfde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:46   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, dat gebeurde niet in katholieke scholen. Dat gebeurde en gebeurt wel in kloosters, maar de bijbel is slechts voor de eerste vijf minuten. Daarna wordt uit een ander, geestelijk of werelds, werk voorgelezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:49   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets mis met vragen dat ze Nederlands spreken. Ik ben er van overtuigd dat ze dat ook wel zullen doen als je dat vraagt. Het probleem is dat 3 "overtredingen" aanleiding kunnen zijn voor ontslag. En er is niks mis mee dat je onder elkaar al eens je eigen taal spreekt. Mensen die trouwens denken dat door de verplichting om Nederlands te praten er geen groepen meer gevormd zullen worden, zijn ongelooflijk naïef. Ik vind dit belachelijke regelneverij.
Ik zeg niet dat het kliekjesvorming uitsluit, maar wel dat het in ieder geval vermijdt dat er op basis van taal groepen worden gevormd. Dergelijke zaken zijn nefast voor de sfeer in een bedrijf waarbij er dan een tweedeling komt: enerzijds de Turken die lustig onder elkaar Turks (dialect) brabbelen, en anderzijds de Vlamingen en andere nationaliteit die Nederlands onder elkaar spreken. Dit moet onvermijdelijk leiden tot een "wij en zij", iets wat een bedrijf kan missen als kiespijn.
Oud 20 april 2007, 08:12   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg Jantje, het gaat hier niet over eisen dat wij andere talen moeten spreken, maar om verbieden dat zij die van hen nog mogen spreken. Een belangrijk verschil! Ik ben er van overtuigd dat zelfs jij wanneer je in het buitenland zou werken en daar ook Vlaamse collega's zou hebben wel eens een woordje Nederlands zou praten.

Mijn voorbeeldje ging trouwens over iemand die hier op bezoek is. Ik verwacht echt niet dat die onze taal spreken hoor. Alsof jij wanneer je in het buitenland bent steeds de taal kent van het land waar je verblijft
Hun taal is de taal van de regio waar ze wonen en werken en school hebben gelopen en hun kinderen school lopen, hun taal is het Nederlands.
Hun collega's zijn mensen die in een Nederlandstalige regio werken en wonen en hebben dus ook het Nederlands als voertaal.

En nee, zelfs op zee werd er onder de bemanning enkel Frans of Nederlands gesproken, naar gelang de meerderheid hun eigen voertaal.
Dit juist om te vermijden dat er mensen zouden zijn die de gesprekken niet zouden kunnen volgen en zou achterdochtig zouden worden.

Als ik als bouwvakker in het buitenland was, moest ik wel zorgen dat ik een taal gebruikte die iedereen daar verstond, want anders kon ik mijn opdrachten niet laten uitvoeren door de plaatselijke werknemers.

Enkel als wij dus op een plaats waren waar geen andere collega's aanwezig waren gebruikten wij het Nederlands, dit zuiver uit respect voor de mensen van de regio waar we werkzaam waren.

En deze mensen zijn hier niet op bezoek, maar wonen en werken hier vaak reeds meerdere generatie's. En als ik ergens meerdere jaren door breng, we dan spreek ik ook de taal van de plaats waar ik meerdere jaren verblijf.

Het gebruik van een vreemde taal tussen belgen, een taal die niet door alle aanwezige belgen word begrepen, is een discriminatie tegen over de Belgen die deze taal niet spreken en begrijpen. Want zij worden uitgesloten van deelname aan het gesprek en aan het sociale leven van de gespreksvoerders, iets dat onze linkse politici bij wet hebben laten verbieden.

Men mag in Belgie immers een minderheidsgroep niet discrineren en dat doen de allochtone wel als ze geen Nederlands gebruiken binnen die bedrijfsmuren. En ja een minderheidsgroep, want de autochtone bevolking maakt slechts 30% uit van het personeel en is dus een minderheidsgroep binnen dit bedrijf. Ze hebben dus, zelfs volgens onze extreem linkse vrienden, recht op bepampering en positieve discriminatie.

Een ballon die dus binnen het bedrijfsleven aan het ontploffen is in het eigen gezicht van onze extreem linkse vrienden.
Als zij de allochtone bevolking minder bepamperd binnen de maatschappij, dan zouden deze reeds lang zijn aangepast naar de plaatselijke normen en taalgebruiken en waren de bedrijven nietverplicht om in te grijpen en de wet te gaan gebruiken om de minderheden binnen hun bedrijfsmuren te gaan beschermen.
Oud 20 april 2007, 08:14   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een ballon die dus binnen het bedrijfsleven aan het ontploffen is in het eigen gezicht van onze extreem linkse vrienden.
Als zij de allochtone bevolking minder bepamperd binnen de maatschappij, dan zouden deze reeds lang zijn aangepast naar de plaatselijke normen en taalgebruiken en waren de bedrijven nietverplicht om in te grijpen en de wet te gaan gebruiken om de minderheden binnen hun bedrijfsmuren te gaan beschermen.
Inderdaad. Trouwens, in Frankrijk doet zich, ondanks alle problemen waarmee het land worstelt, dat welbepaald probleem zich niet voor. Frankrijk heeft immers een lange traditie m.b.t. taalkundige eenheid en verplichte assimilatie. Allochtonen worden daar zwaar opgewezen dat Frans de taal is van Frankrijk en dat er Frans gesproken hoort te worden.
Oud 20 april 2007, 08:27   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad. Trouwens, in Frankrijk doet zich, ondanks alle problemen waarmee het land worstelt, dat welbepaald probleem zich niet voor. Frankrijk heeft immers een lange traditie m.b.t. taalkundige eenheid en verplichte assimilatie. Allochtonen worden daar zwaar opgewezen dat Frans de taal is van Frankrijk en dat er Frans gesproken hoort te worden.
Frankrijk heeft idd dat taal probleem niet, ook de rest van de wereld trouwens niet. Dit probleem bestaat enkel in Belgie en zelfs in hoofdzaak in Vlaanderen, maar ja de rest van de wereld vindt het dan ook normaal dat iemand die er komt wonen en werken de taal van de regio maar moet leren en gebruiken. Men gaan hier zelfs zover dat men van de plaatselijke autochtone bevolking eist, dat deze maar moeite moet doen om die vreemde taal te leren begrijpen en deze maar moet gebruiken, want die allochtone hebben het zo al moeilijk genoeg, ze missen immers reeds hun heimat. Dus wij autochtone moeten maar eens meer begrip voor deze mensen opbrengen en hun taal maar leren en gebruiken, zodat zij zich hier toch een beetje beter thuis voelen.

Dat de autochtone bevolking zich hier steeds meer en meer als een allochtone begint te voelen en zich minder en minder thuis begint te voelen in zijn eigen regio kan onze extreem linkse vrienden echt niet schelen hoor, zolang wij maar zorgen dat hun kiesvee zich hier this voeld en op hen kan stemmen is alles in orde.
Maar ook deze ballon zal in hun eigen gezicht ontploffen, want binnen een paar generatie's zullen zij de slaven van deze allochtone bevolking zijn en hen op hun wenken moeten bedienen.
Oud 20 april 2007, 17:41   #134
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een baas het recht heeft om de voertaal van zijn werknemers op te leggen tijdens de middagpauze, mag die voertaal dan ook turks zijn?
Waarom Turks praten als je in Belgie woont ?

Ga dan naar Turkije toe

Ik ga toch ook niet in China wonen en dan Nederlands praten

dit gaat weer helemaal nergens over zeg
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 17:45   #135
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een baas het recht heeft om de voertaal van zijn werknemers op te leggen tijdens de middagpauze, mag die voertaal dan ook turks zijn?
In Turkije mag het turks zijn, in Vlaanderen nederlands of vlaams zoals je wil.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:49   #136
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Mogen wij op onze eigen stek op deze aardbol nog eisen stellen of niet?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:57   #137
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Geen Turks op werkvloer

Genks bedrijf dreigt met ontslag van overtreders

Een Genks bedrijf wil dat allochtone personeelsleden Nederlands spreken, ook in de refter. Drie overtredingen kunnen aanleiding zijn tot ontslag. De Turken noemen het een aanslag op hun identiteit.

HP Pelzer, een toeleveringsbedrijf van Ford Genk, hanteert de regel dat alle 125 werknemers Nederlands spreken, uit veiligheidsoverwegingen en uit respect voor de collega's.

Het bedrijf heeft ongeveer 70 procent allochtone personeelsleden, met een mengelmoes aan nationaliteiten. De Turkse delegatie overheerst. Drie inbreuken met schriftelijke verwittiging kunnen tot ontslag leiden, heeft de bedrijfsleiding beslist. Het plan werd volgens de directie ook in de zeer divers samengestelde ondernemingsraad goedgekeurd.

Volgens directeur Human Resources Geert Vermote leidde het systeem tot nog toe slechts tot drie overtredingen. Vermote zegt ook geen probleem te hebben met het feit dat vier Turken tijdens de pauze Turks onder mekaar praten, maar stelt dat het Nederlands verplicht is zodra ze gezelschap krijgen van iemand van een andere origine.

De personeelsleden gingen over de spelregels en de dreiging met ontslag hun beklag doen bij ABVV-diversiteitsconsulent en SP.A-politicus Selahattin Koçak en bij vakbondssecretaris Rogier Dessers.
DE STANDAARD

Ieder heeft recht op zijn taal en cultuur en is vrij te praten en te lezen wat hij wil !
al dat stom vlaams gedoe altijd !

Een Genks bedrijf wil dat allochtone personeelsleden Nederlands spreken, ook in de refter. Drie overtredingen kunnen aanleiding zijn tot ontslag. De Turken noemen het een aanslag op hun identiteit. Vindt u dat iedereen op het werk de taal moet kunnen spreken die hij/zij wil?
En je heb geen bron ? ik zou weleens een feit willen zien dat de De Turkse delegatie overheerst, en als het een aanslag is op hun identiteit wat doen ze dan godverdomme in Belgie!

Ik heb zelf wel een bron:

'Spreek Nederlands, anders ontslag'

Een Belgische auto-onderdelenleverancier heeft zijn werknemers verboden om een andere taal dan het Nederlands te spreken, zelfs tijdens lunchpauzes. Als personeel zich niet houdt aan de maatregel, dan kunnen zij ontslagen worden.

"We hebben mensen uit Italië, India, Polen en Algerije. Het is om te voorkomen dat hier en daar kliekjes vormen", aldus personeelsmanager Geert Vermote van HP Pelzer. Inmiddels heeft hij twee waarschuwingen uitgedeeld. In totaal heeft het bedrijf 125 werknemers, waarvan zeventig procent niet uit België. Bij een derde waarschuwing volgt ontslag.

De Turkse medewerkers bij het bedrijf denken dat de maatregel specifiek gericht is op hen en zijn boos. Ze willen dat de vakbond optreedt tegen de werkgever. De werkgever ontkent dit en stelt dat het slechts één van de vele regels is. "Het is niet veel anders dan de andere regels die we hebben, zoals een verbod op roken".

http://frontpage.fok.nl/nieuws/75834

Altijd weer hetzelfde, er werken meerdere nationaliteiten en alleen de Turken (moslims) gaan zeiken

Doet me denken aan die tekeningen in Frankrijk van verschillende religies, eentje van de Christelijke God, Jesus, Boeddha, Shivah en mohammed

en wie gaan er als enigste zeiken ? ja hoor, weer de moslims, altijd weer de moslims.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 23:11   #138
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ok, maar daarnaast is Frankrijk als vroegere machtige kolonisatie-natie uiteraard ook verantwoordelijk voor de verspreiding van haar zo geliefde taal van Molière. De latere inwijkelingen uit deze landen, plus de inwijkelingen uit andere Afrikaanse landen die deze wereldtaal reeds beheersten (met dank aan enkele Leopolden), maakten het voor hen wél een stukje makkelijker.

Daarnaast heeft u natuurlijk gelijk dat de Fransen absoluut van geen wijken willen weten wat hun eigen landstaal betreft. Daarvoor zijn het dan ook (chauvinistische) Fransen... Voor de rest niks mis mee eigenlijk.
Oud 22 april 2007, 16:14   #139
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Racistisch Genks bedrijf wil geen Turks op werkvloer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Mijn antwoord is: "Ja, met respect voor een eigenaar."
dus "bedrijfsdictator"?
Hoe kleiner de firma, hoe baziger en kleinzieliger de baas
hier is de link van dat artikel:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=G601B5K25
zelfs Reuters nam het bericht over:
http://www.reuters.com/article/wtMos...23909520070420
most read: 't maakte héél wat mensen nieuwsgierig...

Ik ben wel curieus of die bazige baas dat ook toepast op bvb Polen...
Ik vermoed dat hij daar soepeler is

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 april 2007 om 16:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 16:15   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk al een tijdje in een organisatie waar mensen akomstig van zowat de ganse wereld werken....

De voertaal IS Nederlands.

Enkel de Franstalige Belgen doen daar wat "moeilijk" over,ze klieken samen tijdens de pauze,ze isoleren eigenlijk zichzelf,ze zijn gelukkig met niet veel.

Opvallend is dat hoe "exotischer" de werknemer,hoe gedrevener om Nederlands te praten...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2007 om 16:16.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be