![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat iedereen op het werk de taal moet kunnen spreken die hij/zij wil? | |||
ja tuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
19 | 21,59% |
neen, zeker niet |
![]() ![]() ![]() |
69 | 78,41% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger, in bepaalde katholieke scholen, werd er uit de bijbel gelezen en verder gezwegen,dacht ik... Waarom zouden we nu niet overschakelen op het procuceren van koranverzen, misschien zelfs goed voor de spijsvertering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() Toen ik nog school liep diende men volgens het schoolreglement steeds 'AN' te spreken.. Niet dat men zich daar steeds zo strikt aan hield, maar toch... Ik sprak in ieder geval in het secundair onderwijs 'gekuist AN'...
Al hou ik van het 'sappige' van dialecten, ik heb met een dergelijke regel geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar daar heeft Edina een probleemke mee, die wil toerks leren zie je
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Die zijn Turks aan't leren!
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En men gaat dan weer niet begrijpen waarom veel werkgevers niet te erg geneigd zijn allochtonen in hun bedrijf op te nemen, want daarvoor moet je er echt geen 75% van hebben om dat soort (en zovele andere) problemen te krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat die Nieuwe Belgen op de werkvloer verplicht worden de belangrijkste landstaal te gebruiken (en dus te leren), het Nederlands. Die Nieuwe Vlamingen zouden hun oefeningskes thuis wel eens verder kunnen oefenen met hun kinderen bij voorbeeld, tijdens het nazicht van de schooltaken. Ik zie Frank Vandenbroeck al in zijn handjes draaien : dat zou wat schelen op de budgetten die hij moet bijeenharken om 3de generatie Nieuwe Vlamingen taalondersteuning te geven in school. Maar Edina's voorkeur gaat uiteraard liever naar het instand houden van de "normale" achterstand en bijhorende autosegregatie bij die Nieuwe Belgskes. After all is het toch onbelangrijk dat die 3de generatie Nieuwe Belgen kansen voor zichzelf scheppen, als ze maar die broodnodige identiteit van hun vreemde (over)grootouders kunnen kunnen cultiveren en koesteren! Er zijn nu eenmaal prioriteiten voor Edina, en niets gaat boven een vlotte lectuur van oma's Turkse of Arabische koran. En daar vaart de linkse allochtonenindustrie ook nog wel bij ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 19 april 2007 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook is deze eis te verantwoorden door het feit dat de meeste allochtone hier zijn geboren en dus hier school hebben gelopen. Wat dit bedrijf dus doet is heel normaal, er zijn zelfs bedrijven die geen mensen aannemen die geen vloeiend Nederlands spreken en die mensen ommiddelijk ontslagen als ze binnen de bedrijfsmuren een andere taal gebruiken in privé gesprekken. Het gebruik van een taal die niet door iedereen verstaan word binnen een bedrijf is wel gevaarlijk, ook in privé gesprekken. Want het wekt achterdocht en spanningen binnen het bedrijf op en deze spanningen vertalen zich in gevaarlijke situatie en productie verlies op de werkvloer. Trouwens als men de allochtone verplicht om overal binnen de bedrijfsmuren Nederlands te gebruiken zullen ze na een tijdje zich ook beter gaan integreren. En ik begrijp dus niet wat je daar tegen kan hebben. Vrijheid van mening bestaat immers reeds een paar jaar niet meer in Belgie en heeft nooit bestaan binnen bedrijven. En het verplicht gebruik van het Nederlands is ook een manier om te kunnen nagaan of men onder de anderstalige niet bezig is met het oproepen tot en verdedigen van geweld tegen de autochtone werknemers. De standpunten van onze exrteem linkse mede burgers zijn hier natuurlijk geschonden en benadeeld, maar deze begrijpen dan ook nog steeds niet dat je de integratie van de allochtone bevolking moet afdwingen met belonen en bestraffen. Zonder bestraffingen hebben regels en wetten totaal geen zin en lap iedereen alle regels en wetten aan zijn laars. Mijn vergelijking met desnelheidsovertredingen gaat dus wel volledig op, want snelrijden is op zich ook niet gevaarlijk, maar met al die andere weggebruikers die niet uitkijken en oppletten word het natuurlijk zeer moeilijk om nog verantwoord snel te kunnen rijden. Met de talen binnen een bedrijf is dit net het zelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat gebeurde niet in katholieke scholen. Dat gebeurde en gebeurt wel in kloosters, maar de bijbel is slechts voor de eerste vijf minuten. Daarna wordt uit een ander, geestelijk of werelds, werk voorgelezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun collega's zijn mensen die in een Nederlandstalige regio werken en wonen en hebben dus ook het Nederlands als voertaal. En nee, zelfs op zee werd er onder de bemanning enkel Frans of Nederlands gesproken, naar gelang de meerderheid hun eigen voertaal. Dit juist om te vermijden dat er mensen zouden zijn die de gesprekken niet zouden kunnen volgen en zou achterdochtig zouden worden. Als ik als bouwvakker in het buitenland was, moest ik wel zorgen dat ik een taal gebruikte die iedereen daar verstond, want anders kon ik mijn opdrachten niet laten uitvoeren door de plaatselijke werknemers. Enkel als wij dus op een plaats waren waar geen andere collega's aanwezig waren gebruikten wij het Nederlands, dit zuiver uit respect voor de mensen van de regio waar we werkzaam waren. En deze mensen zijn hier niet op bezoek, maar wonen en werken hier vaak reeds meerdere generatie's. En als ik ergens meerdere jaren door breng, we dan spreek ik ook de taal van de plaats waar ik meerdere jaren verblijf. Het gebruik van een vreemde taal tussen belgen, een taal die niet door alle aanwezige belgen word begrepen, is een discriminatie tegen over de Belgen die deze taal niet spreken en begrijpen. Want zij worden uitgesloten van deelname aan het gesprek en aan het sociale leven van de gespreksvoerders, iets dat onze linkse politici bij wet hebben laten verbieden. Men mag in Belgie immers een minderheidsgroep niet discrineren en dat doen de allochtone wel als ze geen Nederlands gebruiken binnen die bedrijfsmuren. En ja een minderheidsgroep, want de autochtone bevolking maakt slechts 30% uit van het personeel en is dus een minderheidsgroep binnen dit bedrijf. Ze hebben dus, zelfs volgens onze extreem linkse vrienden, recht op bepampering en positieve discriminatie. Een ballon die dus binnen het bedrijfsleven aan het ontploffen is in het eigen gezicht van onze extreem linkse vrienden. Als zij de allochtone bevolking minder bepamperd binnen de maatschappij, dan zouden deze reeds lang zijn aangepast naar de plaatselijke normen en taalgebruiken en waren de bedrijven nietverplicht om in te grijpen en de wet te gaan gebruiken om de minderheden binnen hun bedrijfsmuren te gaan beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de autochtone bevolking zich hier steeds meer en meer als een allochtone begint te voelen en zich minder en minder thuis begint te voelen in zijn eigen regio kan onze extreem linkse vrienden echt niet schelen hoor, zolang wij maar zorgen dat hun kiesvee zich hier this voeld en op hen kan stemmen is alles in orde. Maar ook deze ballon zal in hun eigen gezicht ontploffen, want binnen een paar generatie's zullen zij de slaven van deze allochtone bevolking zijn en hen op hun wenken moeten bedienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga dan naar Turkije toe Ik ga toch ook niet in China wonen en dan Nederlands praten dit gaat weer helemaal nergens over zeg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementslid
|
![]() Mogen wij op onze eigen stek op deze aardbol nog eisen stellen of niet?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf wel een bron: 'Spreek Nederlands, anders ontslag' Een Belgische auto-onderdelenleverancier heeft zijn werknemers verboden om een andere taal dan het Nederlands te spreken, zelfs tijdens lunchpauzes. Als personeel zich niet houdt aan de maatregel, dan kunnen zij ontslagen worden. "We hebben mensen uit Italië, India, Polen en Algerije. Het is om te voorkomen dat hier en daar kliekjes vormen", aldus personeelsmanager Geert Vermote van HP Pelzer. Inmiddels heeft hij twee waarschuwingen uitgedeeld. In totaal heeft het bedrijf 125 werknemers, waarvan zeventig procent niet uit België. Bij een derde waarschuwing volgt ontslag. De Turkse medewerkers bij het bedrijf denken dat de maatregel specifiek gericht is op hen en zijn boos. Ze willen dat de vakbond optreedt tegen de werkgever. De werkgever ontkent dit en stelt dat het slechts één van de vele regels is. "Het is niet veel anders dan de andere regels die we hebben, zoals een verbod op roken". http://frontpage.fok.nl/nieuws/75834 Altijd weer hetzelfde, er werken meerdere nationaliteiten en alleen de Turken (moslims) gaan zeiken Doet me denken aan die tekeningen in Frankrijk van verschillende religies, eentje van de Christelijke God, Jesus, Boeddha, Shivah en mohammed en wie gaan er als enigste zeiken ? ja hoor, weer de moslims, altijd weer de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daarnaast heeft u natuurlijk gelijk dat de Fransen absoluut van geen wijken willen weten wat hun eigen landstaal betreft. Daarvoor zijn het dan ook (chauvinistische) Fransen... Voor de rest niks mis mee eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() dus "bedrijfsdictator"?
Hoe kleiner de firma, hoe baziger en kleinzieliger de baas ![]() hier is de link van dat artikel: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=G601B5K25 zelfs Reuters nam het bericht over: http://www.reuters.com/article/wtMos...23909520070420 most read: 't maakte héél wat mensen nieuwsgierig... Ik ben wel curieus of die bazige baas dat ook toepast op bvb Polen... Ik vermoed dat hij daar soepeler is ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 22 april 2007 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk al een tijdje in een organisatie waar mensen akomstig van zowat de ganse wereld werken....
De voertaal IS Nederlands. Enkel de Franstalige Belgen doen daar wat "moeilijk" over,ze klieken samen tijdens de pauze,ze isoleren eigenlijk zichzelf,ze zijn gelukkig met niet veel. Opvallend is dat hoe "exotischer" de werknemer,hoe gedrevener om Nederlands te praten... Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2007 om 16:16. |
![]() |
![]() |