Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Ik blijf trouw aan het VB
tenzij ze blijven zakken 3 3,70%
tenzij ze onder de vijftien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onder de tien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onderd de vjf procent halen 3 3,70%
altijd, zelf al hebben ze geen zetel meer 31 38,27%
tot er een rechtsere partij komt 11 13,58%
tot ze gematigder worden en het vreemdelingstandpunt weglaten 8 9,88%
ik ben geen blokker en stem niet mee 44 54,32%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2007, 10:51   #121
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het simplisme is geen monopolie van het VB hoor!
Daarenboven is het altijd de moeite om op gemakkelijk te weerleggen standpunten van een oponent een scherp antwoord te formuleren.
Enkel indien men geen minimale inhoud heeft, geen greintje verstand en daarenboven zelf in het bedje van simplismen is opgevoed met de papfles van het VB kan men niet anders dan machteloos toezien indien iemand iets zinnigs zegt.
Sancta Simplicitas: your slip is showing!
Een dertienjarige die de VLD gelijkstelt met liberalisme, de CD&V simpelweg als 'de partij voor de christelijken' omschrijft en in zijn opinie over het VB nog nooit verder kwam dan blokkwatch te copypasten zie ik echt niet als een 'opponent', hoor. Om maar te zwijgen over de overige onzin die hij hier al in zijn onwetendheid op dit forum neergepost heeft. Dat jij hierin een 'medestander' ziet, zegt dan veel over jouzelf, vrees ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 11:11   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
heu dalende trend, tiens ik dacht dat de spa een dalende trend had.
nog gezwegen van de VLD
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 11:16   #123
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg geloof ik je niet: ik denk immers dat Yves Desmet van De Morgen beter kan rekenen.
Dat zal dan ook een Goebels zijn waarschijnlijk....
dat besmet ventje... van de rode waarheid... de Pravda van Vlaanderen...

kan enkel rekenen met een chinees telbordje... niemand snapt het hoe dat werkt, maar het klopt

weet ge Feremans, de enige die zelfs 270.000 stemmen minder heeft in al die jaren hé... dat is uw vriendje BERT ANCIAUX !!

dat is pas een afgang !!

haal nu maar handdoeken... kunt ge mee gaan blijten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 mei 2007, 11:18   #124
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt van in elk geval te hebben aangetoond dat er een forse stemmenvermindering was van het VB tijdens de gemeenteraadsverkiezingen tov 2004.

Het VB zegt dat ze vooruitgaan wanneer ze achteruitgaan.
Dat is "comical ali" stijl op zijn minst, en anders een vorm van Nazi-propaganda.
Mijn bewering is in elk geval juist, over de cijfers zal men nog lang redetwisten, of het er nu een paar tienduizend min zijn of dat het er meer zijn is absoluut niet van belang: Het VB gaat achteruit, fors.

Door de waarheid (het VB zakte) te herleiden tot: bewijs dat het er tweehonderdduizen zijn, ben je bezig met de Goebbelianen te helpen.
Slim is dat niet, indien je er zo'n hekel aan hebt.

Mij proberen leugenachtig te maken, omdat ik een cijfer citeer van een belangrijk editorialist, die overigens met zijn verklaring heel wat ophef maakte....
Ik denk dat ik jouw soort ken:t....?
de enige die achteruit zijn gegaan is VLD en SPA
Oud 7 mei 2007, 12:41   #125
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Blijven proberen, blijven liegen. Zielig...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 16:31   #126
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier nogmaals de cijfers van de grote afgang die het Vlaams Belang op 8 oktober heeft gemaakt:

Gemeenteraadsleden (exclusief districtraadsleden)
  • Limburg: van 44 naar 99 zetels
  • West-Vlaanderen: van 35 naar 102 zetels
  • Oost-Vlaanderen: van 93 naar 163 zetels
  • Antwerpen: van 213 naar 305 zetels
  • Vlaams-Brabant: van 54 naar 125 zetels
Globaal stijgt het Vlaams Belang van 439 naar maar liefst 794 gemeenteraadszetels.

Provincieraadsleden
  • Limburg: van 7 naar 13 zetels
  • West Vlaanderen: van 5 naar 14 zetels
  • Oost-Vlaanderen: van 12 naar 20 zetels
  • Antwerpen: van 20 naar 25 zetels
  • Vlaams-Brabant: van 10 naar 15 zetels
Totaal: stijging van 54 naar 87 provincieraadszetels. Een winst van liefst 33 zetels. Ter vergelijking: VLD verliest 24 zetels en zelfs ‘winnaar’ CD&V/N-VA verliest 6 provincieraadszetels tegenover 2000.

En indien u weer afkomt met het praatje dat men in vergelijking met de Vlaamse verkiezingen een lichte achteruitgang heeft geboekt, verzin dan maar gauw wat anders. Als we ons aan die logica moesten houden, was Verhofstadt al in 2004 ex-premier.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:32   #127
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en feremans wie liegt er nu nog altijd...
Oud 8 mei 2007, 12:36   #128
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bertje van 300.000 voorkeurstemmen afgezakt tot amper

47ANCIAUX Bert570 !!

wat is dat een afgang of een ondergang ?
Oud 8 mei 2007, 12:58   #129
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Hier nogmaals de cijfers van de grote afgang die het Vlaams Belang op 8 oktober heeft gemaakt:

Gemeenteraadsleden (exclusief districtraadsleden)
  • Limburg: van 44 naar 99 zetels
  • West-Vlaanderen: van 35 naar 102 zetels
  • Oost-Vlaanderen: van 93 naar 163 zetels
  • Antwerpen: van 213 naar 305 zetels
  • Vlaams-Brabant: van 54 naar 125 zetels
Globaal stijgt het Vlaams Belang van 439 naar maar liefst 794 gemeenteraadszetels.

Provincieraadsleden
  • Limburg: van 7 naar 13 zetels
  • West Vlaanderen: van 5 naar 14 zetels
  • Oost-Vlaanderen: van 12 naar 20 zetels
  • Antwerpen: van 20 naar 25 zetels
  • Vlaams-Brabant: van 10 naar 15 zetels
Totaal: stijging van 54 naar 87 provincieraadszetels. Een winst van liefst 33 zetels. Ter vergelijking: VLD verliest 24 zetels en zelfs ‘winnaar’ CD&V/N-VA verliest 6 provincieraadszetels tegenover 2000.

En indien u weer afkomt met het praatje dat men in vergelijking met de Vlaamse verkiezingen een lichte achteruitgang heeft geboekt, verzin dan maar gauw wat anders. Als we ons aan die logica moesten houden, was Verhofstadt al in 2004 ex-premier.
Ik heb dit ook gesteld: er zijn meer stemmen behaald vergeleken met de vorige gemeenteraadsverkiezingen.
Er zijn minder stemmen gehaald in vergelijking met de verkiezingen van 2004. Volgens Yves Desmet 200.000
Volgens iemand van uw strekking waren het er "slechts" een paar tienduizend.
Maar hier afkomen met zaken die ik al lang wist, en zelf aanhaalde om aan te tonen dat ik een volkverlakker ben: is dat niet aan self-kicking doen?
Het doet zeer hé, dat achteruitgaan?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 18:20   #130
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Het simplisme is geen monopolie van het VB hoor!
Daarenboven is het altijd de moeite om op gemakkelijk te weerleggen standpunten van een oponent een scherp antwoord te formuleren.
Enkel indien men geen minimale inhoud heeft, geen greintje verstand en daarenboven zelf in het bedje van simplismen is opgevoed met de papfles van het VB kan men niet anders dan machteloos toezien indien iemand iets zinnigs zegt.
Sancta Simplicitas: your slip is showing!

Dit is een waarheid als een koe: geen simplisme.
Met deze hetze bespelen ze hun mensen, geven ze illusies, beliegen ze en bedriegen ze. Alle andere punten van het VB zijn liberaal, of vaag, of onduidelijk (tjeverig). Dan onderscheiden ze zich niet van andere partijen: ze zijn dan noch mossel noch vis.
Enkel het haatzaaien brengt hen op. En dus heeft degene die dit eenvoudig en duidelijk formuleerde groot gelijk, en is jullie hyena achtig gedoe terecht: verslind je eigen ideeën maar: ze zijn al goed rot...
Wow Eric, dat jij me nog zo radicaal zou steunen dat had ik niet verwacht!
Oud 8 mei 2007, 18:27   #131
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een dertienjarige die de VLD gelijkstelt met liberalisme, de CD&V simpelweg als 'de partij voor de christelijken' omschrijft en in zijn opinie over het VB nog nooit verder kwam dan blokkwatch te copypasten zie ik echt niet als een 'opponent', hoor. Om maar te zwijgen over de overige onzin die hij hier al in zijn onwetendheid op dit forum neergepost heeft. Dat jij hierin een 'medestander' ziet, zegt dan veel over jouzelf, vrees ik.
Olala, als ik de punten van VLD lees vind ik die toch nog zeker liberaal hoor! En CD&V is echt de christelijke partij, inzitten met iedereen die het niet breed heeft maar toch centrumgebonden blijven. Dat is gewoon christelijk! Inzitten met het milieu, maar toch het proberen oplossen met een zeker niet linkse oplossing, DAT IS PUUR CHRISTELIJK!

En als jij zomaar beweert dat het enige wat ik tegen het VB heb uitgebrackt heb je het toch serieus mis. Ik ben mijn hele "politics.be-carriere" al bezig met te vechten tegen VB'ers en liberalen(tairen).
Oud 8 mei 2007, 18:30   #132
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Ik zou de onzin van het VB maar eens opsommen. En waar jij nog maar 5 jaar in bent is het niet willen toegeven dat wat jij onzin vindt, dat niet altijd is en ook omgekeerd. Voor alle soorten mensen en maten geldt dit.
Oud 8 mei 2007, 18:30   #133
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

ps: de enige mensen die mijn leeftijd erbij betrekken zijn mensen van het VB.
Oud 8 mei 2007, 18:44   #134
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het doet zeer hé, dat achteruitgaan?
Oh neen, het is integendeel zeer plezierig dat het Vlaams Belang er altijd op vooruitgaat ten opzichte van de vorige verkiezingen van dezelfde orde. Dat is al 13 keer gebeurd, op tien juni komt de veertiende keer. En in 2009 de vijftiende keer, namelijk de grote doorbraak van het VB.
Oud 8 mei 2007, 19:07   #135
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oh neen, het is integendeel zeer plezierig dat het Vlaams Belang er altijd op vooruitgaat ten opzichte van de vorige verkiezingen van dezelfde orde. Dat is al 13 keer gebeurd, op tien juni komt de veertiende keer. En in 2009 de vijftiende keer, namelijk de grote doorbraak van het VB.
We zullen de 14de keer wel afwachten... Ik denk echt dat jullie nu op een GROOT keerpunt zijn gebotst, wacht maar af! Geen commentaar geven, wacht gewoon af!
Oud 8 mei 2007, 19:14   #136
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
We zullen de 14de keer wel afwachten... Ik denk echt dat jullie nu op een GROOT keerpunt zijn gebotst, wacht maar af! Geen commentaar geven, wacht gewoon af!
Zijn de linksen nu werkelijk zo ver afgedwaald dat ze zelfs denken dat het VB geen 18% meer zal halen? Je zou bijna medelijden krijgen met zoveel dwaze hoogmoed.
Oud 8 mei 2007, 19:57   #137
Linkse Vogel
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zijn de linksen nu werkelijk zo ver afgedwaald dat ze zelfs denken dat het VB geen 18% meer zal halen? Je zou bijna medelijden krijgen met zoveel dwaze hoogmoed.
Dat wel, maar die 26% van de Vlaamse niet! En bij jullie maakt dat niet uit, WANT JULLIE ZIJN ALLEEN MAAR VLAAMS! Oke, die laatste zin is onnozel maar het komt wel hierop neer: VB kiezers weten vaak niet waarover het gaat en daarom maakt het voor die kiezers echt niet uit of het nu federale of Vlaamse zijn hoor! Wellicht niet alle kiezers hoor, jij bijvoorbeeld weet heel goed waarover het gaat en bij jou telt dat niet.
Oud 8 mei 2007, 20:21   #138
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat wel, maar die 26% van de Vlaamse niet!
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat het Vlaams Belang/Blok nog nooit een verkiezing van dezelfde orde/soort (bv. federaal - Vlaams - Europees - provincie e.d.) verloren heeft. Dat zal het ook in de nabije toekomst niet doen. Integendeel. En nogmaals: als we verkiezingen van verschillende orde met elkaar zouden vergelijken en toepassen, zou Verhofstadt geen premier meer zijn.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 8 mei 2007 om 20:22.
Oud 8 mei 2007, 23:34   #139
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wel, maar die 26% van de Vlaamse niet! En bij jullie maakt dat niet uit, WANT JULLIE ZIJN ALLEEN MAAR VLAAMS! Oke, die laatste zin is onnozel maar het komt wel hierop neer: VB kiezers weten vaak niet waarover het gaat en daarom maakt het voor die kiezers echt niet uit of het nu federale of Vlaamse zijn hoor! Wellicht niet alle kiezers hoor, jij bijvoorbeeld weet heel goed waarover het gaat en bij jou telt dat niet.
Is het daarom dat aan de Groen!-stemmers nu de belofte gedaan wordt dat er een federale klimaatminister komt, terwijl milieu een gewestgebonden materie is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 00:13   #140
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
welke dalende trend?
Wel die dalende trend zoals in antwerpen bijvorbeeld. Het VB ging daar zwaar achteruit, ze hebben nog chance gehad dat ze met vlott in kartel gingen zodat ze toch nog londen alsof ze der op vooruit gingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be