![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat nabestaanden de dader zelf eens afmaken als ze der ni mee kunnen leven. Leert toch uw plan trekken, mensen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Zeker en toepassen.Zonder de doodstraf worden een aantal misdrijven onvoldoende gestraft.De kans op het veroordelen van een onschuldige is met de moderne forensische methodes onooglijk klein geworden.Daarmee moet men dus ook niet meer afkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor de doodstraf zijn we gewoon te beschaafd.
Achtergestelde landen, staten (of hun leiders) gebruiken nog de doodstraf. Past gewoon niet in een modern land. Criminaliteit moet aan de bron aangepakt worden, en levenslang moet levenslang en niet 15 of 20 jaar. Maar dan moeten er meer gevangenissen komen. En IPV die delicten een hele dag te laten niksen laat ze eens werken, laat hen het groenonderhoud maar doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is maar het derde geval in de USA in 2008, denk ik: Ziehier waarom doodstraf niet verdedigbaar is: Citaat:
Debie en Demol zouden hem wel hebben doen "bekennen" Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2008 om 12:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de stad waar ik woon hangen er in sommige zones levensgrote stoffen poppen aan de verlichtingspalen. Karnaval? Nee. Een waarschuwing tegen dieven ed. ‘Als we u hier betrappen wordt je gelynched’, en dat heeft meestal de dood tot gevolg. Die mensen trekken nogal eens hun plan hé. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 april 2008 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Neen:
1 doodstraf is duurder dan levenslange opsluiting 2 je hebt twee soorten criminelen: 1 criminelen die ziek zijn: zij dienen psychologisch begeleid te worden, zieken afmaken is immers onethisch 2 criminelen die door maatschappelijke, indiciduele en sociale omstandigheden crimineel zijn geworden. Deze mensen dienen heropgevoed te worden zodat zij niet schadelijk zijn voor de maatschappij. Gevangenissen kweken enkel maar recidivisten en hetvallende criminelen: goede begeleiding en herintergatie is dus het code woord. 3 een gevangenisstraf naast begeleiding vormt al strafelelemnt genoeg, de doodstraf gaat niet merkwaardig meer afschrikken. 4 het doden van mensen maakt van ons ook een moordenaar. 5 persoonlijke wraakgevoelens dienen niet het onderwerp te zijn van politiek, die moet over het algemeen belang gaan...
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2008 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() tegen de doodstraf
maar wel voorstander van het recht op euthanasie ook van levenlang veroordeelden dus persoonlijk denk ik dat ik mij in dat geval op dit recht zou beroepen ben nogal gesteld op mijn vrijheid en zonder vrijheid lijkt het leven me totaal nutteloos
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
het is de plicht van iedere mens om moordernaars en verkrachters voorgoed te verwijderen uit de samenleving want hoeveel hervallen niet in hun oude gewoonten en leg dan maar eens uit aan die slachtoffers dat jij hem hebt vrijgelaten omdat je het lef niet hebt om barbaren een spuitje te geven? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 Geestesziekte is nog steeds een ziekte en mensen afmaken omwille van een ziekte is immoreel. Wie ga je nog allemaal afmaken dan? Kankerpatienten, grieppatienten, depressieven? Of probeer je hen te verzorgen. Verkrachters die geestesziek zijn (dienen of genezen te worden of levenslang verzorgd te worden in ee instelling). Mensen afmaken omdat ze ziek zijn (iets datbuiten de vrije wil ligt) maakt van jezelf ook een ziek persoon. 3 geesteszieken levenslang verzorgen in een instelling en sociale gevallen begeleiden zodat ze ongevaarlijk zijn voor de maatschappij (zeer grote kans tot slagen!) zorgt er ook voor dat de maatschapij veilig is, zonder dat er moorden dienen te gebeuren. 4 Wat maakt een beul minder moordenaar dan een ander moordenaar? Zijn opdrachtgever de staat. Veel nazi's moordde ook in naam van de staat, niet direct positief zo lijkt mij... 5 emotioneel voel je het mischien als moreel aan, maar rationeel weet je ook dat er andere mogelijkheden zijn. Maar emotioneel ben je gewoon geneigd om naar zware straffen te grijpen voor zware misdaden. Indien ik zulke misdaden zie, overkomt mij ook een gevoel van walging, en een gevoel dat zulke mensen niet mogen bestaan. Rationeel weet ik echter dat deze personen oftewel ziek zijn, en oftewel zo zijn gevormd door een samneleving. In beide gevallen ligt het buiten de individuele wil (al speelt deze in lichte mate uiteraard ook mee). Aangezien de fouten van deze criminelen echter niet volledig hun verantwoordelijkheid zijn maar ook die van de samenleving, moet de samneleving dan ook maar haar verantwoordelijkheid nemen en haar fouten proberen goed te maken. Niet door haar fouten uit te schakelen en zo haar schuldgevoel uit te schakelen, maar door deze mensen te helpen...
![]() |
![]() |
#134 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien je d�*t rechtvaardig vindt, pas je redenering op jezelf toe en trek de logische conclusie. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Opvallend dat juist jij het element huidskleur en niet bvb kaal als determinerend aanhaalt... Ik deed dat niet. (opvallend, maar ik geef toe niet verwonderd te zijn) Ik schreef zeker schuldig trouwens ook tussen aanhalingstekens: dacht je écht dat ik die er zomaar gebruikte? Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2008 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan moet je net zo goed tegen levenslang zijn. Want als hij dat had gekregen dan had voor de rest van z'n leven in de cel moeten rotten. Dan is de doodstraf humaner.
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
7 de belangrijkste voor mij: er worden altijd onschuldigen ter dood veroordeeld en terechtgesteld, en nooit van mijn leven wil ik daarmee te maken hebben, stel u misschien die nachtmerrie bij u eigen voor...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 27 mei 2008 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Parlementslid
|
![]() In de kern vind ik het niet onethisch om mensen de doodstraf te geven, alleen moet de schuld dan 100% vaststaan.
Herinvoeren kan niet omwille van de onschuldige slachtoffers. De kans een onschuldige te vermoorden kan een overheid ethisch gezien niet institutionaliseren. Allez, mijn mening hé.
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We mogen nog altijd niet vergeten dat mensen hier ook nog worden veroordeeld op vermoedens zonder bewijzen, al dan niet door de volksjury.
Als uw leven kan afhangen van de verkoop praatjes van aanklagers en advocaten?