Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 21:32   #121
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Achter de oorlogen van Bush zit een plan.
PNAC Rebuilding Amerikas defenses."De overheersing van amerika is goed voor amerika en goed voor de aarde. Op pag 63 kan je lezen dat we ons aan meerdere oorlogen op verschillende plaatsen op de aarde moeten verwachten. Dit is in 1997 geschreven door perle, rumsfeld, cheney, wolfowitz. De publieke opinie is er nog niet klaar voor tezij er een groet drama gebeurt als Pearl Harbor. Dat is wat 911 hun geeft een alibi om deze geplande oorlogen te starten.
Iran is ingesloten gebied. Dat ze het nog niet zijn binnengevallen is een wonder.
Pnac Project For a New American Century google er maar op.
Daarom dat de rest van de wereld dringend hun ogen moeten openen tegen deze Nieuwe Wereld Orde. Het Kremlin is ditmaal NIET de vijand.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 21:37   #122
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Daarom dat de rest van de wereld dringend hun ogen moeten openen tegen deze Nieuwe Wereld Orde. Het Kremlin is ditmaal NIET de vijand.
De vijand is deze keer onmiskenbaar de moslimwereld én de linksen onze middens. Beiden moeten al naar gelang de bedreiging aangepakt worden.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:41   #123
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Marwan Barghouti. Volgens recente peilingen zou hij het bij een nieuwe presidentsverkiezing gemakkelijk halen van Abbas én HAMAS topman Haniye.

Ik heb gelezen wat er op wikipedia staat over deze figuur en misschien heeft deze man wel potentieel om oprecht vrede na te streven met Israël en een meerderheid v/d palestijnen daarachter te scharen.

Dat neemt niet weg dat ik bijzonder sceptisch blijf, want ik denk niet dat hij in staat zal zijn om de fundamentalistische gekken onder de knoet te krijgen. Ik betwijfel ook ten zeerste of Hamas of het corrupte Fatah hem zomaar zouden laten begaan.

Laat staan de arabische buurlanden, die wel lippendienst bewijzen aan de palestijnse zaak maar meer ook niet en die er volgens mij alle belang bij hebben dat de kwestie Israël torenhoog op de agenda blijft staan. (Het is voor de lokale regimes interessant om de ogen van hun volk op een 'buitenlandse vijand' te richten, kwestie dat hun eigen corrupte regimes anders die ogen wel eens op zich zouden kunnen krijgen.)

Ik zou hem - met enkel het wiki artikel als bron - wel een kans willen geven. I.e. laat hem voorwaardelijk vrij ovw dat hij ook geweld tegen joden die buiten de green line wonen afzweert ozm tot er een akkoord gesloten kan worden.

Je kan hem moeilijk vrijlaten als hij nog steeds van plan is joden die buiten de grenzen van '67 zitten aan te vallen. (Waarmee ik niet zeg dat ik de aanwezigheid van settlers goedkeur, maar wel dat je toch moet inzien dat een land nooit ofte nooit iemand vrij kan laten rondlopen die van plan is om zijn burgers aan te vallen zodra ze zich buiten de grenzen van '67 begeven. )
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 09:42   #124
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen. En laat ons ook hopen dat het gevolg is dat de VS voor de eerste keer in haar bestaan een zware nederlaag krijgt toegediend. Europa moet helpen met Rusland en de Arabische wereld.
Spreek voor jezelf.
Ik sta alvast niet aan jou zijde.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 09:44   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben overtuigd katholiek hoor. Mij bekeer je niet. Maar dat sluit samenwerking met andere landen of continenten niet uit tegen de anglosaksische en zionistische Nieuwe Wereld Orde.
Idd, liever burka's en moskeeen overal met de brandende kerken ernaast.
Oud 30 juni 2007, 09:46   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Open jij je ogen, amerika is de vijand ook niet.
Oud 30 juni 2007, 10:33   #127
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

amerika is idd de vijand, in de zin dat ze compleet overheersd worden door de zionlobby.
Maar eerst moeten we de amerikaanse gatlikkers en europa verraders uit ons continent verwijderen (niet dat er nog veel overschieten na het Bush amerika van heden )

Vergeet nooit dat het de amerikaantjes zijn die ons turkije willen opdringen in de EU !!!!
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 10:51   #128
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Europa dient helemaal niet met Amerika (bv. Turkije moet lid worden), Rusland (bv. chantage met gastoevoer) of de Moslimwereld (bv. cartoonrellen) samen te werken. Europa moet weer zelf een vuist maken, Europa moet voor de eigen toekomst opkomen, Europa moet weer haar rechtmatige plaats in de wereld innemen!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 11:02   #129
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Europa dient helemaal niet met Amerika (bv. Turkije moet lid worden), Rusland (bv. chantage met gastoevoer) of de Moslimwereld (bv. cartoonrellen) samen te werken. Europa moet weer zelf een vuist maken, Europa moet voor de eigen toekomst opkomen, Europa moet weer haar rechtmatige plaats in de wereld innemen!

Beter een goede buur (Rusland, Noord-Afrika, Midden-Oosten) dan een verre vriend (USA).
Oud 30 juni 2007, 11:31   #130
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Beter een goede buur (Rusland, Noord-Afrika, Midden-Oosten) dan een verre vriend (USA).
Uw wigger-cultuur met bijhorende verheerlijking van de gevaarlijke drug cannabis komt nochtans uit Amerika. U zou beter verhuizen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 11:58   #131
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Uw wigger-cultuur met bijhorende verheerlijking van de gevaarlijke drug cannabis komt nochtans uit Amerika. U zou beter verhuizen.
Aan jouw verspil ik geen energie, zoals eerder gezegd, jij bent heilig overtuigd van jouw gelijk, ik van het mijne, gaat toch enkel maar een eeuwigdurende discussie worden anders.
Oud 30 juni 2007, 12:15   #132
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Gisteren was er op Nederland een interessante reportage te zien over de kernenergiepolitiek van Iran en de 2 landen (USA en Israel) die dit met argusogen gadeslaan.

- Iran tracht met allerlei excuses tijd te winnen en werkt ondertussen koortsachtig verder aan de ontwikkeling van een a-bom.
- Gezien de eerdere uitspraken van de Iraanse president (oproepen tot vernietiging van Israël) kan Israël dit nooit toelaten en zal desnoods een preventieve aanval uitvoeren.
- Dit moet tijdens de presidentstermijn van Bush gebeuren omdat de kans bestaat dat na 09/01/2009 de democraten aan de macht zijn en de onvoorwaardelijke steun van de USA aan Israël wel eens zou kunnen wegvallen.
- Ook is het mogelijk dat Bush het initiatief zelf neemt.
- Feit: het platbombarderen en vernietigen van de Iraanse researchbunkers met atoombommen (nodig gezien de dikte van de bunkers)
- gevolg: moslimextremisten, Palestijnen en andere landen zoals Syrië en Libië gaan zich massaal keren tegen Israël.
- Dit zou binnen de kortste keren leiden tot een escalatie.... (steun van Rusland aan oa Syrië
- de niet zo bijster goede verstandhouding tussen Poetin en Bush staat diplomatie in de weg
- WO III
- olieprijs 120$/vat +
En dat verkoopt natuurlijk goed, zo'n spectaculaire voorspellingen...
Oud 30 juni 2007, 12:53   #133
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Dat was een gemakkelijke strijd, de VS heeft gewonnen, al is er nu nog veel rebellie

Vergelijk het aantal doden van de Irakwar met de Amerikaanse doden tijdens WO II en ge weet het wel
Wat heeft de VS dan gewonnen, men valt een land binnen met als hoofddoel het onschadelijk maken van de massavernietigingswapens, want de VS was er helemaal zeker van dat Irak deze had, en dus ook een bedreiging vormde voor de rest van de wereld. We moesten de VS met z'n allen dankbaar zijn dat zij op zo'n missie trokken die iedereen ten goede kwam.

Pas toen duidelijk was dat er geen massavernietigingswapens te vinden waren is men van 'reden-om-de-oorlog-te-hebben-gestart' veranderd. Plotseling was het allemaal om saddam te doen, die man moest gevonden worden, en groot was de triomf toen ze hem vonden, helemaal in een kleine put, leedvermaak alom. En joepie de oorlog is geslaagd saddam is gevonden.

Die mensen leven nu belange niet geruster dan voor de oorlog, in tegendeel.
Hoezo oorlog gewonnen, en die zogenaamde massavernietigingswapens dan, die zijn nog steeds niet gevonden. Wss bestaan ze niet eens, in ieder geval in beide gevallen is een oorlog begonnen om een reden die niet bestaat, hoe kan men nu ooit zo'n oorlog winnen? De US verliest hier ALTIJD, eender hoe het afloopt.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:29   #134
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Wat heeft de VS dan gewonnen, men valt een land binnen met als hoofddoel het onschadelijk maken van de massavernietigingswapens, want de VS was er helemaal zeker van dat Irak deze had, en dus ook een bedreiging vormde voor de rest van de wereld. We moesten de VS met z'n allen dankbaar zijn dat zij op zo'n missie trokken die iedereen ten goede kwam.

Pas toen duidelijk was dat er geen massavernietigingswapens te vinden waren is men van 'reden-om-de-oorlog-te-hebben-gestart' veranderd. Plotseling was het allemaal om saddam te doen, die man moest gevonden worden, en groot was de triomf toen ze hem vonden, helemaal in een kleine put, leedvermaak alom. En joepie de oorlog is geslaagd saddam is gevonden.

Die mensen leven nu belange niet geruster dan voor de oorlog, in tegendeel.
Hoezo oorlog gewonnen, en die zogenaamde massavernietigingswapens dan, die zijn nog steeds niet gevonden. Wss bestaan ze niet eens, in ieder geval in beide gevallen is een oorlog begonnen om een reden die niet bestaat, hoe kan men nu ooit zo'n oorlog winnen? De US verliest hier ALTIJD, eender hoe het afloopt.
Misschien had de VS normandië ook niet moeten binnenvallen .

islam fundamentalisme 'operatie barbarossa op z'n mohameds' ........
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:30   #135
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Beter baas zijn in eigen huis, dan een goede buur.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:50   #136
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Misschien had de VS normandië ook niet moeten binnenvallen .

islam fundamentalisme 'operatie barbarossa op z'n mohameds' ........
U mist mijn punt.
Men kan een land binnenvallen om een bepaalde reden, en als blijkt achteraf dat de reden ongegrond is, met de staart tussen de benen terug afdruipen en de fout erkennen.

Men kan ook doen wat de VS heeft gedaan, snel een 'nieuwe' reden voor de oorlog verzinnen en blijven beweren dat je de oorlog bent gestart om de juiste redenen

Laatst gewijzigd door Isabella : 30 juni 2007 om 13:50.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:53   #137
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik leef in 2009 zeker niet meer .....
Oud 30 juni 2007, 14:02   #138
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Beter baas zijn in eigen huis, dan een goede buur.
Het één staat toch het andere niet in de weg ?

Trouwens ik pleit dat Europa zijn kernarsenaal fors zou uitbreiden. Ook pleit ik voor forse investeringen in defensie, maar uiteraard buiten de NAVO om natuurlijk.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 14:06   #139
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
U mist mijn punt.
Men kan een land binnenvallen om een bepaalde reden, en als blijkt achteraf dat de reden ongegrond is, met de staart tussen de benen terug afdruipen en de fout erkennen.

Men kan ook doen wat de VS heeft gedaan, snel een 'nieuwe' reden voor de oorlog verzinnen en blijven beweren dat je de oorlog bent gestart om de juiste redenen
Deze discussie is al teveel gevoerd.
Er zijn veel irakezen die blij zijn dat hun dictator weg is, al zal er wel een andere op komen te draven. Zo is dit nu eenmaal in een land waar fundamentalisten de plak zwaaien. Kan idd niet ontkennen dat het met olie te maken heeft, want het zijn die maatschappijen die hem president gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd door colargo : 30 juni 2007 om 14:06.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 14:08   #140
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het één staat toch het andere niet in de weg ?

Trouwens ik pleit dat Europa zijn kernarsenaal fors zou uitbreiden. Ook pleit ik voor forse investeringen in defensie, maar uiteraard buiten de NAVO om natuurlijk.
De resultaten van Uw pleiten hebben we op 10/06/07 gezien,dus ook aan Uw rijk komt een einde .....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be