Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 16:45   #121
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik dacht dat paard en ezel uiteindelijk tot eenzelfde oersoort behoren, net als bijvoorbeeld de katachtigen. Als ik me niet vergis, kunnen leeuw en tijger ook jongen krijgen.
Definieer oersoort dan eens precies? Tot welk niveau kan dat teruggaan en waarom precies.

Je weet overigens toch dat mensen tot de hominidae of mensachtigen behoren, net zoals de chimpansee en de gorilla? Je zal het dus alvast met me eens zijn dat wij tot eenzelfde oersoort behoren als chimpansees en gorilla's.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:49   #122
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En wat met atavisme? Hoe komt het dat er soms bijvoorbeeld baby's geboren worden met een staart? Een toevallig foutje van de natuur zeker?

Naam: baby met staart.jpg
Bekeken: 410
Grootte: 39,4 KB
Oud 19 mei 2007, 16:54   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Hoe komt het dat er soms bijvoorbeeld baby's geboren worden met een staart? Een toevallig foutje van de natuur zeker?

Bijlage 20949
Misschien dronk de moeder wel een restje van Professor Gobelijns drankje uit 'Het Staartendorp'.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:59   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Van aliens?
Er staat wel zoiets in het Oude Testament.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:02   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En zo'n 'oerpaard' of zo'n 'oertijger' komen uit de lucht gevallen?

Of misschien ontstaan ze wel 'spontaan'?

Of zijn ze geschapen door een Hogere Instantie die het vertikt ons in deze discussie bij te staan, en waarover alleen u en uw geloofsgenoten de waarheid in pacht hebben?
Ja, ik geloof in een hogere Intelligentie die aan de grondslag ligt van alle leven.

En neen, dit is niet een inzicht dat exclusief aan "conventionele geloven hoort. Iemand als Gerard Bodifée gelooft ook in een "hogere Intelligentie" die aan de oorsprong ligt van het leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:14   #126
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en nergens komt tot uiting dat mutatie evolutie inhoudt. Evolutie betekent dat uit de ene soort een andere komt. Mutatie niet. Mutaties komen voor, zijn vastgesteld en ook door de mens als natuur tot stand gekomen. Evolutie heeft nog niemand vastgesteld. Nooit empirisch getoetst. 't Blijft een loutere hypothese.
Ik heb zo het vermoeden dat toen God de struisvogel geleerd heeft zijn kop in de grond te steken, hij u als leraar heeft aangesteld.
Oud 19 mei 2007, 17:15   #127
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Jan?

Citaat:
Definieer oersoort dan eens precies? Tot welk niveau kan dat teruggaan en waarom precies.

Je weet overigens toch dat mensen tot de hominidae of mensachtigen behoren, net zoals de chimpansee en de gorilla? Je zal het dus alvast met me eens zijn dat wij tot eenzelfde oersoort behoren als chimpansees en gorilla's.
Oud 19 mei 2007, 17:17   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik geloof in een hogere Intelligentie die aan de grondslag ligt van alle leven.

En neen, dit is niet een inzicht dat exclusief aan "conventionele geloven hoort. Iemand als Gerard Bodifée gelooft ook in een "hogere Intelligentie" die aan de oorsprong ligt van het leven.
Pas op, want dat kunnen ook de Nefilim zijn, die gepaard hebben met de mensen volgens het OT.

Laatst gewijzigd door system : 19 mei 2007 om 17:34.
Oud 19 mei 2007, 17:21   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat u het recht heeft in die Hogere Intelligentie te geloven, en ik vraag niet eens dat ù probeert het bestaan van die Hogere Intelligentie te bewijzen.

Ik vind zelfs dat u het recht heeft de 'evolutieleer' een 'hypothese' te noemen, maar ik vind tegelijkertijd ook dat de 'hypothese' van de 'evolutieleer' steviger onderbouwd is dan de 'hypothese' van de 'Hogere Intelligentie'.

De dag dat een sluitend bewijs geleverd wordt van het bestaan van en het aan het leven ten grondslag liggen van die 'Hogere Intelligentie', zal ik mijn ongelijk zonder de minste aarzeling erkennen.
Tot het zover is volstaat de 'hypothese' van de 'evolutieleer' ruimschoots, en is het onnodig een bijkomend element te introduceren, waarvan het bestaan zelfs niet kan aangetoond worden.

Laatst gewijzigd door djimi : 19 mei 2007 om 17:22.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:29   #130
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er staat wel zoiets in het Oude Testament.
Waar precies?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 17:31   #131
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op, want dat kunnen ook de Elohim zijn, die gepaard hebben met de mensen volgens het OT.
Heb je die documentaire op National Geografic gezien?
Oud 19 mei 2007, 17:35   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar precies?

Genesis 6,2-4
2 Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.
3 Toen zeide de HEERE: Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren.
4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
Oud 19 mei 2007, 17:40   #133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je die documentaire op National Geografic gezien?
Neen, welke documentaire?
Oud 19 mei 2007, 18:34   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met atavisme? Hoe komt het dat er soms bijvoorbeeld baby's geboren worden met een staart? Een toevallig foutje van de natuur zeker?

Bijlage 20949
En leg eens uit waarom dit geen foutje van de natuur kan zijn?
Oud 19 mei 2007, 21:46   #135
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En leg eens uit waarom dit geen foutje van de natuur kan zijn?
Het IS een foutje van de natuur, maar het is geen TOEVALLIG foutje
Oud 19 mei 2007, 22:19   #136
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Genesis 6,2-4
2 Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.
3 Toen zeide de HEERE: Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren.
4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
Maar het gaat hier over God. Dat is niet nieuw. Ook de Grieken bv verkondigden dat Zeus zich vermengde onder de mensen. Die aliens moeten hier dan toch lang rondgelopen hebben en zich vermengd hebben op grote schaal. Vreemd dat er geen bewijzen van overblijven.
Oud 19 mei 2007, 22:20   #137
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, welke documentaire?
Momenteel wordt er op NG regelmatig een docu afgedraaid die het heeft over sexual intercourse tussen aliens en mensen. Het loopt de argumenten af die stellen dat wij mensen afstammelingen zijn van aliens. De conclusie is natuurlijk dat het onzin is.
Oud 20 mei 2007, 09:39   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het gaat hier over God. Dat is niet nieuw. Ook de Grieken bv verkondigden dat Zeus zich vermengde onder de mensen. Die aliens moeten hier dan toch lang rondgelopen hebben en zich vermengd hebben op grote schaal. Vreemd dat er geen bewijzen van overblijven.
Maar de zonen van God zijn toch goden. Is eigenlijk ook God zelve. De Elohim van het OT is dan de god der goden. Wat ik vreemd vind, is dat het in de OT staat. Dit doet vermoeden dat deze overlevering zeer oud is, dus zeer ver teruggaat in de tijd.Want toen 'de schrijver van dienst' het opschreef, moet het reeds een orale traditie zijn geweest diie waarschijnlijk terug te voeren is naar bronnen uit lang vervlogen tijden.

Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2007 om 09:52.
Oud 20 mei 2007, 09:53   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
En u vegeet de onbevlekt ontvangenis van Maria. Echo's uit een mistig verleden??
Oud 20 mei 2007, 10:35   #140
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
De Dino's zijn omgekomen in de Grote Zondvloed! Er zijn genoeg verwijzingen in de Bijbel naar dinosaurussen. Meer nog, enkele paleontologische vondsten bewijzen dat mensen en dino's naast elkaar geleefd moeten hebben.

Wat ik dan wel weer beangstigend vind, op genetisch vlak dan, is dat na de Zondvloed, de gehele populatie van dieren en planten, afkomstig zijn van maar 2 soortgenoten. Vanuit genetisch oogpunt kan dit eigenlijk onmogelijk gezond zijn, en zou inteelt moeten leiden tot degeneratie van de soort. Meer nog, na Adam en Eva, onze oerouders, zijn eigenlijk Noah en zijn vrouw, de 2de generatie oerouders. Vanuit datzelfde genetisch oogpunt, inteelt ingedachte, kan ook dit niet zo gezond zijn.

En eigenlijk heeft Noah een nogal groot risico genomen door maar enkel 1 mannetje en 1 vrouwtje te nemen van elke soort. Wat nu als, tijdens die maanden dat hij met zijn boot ronddobberde, er 1tje doodging? Bye Bye soort?
En hoe deed hij dat qua voedselvoorziening? Had hij dan meer dan 2 konijntjes op zijn boot, om bv de vossen eten te geven?
Moesten waterdieren ook meegenomen worden, en zo ja, waarom? Daar was er toch geen tekort van?
Hoe zat dat met stressmanagement? Want zo maanden achtereen opgesloten zitten in zeer kleine ruimtes, dat kan toch niet zo gezond zijn voor die diertjes?

Mij niet verkeerd begrijpen eh, ik heb respect voor Noah. Het moet niet gemakkelijk zijn om om te gaan met die verantwoordelijkheid, wetende dat het lot van de wereld en al zijn bewoners rust op het houten staketsel dat je zelf gebouwd hebt. Ik zou het niet kunnen
Degeneratie is lang na de zonvloed opgetreden, daarvoor was inteelt geen probleem. Nu is inteelt niet meer mogelijk door DNA fouten.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be