Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2007, 10:50   #121
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
U leest wat er staat en er staat wat u leest. Moeilijk, denk het niet.
Mij goed, geen point dus. Dat bespaart me alvast een reactie.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:24   #122
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Na een aantal keer te hebben geklaagd en gezaagd, en het "straffen moet zwaarder" thema te hebben aangekaart (volgens eigen zeggen reeds gedurende twintig jaar ) ging Annemans Gerolf af als een gieter.

De vraag die hem de das omdeed was: "wat kost dit ?"

Toen bleek dat de breedsmoelkikker overging in een doddelend hakkelend manneke, dat gefrustreerd en woedend de terechte vraag van de journalisten probeerde te ridiculiseren.

Deze GROTE BLOKKER bleek iemand te zijn die (als expert van zijn partij in juridische zaken ...) niet eens kon zeggen hoeveel zijn grappen kosten.

Een meesterlijke ontmaskering van het kleutergehalte van het VB.

Doe zo voort VRT: jullie maken geschiedenis!
Eerlijk gezegd zat ik met gemengde gevoelens tijdens dit debat. Akkoord, Annemans kon niets antwoorden op de vraag die werd gesteld naar de exacte prijs van zijn maatregel, maar de vraag was dan ook duidelijk bedoeld om hem te kakken te zetten en niet om te weten te komen hoeveel het zou kosten. Het is makkelijk om politici te pakken op cijfers, en je kan niet verwachten dat zij zomaar alle gegevens uit het hoofd kennen, dus de aanval van Spruydt was niet alleen veel te doorzichtig, maar ook nogal goedkoop.

Het is niet het feit dat het VB onberedeneerde en onberekende voorstellen doen voor o.a. justitie dat voor mij het zwaarst weegt, als wel het feit dat zij voorstellen doen die stoelen op het principe van de "gespierde aanpak", en die morele vragen oproepen. Dat ontbrak volledig in het debat. Een open doelkans : de gevrijwaarde positie van Debie, een veroordeeld geweldenaar, binnen het VB, kon makkelijk in verband worden gebracht met de door Annemans voorgestelde aanpak van "hard optreden". Die link werd niet gelegd. Of men kon Annemans eens ondervragen over de preventieve maatregelen of alternatieve straffen die zijn partij in gedachte heeft. Het antwoord zou even aarzelend geweest zijn als nu met die instinker over de kostprijs.

Wat ik wel goed vind is dat de openbare omroep door zijn aanpak er meer dan vroeger in slaagt om de ware aard van het VB bloot te leggen, zodat de kijker zelf kan afleiden dat dit niet zomaar een partij als de andere is. Ze doen dat onder andere door een doelbewuste keuze van gesprekspartners, en door het debat met bijna militaire discipline on-topic te houden.
Oud 1 juni 2007, 12:53   #123
Storm
Partijlid

Standaard

Is daar een videofragmentje van , om eens zelf te kunnen oordelen?
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 12:57   #124
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Is daar een videofragmentje van , om eens zelf te kunnen oordelen?
Staat al eerder in deze draad of vrtnieuws.net - terzake07 - ...

Laatst gewijzigd door Gun : 1 juni 2007 om 12:57.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:50   #125
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik heb gisteren de gucht volledig zien afgaan op vtm tegen fdw,die werd zeer makkelijk zelfs met de grond gelijk gemaakt.
De gucht kon zich niet verweren,ontweek meermaals zaken en werd zelfs geirriteerd,hehe.
Mooi om zien hoe machteloos de gucht er stond.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:32   #126
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mooi om zien hoe machteloos de gucht er stond.
Begon hij niet te schelden?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:38   #127
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Waarom beginnen jullie geen draad over hoe de Gucht afging op vtm? Volgens mij gaat het hier over Annemans.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 16:29   #128
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De gucht heeft idd weer een aantal mooie zaken gezegd tegen fdw
Oud 3 juni 2007, 00:35   #129
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gucht heeft idd weer een aantal mooie zaken gezegd tegen fdw
Dewinter stond erbij als een kleine die betrapt was met zijn vingers in de confituurpot.
Ik had een beetje medelijden met hem: hij is niet eens grappig meer en valt door de mand omdat je merkt dat hij in feite respect heeft voor echte politiekers. Een beetje als het muurbloempje op het bal, dat haar lelijkheid verstopt achter vettige moppen maar in het geniep stikke jaloers is van de mooie meisjes.
Je zou hem een frank hebben gegeven.
Zijn eeuwig geklaag op dezelfde thema's is niet langer slaapverwekkend. Het is onmogelijk om er nog naar te luisteren. Het wordt "achtergrond muziek" zoals in Chinese restaurants: als je er naar luistert vergaat je eetlust, dus luister je automatisch niet meer...

Kareltje liet een paar zaken liggen: hij ging (bij gebrek aan huiswerk maken) niet in op het sterk overdrijven van de "overrompeling".
Hij gaat steeds op de morele toer: wees lief voor mekaar, wat leuk is maar eigenlijk geen steek houdt indien je merkt dat er van de hele "core bussiness" van het blok niets overblijft indien je gaat zien hoe groot die overrompeling eigenlijk is: vier procent.
Indien de islamieten met zo'n minderheid het land kunnen overrompelen, rekening houdende met het feit dat de helft kansarmen zijn, volgen het Blok zelf analfabeten, dan zijn dit ofwel supermensen, Ubermenschen dus, en zouden we hen beter naäpen, ofwel liegt Philippeke dat hij zwart ziet, en is er (met zijn vier procent) geen sprake van overrompeling maar van verschrompeling.
Hij ging af als een gieter, je ziet dat er de puf uit is, trouwens ....
Wacht maar tot tien juni.....
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 03:55   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
het was duidelijk dat men hem ingepeperd had om zich in te houden, maar 't schuim kwam af en toe wel op zijn smoeleke
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 14:16   #131
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dewinter stond erbij als een kleine die betrapt was met zijn vingers in de confituurpot.
Ik had een beetje medelijden met hem: hij is niet eens grappig meer en valt door de mand omdat je merkt dat hij in feite respect heeft voor echte politiekers. Een beetje als het muurbloempje op het bal, dat haar lelijkheid verstopt achter vettige moppen maar in het geniep stikke jaloers is van de mooie meisjes.
Je zou hem een frank hebben gegeven.
Zijn eeuwig geklaag op dezelfde thema's is niet langer slaapverwekkend. Het is onmogelijk om er nog naar te luisteren. Het wordt "achtergrond muziek" zoals in Chinese restaurants: als je er naar luistert vergaat je eetlust, dus luister je automatisch niet meer...

Kareltje liet een paar zaken liggen: hij ging (bij gebrek aan huiswerk maken) niet in op het sterk overdrijven van de "overrompeling".
Hij gaat steeds op de morele toer: wees lief voor mekaar, wat leuk is maar eigenlijk geen steek houdt indien je merkt dat er van de hele "core bussiness" van het blok niets overblijft indien je gaat zien hoe groot die overrompeling eigenlijk is: vier procent.
Indien de islamieten met zo'n minderheid het land kunnen overrompelen, rekening houdende met het feit dat de helft kansarmen zijn, volgen het Blok zelf analfabeten, dan zijn dit ofwel supermensen, Ubermenschen dus, en zouden we hen beter naäpen, ofwel liegt Philippeke dat hij zwart ziet, en is er (met zijn vier procent) geen sprake van overrompeling maar van verschrompeling.
Hij ging af als een gieter, je ziet dat er de puf uit is, trouwens ....
Wacht maar tot tien juni.....
Buiten gezwets dat ik hier lees lees ik nergens iets nuttigs.
De gucht die steeds blijft beweren dat de belastingen en dergelijke zouden verlaagd zijn terwijl dat absoluut niet het geval is?

En de gucht stond nergens,die werd met de vloer gelijk gemaakt door fdw net zoals morel met van bellingen heeft gedaan,die van bellingen is alles behalve goed op de hoogte,viel compleet door de mand.
Oud 3 juni 2007, 15:50   #132
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

heb ook mogen kijken en Feremans maakt hier een terechte weerslag van die discussie

Laatst gewijzigd door the_dude : 3 juni 2007 om 15:50.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 19:39   #133
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Mij goed, geen point dus. Dat bespaart me alvast een reactie.
Misschien een probleem met lezen, met begrijpen? Zoals ooit de titel van een liedje 'als de rook om je hoofd is verdwenen' wel in uw geval wanneer de 'leugens en fantasie om je hoofd zijn verdwenen ', gaat u versteld staan van de waarheid. En geen angst, dus niet schrikken, waarheid is iets prachtig dit in tegenstelling tot hetgeen waar u en kameraden zich nu mee bezig houden.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 07:44   #134
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Buiten gezwets dat ik hier lees lees ik nergens iets nuttigs.
De gucht die steeds blijft beweren dat de belastingen en dergelijke zouden verlaagd zijn terwijl dat absoluut niet het geval is?

En de gucht stond nergens,die werd met de vloer gelijk gemaakt door fdw net zoals morel met van bellingen heeft gedaan,die van bellingen is alles behalve goed op de hoogte,viel compleet door de mand.
de belastingsdruk is niet noemenswaardig gedaald maar wel gedaald..
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 07:52   #135
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
de belastingsdruk is niet noemenswaardig gedaald maar wel gedaald..
de lichtere druk op mijn geldbeugel en de neerwaartse trend op mijn bankrekening is wel degelijk merkbaar na 8 jaar paars....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 08:31   #136
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
de lichtere druk op mijn geldbeugel en de neerwaartse trend op mijn bankrekening is wel degelijk merkbaar na 8 jaar paars....
paars is niet verantwoordelijk voor uw spilzucht...
Oud 6 juni 2007, 09:17   #137
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
paars is niet verantwoordelijk voor uw spilzucht...
allez omdat je er achter vraagt.
In 1999, 8 jaar geleden gingen wij met 2 werken. We gingen 2 x per jaar op vakantie. En dat waren dure reizen hoor. Met het hele gezin (6 personen) 14 dagen naar Florida en dan nog wat city trips er boven op. Dat was geen probleem. Meestal gingen we naar Spanje, 14 dagen hotel alles erop en eraan.
We gingen met zijn twee werken met onze auto en we leefden royaal. Regelmatig buitenshuis gaan eten.
En op het einde van het jaar zag ik de beginstand van mijn bankrekeningen en de eindstand en ik zag telkens een flinke stijging en ik zag dat het goed was.

Nu 2007. We gaan nog steeds met 2 werken.
We gaan via een low cost vlucht naar Spanje en hebben daar nu een stacaravanneke gehuurd voor ons gezin van nog steeds 6 personen. City trips ??? Verleden tijd.
Zowel mijn vrouw als ikzelf rijden nu met de bus naar ons werk (3 uur per dag onderweg). We gaan bijna niet meer uit eten (eigenlijk 1 keer per jaar nog met onze huwelijksverjaardag).
En op het einde van het jaar zie ik de beginstand van mijn bankrekeningen en de eindstand .... en ik zie daar geen toename meer...

Allez zeg mij waar ik verspil, el duvel....
Dat etentje he... daar ga je mij op pakken.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 6 juni 2007, 10:40   #138
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
allez omdat je er achter vraagt.
In 1999, 8 jaar geleden gingen wij met 2 werken. We gingen 2 x per jaar op vakantie. En dat waren dure reizen hoor. Met het hele gezin (6 personen) 14 dagen naar Florida en dan nog wat city trips er boven op. Dat was geen probleem. Meestal gingen we naar Spanje, 14 dagen hotel alles erop en eraan.
We gingen met zijn twee werken met onze auto en we leefden royaal. Regelmatig buitenshuis gaan eten.
En op het einde van het jaar zag ik de beginstand van mijn bankrekeningen en de eindstand en ik zag telkens een flinke stijging en ik zag dat het goed was.

Nu 2007. We gaan nog steeds met 2 werken.
We gaan via een low cost vlucht naar Spanje en hebben daar nu een stacaravanneke gehuurd voor ons gezin van nog steeds 6 personen. City trips ??? Verleden tijd.
Zowel mijn vrouw als ikzelf rijden nu met de bus naar ons werk (3 uur per dag onderweg). We gaan bijna niet meer uit eten (eigenlijk 1 keer per jaar nog met onze huwelijksverjaardag).
En op het einde van het jaar zie ik de beginstand van mijn bankrekeningen en de eindstand .... en ik zie daar geen toename meer...

Allez zeg mij waar ik verspil, el duvel....
Dat etentje he... daar ga je mij op pakken.....
reizen is duurder geworden door de olieprijzen

mijn situatie
6 jaar geleden (ben toen beginnen werken) ging ik 1 keer per jaar op reis
nu getrouws, ne kleine, een huis op afbetaling en een auto op afbetaling, spaar nog ongeveer 500 € / maand en ga wel wel wel nog steeds 1 keer per jaar op reis. Ook ik zie begin en eindstand en stijgt wel...
Maar het is ook niet alle dagen kaviaar met champagne zelle
ik weet ook wel dat het leven duurder is geworden mede dankzij euro ...

Ik zeg maar ieder zijn situatie is anders.
EN niet alles is de schuld van paars...
Stijging van de olie (paars kan daar niet aan doen da is OPEC-landen etc)

En die stijging heeft een grote invloed gehad op alles benzine dat veel duurder werd, gasprijzen die stegen , reizen die duurder worden en noem maar op...
Oud 6 juni 2007, 10:47   #139
Tegendradigaard

Standaard

Het zijn onder andere alle verdoken taksen die het leven duurder maken.

Taksen op elektriciteit, gas, water..... noem maar op of ze vinden wel iets om taksen op te heffen tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 juni 2007 om 10:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be