Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2007, 21:11   #121
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brusseleir Bekijk bericht
Alle soorten van extremisme...

bv.
extreem-rechts
extreem-links
godsdienstextremisme

ik zou mijn zin kunnen aanvullen...

... en van onverdraagzaamheid.
Ja maar iedereen weet dat je naar het belang keek, nu is de vraag zijn zij extremisten... en daarvoor mijn uithaal naar het buitenland waar het tien keer 'erger' is dan het belang!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:11   #122
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Hier blijkt weer op welke kruiperige manier het linkse uitschot in bed kruipt met de islamieten.Haat tegen de islam is plicht.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:25   #123
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

@ Bianca

Burgeroorlogen zijn van de wreedste die er zijn.

Hoeveel doden al in Borgerhout of hebt ge opgehouden met tellen?

Toch niet te veel overdrijven aub.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:29   #124
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:32   #125
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;2694675][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Welnu: ik zal het eens opzoeken...
Zal ik beginnen met 9/11...of met de aanslagen in Madrid...of Londen...of op de Sunieten in Irak...of op de SjiIeten in datzelfde Irak...of de Taliban...of de moordenaar van Theo Van Gogh...en ga zo maar door...
Weet je wat?...ik zal eens een land opzoeken waar de moslims in de meerderheid zijn en waar er teglijkertijd democratie heerst...ken jij er buiten Trukije (!?) eentje zeg het me dan...

Jihad is haat tegen andersdenkenden vraag je mij?...ja wadde...
Turkije is een slecht voorbeeld : met een kiesdrempel van 10% vallen heel wat gematigde partijen buiten het parlement, de moslimfundi's maken een kleine minderheid uit maar halen wel een 2/3de meerderheid.

Daarnaast is Turkije geen democratie, de opperste macht valt er niet aan het parlement maar het leger dat van tijd tot tijd actie onderneemt tegen moslimfundi's ... waarom denk je overigens dat de moslimfundi's zo graag binnen de EU zouden willen zijn ? Macht van 't leger afbouwen en de moslimdictatuur installeren aldaar.

Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:35   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Fieselaar sprak van "deze namiddag", maar dat zal je wel weer ontgaan zijn. Het bericht waar jij naar verwijst, is ondertussen zo oud als de straat en behoorlijk afgezaagd.
Neen, dat is me niet ontgaan. Maar toen ik jou zag ontkennen wat Fieseler zei moest ik aan de vorige keer denken dat je je eigen woorden halstarrig bleef ontkennen, tot je afging als een gieter.

Het bericht dat jij 'zo oud als de straat' noemt dateert van 12 april dit jaar. Het wordt dus om middernacht 7 weken oud.
Het lijkt er dus meer en meer op dat er aan jouw geheugen wel degelijk iets begint te mankeren.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=87618&page=27
Oud 30 mei 2007, 21:37   #127
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mijn land van herkomst heeft een atoombom.
*Zucht*
Ik ben een beetje verliefd.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:37   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Probeer eens een beetje on topic te blijven mens. Ik word doodmoe van jouw voortdurende off topic geleuter en op de man spelen. Leer dat toch eens af...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:40   #129
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
*Zucht*
Ik ben een beetje verliefd.
JA gvd ge hebt het gehoord hé!!!! Hier moet da over burgeroorlog gaan nie over liefde!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:41   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer eens een beetje on topic te blijven mens. Ik word doodmoe van jouw voortdurende off topic geleuter en op de man spelen. Leer dat toch eens af...
Zwijg dan, Raf.
Oud 30 mei 2007, 21:48   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zwijg dan, Raf.
Zwijg zelf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 21:57   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet zolang ik merk dat er weer glashard gelogen wordt.
Oud 30 mei 2007, 22:07   #133
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Alsof jij daar iets van zou merken...

Citaat:
Oud 30 mei 2007, 22:09   #134
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Gatver... Is die week nu al om?
?? ca va?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2007 om 22:11.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 22:15   #135
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een bordje voor iedereen! Kan iemand een script schrijven op internet dat automatisch een "ZONDER [voeg hier term in] STRAAT"-bordje genereert?
Misschien dat die van Phaedrus dat wel kunnen.
http://www.phaedrus.be/files/achter-zonderstaat.png
Oud 30 mei 2007, 22:18   #136
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

"Die van Phaedrus."

Oud 31 mei 2007, 02:05   #137
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Buiten dat ik de bron wat dubieus vind, valt het me toch op dat relatief veel autochtonen uit de buurt het ook een slecht idee vonden.

En kom, laten we eerlijk zijn, er zijn tocb bétere manieren om een probleem in de aandacht te vestigen? Mss eentje waarbij je het probleem niet nodeloos polariseert?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 02:38   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Buiten dat ik de bron wat dubieus vind, valt het me toch op dat relatief veel autochtonen uit de buurt het ook een slecht idee vonden.

En kom, laten we eerlijk zijn, er zijn tocb bétere manieren om een probleem in de aandacht te vestigen? Mss eentje waarbij je het probleem niet nodeloos polariseert?
Men zou de Turnhoutsebaan natuurlijk ook gewoon kunnen omdopen tot "JIHAAD STRAAT".
Dan zal het wèl goed zijn zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 02:42   #139
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Citaat:
Antwerpen gaat radicale moslims screenen
De Dienst Integratie Antwerpen gaat in opdracht van het stadsbestuur een nota maken over de moslimwereld in de Scheldestad. Aanleiding zijn de incidenten aan het theatercomplex Roma in Borgerhout. Daar hield een harde moslimfractie andere islamieten tegen om naar een voorstelling te gaan.

Volgens het kabinet van de schepen voor Samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels (Groen!), waren er echter eerder al signalen die wijzen op een radicalisering bij bepaalde moslimgroepen. "In de nota zullen we nu proberen te vatten wat er precies aan de hand is", aldus kabinetschef Erwin Lauriks.

In het rapport komt de organisatie "Jongeren voor Islam" voor. Die organisatie heeft veel invloed bij jongere moslims en wint dankzij een goede structuur aan belang. De organisatie is volgens Lauriks bij de stadsdiensten goed gekend, maar wordt niet op een zwarte lijst gezet als vereniging die absoluut te mijden is.
Citaat:
Radicale islam wint veld'

Marijke Uijt den bogaard: ,,De standpunten van Vlaams Belang krijgen enorm veel aandacht. Als zich onder moslims ook zo'n extreem ideeëngoed verspreidt, krijgt dat nauwelijks aandacht.''

Bron: De standaard

ZES jaar lang werkte de van Nederlandse origine ,,allochtone'' Marijke Uijt den bogaard in Berchem als veldwerkster voor een stedelijke vzw onder supervisie van de schepen van samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels (Groen!). Ze hield er zich bezig met samenlevingsopbouw, positieve beeldvorming en dialoog en had nauw contact met Berchemnaren van Turkse of Marokkaanse origine.

Ze omschrijft het als een succesverhaal, precies omdat ze de Berchemnaren niet benaderde vanuit hun levensbeschouwelijke aard, maar als Antwerpenaar, aan wie de vraag werd gesteld wat hij voor een positieve, diverse samenleving wou doen.

,,Ik speelde op een gevoel van herkenning en zag de allochtoon niet als een soort 'nobele wilde', maar als een stadsbewoner met wie je best kunt praten, en dingen kunt realiseren. Dat dat zo is, bewijzen de vele geslaagde acties in samenspraak.

Zo werd een muzikale avond georganiseerd, met de Marokkaan Rachid Kasmi, waarop veel Berchemnaren af kwamen. We waren die avond allemaal Antwerpenaar. De avond werd afgesloten met de Bolero van Ravel, die werd opgevoerd door muzikanten van Turkse, Marokkaanse en Vlaamse origine. Een Turkse zanger zong op die tonen een oud Hebreeuws lied.''

In de zomer werd Uijt den bogaard ontslagen. De leiding van de vzw zag haar als een problematische figuur, en smaakte haar verslagen over de situatie onder een deel van de moslims niet. In die verslagen en tijdens werkvergaderingen waarschuwde ze voor verontrustende tendensen onder de Antwerpse moslims, waar sprake is van een duidelijke en structurele radicalisering.

Uijt den bogaard had tot dan niet anders dan uitstekende evaluaties gekregen, en vecht haar ontslag aan. Ze heeft ook gelijk gekregen bij de stedelijke commissie 'ongewenst gedrag op het werk'. Die vond dat de leiding niet functioneerde zoals het hoorde.

Door haar opzij te zetten en haar verslaggeving te brandmerken als tendentieus, gaat de stad volgens Uijt den bogaard aan een zorgwekkende evolutie voorbij.

,,Er is onder een deel van de moslims in Antwerpen een groep die stelt dat contact met niet-moslims alleen nodig is als je daar als moslim je profijt kunt uit halen. Ze vinden dat ongelovigen niet gelijk zijn aan de moslims. Ze zijn niet geïnteresseerd in ons samenlevingsmodel van gelijkwaardigheid en overleg.''

Hoeveel gewicht hebben zij?

Hun zelfverzekerdheid neemt toe, en ze zijn almaar beter georganiseerd. Om jongeren te bereiken gebruiken ze moderne middelen, met een website en internetmogelijkheden om vragen te stellen. Ze geven advies, maar vanuit een zeer strikte beleving van de islam. Voor hen is bijvoorbeeld de strikt gescheiden sociale omgang tussen mannen en vrouwen belangrijk. Dat mag, maar dat leidt tot problemen als je vanuit die visie vrouwen adviseert om er bij ziekenhuisbezoek op te staan alleen door een vrouwelijke arts te worden geholpen. Dat is in strijd met het gelijkheidsprincipe van waaruit wij de samenleving organiseren.

Een ander voorbeeld is de sociale omgang tussen moslims en anderen. Ik hoorde een jongere ooit de vraag stellen of je nu wel of niet met een collega na het werk wat kan drinken als moslim. Het antwoord was onthutsend: 'met niet-moslims ga je alleen om als je er voordeel bij hebt.' Dat is, met alle respect, binnen een diverse samenleving die samen door de deur moet, een radicaal standpunt.

In hun ideologie staan koran en islam boven de wet. Dat het de vereniging ernst is met de manier waarop zij de islam ziet, bleek uit de manier waarop ze in het cultureel centrum Berchem een avond wilde organiseren. Men wilde de zaal in tweeën splitsen met doeken, vrouwen achter het doek en gescheiden van mannen. De leiding van het centrum stak daar gelukkig een stokje voor. Er liep op dat moment een tentoonstelling. Foto's die onzedelijk waren, werden omgedraaid.

Slaat hun boodschap aan bij de allochtonen?

Volgens de vereniging zelf heeft ze ondertussen een duizendtal leden. Wat mij nog meer verontrust, is dat deze trend zich ook lijkt door te zetten naar sommige moskeeën. Ze volgen de strategie van wat gebeurde in Rotterdam, waarmee de vereniging naar eigen zeggen een samenwerkingsverband had. In Rotterdam en Den Haag heeft men aandacht voor de activiteiten van die organisaties, omwille van hun radicale ideeëngoed.

De standpunten van Vlaams Belang krijgen enorm veel aandacht, men noemt de kiezers zelfs mestkevers. Maar als zich onder de moslims ook zo'n extreem ideeëngoed verspreidt, hebben we er nauwelijks aandacht voor.

Op de duur was ik voor de moslims met dat radicale ideeëngoed de vijand. Het was even schrikken toen iemand het had over de ,,christelijke vijand''. Ik heb deze zorgwekkende ontwikkelingen binnen mijn dienst gemeld, mijn oversten vergeleken mijn verslagen met Vlaams Belang-teksten, met het advies ze niet meer te schrijven. Maar als een dokter iets wil genezen, moet hij wel durven kijken naar de wonde.

Uw hiërarchische oversten hebben er weet van uit uw verslagen?

Ja, maar als je op zo'n zorgelijke evolutie wijst, moet je vaststellen dat dat op een muur van stilzwijgen botst. Er moet eens werk gemaakt worden van een identiteit als Antwerpenaar, het middenveld van Turkse en Marokkaanse organisaties kan hier een rol in spelen. Maar dat zie ik te weinig gebeuren bij de meeste verenigingen van Turkse en Marokkaanse origine. Ik heb in al die tijd maar één Turkse vereniging, vzw Meva, dat weten doen.

Maar omdat etnische en levensbeschouwelijke overtuigingen het verenigingsleven kleuren is de onderlinge verstandhouding tussen die Turkse en Marokkaanse verenigingen soms een mijnenveld. In die zin geloof ik niet in woordvoerders. Iedereen staat voor een subgroep.

Wat zeggen de moskeeën van deze evolutie?

Het bestuur van zo'n moskee heeft volgens mij vaak te weinig verbondenheid met de samenleving, ze begrijpen er soms niet zoveel van. Vaak bestaat het bestuur uit mensen van de eerste generatie, ouderen van rond de zestig. Ik bewonder dat het ze lukt om die moskee draaiende te houden, maar ze spreken weinig tot slecht Nederlands. Bij sommigen is de kennis van de islam zeer rudimentair.

Bij de Turken ligt het anders. Hun imams komen uit het thuisland en worden vandaaruit en hier gevolgd. De consul is verantwoordelijk en die heeft een opleiding achter de rug. De Marokkaanse imams worden gekozen door het bestuur hier, en moeten dus prediken voor hun broodheren. Hoe goed hun kennis is over de islam en welke interpretatie ze aanhangen, zal sterk onderling verschillen.

Als het bestuur uw bevindingen niet oppikt, wie moet het dan wel doen?

Ik blijf me afvragen wanneer de eerste debatavond komt waarop moslims, en zeker de bekende moslims, hardop zeggen dat ze uit naam van de koran door die hardliners in een wereld worden geduwd waarin ze zich niet meer herkennen. Maar ja, kritiek geven op een broeder of zuster, ligt erg moeilijk. De visie die radicale moslims verspreiden, doet nochtans vele andere moslims onrecht aan, en stigmatiseert een hele godsdienst. Dat moet toch iedere moslim in Antwerpen aanbelangen. Ze moeten echt niet meer wachten, het is vijf over twaalf
Citaat:
Alcohol schenken, is 'haram'Karin VanheusdenGemeenteraadslid Annick De Ridder (Open Vld) wil weten welke maatregelen de burgemeester wil nemen tegen radicale moslims, die uitbaters van eethuisjes op de Turnhoutsebaan in Borgerhout onder druk zouden zetten om niet langer alcohol te schenken. De uitbaters ontkennen dat het schrappen van alcohol op hun kaart onder druk is gebeurd.

"Er zijn aanwijzingen dat radicale moslims allochtone uitbaters die alcohol schenken zouden bedreigen", zegt Annick De Ridder. "Dat is onaanvaardbaar. Om escalatie te vermijden, moet hier streng tegen worden opgetreden." Annick De Ridder wil op de gemeenteraad van maandag duidelijkheid van de burgemeester. "Dit gegeven staat haaks op het bestuursakkkoord, dat gaat voor een warme, multiculturele stad met respect voor ieders overtuiging. Ik wil weten of de burgemeester van de praktijken op de hoogte is en wat hieraan kan worden gedaan."

Alain Herremans, voorzitter van winkeliersvereniging Voorstad, is verontrust en vraagt zich af wat de volgende stap wordt. "De vrees bestaat dat binnenkort ook de Belgische eethuizen zullen worden geviseerd. Het ondermijnt hoe dan ook de commercialiteit, want autochtone klanten zullen afhaken."

Op de Turnhoutsebaan blijven de allochtone uitbaters voorzichtig. Niemand wil bevestigen dat ze onder druk van radicale moslims gestopt zijn met alcohol schenken. "Ik heb nooit alcohol geschonken, omdat zeventig procent van mijn klanten moslim is en dat niet zou pikken", zegt een uitbater die anoniem wil blijven. "Ik ben er wel van overtuigd dat ik problemen zou krijgen als ik het zou doen. Alcohol schenken, is volgens de islam nu eenmaal haram."
Daarom die bordjes dus.

...

Ondertussen is al meer dan 20% van antwerpen moslim, hun aantal stijgt gestaag. De conflicten nemen toen en ze beginnen steeds hardere eisen te stellen. Antwerpistan is niet ver meer af, als het zo blijft doorgaan.

nog:
Citaat:

Politica Mimount Bousakla wordt opnieuw persoonlijk bedreigd. Sinds haar overstap van SP.A naar de Lijst Dedecker zijn radicale moslims uit Antwerpen-Noord bezig met een haatcampagne tegen de allochtone politica. Drie jaar geleden kreeg Bousakla zelfs echte doodsbedreigingen, maar toen kon de dader vrij snel worden gearresteerd. Bousakla voert nu campagne onder speciale veiligheidsmaatregelen.

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5376
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 06:55   #140
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik vind de zonder-haat naambordjes eigelijk inhoudelijk niet veel verschillen met de zonder-jihad..
Wat heeft het voor nut een jihad te voeren in Antwerpen? In het midden-oosten enigzins te begrijpen maar hier.
Vraagje ?

Straat zonder haat... is dat tegen Vlamingen ? Vlaams Belang ? Criminelen ?

Straat zonder Jihad... is dat tegen vreemdelingen ? Marokkanen ? Crimielen ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be