![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() http://taalunieversum.org/nieuws/1349/
Walen zijn de Europese kampioenen qua ééntaligheid, en met zo'n lui volkje die zelf de Fransen niet willen worden wij gedwongen om in een kunstmatige staat samen mee te leven. Hmm 1830 dan toch een vergissing? ![]() the_dude vergroot alleen mijn separatistische gevoelens ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn de Walen wel heel dom... Als er nu in West-Europa nu één taalgroep is, buiten de Engelsen, die de grote borst opzet over hun eigen taal en hun kennis tot die taal beperkt, zijn het wel de Franstaligen. Ik zou nog gaan geloven dat Leterme in zijn scherts toch nog gelijk heeft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Engelstaligen kunnen zich ééntaligheid vaak veroorloven, Franstaligen niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Dat heeft niks te maken met een minderwaardigheidscomplex maar gewoon met een minimum aan intellectuele capaciteiten om de Belgische geschiedenis te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Al es naar spanje geweest? Italië... fin doet er niet toe. De walen moeten niet fier zijn op hun onkunde natuurlijk maar altijd die gratise kritiek van uwentwege is belachelijk... Wat was dat nu weer van die splinters en die balken? ps: leterme gelijk? hahahahahaha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem kan ontstaan als meerdere volkeren in een land leven ,zoals in Belgie. Alles heeft te maken met: Wie is de baas over wie? hoe was dat in de geschiedenis?, hoe is het nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en jullie blijven maar en die spreekt alleen maar dat en die spreekt alleen maar dat en die spreekt alleen maar dat.
Ooit moet het besef toch groeien dat als je mensen begrijpt je een veel grotere kans op een aangenaam leven zult hebben dan wanneer je manu militari mensen weigert te begrijpen omdat zij een andere taal spreken. Mijn nederlands wordt echt niet aangevallen omdat ik frans begrijp of spreek of omdat ik iemand tegenkom die zich het liefst in 't frans uitdrukt, zo minderwaardig vind ik nederlands niet. tweetaligheid voor iedereen is tweetaligheid voor iedereen, maar blijkbaar zijn er teveel vlamingen die in tweetaligheid eentalig frans horen en al bang worden en uit hun schrik volgt natuurlijk de reflex naar binnen toe; sluit de rangen en alles wat geen nederlands spreekt of verstaat is de vijand. echt schoon volkje dat jullie pretenderen te zijn. Blij dat ik Belg ben.
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Brussel was ooit een Nederlandstalige stad, daarna tweetalig, nu bijna ééntalig franstalig. De fasciliteitengemeenten hadden vroeger een meerderheid Nederlandstaligen. Door de taalfaciliteiten kwam er verfransing. Nu hebben de franstaligen een meerderheid in de faciliteitengemeenten. Vlamingen passen zich aan, franstaligen niet. Tweetaligheid is in belgique gelijk aan franstaligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik spreekt toch overal Ostens in België (behalve in antwerpen daar moet je antwaarps spreken anders wordt je daar vreemd bekeken) en doorgaans wordt ik begrepen. Het is toch niet omdat uw omgeving Frans spreekt dat jij dat automatisch ook begint te doen????
Nogmaals de enige gezonde wijze je met intolerantie kunt omgaan is die ook aan te duiden. In Bxl spreek je nederlands, weigert men u te begrijpen (en 't is vrij makkelijk te zien wanneer kwade wil in't spel is) dan schakel je over naar uw frans en vraag je wat het probleem is ; als je de conversatie niet durft aangaan, ja moet je ook niet staan trunten langs de zijlijn.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 2 juni 2007 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |