Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 13:00   #121
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik kan geen letter frans bij manier van spreke en ja ik wou dat het me vroeger verplicht was geweest om het fatsoenlijk te leren van school uit.
2 taligheid bied veel meer mogelijkheden en vlaamse jongeren die het frans ook beheersen vergroten hun kansen op de arbeids markt dus ik vind het in ons voordeel 2 taligheid of het nu opgedrongen word of niet.
Wat heeft taalonderricht in het onderwijs te maken met de ligging van de taalgrens en de taal waarin een gemeente bestuurd wordt? Frans is momenteel verplicht tweede taal in het Vlaams onderwijs; verandert dat dan iets aan het feit dat de bestuurstaal in Vlaams-Brabant verplicht Nederlands is en wie hier komt wonen er dus best aan doet Nederlands te leren om zich te integreren in de plaatselijke samenleving?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:02   #122
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens Bekijk bericht
CAP (Comité voor Andere Politieke) voert tweetalige campagne in Meise

De gemeente Meise heeft in aanloop van de federale verkiezingen enkele aanplakborden geplaatst. De CAP (Comité voor Andere Politiek) heeft op deze aanplakborden tweetalige affiches (foto) aangebracht.

Verwijzend naar het protocol ter vrijwaring en bevordering van het Vlaams karakter van de gemeente Meise heeft het Vlaams Belang vandaag aan het schepencollege gevraagd om aan de verantwoordelijke van deze affiches te vragen in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches te plakken en deze tweetalige affiches te verwijderen.

Meise is gelegen in het Nederlandstalig taalgebied.
Is het voor de CAP zo moeilijk om hiermee rekening te houden?
En mijn respect voor CAP verdwijnt in één klap.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:04   #123
Ambiorix

Standaard

ooit respect gehad ofzo?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:05   #124
Ambiorix

Standaard

voor mij is het een bevestiging van wat ik er al over dacht..
Oud 3 juni 2007, 13:08   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tiens. Voor mij heeft het er in één klap toe geleid dat ze mijn respect èn mijn stem krijgen! Zo zie je maar...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:08   #126
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
voor mij is het een bevestiging van wat ik er al over dacht..
Ja, en dat heb ik hier meermaals gezegd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 3 juni 2007, 13:08   #127
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Bedoel je 'Omdat alle franstaligen bourgois zijn' mag er niets in het openbaar de Franse taal bevatten?'. Ik vind dat een vreemde redenering er zijn namelijk ook franstaligen die géén bourgois zijn. Bon, gesteld dat 'alle franstaligen' bourgois zijn, wat een vrij discriminerende houding zou zijn, hoe pak je dan nederlandstalige bourgois aan? Door in het Esperanto te gaan plakken?

Maw, verre van een bevredigend antwoord.

Komaan beste Jaani, doe je best aub, wil eigenlijk echt eens weten wat er net in jullie, flaminganten/Vlaams Nationalisten omgaat, als jullie volledig over de rooie gaan omwille van een franstalig pamflet...
Waarom zouden wij privilleges moeten geven aan mensen die zich te goed voelen voor de taal van het volk te spreken?

De FDF-fascisten zijn helemaal niet de extreem-rijken die je op de millionaire faire ziet. Dat weet ik ook wel.
Het zijn vooral kleinburgerij, middenstanders, etc...
Ze spiegelen zich aan de top van de Belgische elite, en gaan de taal van de elite na-apen om zich af te zetten van de gewone arbeider.

Waarom zouden wij die snobs moeten gaan napraten? Geen partij kijkt zó neer op de gewone werkmens, als een FDF.

'Slegie' slaat hier onzin uit z'n botten als hij stelt dat Franstalige affiches een teken zijn van samenleven. Die franskiljons in Halle-Vilvoorde spreken net Frans voor zich te onderscheiden van het gepeupel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 3 juni 2007 om 13:09.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:09   #128
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
èn mijn stem krijgen!
Wie zijt ge hier nu iets aan het wijsmaken?

Oud 3 juni 2007, 13:10   #129
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Tiens. Voor mij heeft het er in één klap toe geleid dat ze mijn respect èn mijn stem krijgen! Zo zie je maar...
ga toch BUB stemmen man
Oud 3 juni 2007, 13:12   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij heeft het er in één klap toe geleid dat ze mijn respect èn mijn stem krijgen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De stem van Raf gaat toch naar SP.a of VLD. Daar wil ik voor wedden.
En ik geloof Jazeker.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 3 juni 2007, 13:13   #131
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De FDF-fascisten zijn helemaal niet de extreem-rijken die je op de millionaire faire ziet. Dat weet ik ook wel.
Wij richten ons met die tweetalige pamfletten dan ook niet op de FDF'ers... Wees gerust - die zullen niet op ons stemmen, net als alle andere franskiljons; dus waar zit het probleem?
Oud 3 juni 2007, 13:13   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik had aanvankelijk ook wel best de nodige sympathie voor CAP, als een principiële linkse partij die stemmen kon weghalen bij de SP.a. Hun reactionaire belgitude heeft mij echter zwaar teleurgesteld.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:15   #133
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
dus waar zit het probleem?
Hier:
Citaat:
Waarom zouden wij privilleges moeten geven aan mensen die zich te goed voelen voor de taal van het volk te spreken?

[...]

Die franskiljons in Halle-Vilvoorde spreken net Frans voor zich te onderscheiden van het gepeupel.
Oud 3 juni 2007, 13:20   #134
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Tsja, jij kunt duidelijk enkel maar "anti-" zijn. Als CAP hierdoor respect krijgt, toont dit enkel maar dat jij een verzuurde mens bent. Geen eigen visie op een betere wereld, enkel nog denken in de aard van "alleen ik ben belangrijk, de rest kan mijne zak opblazen" en voor de rest "anti-" zijn gewoon omdat je "anti-" wilt zijn.

Zielig, zielig, zielig...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:21   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik geloof Jazeker.
Ja, want Jazeker weet beter dan ikzelf welke partij mijn stem krijgt...

Ik heb nog nooit in heel mijn leven VLD gestemd en die partij zal ook nooit mijn stem krijgen. Ik was traditioneel een SP.a-stemmer, maar ook dat is al vele jaren geleden. Mijn stem ging de voorbije verkiezingen steevast naar kleine partijen, meestal Groen! Bij de verkiezingen van 10 juni gaat ze zonder enige twijfel naar CAP.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 juni 2007, 13:22   #136
van Maerlant

Standaard

Yep, en varkens kunnen vliegen

Oud 3 juni 2007, 13:23   #137
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet. Gewoon even nadenken vooraleer jullie tweetalige affiches verspreiden in een Nederlandstalige gemeente (dat ligt heel gevoelig in de Vlaamse Rand) is al voldoende.
Aan dat soort bekrompen "gevoeligheid" kan en mag je toch geen duimbreed toegeven...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:23   #138
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zijn vooral kleinburgerij, middenstanders, etc...
Ze spiegelen zich aan de top van de Belgische elite, en gaan de taal van de elite na-apen om zich af te zetten van de gewone arbeider.

Waarom zouden wij die snobs moeten gaan napraten? Geen partij kijkt zó neer op de gewone werkmens, als een FDF.

'Slegie' slaat hier onzin uit z'n botten als hij stelt dat Franstalige affiches een teken zijn van samenleven. Die franskiljons in Halle-Vilvoorde spreken net Frans voor zich te onderscheiden van het gepeupel.
Ben nog steeds niet overtuigd. Dat er een paar hardnekkige Fransen bij zitten die het als hun grote prioriteit zien, Vlaanderen te verfransen lijkt me toch wat uit de lucht gegrepen.

Ok, een voorbeeld dan:
Waar ik vandaan kom, Vilvoorde, vond men er (al vrij lang geleden) plots niets beter op om het onmogelijk te maken gemeentecorrespondentie op te stellen in het Frans. Ik heb nooit geweten van een bourgois invasie in Vilvoorde, wel van mensen die van Brussel kwamen, zich in de sociale lagere klasse bevonden en er niet meer aan uit geraakten wat de gemeente hen te zeggen had, waarom ze bepaalde belastingen moesten betalen etc..

Mij lijkt het net een sociale overweging de mogelijkheid te bieden op in één van de bijde landstalen te corresponderen. Net voor een sociaal beleid.
Ik vind hetzelfde voor een nederlandstalig gezin dat genoodzaakt zou zijn naar de Waalse kant uit te wijden dat er daar toch een minimum kans zou moeten zijn voor 2-of nederlandstalige correspondentie. Wederom, net om een degelijk sociaal beleid mogelijk te maken.
Het probleem met bourgois, ligt hem volgens mij meer een gebrek aan vermogensbelasting ed.

Je mag mijn part het gebruik van een lokale taal stimuleren, maar dit gaat niet dmv repressie. Dat leidt namelijk tot frustraties. En sociale armoede.

Ook de CAP verdenken van collaboratie met de bourgois is erg uit de lucht gegrepen. Kan je evengoed stellen dat het VB-ers zijn die dit doen om mensen die (extreem) Vlaams gezind zijn de rug te laten toekeren..
Oud 3 juni 2007, 13:24   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Tsja, jij kunt duidelijk enkel maar "anti-" zijn.
Ik ben helemaal niet "anti"; ik ben immers "pro" CAP, om maar eens iets te noemen.

Citaat:
Oud 3 juni 2007, 13:28   #140
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ben nog steeds niet overtuigd. Dat er een paar hardnekkige Fransen bij zitten die het als hun grote prioriteit zien, Vlaanderen te verfransen lijkt me toch wat uit de lucht gegrepen.

Ok, een voorbeeld dan:
Waar ik vandaan kom, Vilvoorde, vond men er (al vrij lang geleden) plots niets beter op om het onmogelijk te maken gemeentecorrespondentie op te stellen in het Frans. Ik heb nooit geweten van een bourgois invasie in Vilvoorde, wel van mensen die van Brussel kwamen, zich in de sociale lagere klasse bevonden en er niet meer aan uit geraakten wat de gemeente hen te zeggen had, waarom ze bepaalde belastingen moesten betalen etc..

Mij lijkt het net een sociale overweging de mogelijkheid te bieden op in één van de bijde landstalen te corresponderen. Net voor een sociaal beleid.
Ik vind hetzelfde voor een nederlandstalig gezin dat genoodzaakt zou zijn naar de Waalse kant uit te wijden dat er daar toch een minimum kans zou moeten zijn voor 2-of nederlandstalige correspondentie. Wederom, net om een degelijk sociaal beleid mogelijk te maken.
Het probleem met bourgois, ligt hem volgens mij meer een gebrek aan vermogensbelasting ed.

Je mag mijn part het gebruik van een lokale taal stimuleren, maar dit gaat niet dmv repressie. Dat leidt namelijk tot frustraties. En sociale armoede.

Ook de CAP verdenken van collaboratie met de bourgois is erg uit de lucht gegrepen. Kan je evengoed stellen dat het VB-ers zijn die dit doen om mensen die (extreem) Vlaams gezind zijn de rug te laten toekeren..

Totale onzin.

Als je naar een NEDERLANDSTALIGE gemeente verhuisd dan weet je dat de taal van het lokale bestuur en de desbetreffende coorrespondentie NEDERLANDS is.

Achteraf niet bleiten dat men geen frans spreekt of corenspondeerd.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be