Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 13:10   #121
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hell yeah, nog een N-VA vs. VB draad. Het Vlaams front is er BIJNA.
Volledig akkoord, Jazeker. Voor vele partijslaafjes is niet de broodnodige eenheid van belang, wel de wedstrijd hoe goed de partij gescoord heeft in het afmaken van de vermeende tegenstrever. Dat hierdoor de onafhankelijkheid van Vlaanderen op het achterplan geschoven wordt is van bijkomstig belang voor deze zogenaamde nationalisten. Triestige mentaliteit.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:13   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Volledig akkoord, Jazeker. Voor vele partijslaafjes is niet de broodnodige eenheid van belang, wel de wedstrijd hoe goed de partij gescoord heeft in het afmaken van de vermeende tegenstrever. Dat hierdoor de onafhankelijkheid van Vlaanderen op het achterplan geschoven wordt is van bijkomstig belang voor deze zogenaamde nationalisten. Triestige mentaliteit.
Hehe.. Ik vind dat juist toe te juichen. Laat die idiote flaminganten maar onder elkaar bakkeleien. Een onafhankelijk Vlaanderen zal er toch nooit komen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:20   #123
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik vond dat de Wever het heel goed gedaan heeft.
Er waren mensen die met me meekeken, die maar amper wisten maar NVA voor stond, en die zeiden :" Die de Wever komt wel stukken beter over".
Bij mij waren er ook mensen die meekeken. Zij dachten goed te weten waarvoor NVA staat. Na afloop zeiden ze: "Nu snap ik die De Wever niet meer."

Laatst gewijzigd door Duym : 8 juni 2007 om 13:45.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:27   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Perfecte analyse.
Daarom ook mijn innitiële vaststelling: BDW is een ijzersterk debater maar is gehandikapt door zijn voorzitterschap van de "HUIDIGE" NVA.
Klopt. Maar niets is eeuwig, ook het voorzitterschap van BDW niet. Het wordt volgens mij hoog tijd dat de N-VA-basis op de één of andere manier een machtswissel eist. Als dan ook nog de partijtop van het VB enige redelijkheid aan de dag legt hoeft de situatie niet hopeloos te zijn.
Oud 8 juni 2007, 13:38   #125
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hehe.. Ik vind dat juist toe te juichen. Laat die idiote flaminganten maar onder elkaar bakkeleien. Een onafhankelijk Vlaanderen zal er toch nooit komen.
Gelukkig hebben de linkse bietekwieten geen enkele invloed op onze onafhankelijkstrijd. Jullie vertegenwoordegen nog geen 30 % van het politieke veld en zullen met de Vlaamse onafhankelijheid eerder geconfronteerd worden dan jullie lief is.
Oud 8 juni 2007, 13:43   #126
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C Bekijk bericht
...zonder iets te bereiken he, zonder iets te bereiken...
Is dat jouw natte droom of heb jij de (volgens mij loze) beloftes van de tjeven en NVA niet gelezen?
Oud 8 juni 2007, 13:46   #127
Fieseler

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar niets is eeuwig, ook het voorzitterschap van BDW niet. Het wordt volgens mij hoog tijd dat de N-VA-basis op de één of andere manier een machtswissel eist. Als dan ook nog de partijtop van het VB enige redelijkheid aan de dag legt hoeft de situatie niet hopeloos te zijn.
Als ik dit goed begrepen heb suggereer jij hier iets wat iedere Vlaams Nationalist alleen maar kan toejuichen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 juni 2007 om 13:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:51   #128
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Mooi gedaan van Dewever, Dewinter kwam zelf niet verder dan wat onzin spuien

Laatst gewijzigd door maarte : 8 juni 2007 om 13:55.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:52   #129
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat samenwerking tussen Vlaamse nationalisten betreft vond ik dat zowel Dewever als FDW zich in dat debat minder vijandig hebben opgesteld vergeleken met dat ander debat. BDW zei zelfs "Filip, als ik je zo mag noermen". Ben ik aan het wensdromen of heb jij daar ook iets van gemerkt?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:55   #130
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Mooi gedaan van Dewever, Dewinter kwam zelf niet verder dat wat onzin spuien
Neen, FDW deed het veel beter dan in hun vorig debat. TOEN veegde Dewever met hem de vloer aan. Nu niet. Gelijk spel zou ik zeggen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:56   #131
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben de linkse bietekwieten geen enkele invloed op onze onafhankelijkstrijd. Jullie vertegenwoordegen nog geen 30 % van het politieke veld en zullen met de Vlaamse onafhankelijheid eerder geconfronteerd worden dan jullie lief is.
Ik heb het al in verschillende topics gevraagd, maar nog geen zinnig antwoord gekregen. Misschien kan jij mij helpen?

Hoe denk je vreedzaam tot een onafhankelijk vlaanderen te komen zonder toestemming van de walen ? zie jij andere oplossingen ? Indien niet : wat zou de walen kunnen overtuigen om toe te stemmen, en zijn we dan goed bezig om een klimaat voor onderhandelingen te scheppen ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:04   #132
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik heb het al in verschillende topics gevraagd, maar nog geen zinnig antwoord gekregen. Misschien kan jij mij helpen?

Hoe denk je vreedzaam tot een onafhankelijk vlaanderen te komen zonder toestemming van de walen ? zie jij andere oplossingen ? Indien niet : wat zou de walen kunnen overtuigen om toe te stemmen, en zijn we dan goed bezig om een klimaat voor onderhandelingen te scheppen ?
Hoe denk je dat de franstaligen het doen? Door 1 Waals front te vormen. Het wordt tijd dat Vlaanderen ook 1 front vormt. Als je een belangrijke voetbalwedstrijd gaat spelen (en je stelt maar 8 spelers op), tja, good luck hé! En voor een splitsing zou je denken dat er niet veel nodig is (aangezien in het verleden al veel dingen gesplitst zijn (en meestal in het voordeel van de walen). Even melden dat je geen transfers zal toelaten, zou de Walen al iets rustiger moeten krijgen. Eenzijdig splitsen is ook niet de bedoeling, maar met uw broek af al naar de onderhandelingen trekken is helemaal gedoemd te mislukken.

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 8 juni 2007 om 14:05.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:06   #133
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Hoe denk je dat de franstaligen het doen? Door 1 Waals front te vormen. Het wordt tijd dat Vlaanderen ook 1 front vormt. Als je een belangrijke voetbalwedstrijd gaat spelen (en je stelt maar 8 spelers op), tja, good luck hé!
Dat is nieuw

Ik wist niet dat wallonie onafhankelijkheid nastreefde ?
En eengezindheid en mankracht lijken mij niet de enige voorwaarden voor een vreedzame splitsing.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:09   #134
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Mooi gedaan van Dewever, Dewinter kwam zelf niet verder dan wat onzin spuien
Na 10 juni zal Dedecker zelfs dat niet meer kunnen
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:26   #135
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Jezus mannen, hoeveel keer nog? Hou eindelijk eens op met die broedertwist!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:31   #136
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

na 10 juni en de afstraffing van nva door cd&v (omwille van het feit dat er geen staatshervorming komt) zou nva zelf de biezen moeten nemen en terug onafhankelijk worden en een coalitie moeten vormen met VB voor 2009 (als nva vlaamsgezind zou zijn natuurlijk..°
Oud 8 juni 2007, 14:39   #137
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Als Vlaanderen onafhankelijk wil worden, dan wordt het onafhankelijk; met de Walen moeten wij geen rekening houden. Er zijn verschillende mogelijkheden om onafhankelijk te worden: referendum, stemming in parlement, diplomatiek overleg. De Walen moeten helemaal niet toestemmen.

Montenegro is vorig jaar ook onafhankelijk geworden d.m.v een referendum, de Serviërs konden niet anders dan de uitslag van dat referendum te aanvaarden.

Het enige waar wij dan nog moeten over onderhandelen tesamen met de internationale gemeenschap is het statuut van Brussel.

En de kans dat er ooit een burgeroorlog komt tussen Vlamingen en Walen is bijzonder klein.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 14:40   #138
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jezus mannen, hoeveel keer nog? Hou eindelijk eens op met die broedertwist!
Broeders?
Oud 8 juni 2007, 15:38   #139
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zurigaard, zurigaard...

hoe kunt u nog vertrouwen hebben in de NVA, na de BHV-soap?
vraag ik mij nu ook af...naief zeker?
Oud 8 juni 2007, 15:43   #140
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wat samenwerking tussen Vlaamse nationalisten betreft vond ik dat zowel Dewever als FDW zich in dat debat minder vijandig hebben opgesteld vergeleken met dat ander debat. BDW zei zelfs "Filip, als ik je zo mag noermen". Ben ik aan het wensdromen of heb jij daar ook iets van gemerkt?
Inderdaad Kaal...dit soort details ontgaan ook mij niet...vond dit heel aangrijpend (niet sarcastisch bedoeld)...zou het? zou het verdorie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be