Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 12:27   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het Vlaams Belang , straffe kost moet ik zeggen, het zijn verkiezingen zeker.
Die partij zinspeelt natuurlijk niet op angst. Even vergeten. *geeuw*
Oud 8 juni 2007, 12:29   #122
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dit is geenszins een flauwe reden.
Mijn zus heeft jarenlang een zaak uitgebaat en was verscheidene keren slachtoffer van roofovervallen. Om potentiele overvallers af te schrikken nam ze haar hond mee naar de zaak. De hond zat achter de toonbank die afgesloten was door een hek met de klantenruimte. Haar hond, een geadopteerd dier waarvan ze de achtergrond niet kende, had precies dezelfde tic : telkens er zwarten binnenkwamen werd hij razend, begon te grommen, liet zijn indrukwekkende tanden zien en stond hij aanvallensklaar. Het dier was waarschijnlijk mishandeld geweest door zwarten. Idem dito voor klanten die in lange, zwarte of heel donkere kleren gehuld waren van kop tot teen (bv. van die lange regenjassen).
*kuch*
Oud 8 juni 2007, 12:29   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat "zogenaamd ras" staat er nu net zo omdat er discussie is over het bestaan van rassen en men elke mogelijkheid wou uitsluiten dat idioten dat zouden aangrijpen om de wet de ondergraven. Niet onterecht zoals hier weer maar eens blijkt. Het is natuurlijk voor elk verstandig mens duidelijk wat er mee bedoeld wordt.
Vind je dit nu zelf niet ridicuul? Waarom hebben ze er dan niet gewoon "huidskleur" in gezet?

Je weet toch wel dat de eerste versie enkel en alleen "RAS" vermeldde? Toen ze dus ontdekten dan RAS volgens poco-standpunten helemaal niet bestaat hebben ze er "zogenaamd" bijgezet.
In feite bedoelen ze gewoon HUIDSKLEUR.

Is het nu al po-on-co om het over huidskleur te hebben? Ze konden het uiteraard ook nog "zogenaamde huidskleur" hebben genoemd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:30   #124
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan dus in zijn glazen bol zien dat er onder zijn toekomstig cliënteel geen zwarten zullen zijn?
Ik kan wel in mijnen glazen bol zien dat je dat "toekomstig" er vakkundig zelf hebt bijgelapt.
Oud 8 juni 2007, 12:30   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Gaat het hier niet eerder over de veiligheid van z'n werknemers op de werkvloer ???
Wie gaan ze vervolgen ??? Een hond ???
Goe bezig ...
Die wergever discrimineert niet , die hond doet dat ... (volgens jou toch ...)
Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:31   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
ZELFkennis? EDINA-kennis bedoel je zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 juni 2007, 12:32   #127
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
*kuch*
Hola , er bestaan "white dogs" ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:32   #128
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou schrijven: en nu is het wachten op de eersten die dit perfect normaal vinden, maar ik ben al te laat!

Het ergste is nog dat ze klakkeloos dat verhaaltje van die hond geloven...
Een hond heeft ook een mening !
Oud 8 juni 2007, 12:32   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een hond die een hekel heeft aan de postbode is normaal ???
Hey maar, ik heb dat nogal gehoord hé!
Postbodes mishandelen waarschijnlijk vaak honden.

Citaat:
Een hond die een hekel heeft aan zwarten is niet normaal ???
1. Waarheidsgehalte?
2. Er worden heel andere conclusies uitgetrokken.
3. Indien hond echt bang van 'zwarten' helpt er maar één ding: geleidelijk e blootstelling eraan.
Oud 8 juni 2007, 12:32   #130
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL! Je hebt geen enkel idee over mijn ervaring en opleiding, dus laat je "authoriteitsargumenten" maar achterwege. Daarmee staaf je echt niets. Ik weet wel degelijk waarover ik praat.

Ik heb nergens beweerd dat honden niet anders kunnen reageren op mensen met een andere huidskleur (of om het even welk kenmerk), maar wel dat dit niet meestal niet te maken heeft met negatieve ervaringen én dat de manier waarop je daar als baasje op reageert, bepalend is voor hoe de hond daar later zal mee omgaan. En een hond die zwarten (of andere mensen) zonder reden aanvalt, is slecht opgevoed en hoort niet thuis op een plaats waar veel mensen komen.

En for the record: hebben die mensen in uniform of met een hoofddeksel ook een andere geur?

LOL !

Jep, weet je, na het lezen van uw posts gedurende maanden over eender welk onderwerp, zou iedereen eigenlijk ondertussen al moeten weten dat jij, Edina, almachtig en alwetend bent...

Enfin, ik heb geen last van een authoriteitsgevoel en/of bijhorende argumenten, u daarentegen... Alle geluk gunt u mij het plezier vaak genoeg om eens goed te lachen met uw deftig onderbouwde postings. Waarvoor dank !

Maar na 16 jaar ervaring terzake weet ik wat ik zeg.

Negatieve ervaringen laten nu eenmaal indrukken na bij honden... en een hond koppelt die nu eenmaal aan kenmerken.

Uniform en hoofddeksels zijn kenmerken. Of nog niet bij stilgestaan ?

PS : feel free om op het driehoekje te duwen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:33   #131
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dient het ABVV nu klacht in tegen die hond? Naar de maakbare hond!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:33   #132
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik kan wel in mijnen glazen bol zien dat je dat "toekomstig" er vakkundig zelf hebt bijgelapt.
Moet ik nu echt alles uitleggen? Ik heb nergens beweerd dat hij dat heeft gezegd. Maar welke werknemer houdt er nu een hond die potentiële klanten kan aanvallen? Is je euro deze keer gevallen?
Oud 8 juni 2007, 12:34   #133
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ZELFkennis? EDINA-kennis bedoel je zeker?

Dat is wel almachtige en alwetende kennis éh circe !!
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:34   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had er ook eene een heel braaf beest, maar wel ne goeie waker en nen bas om van achterover te vallen, maar iedereen was zijne vriend, alhoewel ze wel degelijk het verschil herkennen wanneer er gevaar dreigt, of een abnormale situatie is, ... het zijn ongelofelijk intelligente beesten, en ze voelen wel degelijk verschillen aan, zelf ziekte of het niet goedvoelen, van hunnen baas of huisgenoten, ik zou uwen tammen hond nie onderschatten
Neen dat weet ik.
Er zijn zelfs al studies gaande waarin blijkt dat honden uitstekende diagnostici kunnen zijn van kankers.
Oud 8 juni 2007, 12:34   #135
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant.
Dat hangt af van wat er geschreven staat ...

Wie heeft die zwarte niet binnengelaten ??? juist , en de reden ... ook juist , omdat die vent anders wel eens aan stukken zou kunnen hangen DOOR die hond ....
Dus ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:35   #136
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet geweten. Wat wel geweten is, is dat zo'n gedrag aangeleerd is en dat dit slechts zelden door slechte ervaringen komt.

Geef anders eens een referentie voor je idiote bewering? Of gaat het dan ineens weer stil blijven zoals met je kattenfabel?
Het is blijkbaar zelfs geen één van de twee:

Citaat:
[SIZE=2]I am occasionally told that some dogs are racist to coloured people; Dogs cannot be racist unlike humans they have no moral or racial preconceptions - this form of aggression is simply because they cannot distinguish features and intent on a darker background and may become fearful or aggressive because of that.[/SIZE]
http://www.burns-pet-nutrition.co.uk...unication2.htm

Laatst gewijzigd door Turkje : 8 juni 2007 om 12:35.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:35   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gaat het dan ineens weer stil blijven zoals met je kattenfabel?
even off-topic: de kattenfabel is ondertussen tweemaal bevestigd door twee dierenartsen, maar ik geloof dat ik dat al gezegd had.

Uiteraard zijn dierenartsen niet geschikt om deze gedragingen te kunnen bepalen, daarvoor moet men enkel bioloog zijn neem ik aan?

Oud 8 juni 2007, 12:38   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr flick
Het kan heel goed zijn dat die hond de angst geroken heeft bij die solicitant ge kunt het geloven of niet , maar die beesten merken het verschil wel degelijk,

zelf katten hebben dat
ook best mogelijk. Toen ik een klein poedeltje had, had ik schrik van grote honden, toen ik een Groenendaeler had kreeg ik de creeps van dwergpinchers.
In beide gevallen lieten de "angsthonden" (ooms, tantes, vrienden) me geen seconde met rust!

Mijn kat wéét heel goed wanneer er kattenvrienden komen en welke mensen geen katten kunnen hebben.

Oud 8 juni 2007, 12:39   #139
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vind je dit nu zelf niet ridicuul? Waarom hebben ze er dan niet gewoon "huidskleur" in gezet?

Je weet toch wel dat de eerste versie enkel en alleen "RAS" vermeldde? Toen ze dus ontdekten dan RAS volgens poco-standpunten helemaal niet bestaat hebben ze er "zogenaamd" bijgezet.
In feite bedoelen ze gewoon HUIDSKLEUR.

Is het nu al po-on-co om het over huidskleur te hebben? Ze konden het uiteraard ook nog "zogenaamde huidskleur" hebben genoemd.
Huidskleur staat er ook hoor Circe! Er staat meer bepaald: "zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming". Met poco heeft het dus allemaal geen bal te maken. Wel met zo volledig mogelijk zijn zodat idioten het gebrek daaraan alvast niet kunnen aangrijpen om een wet te proberen ondergraven.
Oud 8 juni 2007, 12:40   #140
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Even een vraagje...
Heeft die kerel ergens expliciet beweerd dat hij geen negers (lekker provocerend woordgebruik voor preutse, pseudo-ethiek zwaaiers ) wilde aannemen? Of gaf hij te kennen dat zijn keuze dat niet te doen een gevolg is van het gedrag van zijn hond?

In het laatste geval denk ik dat er juridisch niet veel is om die man aan te klagen. Wat kan men hem ten laatste leggen? Een racistische hond? Tja, bewijs me dat maar eens. Moet die hond dan komen getuigen? Een waarheideed afleggen? Beter, een waarheidseed blaffen?

Mijns inziens (als ik alles goed begreep) verwittigde hij overal waar hij zijn vacature bekendmaakte dat hij een 'racistische hond' had. Nergens beweerde hij geen anderskleurige mensen te willen aannemen. Die kerel is overduidelijk racist, maar dat is mijn vermoeden. Een vermoeden is - in dit land schijnt men dit langzaam aan volledig te vergeten - geen bewijs.

Als die kerel nog niet eens zo'n goede advocaat heeft, dan lacht hij het CGKR na de eerste zitting vierkant uit. Pas op, als hij een écht slecht karakter heeft, klaagt hij na de onontvankelijkheidsverklaring de VDAB aan omdat ze zijn vacature zonder reden uit hun bestanden schrapten.

Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van de 'Oooh, dat is zo erg'-maatschappij. Eerst handelen naar de emotie en dan pas nagaan indien dat handelen gefundeerd was. Nu nog wachten op de schreeuw om een wet die het strafbaar maakt een 'racistische hond' te bezitten.

Om af te sluiten? Nog goed dat ik in toeval geloof...

Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 juni 2007 om 12:41.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be