Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 08:49   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Nogal een eigenaardige redenering. Wat betekent het begrip 'geheim'?

Geheim (Encyclo online encyclopedie)
Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. iets dat slechts aan één persoon of aan weinigen bekend is, verborgenheid; - houden; het - bewaren; er geen - van maken; in het -; achter het - komen; er steekt een - achter; de -en (mysteriën) der godsdienst.

System beweert dat 'iedereen in de pas moet lopen.' Referenties kan hij natuurlijk niet voorleggen, vermits het een geheim is... en (volgens de uitleg uit de encyclopedie) slechts aan weinigen bekend is. Op die manier kan men ook niets weerleggen vermits het officieel niet bekend is. ...

Alhoewel het aan weinigen bekend is, moet volgens System iedereen (dat is 1 miljoen kiezers) in de pas lopen. Als 1 miljoen kiezers dat weten dan is het niet meer aan weinigen bekend... en is het ook geen geheim meer.

En nu mijn beste System... toon nu aan met referenties dat iedereen in de pas moet lopen. Dan kunnen we dat eens vergelijken met de zwijgplicht die opgelegd werd in het Vlaams Parlement, het verbod op eigen meningsuiting binnen de VLD... en zelfs het ganse cordon sanitaire. Want dat zijn feiten. Hetgeen gij aanhaalt zijn verzinsels.
U moet beter leren lezen. Er staat in mijn tekst niet geheim maar publiek geheim. Een publiek geheim is een geheim dat er geen meer is vermits iedereen dat weet. En als u mij niet gelooft, dan moet u het maar eens vragen aan ex- blok leden zoals Marleen Govaerts. De drie musketiers beslissen alles. Ik heb nooit gezegd dat dat dit alleen het geval is bij het VB, maar het is zeker ook zo bij het VB. Het cordon sanitair hebt u ook aan uzelf te danken en u bent er blij genoeg om. Indien u het cordon niet had gehad, dan was het VB nooit zo sterk geweest.

Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2007 om 09:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 11:31   #122
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet beter leren lezen. Er staat in mijn tekst niet geheim maar publiek geheim. Een publiek geheim is een geheim dat er geen meer is vermits iedereen dat weet. En als u mij niet gelooft, dan moet u het maar eens vragen aan ex- blok leden zoals Marleen Govaerts. De drie musketiers beslissen alles. Ik heb nooit gezegd dat dat dit alleen het geval is bij het VB, maar het is zeker ook zo bij het VB. Het cordon sanitair hebt u ook aan uzelf te danken en u bent er blij genoeg om. Indien u het cordon niet had gehad, dan was het VB nooit zo sterk geweest.
Uw uitleg blijft uiterst verward en zonder enige opgave van feiten. Als ik u goed begrijp dan komt gij met 'beschuldigingen' en moeten wij controleren of het waar is. Ik ben niet van plan aan Marleen Govaerts iets te vragen om te kunnen nagaan wat gij verklaart. Het is uw taak om uw stelling te verdedigen met feiten.

Zoals het er nu uitziet begint al met een paradox, namelijk het publiek geheim. Dit wordt gekruid met de bewering 'De drie musketiers beslissen alles'. Dat alles zonder vermelding van enig feit... Ge verklaart dat het cordon sanitaire aan ons te danken is(?). Nogmaals een foutieve stelling. Het Vlaams belang beheerst niet de media en heeft geen controle over de 'politiek-correcten' van het Belgische establishment. Het uiten van een 'andere' meningsuiting en de vrijheid van vereniging staat trouwens vermeld in de Universele Verklaring van de Mensenrechten.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 11:35   #123
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Trouwens uw ganse stelling is onhoudbaar. Ge gebruikt overal wat men noemt 'weasel words'. Het is een publiek geheim.... iedereen weet... Dergelijke begrippen houden in dat ge helemaal geen been hebt om op te staan. Begin zelf met opzoeken van feiten en dan kunnen we over de feiten oordelen.
Oud 16 juni 2007, 12:01   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens uw ganse stelling is onhoudbaar. Ge gebruikt overal wat men noemt 'weasel words'.
Niets van 'weasel words'. De drie musketiers behe()er(s)en de partij. Al jarenlang.

Waarheid kwetst, maar daar kan ik niets aan doen.

Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2007 om 12:04.
Oud 16 juni 2007, 12:29   #125
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Verstrepen zou toch niks zijn zonder het VB? Oeps...
Oud 16 juni 2007, 12:46   #126
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Tja,bij den nv-a hebben ze hem al helemaal als vuil behandeld;ochja,tis juist,de cd&v was ertegen de de schoothondjes hebben maar mooi geluisterd.Ik heb het uiteraard niet over verstrepen maar over dedecker zelf.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 14:20   #127
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens die een andere mens een hond noemt, bewijst alleen maar wie hij is en niet wie hij hoort te zijn.
Euh, wie noemde wie "een hond"?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 14:25   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Euh, wie noemde wie "een hond"?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Jean-Marie Dedecker hoor je niet zoveel fulmineren tegen Vlaams Belang. Dedecker is een veel slimmer en beter politicus dan de hond Verstrepen ooit zal zijn

Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2007 om 14:26.
Oud 16 juni 2007, 19:04   #129
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niets van 'weasel words'. De drie musketiers behe()er(s)en de partij. Al jarenlang. Waarheid kwetst, maar daar kan ik niets aan doen.
Ik weet niet wat mij hier zou kwetsen. Ik vraag u naar feiten en ...ge kunt er geen geven.

Laten we eens analoge situaties opzoeken:
Vera Dua in Agalev (daarna Groen!)
Verhofstadt, De Gucht en Dewael in de VLD.
VandeLanotte, Stevaert en Frank Vanden Broucke in de SP.A
Wat is daar kwetsend aan! ...En intussen hebt ge nog steeds geen enkel feit aangetoond.
Oud 17 juni 2007, 01:56   #130
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat mij hier zou kwetsen. Ik vraag u naar feiten en ...ge kunt er geen geven.

Laten we eens analoge situaties opzoeken:
Vera Dua in Agalev (daarna Groen!)
Verhofstadt, De Gucht en Dewael in de VLD.
Wat is daar kwetsend aan! ...En intussen hebt ge nog steeds geen enkel feit aangetoond.
Euh, Dua staat nog maar een jaar of 4 aan de top van haar partij.

Verhofstadt is ooit nog weggestemd als voorzitter en vervangen door Neyts. Vervolgens maakte hij een comeback, vervolgens verloor hij opnieuw de voorzittersverkiezingen, van De Croo.

Stevaert is maar 5 jaar meegegaan als toppoliticus.

In elke partij sinds er in de voorbij jaren verschilende machts-en generatiewissels geweest, behave in het VB.
Enkel in het VB zijn het dezelfde 2 mensen die sinds 1985 onafgebroken de macht in handen hebben, aangevuld met van Hecke in de jaren '90, die niet werd verkozen maar als een kroonprins werd benoemd door de vorige voorzitter.

Wie dit niet inziet of tracht te ontkennen, is:
a) blind en doof tegelijkertijd
of b) een masochistisch zwak partijslaafje
of c) een opportunistische VB-kader, die niet durft in te gaan tegen zijn broodheren
Oud 17 juni 2007, 09:32   #131
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanden Broucke is na zijn vuurke stoken een paar jaar gaan studeren in de VS. Waarschijnlijk was de richting brandblustechnieken.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 17:02   #132
Randa
Burgemeester

Standaard

Van den Broucke is in Engeland gaan studeren niet in de VS.

En Verstrepen is nog altijd vlaams parlementslid, dank zij het vlaams belang,

misschien kiest hij wel voor de kamer kan hij tot 2011 blijven zitten, vlaams parlementslid is reeds in 2009 gedaan,

echt wel de ontechte idealist, zo te zien
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 17:05   #133
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Deze morgen nog op ATV was die laffe Verstrepen weer aan het kappen op Vlaams Belang,echt nen laffe mens,zoiets doe je gewoon niet hé
Oud 17 juni 2007, 17:33   #134
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Van den Broucke is in Engeland gaan studeren niet in de VS.
T'is maar een detail maar toch bedankt voor de correctie
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 14:05   #135
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
...of c) een opportunistische VB-kader, die niet durft in te gaan tegen zijn broodheren
Enig idee waar dit brood moet vandaan moet komen? Graag een lijst van intercommunales of andere instellingen (met zitpenningen) waar VB'ers lid van zijn, of een lijst van VB'ers die deel uitmaken van een ministeriële kabinetten... en dan kunnen we dit eens vergelijken met de lijsten van andere partijen...
Oud 18 juni 2007, 14:09   #136
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Voor alle volledigheid moet ik er aan toevoegen dat er een vermogenslijst bestaat die alle mandaten vermeldt van de politici. Indien hiervan een meer actuele lijst bestaat dan zou ik die graag willen hebben.

Lijst vermogensaangifte mandatarissen gepubliceerd op vrijdag 12 augustus 2005 | Bron: belga, http://www.standaard.be/Artikel/deta...K4H1S68&Snel=1

BRUSSEL - Het Staatsblad publiceert vandaag de lijst met de namen van de mandatarissen die hun vermogensaangifte moesten indienen bij het Rekenhof. De lijst is 943 bladzijden lang. Meer dan 7.200 mandatarissen gaven hun vermogen aan. Het Staatsblad publiceert ook een lijst van ongeveer 500 mandatarissen die geen vermogensaangifte deden.
Op de lijst van mandatarissen die hun aangifte niet deden, staan onder meer PS-senator Jean-Marie Happart, CD&V'er Joachim Coens, Vlaams Belanger Karim Van Overmeire, CD&V-burgemeester van Gooik Michel Doomst en Graaf Raoul d'Udecem-d'Acoz, de oom van Prinses Mathilde. De mandatarissen die geen vermogensaangifte of mandatenlijst hebben ingediend, kunnen door de procureur vervolgd worden. Bij een veroordeling riskeert een mandataris een boete van 100 tot 1.000 euro.
In een reactie liet Vlaams Belang weten, dat in het geval van senator en Vlaams parlementslid Van Overmeire het om een ,,louter materiële vergissing'' gaat die zo snel mogelijk zal worden rechtgezet.
Sinds 1 januari 2005 moeten alle openbare mandatarissen - ministers, parlementsleden, schepenen, burgemeesters, voorzitters van OCMW's, leden van provinciebesturen - en hoge ambtenaren hun vermogensaangifte indienden bij het Rekenhof. Die aangifte moet het toelaten om na te gaan of iemand zich bij het uitoefenen van een mandaat persoonlijk verrijkt heeft. Om belangenvermenging tegen te gaan moesten mandatarissen ook een lijst met hun mandaten, ambten en beroepen indienen.
Aanvankelijk moesten de mandatarissen alles bij het Rekenhof indienen voor 1 april, maar omdat toen de helft van de betrokkenen dat nog niet had gedaan, werd de termijn verlengd tot 30 juni.
Belgisch Staatsblad – vrijdag 12 augustus 2005 - Mandaten en vermogensaangifte http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2005/08/12_1.pdf
Oud 18 juni 2007, 14:33   #137
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
verstrepen blijft kappen op het VB....
http://www.jurgenverstrepen.be/
Boukaert" ik ben blij dat de de ontbidning van het Vb is ingezet..."
End Dedecker gaat pootjes geven aan de koning.

DE PAARSE SCHIJNlijst toont zijn ware aard.

Wel ik zal één ding zeggen. ik en mij familie zullen nooit op een lijst stemmen waar die paarse hypocrieten van LDD iets mee te maken hebben.

kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 14:37   #138
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht

belgîe vrij van de N-va
Oud 18 juni 2007, 14:44   #139
kawasaki
Vreemdeling

Standaard arme ifalco:...... niet goed kirtiek op het VB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik heb van verstrepen ENKEL kritiek gehoord op het VB. ik vraag me af waar dat zinvol voor is. Kirtiek op het VB komt er al uit heel de pc sekte.

Maar ja het is zoveel makkelijker dan kritiek op de correcten niet...
Hooooooooo arme ifalco
Oud 20 juni 2007, 12:09   #140
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kawasaki Bekijk bericht
belgîe vrij van de N-VA
foute zinsconstructie !

Juist is : N-VA bevrijdt Vlaanderen van België

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be