Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 11:56   #121
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Dank u voor deze inlichtingen! Ik zal dus niet de opvallendste relnichten als doelwit voor mijn rot fruit& groenten & eieren nemen, maar diegenen die er "normaal" bijlopen: de ergsten! Mannen zoals gij! De "hersenen" van dit duivels gedrocht dat men homofilie noemt
Je venijnige reactie is volkomen te begrijpen. Homo's zijn voor jou "veilig" zolang je ze goed kunt onderscheiden van jezelf (zoals tijdens een Gay Pride). Je wordt pas goed bang wanneer homo's er net hetzelfde uitzien als jerzelf, en ongemerkt met je in contact kunnen komen. Weet dat er in je onmiddellijke omgeving waarschijnlijk meer homo's rondlopen dan je voor mogelijk houdt : collega's, vrienden, wie weet misschien zelfs een kind van jou dat het nooit zal durven zeggen uit angst voor jouw reactie.
Oud 24 juni 2007, 12:01   #122
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dit betekent hoogstens dat een meerderheid van de verkozenen achter de wet staan. Al de rest is speculatie.
Ja kijk sorry, maar het is maar aan de verkozenen om te zorgen dat ze de standpunten van hun mensen begrijpen en in rekening brengen. En als ze daar niet in slagen dan is het aan het volk om andere vertegenwoordigers te kiezen, of zich zelf verkiesbaar te stellen.
Dat eeuwige argument van de partijen die geen "voeling" meer hebben met hun achterban vind ik een beetje flauw. Die achterban moet dan maar zijn wapen (zijn stem) gebruiken om het politiek personeel te vernieuwen.
Oud 24 juni 2007, 12:09   #123
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ja kijk sorry, maar het is maar aan de verkozenen om te zorgen dat ze de standpunten van hun mensen begrijpen en in rekening brengen. En als ze daar niet in slagen dan is het aan het volk om andere vertegenwoordigers te kiezen, of zich zelf verkiesbaar te stellen.
Dat eeuwige argument van de partijen die geen "voeling" meer hebben met hun achterban vind ik een beetje flauw. Die achterban moet dan maar zijn wapen (zijn stem) gebruiken om het politiek personeel te vernieuwen.
Ik loop niet erg hoog op met de burgerlijke democratie. Sorry.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 12:10   #124
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Zeg driewerf, is de strijd tegen het seksisme geen topprioriteit meer voor de LSP? Ik vind die foto's behoorlijk normbevestigend!
Het toont vooral de hypocrisie aan van CG en consoorten aan. Wanneer hetero's zo op straat komen, dan horen we en zien ze niet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 12:13   #125
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop niet erg hoog op met de burgerlijke democratie. Sorry.
Inderdaad... Kleinlinks houdt meer van een dictatoriale democratie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 13:00   #126
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je venijnige reactie is volkomen te begrijpen. Homo's zijn voor jou "veilig" zolang je ze goed kunt onderscheiden van jezelf (zoals tijdens een Gay Pride). Je wordt pas goed bang wanneer homo's er net hetzelfde uitzien als jerzelf, en ongemerkt met je in contact kunnen komen. Weet dat er in je onmiddellijke omgeving waarschijnlijk meer homo's rondlopen dan je voor mogelijk houdt : collega's, vrienden, wie weet misschien zelfs een kind van jou dat het nooit zal durven zeggen uit angst voor jouw reactie.
ze zijn reeds onder ons Nu ga ik nachtmerrie's krijgen hoor.Die mensen aan wie ik niks bemerk, die storen mij niet.Ik zei reeds dat het mij geen snars aangaat, en/of kan schelen wat volwassenen in hun bed met elkaar uitvoeren.Mij met hun bizarre neigingen voortdurend in het aangezicht komen kletsen vind ik echter van slechte smaak, en stoort me.
Provokerende Roze Stoeten, "huwelijken" met veel theater en media erbij vind ik walgelijk, en helemaal nefast word het als er kinderen in dat zottekesspel betrokken worden...
En als één van mijn kinderen ooit die weg opgaat heeft die van mij niks te vrezen.Ik zal dat zeer triestig vinden, maar van mij zal die niks te vrezen hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 13:37   #127
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

(dubbel)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 24 juni 2007 om 13:37.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 13:37   #128
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het toont vooral de hypocrisie aan van CG en consoorten aan. Wanneer hetero's zo op straat komen, dan horen we en zien ze niet.
Waarom kunnen die flikkers niet gewoon één keer in het jaar carnaval vieren zoals hun normaal geaarde medemens? Niet echt sociaal, als je het mij vraagt...

De flikkers cultiveren zélf - en beter dan hun ergste tegenstanders dat kunnen - hun marginaliteit en hun misplaatste superioriteitswaan.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:25   #129
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zijn reeds onder ons Nu ga ik nachtmerrie's krijgen hoor.Die mensen aan wie ik niks bemerk, die storen mij niet.Ik zei reeds dat het mij geen snars aangaat, en/of kan schelen wat volwassenen in hun bed met elkaar uitvoeren.Mij met hun bizarre neigingen voortdurend in het aangezicht komen kletsen vind ik echter van slechte smaak, en stoort me.
Provokerende Roze Stoeten, "huwelijken" met veel theater en media erbij vind ik walgelijk, en helemaal nefast word het als er kinderen in dat zottekesspel betrokken worden...
En als één van mijn kinderen ooit die weg opgaat heeft die van mij niks te vrezen.Ik zal dat zeer triestig vinden, maar van mij zal die niks te vrezen hebben...
Je moet wel een beetje coherent blijven, anders zou men kunnen beginnen denken dat je wartaal uitslaat. Even terug had je het nog over "diegenen die er "normaal" bijlopen: de ergsten!". Nu is het ineens "Die mensen aan wie ik niks bemerk, die storen mij niet."

Ook zeg je nu dat je eigen kinderen, indien ze homo zouden blijken, niets van jou te vrezen zouden hebben, dit terwijl je even terug nog klaar stond om homo's met rotte vruchten te bekogelen, en het incident in de startpost als "teveel van het goede" bestempelde. Eigen kind schoon kind?
Oud 24 juni 2007, 19:27   #130
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waarom kunnen die flikkers niet gewoon één keer in het jaar carnaval vieren zoals hun normaal geaarde medemens? Niet echt sociaal, als je het mij vraagt...

De flikkers cultiveren zélf - en beter dan hun ergste tegenstanders dat kunnen - hun marginaliteit en hun misplaatste superioriteitswaan.
Ter info, jou heb ik ook even aangegeven voor schelden. Het moet maar eens gedaan zijn met te denken dat men ongestraft zomaar homo's voor allerlei fraais kan uitschelden. Ik noem jou ook geen ranzige fascist.
Oud 24 juni 2007, 19:41   #131
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet wel een beetje coherent blijven, anders zou men kunnen beginnen denken dat je wartaal uitslaat. Even terug had je het nog over "diegenen die er "normaal" bijlopen: de ergsten!". Nu is het ineens "Die mensen aan wie ik niks bemerk, die storen mij niet."

Ook zeg je nu dat je eigen kinderen, indien ze homo zouden blijken, niets van jou te vrezen zouden hebben, dit terwijl je even terug nog klaar stond om homo's met rotte vruchten te bekogelen, en het incident in de startpost als "teveel van het goede" bestempelde. Eigen kind schoon kind?
moest ik zo een kind hebben, zou ik waarschijnlijk denken dat dat de schuld is van kerels als gij En met dubbel zo veel fruit en groenten naar jullie gooien
Was het zo een antwoord dat je wilde horen?Zo ja, graag gedaan...
Oud 24 juni 2007, 19:44   #132
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ter info, jou heb ik ook even aangegeven voor schelden. Het moet maar eens gedaan zijn met te denken dat men ongestraft zomaar homo's voor allerlei fraais kan uitschelden. Ik noem jou ook geen ranzige fascist.
dat is een obsessie bij u hé?!Klagen , aangeven en verraden bedoel ik...Uit welk jeugd-trauma zou dat nu voortkomen?Of is het aangeboren? Of ben je zo opgevoed? Hoe zit dat nu?Weer voer voor de psycholoog
Oud 24 juni 2007, 21:36   #134
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De positie van moslims tov holebi's is even gevarieerd als die van niet-moslims, ik kan daar dus geen algemene uitspraken over doen. Sommige moslims staan zeker even vijandig tegenover homo's dan pakweg Carlgustaaf, anderen hebben er geen problemen meer (mijn kapper bijvoorbeeld), anderen zijn zelf homo (er is hier in Brussel zelfs een vereniging voor hen : "Merhaba"). Ik denk dat het juist is dat nog heel wat moslims er zeer conservatieve standpunten op nahouden, net zoals onze eigen pilaarbijters.
Die laatste "nog" wil ik even benadrukken, namelijk, door het feit dat een allochtoon sowieso een ontheemd persoon is en dit in de meeste gevallen leidt naar een veel intensere belevenis van hun eigen cultuur en volksgevoel - zoals de Britten in Brits-Indië de vorige twee eeuwen - deze standpunten niet gauw gaan veranderen.

Dit geldt niet enkel voor islamitische allochtonen. Een eindje terug bijvoorbeeld zat ik met 3 allochtonen over de toen komende verkiezingen te spreken. De één was Marokkaan en moslim, de tweede Turk en christen, de derde Turk en niet gelovig. Alledrie vroegen ze me wat ik er van vond dat Elio di Rupo zich kon kandidaat stellen voor premier. Zij vonden het niet kunnen dat het mogelijk is in België voor een homo om zich kandidaat te stellen. Ik weet niet of er al peilingen zijn gedaan naar de homo-vriendelijkheid van allochtonen doch ik vermoed toch zeer sterk dat de door U vernoemde gevarieerdheid van moslims tov homofilie vrij beperkt zal zijn.

Ik denk daarom ook dat uw genoemde Brusselse homofiele moslimvereniging niet veel meer kan zijn dat vier man en een paardekop.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 22:05   #135
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Dat homoseksuelen het recht hebben om hun geaardheid in rust en vrede te beleven in Jeruzalem, moet zeker kunnen.

Maar waarom een gay parade in Jeruzalem? Er worden daar toch ook geen hetero parades gehouden?
Wanneer je als homoseksueel gelijk behandelt wil worden met een heteroseksueel, ga je jezelf toch niet op die manier te kijk zetten?

Ikzelf ben dus tegen een gay parade in Jeruzalem.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 22:11   #136
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Aha, het vettig halfuurke van gustaaf
U heb ik niet gefloten ,jongen Dat komt zelden voor, dat klopt, maar dat komt door de nietswaardige bijdrages die ge hier durft posten...Nooit eens iets zinnigs daarbij, altijd een kortaffe snauw, kritiek, geblaf haast...Triestig hoor 0/100...Dik gebuisd...Van het jaar blijft ge zitten
Oud 24 juni 2007, 22:15   #137
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dat homoseksuelen het recht hebben om hun geaardheid in rust en vrede te beleven in Jeruzalem, moet zeker kunnen.

Maar waarom een gay parade in Jeruzalem? Er worden daar toch ook geen hetero parades gehouden?
Wanneer je als homoseksueel gelijk behandelt wil worden met een heteroseksueel, ga je jezelf toch niet op die manier te kijk zetten?

Ikzelf ben dus tegen een gay parade in Jeruzalem.
ik heb liever dat ze Gay Parades houden in Jeruzalem, en waarom niet, in Mekka, dan hier, in Europa...
Oud 24 juni 2007, 22:19   #138
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb liever dat ze Gay Parades houden in Jeruzalem, en waarom niet, in Mekka, dan hier, in Europa...
Dat is wel een heel klein beetje hypocriet hoor.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 22:20   #139
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heb ik niet gefloten ,jongen Dat komt zelden voor, dat klopt, maar dat komt door de nietswaardige bijdrages die ge hier durft posten...Nooit eens iets zinnigs daarbij, altijd een kortaffe snauw, kritiek, geblaf haast...Triestig hoor 0/100...Dik gebuisd...Van het jaar blijft ge zitten
Het niveau van jouw academische bijdragen haal ik uiteraard nooit. Ik denk zelfs dat een Nobelprijs binnen jouw mogelijkheden moet liggen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 22:37   #140
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het niveau van jouw academische bijdragen haal ik uiteraard nooit. Ik denk zelfs dat een Nobelprijs binnen jouw mogelijkheden moet liggen.
Oôh!!!danku! Maar ge overdrijft toch een beetje hoor Een Nobel Prijs!Luister, het is niet omdat ik minder kwatsj post als gij (ge doet niet anders), dat dat direkt een Nobel Prijs waard is hé...Maar kijk, wat hebben uw bitsige opmerkingen tegen mij te maken met het onderwerp?Ik zal het zelf maar zeggen: NIKS.Het énige dat ge doet is mij (persoonlijk) aanvallen...Die ge-avorteerde bomaanslag tegen de haumaus? Voor? Tegen? Niets daarover...Flauwekul, en prietpraat posten, d�*t kunt gij wel...Voor de rest: NIETS
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be