Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 11:12   #121
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

De Spanjaard Zapatero heeft 25OOE over voor elke geboorte.
Rusland gaat ook de weg op van gesubsidieerde herbevolking...

Mijn conclusie:

Ofwel is klimaatwijziging een fabeltje, ofwel zijn zapatero en consoorten compleet idioot.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:28   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht

Mijn conclusie:

Ofwel is klimaatwijziging een fabeltje, ofwel zijn zapatero en consoorten compleet idioot.
Ach de meeste politiek is gedreven door kortetermijnopties: de duur van deze en de volgende legislatuur. Het niet verder kijken dan de neus lang is...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:35   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn conclusie:

Er is volgens wetenschappelijke berekeningen nu 1.8ha grond per mens, wij westerlingen gebruiken 9ha per persoon om onze levenswijze te kunnen handhaven.
Om de huidige wereldbevolking onze levenswijze te kunnen geven hebben we maar 5maal de wereldbol nodig. binnen een kleine 20 jaar zijn we met 10 miljard en hebben we zelfs 7 wereldbollen nodig om onze levenswijze voor iedereen mens te kunnen verzekeren.
En dan word er geen rekening gehouden met de plaats dat de andere diersoorten nodige hebben.
Men heeft zelf reeds voorspeld dat als we zo blijven verder groeien in aantal, we met de aarde dezelfde weg op gaan als de Paaseilanden. Onbewoonbaar en onleefbaar, een dore droge aarde zal het eind resultaat zijn. Met vele oorlogen en rampen die er aan vooraf zullen gaan.

De vraag is zelfs of de aarde en de natuur zich nog zullen kunnen herstellen na wat wij hen aandoen.
Wij zullen het in ieder geval niet overleven, we hebben de keuze; of de wereldbevolking doen inkrimpen of uitsterven door onze eigen schuld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 11:41   #124
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er is volgens wetenschappelijke berekeningen nu 1.8ha grond per mens, wij westerlingen gebruiken 9ha per persoon om onze levenswijze te kunnen handhaven.
Om de huidige wereldbevolking onze levenswijze te kunnen geven hebben we maar 5maal de wereldbol nodig. binnen een kleine 20 jaar zijn we met 10 miljard en hebben we zelfs 7 wereldbollen nodig om onze levenswijze voor iedereen mens te kunnen verzekeren.
En dan word er geen rekening gehouden met de plaats dat de andere diersoorten nodige hebben.
Men heeft zelf reeds voorspeld dat als we zo blijven verder groeien in aantal, we met de aarde dezelfde weg op gaan als de Paaseilanden. Onbewoonbaar en onleefbaar, een dore droge aarde zal het eind resultaat zijn. Met vele oorlogen en rampen die er aan vooraf zullen gaan.

De vraag is zelfs of de aarde en de natuur zich nog zullen kunnen herstellen na wat wij hen aandoen.
Wij zullen het in ieder geval niet overleven, we hebben de keuze; of de wereldbevolking doen inkrimpen of uitsterven door onze eigen schuld.
Cijfers waarmee je eigenlijk maar één kant mee uitkunt, namelijk: afbouwen.
Onbegrijpelijk dat er nog regeringsleiders zijn die maatregelen durven nemen die net de andere kant uitsturen?
Oud 9 juli 2007, 11:42   #125
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach de meeste politiek is gedreven door kortetermijnopties: de duur van deze en de volgende legislatuur. Het niet verder kijken dan de neus lang is...
onbegrijpelijk voor mij
Oud 9 juli 2007, 11:45   #126
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Spanjaard Zapatero heeft 25OOE over voor elke geboorte.
Rusland gaat ook de weg op van gesubsidieerde herbevolking...
Las het ook... die heeft een slag van de molen gehad denk ik...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 12:12   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cijfers waarmee je eigenlijk maar één kant mee uitkunt, namelijk: afbouwen.
Onbegrijpelijk dat er nog regeringsleiders zijn die maatregelen durven nemen die net de andere kant uitsturen?
Het is zelfs zo erg dat er nu reeds melding word gemaakt van melkschaarste, dit terwijl er volop word afgebouwd van de melkproductie bezig is odat er te veel runderen zijn op aarde.
Oud 9 juli 2007, 14:02   #128
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is zelfs zo erg dat er nu reeds melding word gemaakt van melkschaarste, dit terwijl er volop word afgebouwd van de melkproductie bezig is odat er te veel runderen zijn op aarde.

Tja, men zal uiteindelijk moeten kiezen natuurlijk.
Als één groep (mensen) expansie kent, gaat dat doorgaans ten koste van een andere groep (soort).
Tot nu toe bleef dat meestal beperkt tot soorten die als niet of weinig nuttig voor de mens werden beschouwd.
Runderen die wel nuttig geacht werden/worden gingen er in het verleden net als de mens op vooruit (wel ten koste van in het wild levende runderen als buffels, bizons en gnoes uiteraard).
Het kan natuurlijk ooit tot een situatie komen waarin gekozen moet worden tussen mens en rund.
Als het zover komt zal de elite er wel voor zorgen dat er enkele mensen minder zijn, hun steakje gaan ze niet willen missen.
Oud 9 juli 2007, 14:08   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik maar denken dat Malthus al lang en breed achterhaald was.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 14:15   #130
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
...zonder dat deze leidt tot erbarmelijke omstandigheden.

Dat lijkt me een heel goede beleidskeuze. Zo kan je de openbare diensten ten minste beter organiseren zodanig dat iedereen er gebruik van kan maken.
Het is zeker interessant als je hierdoor op termijn de populatiegroei mee kan terugdrijven (bij tenminste de mensen die in de steden leven). Het is één van de enigste haalbaren, menselijke en moreel aanvaardbare voorstellen hieromtrent die ik ooit heb gezien.

De bevolking zou idealiter nog meer in steden moeten geconcentreerd worden denk ik, zo kan het omliggend gebied gebruikt worden voor industrie, landbouw en vooral natuur. Geen versnippering meer, maar een mooi georganiseerd landgebruik waarin alles een eigen plaats heeft.
Jij gelooft er echt wel in. De enige oplossing voor de milieu-problematiek is de uitroeing van 9/10 van de bevolking.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 15:06   #131
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En ik maar denken dat Malthus al lang en breed achterhaald was.
Sinds Malthus en eigenlijk al veel langer zijn we gaan geloven dat expansie onbegrensd is.
Het gevolg daarvan is dat als de natuur grenzen opwierp, wij middelen bedachten om die grenzen op te heffen.
Op deze manier hebben we de afgrond steeds dieper gemaakt.
De smak zal er bij de val dan ook alleen maar pijnlijker door worden.
Oud 9 juli 2007, 15:22   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds Malthus en eigenlijk al veel langer zijn we gaan geloven dat expansie onbegrensd is.
Het gevolg daarvan is dat als de natuur grenzen opwierp, wij middelen bedachten om die grenzen op te heffen.
Het probleem is meer dat we gewoon geen rekening houden met de gevolgen van onze handelingen op grotere afstand dan onze eigen neus en over langere tijd dan ons direct denkvermogen.
En het negeren van gevolgen van onze handelingen die een gevaar veroorzaken, omdat ons overlevingssysteem de angsten ervoor uitschakeld.
Oud 10 juli 2007, 10:48   #133
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is meer dat we gewoon geen rekening houden met de gevolgen van onze handelingen op grotere afstand dan onze eigen neus en over langere tijd dan ons direct denkvermogen.
En het negeren van gevolgen van onze handelingen die een gevaar veroorzaken, omdat ons overlevingssysteem de angsten ervoor uitschakeld.
Wat de uitkomst van het milieu-debat ook moge zijn, de dag gaat door met meer consumptie. Competitief voordeel behalen tav van andere mensen heeft als gevolg dat de motor nooit kan stoppen. Hoe goed de mensen het ook mogen voorhebben met het milieu; het maakt hen geen betere mensen. Men gaat met de auto, trein, of bus naar een mileu-manifestatie; men gaat naar de winkel om producten te kopen die drie keer ingepakt worden met chemisch materiaal om het nadien in een plastic zak te steken; men eet en drinkt producten vervaardigd in de landbouw die de natuur kapot vreet; men post allerhande bullshit zoals dit op internet via een computer die draait op kernenergie;... En als ik al die gebruiken achterwege laat, zet ik mezelf buiten spel en gaan de anderen met het betere leven lopen.
Oud 10 juli 2007, 11:07   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Wat de uitkomst van het milieu-debat ook moge zijn, de dag gaat door met meer consumptie. Competitief voordeel behalen tav van andere mensen heeft als gevolg dat de motor nooit kan stoppen. Hoe goed de mensen het ook mogen voorhebben met het milieu; het maakt hen geen betere mensen. Men gaat met de auto, trein, of bus naar een mileu-manifestatie; men gaat naar de winkel om producten te kopen die drie keer ingepakt worden met chemisch materiaal om het nadien in een plastic zak te steken; men eet en drinkt producten vervaardigd in de landbouw die de natuur kapot vreet; men post allerhande bullshit zoals dit op internet via een computer die draait op kernenergie;... En als ik al die gebruiken achterwege laat, zet ik mezelf buiten spel en gaan de anderen met het betere leven lopen.
Nu, ik ben zelf uit die consumptie maatschappij gestapt en heb daar nog nooit spijt over gekregen.

En door op een andere manier te gaan leven, heb ik echt geen slechter leven gekregen hoor.
En ja soms sta ik buiten de maatschappij, maar of dat een slechte zaak is, wel dat betwijfel ik.
Oud 10 juli 2007, 11:17   #135
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je bedoeld dat de drang tot overleven van het individu soms aanleiding geeft tot daden die schadelijk zijn voor het algemeen belang.

Dat is natuurlijk zonder meer zo.

Een arme boer die een stukje amazonewoud platbrand om aan wat landbouwgrond te raken is zo’n vb. In eerste instantie kijkt die boer naar de dag van morgen, zien dat hij zichzelf en zijn gezin van voedsel kan voorzien. Als één boer dit doet is er ook geen probleem. Het wordt pas een probleem als grote aantallen de aarde gaan kaalvreten, ieder met het doel om het persoonlijk te overleven of om de reserves aan te vullen tegen de dag dat het wat minder gaat.

Eigenlijk is dat vrij normaal, individuen kijken in eerste instantie naar het eigenbelang en pas in tweede instantie naar het algemeen belang.

Het is aan de overheid om voor correcties te zorgen.
Oud 10 juli 2007, 11:24   #136
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je bedoeld dat de drang tot overleven van het individu soms aanleiding geeft tot daden die schadelijk zijn voor het algemeen belang.

Een arme boer die een stukje amazonewoud platbrand om aan wat landbouwgrond te raken is zo’n vb. In eerste instantie kijkt die boer naar de dag van morgen, zien dat hij zichzelf en zijn gezin van voedsel kan voorzien. Als één boer dit doet is er ook geen probleem. Het wordt pas een probleem als grote aantallen de aarde gaan kaalvreten, ieder met het doel om het persoonlijk te overleven of om de reserves aan te vullen tegen de dag dat het wat minder gaat.

Eigenlijk is dat vrij normaal, individuen kijken in eerste instantie naar het eigenbelang en pas in tweede instantie naar het algemeen belang.

Alleen spijtig dat het bij ons geen overlevingsdrag meer is, maar een verslaving aan luxe en weelde. De meeste onder ons, zouden het zelfs niet meer overleven zonder alle luxe die wij nu hebben.
Oud 10 juli 2007, 11:26   #137
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus we geloven tóch in Malthus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 10 juli 2007, 11:30   #138
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu, ik ben zelf uit die consumptie maatschappij gestapt en heb daar nog nooit spijt over gekregen.

En door op een andere manier te gaan leven, heb ik echt geen slechter leven gekregen hoor.
En ja soms sta ik buiten de maatschappij, maar of dat een slechte zaak is, wel dat betwijfel ik.
Uit de consumptiemaatschappij gestapt? Ga toch weg. Dus jij eet geen verpakte producten? Jij rijdt niet met een auto? Jij zit niet op internet? Achter een bureau gemaakt van gekapte bomen? ...?
Oud 10 juli 2007, 11:32   #139
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Uit de consumptiemaatschappij gestapt? Ga toch weg. Dus jij eet geen verpakte producten? Jij rijdt niet met een auto? Jij zit niet op internet? Achter een bureau gemaakt van gekapte bomen? ...?
Als die pc en bureau van't stort komt, dan vind ik dat al een hele stap eruit.

Mijn oude pc kwam van't stort. Herstelt door mijn broer.
Oud 10 juli 2007, 11:32   #140
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

De overheid moet dan zorgen voor het nationale belang, terwijl alle andere overheden dat ook dienen te doen. Zelfde verhaaltje maar op andere schaal. En kom niet af met een wereldwijde overheid want utopie is niet aan mij besteed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be