Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 21:22   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wat is jouw passie als je denkt aan een studie of een vak?
Ik wil later iets groots doen, belangrijk zijn, maar ook nog een fatsoenlijk leven hebben. Ben van plan een breed georiënteerde economische studie te doen, in combinatie met de vreemde talen (want daar ben ik goed in), het liefst met zo min mogelijk wiskunde. Bij Europa werken lijkt mij leuk, maar ook in het bedrijfsleven of bij de Nederlandse overheid lijkt me een uitdaging. Ik zie mezelf later wel ver reizen voor mijn werk. Van stilzitten houd ik niet.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 juli 2007 om 21:22.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 21:30   #122
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik wil later iets groots doen, belangrijk zijn, maar ook nog een fatsoenlijk leven hebben. Ben van plan een breed georiënteerde economische studie te doen, in combinatie met de vreemde talen (want daar ben ik goed in), het liefst met zo min mogelijk wiskunde. Bij Europa werken lijkt mij leuk, maar ook in het bedrijfsleven of bij de Nederlandse overheid lijkt me een uitdaging. Ik zie mezelf later wel ver reizen voor mijn werk. Van stilzitten houd ik niet.
Wat is er mis aan wiskunde?
Oud 9 juli 2007, 21:37   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat is er mis aan wiskunde?
Zolang het in een economische context is kan ik het nog wel, maar voor de rest...

-Veel te veel regeltjes
-Veel te veel schrijfwerk
-Veel te veel denkwerk (het is vaak helemaal niet logisch)

Met keihard knokken heb ik voor mijn laatste toets een 6,6 gehaald.
Oud 9 juli 2007, 21:54   #124
evilbu

Standaard

Citaat:
Zolang het in een economische context is kan ik het nog wel, maar voor de rest...

-Veel te veel regeltjes
Er zijn juist geen regels, alles is logisch.

Citaat:
-Veel te veel schrijfwerk
?

Citaat:
-Veel te veel denkwerk (het is vaak helemaal niet logisch)
Alles is logisch in de wiskunde.
Oud 9 juli 2007, 21:58   #125
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn juist geen regels, alles is logisch.
Noem het wetten, schema's, wat dan ook. Verandert niks.
Citaat:
?
Ik weet niet hoe het in Vlaanderen zit, maar grafieken tekenen, speciale opschrijfmanieren gebruiken en ''gegevens'' en ''voorwaarden'' noteren, daarmee krijg ik met elk hoofdstuk een schrift vol.
Citaat:
Alles is logisch in de wiskunde.
Dat is het inderdaad, maar niet voor mij. Je moet bij de wiskunde heel vaak iets ''inzien'' voordat je het begrijpt. Mijn vorige leraar die zei altijd: ''als je het niet inziet, leer dan de formules en regels uit je kop''. Daar leer je uiteindelijk niks van.
Oud 10 juli 2007, 06:09   #126
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Seg Liberalist_nl, hoe sta jij eigenlijk tegenover soft/hard drugs? ...en dan bedoel ik ook tabak en alcohol
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 07:31   #127
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan lijkt me MP wel wat voor je
Denk er wel aan dat bij een economie studie , veel wiskunde aan te pas komt.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 10 juli 2007 om 07:33.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 08:28   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Dan lijkt me MP wel wat voor je
Denk er wel aan dat bij een economie studie , veel wiskunde aan te pas komt.
Kan jij me dan uitleggen wat MP is?
Oud 10 juli 2007, 08:32   #129
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Seg Liberalist_nl, hoe sta jij eigenlijk tegenover soft/hard drugs?
Ik denk dat een gereguleerd drugsbeleid, zoals we dat in Nederland hebben, met misschien nog een paar stappen vooruit, betere resultaten boekt dan het hopeloos proberen te bestrijden. Landen zoals Nederland hebben uiteindelijk een zeer laag criminaliteitscijfer, en een laag gebruik van drugs onder jongeren. Een land waar dit totaal niet is, is Groot-Brittanië, en daar is het nochtans verboden. Eigenlijk zou België het ook moeten doen, het zorgt dat je minder aan politie moet uitgeven, bovendien is het goed voor economie, en blijkbaar gezondheid.
Citaat:
...en dan bedoel ik ook tabak en alcohol
Momenteel is het onverstandig gebruik van jongeren van alcohol echt een probleem. Een van de maatregelen die je kan nemen is het ook bestraffen van jongeren wanneer ze alcohol drinken terwijl ze te jong zijn, niet alleen de caféhouder. Een bekender begrip is de minimumleeftijd verhogen naar 18 jaar. Dit lijkt mij opzich niet verkeerd. Ook voor tabak geldt dit. Ik geloof niet dat jongeren van 16 zich bewust zijn van wat ze zich aandoen door hieraan verslaafd te raken op zo'n jonge leeftijd.
Oud 10 juli 2007, 09:58   #130
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Welke boeken (literatuur), zowel fictie als non-fictie, hebben een indruk op jou gemaakt? Waarom?
Oud 10 juli 2007, 10:04   #131
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Welke boeken (literatuur), zowel fictie als non-fictie, hebben een indruk op jou gemaakt? Waarom?
Ik ben eigenlijk best geïnteresseerd in de wat oudere werken. Boeken die de laatste tijd erg een indruk op me achterlieten waren bijvoorbeeld Candide ou l'optimisme, van Voltaire. Maar ik heb ook nog ''Journal of the Plague year'' gelezen van Daniel Defoe. Zeer interessant hoe ontwikkelingen toen liepen. Heb ook nog de Antigone in het Grieks gelezen, erg ingewikkeld, maar wel interessant. Eigenlijk heb ik een grote voorkeur voor non-fictie, maar dat maakt dan weer niet echt indruk op mij. Voor mij hoeft dat ook niet per se.
Oud 10 juli 2007, 13:18   #132
evilbu

Standaard

Liberalist, de Eerste Kamer in Nederland wordt vaak vergeleken met onze Senaat, en de Tweede Kamer in Nederland met onze Kamer van Volksvertegenwoordigers.
Met dat verschil dat Senaat en Kamer bij ons tegelijkertijd worden verkozen.

Ons land heeft reeds zes regeringen en zeven parlementen. Sommigen zeggen dan ook dat de Senaat moet verdwijnen. Wat denk jij daarvan?
Oud 10 juli 2007, 13:41   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist, de Eerste Kamer in Nederland wordt vaak vergeleken met onze Senaat, en de Tweede Kamer in Nederland met onze Kamer van Volksvertegenwoordigers.
Met dat verschil dat Senaat en Kamer bij ons tegelijkertijd worden verkozen.

Ons land heeft reeds zes regeringen en zeven parlementen. Sommigen zeggen dan ook dat de Senaat moet verdwijnen. Wat denk jij daarvan?
Het is niet zozeer dat de senaat een orgaan is dat dient te verdwijnen. Er zijn dan wel zeven parlementen, de senaat is niet overbodig, een parlement voor bijvoorbeeld een Vlaamse gemeenschap of een Franse gemeenschap vind ik dan weer flauwe kul. Eigenlijk is dit weer een van de moeilijkheden van het Belgische systeem, die opgelost zouden worden door een splitsing. Het is namelijk niet goed mogelijk (of wel), om het Waals gewest en de Franse gemeenschap onder één dak te brengen.
Oud 10 juli 2007, 13:53   #134
evilbu

Standaard

Citaat:
Het is niet zozeer dat de senaat een orgaan is dat dient te verdwijnen. Er zijn dan wel zeven parlementen, de senaat is niet overbodig, een parlement voor bijvoorbeeld een Vlaamse gemeenschap of een Franse gemeenschap vind ik dan weer flauwe kul. Eigenlijk is dit weer een van de moeilijkheden van het Belgische systeem, die opgelost zouden worden door een splitsing. Het is namelijk niet goed mogelijk (of wel), om het Waals gewest en de Franse gemeenschap onder één dak te brengen.
Er is een parlement voor Vlaanderen, Wallonië, Brussel, en een voor de Vlaamse Gemeenschap, en een voor de Franse Gemeenschap (en ook nog een voor de Duitstalige)
Wel even opmerken dat er tussen het parlement voor Vlaanderen en voor de Vlaamse Gemeenschap nauwelijks verschil is : bij het laatste zitten er gewoon nog zes Vlaamse Brusselaars bij.
Maar waarom vind jij dat flauwe kul? Welke andere oplossing zie jij om zowel de Vlamingen als de Franstaligen in Brussel culturele vertegenwoordiging te geven?
Oud 10 juli 2007, 13:58   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een parlement voor Vlaanderen, Wallonië, Brussel, en een voor de Vlaamse Gemeenschap, en een voor de Franse Gemeenschap (en ook nog een voor de Duitstalige)
Wel even opmerken dat er tussen het parlement voor Vlaanderen en voor de Vlaamse Gemeenschap nauwelijks verschil is : bij het laatste zitten er gewoon nog zes Vlaamse Brusselaars bij.
Maar waarom vind jij dat flauwe kul? Welke andere oplossing zie jij om zowel de Vlamingen als de Franstaligen in Brussel culturele vertegenwoordiging te geven?
-Franse gemeenschap onderbrengen bij het Waals gewest, de Vlaamse gemeenschap bij het Vlaamse gewest.
-Het Brussels gewest opheffen en onder federaal niveau zetten, vervolgens het Vlaamse en Waalse gewest soevereiniteit geven over onderwijs, en al wat tot de taken van de gemeenschappen behoorde.
Oud 10 juli 2007, 14:11   #136
evilbu

Standaard

Citaat:
-Franse gemeenschap onderbrengen bij het Waals gewest, de Vlaamse gemeenschap bij het Vlaamse gewest.
-Het Brussels gewest opheffen en onder federaal niveau zetten, vervolgens het Vlaamse en Waalse gewest soevereiniteit geven over onderwijs, en al wat tot de taken van de gemeenschappen behoorde.
-Zullen de Vlamingen wel niet willen, want dan breek je in feite de band van Brussel met de andere Vlamingen.
- Zullen de Franstaligen wel niet willen, want dan wordt Brussel ineens weer door een Vlaamse meerderheid bestuurd.
- Zullen de Franstalige Brusselaars ook niet willen, want- soms tot ergenis van de Walen- spelen zij graag een beetje de baas binnen die Franse Gemeenschap. Als zij daar ineens zelfs niet eens meer vertegenwoordigd zijn..!

Je mag ook niet vergeten dat er meer Vlamingen zijn dan Walen, en veel minder Vlamingen in Brussel dan Franstaligen in Brussel. Voor de Franstaligen is het percentage dat in Brussel leeft dus veel aanzienlijker.
Oud 10 juli 2007, 14:16   #137
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Soms heb ik de indruk dat onze nederlandse "gasten" op dit forum hun kennis over de belgische resp. vlaamse politiek uitsluitend uit dit forum betrekken.
Als een zeer in politiek geïntresseerde zoals onze Liberalist schrijft dat hij (als D66er) voor De Decker zou stemmen - weet hij dan dat die mens staat voor het verdubbelen van de autosnelwegen en gelijktijdig het beperken van de staatsuitgaven ? Populisme is nooit een D66 partijstandpunt geweest (helaas ?)...

Nog een mooie quote "België werkt niet.." dat komt linea recta van dit forum
& toch haasten alle "Vlaamse" politici om op federaal belgisch niveau in de macht te delen.. blijkbaar is daar dus wel iets te doen (?) Overigens ploeter wat EU statistieken door België doet het economisch wel redelijk goed hoor !
Gedurende een ruime tijd in het recente verleden zelfs beter dan Nederland
ondanks het feit dat wij geen Slochteren hebben.

Aanschouw het noordelijk deel van België - de grensstreek met Nederland
en kijk : overal wonen mede-Beneluxers (ik bedoel Nederlanders) - ook onze fiere Antwerpse Universiteit zit vol met (vooral medische nederlandse universiteitsstudenten). Begeef U naar onze fraaie ziekenhuizen & zie talloze patiënten uit Noord-Beneluxië vinden het er aangenamer toeven dan in de eigen ziekenhuizen.. Zelfs de bakkers van marokkaanse origine uit Rotterdam settlen zich inmiddels om naar de Turnhoutsebaan in Borgerokko - ondanks het VB ondervinden ze hier nl. minder last van alledaags of militant racisme..

...

Enige cliché's opgehelderd (waarschijnlijk niet - binnen het vierkantje denken is zeer hardnekkig) ? Van "belgische" Nederlanders weet ik dat ze vooral appreciëren dat "regeltjes" hier met wat meer souplesse (niet met laksheid !)
gevolgd worden & ik ken er eerlijk niet veel die geraag terug noordwaarts zouden keren. Het omgekeerde is waarschijnlijk ook zo bij "nederlandse" Belgen - om geheel andere redenen...

O ja : Leterme : de vlaamse kampioen, die niet met walen kan praten.
Dat is een waal : hij kan uitstekend met zijn waalse vader, broers en zussen praten.. hij heeft in het nederlands zijn studies gedaan en woont in Vlaanderen. Indien België een 20 tal jaren geleden gesplitst zijn, zou hij nu
in de huidige EU constellatie een "vreemdeling" zijn in vlaanderen en met geen mogelijkheid minister-president van Vlaanderen hebben kunnen worden.

Di Rupo is 2de generatie immigrant - voor hetzelfde geld zou zijn familie in Limburg terecht gekomen zijn en was hij nu misschien minister-president van Vlaanderen geworden..

Grenzen zijn mooi en fraai (zie Baarle-Nassau en Hertog) maar geef toch voorrang aan mensen boven "volkeren" en stereotypen.
Oud 10 juli 2007, 14:37   #138
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat populisme van Dedecker is anders maar heel relatief. Hij is veel minder populistisch dan de gemiddelde Nederlandse politicus.
Oud 10 juli 2007, 14:40   #139
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Zullen de Vlamingen wel niet willen, want dan breek je in feite de band van Brussel met de andere Vlamingen.
- Zullen de Franstaligen wel niet willen, want dan wordt Brussel ineens weer door een Vlaamse meerderheid bestuurd.
- Zullen de Franstalige Brusselaars ook niet willen, want- soms tot ergenis van de Walen- spelen zij graag een beetje de baas binnen die Franse Gemeenschap. Als zij daar ineens zelfs niet eens meer vertegenwoordigd zijn..!

Je mag ook niet vergeten dat er meer Vlamingen zijn dan Walen, en veel minder Vlamingen in Brussel dan Franstaligen in Brussel. Voor de Franstaligen is het percentage dat in Brussel leeft dus veel aanzienlijker.
En dat is nu het probleem met België, bij elke verbetering die gepoogd wordt te maken, komt er minstens één groep in opstand.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 10 juli 2007 om 14:41.
Oud 10 juli 2007, 15:10   #140
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Hoe kijkt u naar de Nederlandse aanwezigheid in Irak?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be