![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 juli 2007 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang het in een economische context is kan ik het nog wel, maar voor de rest...
-Veel te veel regeltjes -Veel te veel schrijfwerk -Veel te veel denkwerk (het is vaak helemaal niet logisch) Met keihard knokken heb ik voor mijn laatste toets een 6,6 gehaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem het wetten, schema's, wat dan ook. Verandert niks.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seg Liberalist_nl, hoe sta jij eigenlijk tegenover soft/hard drugs? ...en dan bedoel ik ook tabak en alcohol
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Denk er wel aan dat bij een economie studie , veel wiskunde aan te pas komt. ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 10 juli 2007 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() Welke boeken (literatuur), zowel fictie als non-fictie, hebben een indruk op jou gemaakt? Waarom?
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben eigenlijk best geïnteresseerd in de wat oudere werken. Boeken die de laatste tijd erg een indruk op me achterlieten waren bijvoorbeeld Candide ou l'optimisme, van Voltaire. Maar ik heb ook nog ''Journal of the Plague year'' gelezen van Daniel Defoe. Zeer interessant hoe ontwikkelingen toen liepen. Heb ook nog de Antigone in het Grieks gelezen, erg ingewikkeld, maar wel interessant. Eigenlijk heb ik een grote voorkeur voor non-fictie, maar dat maakt dan weer niet echt indruk op mij. Voor mij hoeft dat ook niet per se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Liberalist, de Eerste Kamer in Nederland wordt vaak vergeleken met onze Senaat, en de Tweede Kamer in Nederland met onze Kamer van Volksvertegenwoordigers.
Met dat verschil dat Senaat en Kamer bij ons tegelijkertijd worden verkozen. Ons land heeft reeds zes regeringen en zeven parlementen. Sommigen zeggen dan ook dat de Senaat moet verdwijnen. Wat denk jij daarvan?
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Wel even opmerken dat er tussen het parlement voor Vlaanderen en voor de Vlaamse Gemeenschap nauwelijks verschil is : bij het laatste zitten er gewoon nog zes Vlaamse Brusselaars bij. Maar waarom vind jij dat flauwe kul? Welke andere oplossing zie jij om zowel de Vlamingen als de Franstaligen in Brussel culturele vertegenwoordiging te geven?
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Het Brussels gewest opheffen en onder federaal niveau zetten, vervolgens het Vlaamse en Waalse gewest soevereiniteit geven over onderwijs, en al wat tot de taken van de gemeenschappen behoorde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
- Zullen de Franstaligen wel niet willen, want dan wordt Brussel ineens weer door een Vlaamse meerderheid bestuurd. - Zullen de Franstalige Brusselaars ook niet willen, want- soms tot ergenis van de Walen- spelen zij graag een beetje de baas binnen die Franse Gemeenschap. Als zij daar ineens zelfs niet eens meer vertegenwoordigd zijn..! Je mag ook niet vergeten dat er meer Vlamingen zijn dan Walen, en veel minder Vlamingen in Brussel dan Franstaligen in Brussel. Voor de Franstaligen is het percentage dat in Brussel leeft dus veel aanzienlijker.
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Soms heb ik de indruk dat onze nederlandse "gasten" op dit forum hun kennis over de belgische resp. vlaamse politiek uitsluitend uit dit forum betrekken.
Als een zeer in politiek geïntresseerde zoals onze Liberalist schrijft dat hij (als D66er) voor De Decker zou stemmen - weet hij dan dat die mens staat voor het verdubbelen van de autosnelwegen en gelijktijdig het beperken van de staatsuitgaven ? Populisme is nooit een D66 partijstandpunt geweest (helaas ?)... Nog een mooie quote "België werkt niet.." dat komt linea recta van dit forum & toch haasten alle "Vlaamse" politici om op federaal belgisch niveau in de macht te delen.. blijkbaar is daar dus wel iets te doen (?) Overigens ploeter wat EU statistieken door België doet het economisch wel redelijk goed hoor ! Gedurende een ruime tijd in het recente verleden zelfs beter dan Nederland ondanks het feit dat wij geen Slochteren hebben. Aanschouw het noordelijk deel van België - de grensstreek met Nederland en kijk : overal wonen mede-Beneluxers (ik bedoel Nederlanders) - ook onze fiere Antwerpse Universiteit zit vol met (vooral medische nederlandse universiteitsstudenten). Begeef U naar onze fraaie ziekenhuizen & zie talloze patiënten uit Noord-Beneluxië vinden het er aangenamer toeven dan in de eigen ziekenhuizen.. Zelfs de bakkers van marokkaanse origine uit Rotterdam settlen zich inmiddels om naar de Turnhoutsebaan in Borgerokko - ondanks het VB ondervinden ze hier nl. minder last van alledaags of militant racisme.. ... Enige cliché's opgehelderd (waarschijnlijk niet - binnen het vierkantje denken is zeer hardnekkig) ? Van "belgische" Nederlanders weet ik dat ze vooral appreciëren dat "regeltjes" hier met wat meer souplesse (niet met laksheid !) gevolgd worden & ik ken er eerlijk niet veel die geraag terug noordwaarts zouden keren. Het omgekeerde is waarschijnlijk ook zo bij "nederlandse" Belgen - om geheel andere redenen... O ja : Leterme : de vlaamse kampioen, die niet met walen kan praten. Dat is een waal : hij kan uitstekend met zijn waalse vader, broers en zussen praten.. hij heeft in het nederlands zijn studies gedaan en woont in Vlaanderen. Indien België een 20 tal jaren geleden gesplitst zijn, zou hij nu in de huidige EU constellatie een "vreemdeling" zijn in vlaanderen en met geen mogelijkheid minister-president van Vlaanderen hebben kunnen worden. Di Rupo is 2de generatie immigrant - voor hetzelfde geld zou zijn familie in Limburg terecht gekomen zijn en was hij nu misschien minister-president van Vlaanderen geworden.. Grenzen zijn mooi en fraai (zie Baarle-Nassau en Hertog) maar geef toch voorrang aan mensen boven "volkeren" en stereotypen.
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat populisme van Dedecker is anders maar heel relatief. Hij is veel minder populistisch dan de gemiddelde Nederlandse politicus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 10 juli 2007 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Hoe kijkt u naar de Nederlandse aanwezigheid in Irak?
|
![]() |
![]() |