![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat me om het principe dat van zodra iemand in je huis is, je carte blanche hebt. Dat iemand die uit pure schrik iemand toetakelt die in zijn huis komt, don't really care. Maar om zomaar carte blanche te geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand binnendringt in uw huis kan u toch moeilijk stellen dat die met goede bedoelingen komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Nogmaals: ik weet te weinig van dat land / die staat Missouri; misschien is de misdaad daar al zo oppermachtig dat iedere zelfverdediging alleen maar verbetering kan brengen.
Het meest maak ik mij wel zorg over de mogelijkheid van vergissingen of voorgewende "ongelukken" en op de 2e plaats toch ook over de kans dat inbrekers/overvallers zich extreem zwaar gaan bewapenen als zij op weerstand rekenen.
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie nog steeds een discrepantie tussen een huis binnentreden en een aanslag op iemand zijn leven plegen. Je gaat al serieus je best moeten doen om uit te leggen dat die 2 altijd en overal onlosmakelijk verbonden met elkaar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
...the defensive actions of crime victims have significant effects on the outcomes of crimes, and the effects of armed resistance differ from those of unarmed resistance. Previous research has consistently indicated that victims who resist with a gun or other weapon are less likely than other victims to lose their property in robberies(3) and in burglaries.(4) Consistently, research also has indicated that victims who resist by using guns or other weapons are less likely to be injured compared to victims who do not resist or to those who resist without weapons. This is true whether the research relied on victim surveys or on police records, and whether the data analysis consisted of simple cross-tabulations or more complex multivariate analyses. These findings have been obtained with respect to robberies(5) and to assaults.(6)... Bron: Armed Resistance to Crime: The Prevalence and Nature of Self-Defense with a Gun Journal article by Marc Gertz, Gary Kleck; Journal of Criminal Law and Criminology, Vol. 86, 1995 Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 juli 2007 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat het ook maar zelden helpt tegen criminaliteit. Minder inbraken. Check. Meer geweld. Check.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dat ergens gevonden. Waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Heb je daar enig bewijs voor?
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociologische studies in mijn handboek.
Maar daar staan ook nuances mee. Daar niet van. Zie het onderzoek hierboven.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Ik weet het. Ik zal daar gaan wonen. Ik zal Di rupo uitnodigen op de koffie...
Kzal hem vertellen dat er ook jongentjes zullen aawezig zijn. Hij zal wel afkomen. pief poef paf! Een achterlijke wet is het! Laatst gewijzigd door giserke : 4 juli 2007 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zo dat de staat daar zich heeft afgevraagd: als er iemand zich wederrechterlijk toegang verschaft tot iemands woning met slechte bedoelingen en de huiseigenaar neemt en gebruikt zijn wapen om gezin en bezit te beschermen, wie geven we dan het voordeel van de twijfel? Na rijp en gepast beraad kwam men dan tot het besluit dat het voordeel van de twijfel bij de burger ligt, niet bij de crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een inbreker is niet per definitie iemand de je persoonlijk wilt aanvallen. Dat is mijn gehele punt. Ik heb liever een soort van 'gedoogbeleid' dat mensen niet (al te streng) worden vervolgd als ze iemand die in hun huis komt toetakelen. Uit pure angst kan ik dat perfect begrijpen. Maar Missouri geeft carte blanche. Dat vind ik fout. Citaat:
Als iemand je huis binnendringt en hij wilt je dood, dan ben je dood. Tenzij je een alarmsysteem hebt of iets dat je kan wakker maken vooraleer hij in je kamer staat. Hoeveel huizen hebben dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft besloten dat je iedereen mag neerschieten die ongevraagd in je huis komt. Meer niet. En dat vind ik geen positieve evolutie.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Was het wat teveel misschien? =)
Citaat:
Begrijp ik u verkeerd of zegt u: ze mogen niet schieten want misschien komt die man u wel niet vermoorden, misschien wilt die alleen maar uw eigendom stelen? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De bron staat erbij vermeld.
Hier heb je er nog een leuke.. http://www.pulpless.com/gunclock/stop0584.pdf Mag ik nu eens aan u vragen om mij de bron te geven waaruit blijkt dat mensen geen kosten/baten analyses maken wat u beweert? Ik ben erg benieuwd hoor. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 juli 2007 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Missouri lijkt mij geen nieuw unicum, ik heb van Amerikaanse kennissen vernomen dat in tamelijk veel van de USA minstens binnenshuis wapenbezit soepel vergund is en schieten op indringers routine.
Alarm/wekker-installaties zijn heel makkelijk aan te leggen en vooral als het "zelfbouw" is, zelden door buitenstaanders te ontdekken. Het zijn altijd de minst weerbare mensen die slachtoffer worden, dat begint en blijkt al op de kleuterschool; een weerbare heeft altijd minstens 1 kans méér.
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er stond een verwijzing naar het artikel. Maar ik kan me niet inbeelden dat je het gewoon hebt overgeschreven? Jouw artikel gaat - zover ik kan zien - over guncontrol in het algemeen. Niet over al dan niet het recht en de mogelijke gevolgen van een wetgeving die het toelaat mensen direct neer te schieten. Tenzij ik misgelezne heb. Kun je mss specifieren waar het specifiek hier over gaat?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 juli 2007 om 23:04. |
||
![]() |
![]() |