![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zegt men bijvoorbeeld van bepaalde geniën (hoogste vorm van intelligentie) dat zij eigenlijk positief gehandicapt zijn. Wat niet betekent dat zij niet gehandicapt zijn, maar enkel dat zij er hun voordeel mee doen. Zo betekent ook positieve discriminatie, weldegelijk discriminatie, maar waar er voordeel gedaan wordt, in dit geval dan aan allochtonen. Dat dit in het nadeel is van autochtonen zal zelf een kind begrijpen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... Of zullen we voor het gemak maar houden op "positieve discriminatie", waarbij het bijvoeglijk naamwoord "positief" aanduid dat het niet om discriminatie gaat, maar juist om het teniet doen van de gevolgen van jarenlange discriminatie. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Een mooi varken blijft een varken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Is mijn conclusie uit dit feit. Citaat:
Kon die leraar trouwens afwijken van het 'officiële programma'. BTW: dat is een vraag. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij een Vlaamse geschiedenis gaf, want dan had hij zeker gebotst met het onderwijs en het ministerie. Citaat:
Ik word alleen een ietsjes aggresiever als men mij idioot noemt.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik NIET ! als je iemand positief discrimineerd... discrimineer je iemand negatief ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb zelfs niets tegen Vlamingen of tegen mensen die streven naar Vlaamse onafhankelijkheid. Ik heb zelfs niets tegen vlaams-nationalisten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ze kan nooit de eigenlijk betekenis van het zelfstandig naamwoord veranderen. Enkel specificeren. Nogal wiedes ook natuurlijk. Anders klopt geen enkel woordenboek meer. Neen, het gaat weldegelijk om discriminatie. In dit geval van de autochtone bevolking. Er is geen positieve discriminatie zonder negatieve er naast. En wie zei ook alweer dat er niet gediscrimineerd mocht worden op basis van afkomst? Ik ben benieuwd op welke niet-argumenterende manier je nu weer het licht van de zon zal ontkennen. Op dat gebied ben je een bezienswaardigheid op dit forum. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 19:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Wat jij onder volk verstaat, is duidelijk afwijkend van wat ik onder volk versta. In mijn begrip van volk, denk ik aan een groep mensen, die samenhoren oa. door taal, cultuur, aanvoelen van samenleven en dergelijke meer. Alleen al door mijn eerste punt -taal- bestaat er volgens mij geen belzieks volk. Citaat:
Citaat:
Vandaar mijn vraag in hoever hij afweek. Als hij maar af en toe een beetje afweek van de officiële stof (ik hoop dat dit woord nog gebruikt wordt ![]() Citaat:
![]() En ik gniffel een beetje.... ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat er bij die autochtone kandidaten een paar homo's zaten die op zoek waren naar een jobke en hierdoor geen kans kregen ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Of zullen we voor het gemak maar houden op "positieve discriminatie", waarbij het bijvoeglijk naamwoord "positief" aanduid dat het niet om discriminatie gaat, maar juist om het teniet doen van de gevolgen van jarenlange discriminatie. quote Raf.
mss wel ,maar dat doet men niet door nu anderen te discrimineren,toch niet aan 50% terwijl het allochtone bevolkingspercentage slechts max 10% is. Maar omdat gij toch blijkbaar niks geeft om een autochtone job stel ik voor dat ge die van u vacant stelt,maar dat zal al wat anders zijn nietwaar Raf?
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Spamcapa, ik vind dat inderdaad heel erg voor je.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt dat dus niet goed begrepen...
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel hoor. Jij bent het die iets niet goed begrepen hebt. Discriminatie blijft discriminatie, welk adjectief je er ook voor zet. En dat is ook normaal, anders was het niet mogelijk om verklarende woordenboeken te maken.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is discriminatie, Paulus?
Wat is discriminatie, Raf?
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling 2 onderscheiding
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...=discriminatie Waarom? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is die vraag niet relevant. De vraag moet eigenlijk zijn: "wat is positieve discriminatie". Het spreekt vanzelf dat die term niet hetzelfde betekent als discriminatie tout court, want dan zou het geen enkele zin hebben om er het adjectief "positieve" voor te plaatsen. Dat adjectief staat daar met een reden, namelijk om aan te geven dat het niet om discriminatie gaat, maar om een methode om discriminatie tegen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een betekenis van woorden is niet afhankelijk van het adjectief dat men er voor plaatst. Anders klopt geen enkel woordenboek nog. Trouwens, zoals je merkt, vinden heel wat mensen deze vorm van discriminatie helemaal niet positief. Maar ze vinden het wel een discriminatie. Als men wil aangeven dat het niet om discriminatie gaat, moet men het woordje discrimnatie niet gebruiken. Zo simpel is dat. Of zie jij een positieve moord als een geboorte misschien? Nee natuurlijk, want dat is iets helemaal anders. Zo zegt men bijvoorbeeld van bepaalde geniën (hoogste vorm van intelligentie) dat zij eigenlijk positief gehandicapt zijn. Wat niet betekent dat zij juist niet gehandicapt zijn, maar enkel dat zij er hun voordeel mee doen. Zo betekent ook positieve discriminatie, weldegelijk discriminatie, maar waar er voordeel gedaan wordt, in dit geval dan aan allochtonen. Dat dit in het nadeel is van autochtonen zal zelf een kind begrijpen. Raf als uitzondering die de regel bevestigt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 juli 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |