Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 23:51   #121
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Heb ik ooit een ander cijfer genoemd?

Is het niet uitermate cynisch van in die context over een of meer miljoenen te moeten spreken?

Dat de Turken die genocide blijven ontkennen is echter nog veel cynischer inderdaad.
Excuses, het was een ander die zijn rekenmachinen had moeten na laten kijken.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 13:52   #122
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Voor een deel reeds wel, en voor de rest moet hij wachten tot hij -- misschien zelfs op een "democratische", manier, de democratie zal hebben uitgeschakeld. In principe zou hij 2/3de van het parlement achter zich moeten kunnen krijgen, maar 1932/1933 heeft aangetoond dat een parlement niet altijd noodzakelijk is om zijn doel te bereiken.

Voor de rest, zie het inleidende artikel en
Moest hij echt de sharia ingevoerd hebben, dan zouden de westerse banken al lang verstek hebben gegeven, jammer maar helaas voor jou, er worden steeds maar meer turkse banken opgekocht door westerse banken die geen enkele tegenkanting krijgen van de turkse regering, in tegendeel zelf.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 15:40   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ook turken zijn niet vies van geld!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 15:49   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Maar echte fundamentalistische molisms, zoals men Turken en zeker hun politieke leider hier vaak afbeeldt, zouden toch hun godsdienst laten primeren op het geld.

Laatst gewijzigd door system : 29 juli 2007 om 15:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 16:06   #125
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Sharia verbiedt rentes op geleend kapitaal. De turkse en westerse banken vegen daar hun gat aan. Welcome to the real world.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:26   #126
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar echte fundamentalistische molisms, zoals men Turken en zeker hun politieke leider hier vaak afbeeldt, zouden toch hun godsdienst laten primeren op het geld.
De banken hebben daar een mouw aangepast en de moslimsmaken daar dankbaar gebruik van.
Oud 29 juli 2007, 17:30   #127
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Moest hij echt de sharia ingevoerd hebben, dan zouden de westerse banken al lang verstek hebben gegeven, jammer maar helaas voor jou, er worden steeds maar meer turkse banken opgekocht door westerse banken die geen enkele tegenkanting krijgen van de turkse regering, in tegendeel zelf.
Het is niet omdat het er niet is, dat het er niet kan komen

"Maar dat laat onverlet dat de AK-partij van origine een anti-systeempartij is met zijn wortels in het islamisme en dat de harde kern van de partij gevormd wordt door radicale moslims. Mogelijk wachten Erdogan en de zijnen slechts het goede moment af om aan de scheiding van kerk en staat te morrelen."
bron

Noemde Edogan de democratie niet ooit eens 'het middel' om aan de sharia te geraken?

Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 juli 2007 om 17:36.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 17:37   #128
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De banken hebben daar een mouw aangepast en de moslimsmaken daar dankbaar gebruik van.
U past er precies ook een mouw aan. Zo kan men natuurlijk alles uitleggen.
Oud 29 juli 2007, 17:38   #129
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Sharia verbiedt rentes op geleend kapitaal. De turkse en westerse banken vegen daar hun gat aan. Welcome to the real world.
De banken hebben een 'terminologie' ontwikkeld die voldoet aan de voorschriften van de sharia. Welcome to the real world
Oud 29 juli 2007, 17:39   #130
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
zoals de sharia bank?
Oud 29 juli 2007, 17:40   #131
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De banken hebben een 'terminologie' ontwikkeld die voldoet aan de voorschriften van de sharia. Welcome to the real world
En wat mag die 'terminologie' dan wel zijn?
Oud 29 juli 2007, 17:42   #132
luc broes

Standaard

Citaat:
U past er precies ook een mouw aan. Zo kan men natuurlijk alles uitleggen.
Informeer je beter! Niet ik maar de banken passen er een mouw aan.
Waarom zou ik me hier belachelijk maken om zo maar iets uit mijn duim te zuigen.
Ik ben zelf niet thuis in geldzaken. Maar als hier iemand is die er meer van weet zal die mogelijk juist kunnen zeggen wat er 'geregeld' werd.
Oud 29 juli 2007, 17:45   #133
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Maar als hier iemand is die er meer van weet zal die mogelijk juist kunnen zeggen wat er 'geregeld' werd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Qiyas
Oud 29 juli 2007, 17:47   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Informeer je beter! Niet ik maar de banken passen er een mouw aan.
Waarom zou ik me hier belachelijk maken om zo maar iets uit mijn duim te zuigen.
Ik ben zelf niet thuis in geldzaken. Maar als hier iemand is die er meer van weet zal die mogelijk juist kunnen zeggen wat er 'geregeld' werd.
Als u dingen beweert, dan moet u die kunnen specifiëren. U kunt dit blijkbaar niet en u wimpelt een antwoord af met een nietszeggend argument. Vooraleer u iets poneert en in plaats van ergens een opgepikt weetje na te praten, doet u er best aan u degelijk te informeren of dit nu waar is en hoe het in feite in mekaar steekt. Anders vertelt u zo maar wat ' van horen zeggen'. Ik sluit niet uit wat u zegt, maar u geeft geen uitleg. Dus u weet het zelf niet goed als ik het begrijp.

Laatst gewijzigd door system : 29 juli 2007 om 17:48.
Oud 29 juli 2007, 17:49   #135
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Als u dingen beweert, dan moet u die kunnen specifiëren. U kunt dit blijkbaar niet en u wimpelt een antwoord af met een nietszeggend argument. Vooraleer u iets poneert en in plaats van ergens een opgepikt weetje na te praten, doet u er best aan u degelijk te informeren of dit nu waar is en hoe het in feite in mekaar steekt. Anders vertelt u zo maar wat ' van horen zeggen'. Ik sluit niet uit wat u zegt, maar u geeft geen uitleg. Dus u weet het zelf niet goed als ik het begrijp.
Dan klik op mijne link tiens; een kleine 'aanzet' om tot uw antwoord te komen..
Oud 29 juli 2007, 17:50   #136
luc broes

Standaard

Citaat:
Als u dingen beweert, dan moet u die kunnen specifiëren. U kunt dit blijkbaar niet en u wimpelt een antwoord af met een nietszeggend argument. Vooraleer u iets poneert en in plaats van ergens een opgepikt weetje na te praten, doet u er best aan u degelijk te informeren of dit nu waar is en hoe het in feite in mekaar steekt. Anders vertelt u zo maar wat ' van horen zeggen'.
U beweert dat iets niet waar is, dan moet u dat kunnen onderbouwen.
Anders vertelt u zo maar wat 'van horen zeggen'.
Oud 29 juli 2007, 17:54   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U beweert dat iets niet waar is, dan moet u dat kunnen onderbouwen.
Anders vertelt u zo maar wat 'van horen zeggen'.
Neen, maar als u beweert dat 'banken er een mouw aangepast hebben', dan vraag ik u: leg me dat eens uit. U kunt dit toch ook op een simpele manier uitleggen, zonder dat u een onderlegde kennis moet hebben van het bankwezen.

Waarin verschilt een 'islamitische' bank in theorie met een gewone bank?

Op vier precieze punten.
  • Het verbod tot het uitkeren van interesten. Nochtans bestaat er een manier om die regel te omzeilen vermits de sjaria de betaling van huishuren toelaat. Vandaar dat het te verkiezen valt te lenen onder de vorm van een huur met koopoptie.
  • Het speculeren als dusdanig is strikt verboden. Elke transactie moet betrekking hebben op reële activa. Dat betekent dat de islamitische banken van de markten van de afgeleide producten uitgesloten zijn. En hier bestaat er geen mogelijkheid om de regel te omzeilen.
  • De activiteiten van de islamitische banken zijn aan de sjaria onderworpen. Zij mogen onder geen enkel beding op een of andere manier beleggen in bewapening, alcohol, tabak of producten op basis van varkensvlees.
  • Op verzekeringsgebied moeten de risico’s gedeeld worden en kunnen ze niet op derden overgedragen worden. Wat grote problemen op het gebied van herverzekering meebrengt.

Laatst gewijzigd door system : 29 juli 2007 om 17:56.
Oud 29 juli 2007, 17:54   #138
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste system, gelukkig bestaat Google:

De islamitische sharia-wetgeving legt strenge beperkingen op aan het aanrekenen van intresten. Een nieuwe generatie islamitische banken heeft echter een manier gevonden om toch gelijkaardige diensten aan te bieden als westerse banken en grote winsten te boeken.

Het voorbije decennium is islamitisch banken gegroeid van een kleine, dikwijls controversiële sector tot een pijler van de wereldfinanciën, zeker nu westerse banken vechten voor de enorme inkomsten van de Arabische petroleumsector.
De Saudische dochter van Citigroup kan volgens The Wall Street Journal beschouwd worden als de grootste islambank. “Er worden nu voor zes miljard dollar transacties afgewerkt volgens de de islamitische wetgeving,” aldus de krant. “Ook HSBC Holdings, Deutsche Bank, ABN Amro, Société Générale, BNP Paribas en Standard Chartered hebben dergelijke services uitgebouwd.”

At your service!

Laatst gewijzigd door luc broes : 29 juli 2007 om 17:58.
Oud 29 juli 2007, 17:58   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste system, gelukkig bestaat Google:

De islamitische sharia-wetgeving legt strenge beperkingen op aan het aanrekenen van intresten. Een nieuwe generatie islamitische banken heeft echter een manier gevonden om toch gelijkaardige diensten aan te bieden als westerse banken en grote winsten te boeken.

Het voorbije decennium is islamitisch banken gegroeid van een kleine, dikwijls controversiële sector tot een pijler van de wereldfinanciën, zeker nu westerse banken vechten voor de enorme inkomsten van de Arabische petroleumsector.
De Saudische dochter van Citigroup kan volgens The Wall Street Journal beschouwd worden als de grootste islambank. “Er worden nu voor zes miljard dollar transacties afgewerkt volgens de de islamitische wetgeving,” aldus de krant. “Ook HSBC Holdings, Deutsche Bank, ABN Amro, Société Générale, BNP Paribas en Standard Chartered hebben dergelijke services uitgebouwd.”

At your service!
Zie mijn bovenstaand antwoord.

Laatst gewijzigd door system : 29 juli 2007 om 17:59.
Oud 29 juli 2007, 18:00   #140
luc broes

Standaard

Citaat:
Zie mijn bovenstaand antwoord.
Ook zoveel!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be