![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() e
Ja ga maar voor een ander hol gaan keffen zeg !! Ik ben nog niet op pensioen, geniet vandaag van een dag verlof, maar als mijn vrouw zegt dat het eten klaar is, dan gaat den deze gaan eten, en wil hij geen klop krijgen, daarna ook nog afwassen enzovoorts. Het heeft in alle gazetten gestaan, en is op alle televisies geweest, het Weverke stond het bleiren dichterbij dan het lachen, enzovoorts. Ik herinner me dat ik op het ogenblik dat de beslissing viel dat de vergadering van de NVA zijn leiders tot de orde riep, in Oostende was, het nieuws nog niet wist, maar volksvertegenwoordiger Tommelein was daar in de buurt. Die was, zoals ge weet, nogal betrokken bij brulkikker De Dekker. Ik heb het hem op de man af gevraagd of hij al van iets wist, en ik heb goed naar zijn gezicht gekeken. Er was geen zweem van genoegdoening te zien, integendeel. Als ge niet weet dat bourgois en het Weverke toen ferm teruggeroepen zijn door hun partij, als ge u niet herinnert dat daarover veel gepost is op dit eigenste forum, dan mankeert er iets, waardoor ik afsluit zoals ik begonnen ben: ga voor een ander hol gaan keffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() U bent bljikbaar de enige die dat gelezen heeft.
1 klein bronnetje graag, dus. Citaat:
Graag een aanduiding van wanneer, waar en hoe de NVA-basis (jij spraks zelfs van de leden) aangegeven heeft dat ze De Decker niet bij de partij wilde. Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 juli 2007 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
had hij toen enige politieke feeling (maar vooral een beetje kloten aan zijn lijf) gehad, hij had de CD&V en Cortebeeck wandelen gestuurd en onafhankelijk voortgegaan met Dedecker ... dan was ie nu misschien de CD&V de baas geweest .... |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Cortebeeck = de NVA-basis volgens de Schoofzak
|
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Vermits de Schoofzak er maar niet in slaagt aan te tonen wanneer, waar en hoe de NVA-basis en -leden aangaven dat ze De Decker niet bij de partij wilden, kan misschien een NVA-lid eens vertellen wanneer de basis dit gedaan heeft.
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin iemand de schuld voor een mislukking te geven vooraleer die een fatsoenlijke poging heeft kunnen doen de zaak tot een goed einde te brengen. Tenzij dat de enige bekommernis is natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan hier wel fijntjes aan toevoegen dat heel die affaire gebeurd is voor de verkiezingen. En in één adem gezegd, dat die verkiezingen een sukses waren voor het kartel zowel en vooral als voor de nva. Zoiets heeft een naam. Demokratie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel bewijs aandragen voor hetgeen je beweert heeft ook een naam.
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie sprak hier van een coalitie VB, LDD en NVA . Als ik de postjes van de verschillende protagonisten hier lees duurt dat nog lichtjaren,......
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De NVA-basis (laat staan leden) hebben de NVA-top dus helemaal niet gedwongen om De Decker buiten te gooien, het was eerder omgekeerd. QED. Het zou je sieren dat gewoon ruiterlijk toe te geven. PS: CD&V en vooral NVA zijn uitgesproken tegenstanders van democratie, zie www.democratie.nu. Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk eens hoe deze discussie is ontstaan: de Schoofzak beweerde dat de NVA-basis en -leden de top gedwongen hebben om De Decker buiten te zetten... Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 10:00. |
||
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de CD&V het kartel opgeblazen had zou er niet verder onderhandeld geweest zijn over een nieuw karteloakkoord dat BDW over de streep getrokken heeft en wat hij aan de partijraad voorgelegd maar zeker niet keihard uitgespeeld heeft. Wat de schoofzak beweert klopt inderdaad niet, maar wat u beweert, dat BDW de partijraad gedwongen zou hebben, nog veel minder. De partijraad heeft beslist, punt uit. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al wat ik je vandaag beleefd vraag is over een aantal weken nog eens om mijn post te willen reageren. Het moet toch voor iedereen met een Vlaamse reflex stilaan duidelijk worden, dat Vlaanderen wederom de rekening zal moeten betalen. Het kartel is inmiddels al zo ver van zijn beloften verwijderd, dat het vormen van een federale regering met Leterme de hoofdbekommernis is. Van de Vlamse resoluties is geen spaander meer over straks. BHV 'onverwijld' splitsen is ws l een groot succes! Enfin, herinner me later maar aan mijn ongelofelijk wantrouwen in het kartel en mijn kortzichtigheid in het behaalde resultaat voor Vlaanderen Niet vergeten aub.
![]() |
#136 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Op dit punt ga ik niet verder in, my dear René. Citaat:
VU-congressen én -partijraden ken ik vanbinnen en vanbuiten. Ik weet hoe die "beslisten", en vooral wie daar besliste. Mijn contacten met het NVA-kabinet, kaderleden en vele leden laten niet toe te concluderen dat die cultuur bij de NVA anders is noch dat het er vandaag ook maar een haar beter aan toe gaat. De grap dat een NVA-partijraad strategische beslissingen compleet autonoom en zonder druk zou nemen, kan u dus wel aan de studentjes op dit forum slijten, maar niet aan ondergetekende. Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Inmiddels zijn de onderhandelingen nog in aanvangsfase, is BHV in behandeling en heeft uw partij dankzij het kartel een ondervoorzitter van de kamer terwijl het zich bezig weet te houden een vete uit te vechten met Verstrepen en BDW. Kwestie van prioriteiten te stellen. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aan het einde van de rit zal je ook nog wel bereid zijn, mij in je slotconclusies te betrekken. Tot dan, blijf erin geloven Rene Artois, maar weet dat ikzelf nu al totaal geen vertrouwen meer heb in het geleverde en nog te leveren werk van het kartel! Het verschil tssn beloftes en resultaat zal schandalig groot zijn! Maar ja, wat kan je van een naieveling als mezelf verwachten, niet?
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een coalitie tussen het VB en de huidige 'protagonisten' van de NVA zie ik ook niet zitten. Wat de ontgoochelde NVA kiezer straks gaat doen : wel daar ben ik redelijk optimistisch over! Zo zie je maar, uit iets slechts, kan nog iets moois groeien. Een grrot vertrouwen naar 2009 toe bijvoorbeeld!
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht dat het kartel het meteen in behandeling nemen zelf onmogelijk gemaakt heeft. Correct me if I'm wrong. Dat zou betekenen dat niet meer kan verhinderd worden dat de regeringsonderhandelingen of zelfs de nieuwe regering er zich over gaan buigen. De komende marchandage is dus door het kartel geprogrammeerd.
|
![]() |