Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 14:25   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik wens u veel geduld toe
e
Ja ga maar voor een ander hol gaan keffen zeg !!

Ik ben nog niet op pensioen, geniet vandaag van een dag verlof, maar als mijn vrouw zegt dat het eten klaar is, dan gaat den deze gaan eten, en wil hij geen klop krijgen, daarna ook nog afwassen enzovoorts.

Het heeft in alle gazetten gestaan, en is op alle televisies geweest, het Weverke stond het bleiren dichterbij dan het lachen, enzovoorts.
Ik herinner me dat ik op het ogenblik dat de beslissing viel dat de vergadering van de NVA zijn leiders tot de orde riep, in Oostende was, het nieuws nog niet wist, maar volksvertegenwoordiger Tommelein was daar in de buurt. Die was, zoals ge weet, nogal betrokken bij brulkikker De Dekker. Ik heb het hem op de man af gevraagd of hij al van iets wist, en ik heb goed naar zijn gezicht gekeken. Er was geen zweem van genoegdoening te zien, integendeel.

Als ge niet weet dat bourgois en het Weverke toen ferm teruggeroepen zijn door hun partij, als ge u niet herinnert dat daarover veel gepost is op dit eigenste forum, dan mankeert er iets, waardoor ik afsluit zoals ik begonnen ben:

ga voor een ander hol gaan keffen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 juli 2007, 14:29   #122
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het heeft in alle gazetten gestaan,
U bent bljikbaar de enige die dat gelezen heeft.

1 klein bronnetje graag, dus.

Citaat:
Ik herinner me dat ik op het ogenblik dat de beslissing viel dat de vergadering van de NVA zijn leiders tot de orde riep, in Oostende was
Vergadering van de NVA? Wat voor vergadering? De partijraad misschien?

Graag een aanduiding van wanneer, waar en hoe de NVA-basis (jij spraks zelfs van de leden) aangegeven heeft dat ze De Decker niet bij de partij wilde.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 juli 2007 om 14:30.
Kortaf is offline  
Oud 27 juli 2007, 14:31   #123
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
e
Ja ga maar voor een ander hol gaan keffen zeg !!

Ik ben nog niet op pensioen, geniet vandaag van een dag verlof, maar als mijn vrouw zegt dat het eten klaar is, dan gaat den deze gaan eten, en wil hij geen klop krijgen, daarna ook nog afwassen enzovoorts.

Het heeft in alle gazetten gestaan, en is op alle televisies geweest, het Weverke stond het bleiren dichterbij dan het lachen, enzovoorts.
Ik herinner me dat ik op het ogenblik dat de beslissing viel dat de vergadering van de NVA zijn leiders tot de orde riep, in Oostende was, het nieuws nog niet wist, maar volksvertegenwoordiger Tommelein was daar in de buurt. Die was, zoals ge weet, nogal betrokken bij brulkikker De Dekker. Ik heb het hem op de man af gevraagd of hij al van iets wist, en ik heb goed naar zijn gezicht gekeken. Er was geen zweem van genoegdoening te zien, integendeel.

Als ge niet weet dat bourgois en het Weverke toen ferm teruggeroepen zijn door hun partij, als ge u niet herinnert dat daarover veel gepost is op dit eigenste forum, dan mankeert er iets, waardoor ik afsluit zoals ik begonnen ben:

ga voor een ander hol gaan keffen.
bullshit, Weverke is toen met 'de schrik in het hart' de beslissing en het ultimatum van het ACW-Diktat aan zijn achterban gaan verkopen ... en heeft daar staan zweten van zenuwen voor zijn eigen postje binnen de partij en het kartel

had hij toen enige politieke feeling (maar vooral een beetje kloten aan zijn lijf) gehad, hij had de CD&V en Cortebeeck wandelen gestuurd en onafhankelijk voortgegaan met Dedecker ... dan was ie nu misschien de CD&V de baas geweest ....
Anna List is offline  
Oud 27 juli 2007, 14:32   #124
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij had de CD&V en Cortebeeck wandelen gestuurd en onafhankelijk voortgegaan met Dedecker
Cortebeeck = de NVA-basis volgens de Schoofzak
Kortaf is offline  
Oud 27 juli 2007, 16:10   #125
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hopelijk beseft die partij dat evengoed als jij.
Daar mag u zeker van zijn.
Rene Artois is offline  
Oud 27 juli 2007, 16:16   #126
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard Uitnodiging voor NVA-leden

Vermits de Schoofzak er maar niet in slaagt aan te tonen wanneer, waar en hoe de NVA-basis en -leden aangaven dat ze De Decker niet bij de partij wilden, kan misschien een NVA-lid eens vertellen wanneer de basis dit gedaan heeft.
Kortaf is offline  
Oud 27 juli 2007, 16:18   #127
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Beste schoofzaak:
Wat zal de ontnuchtering groot zijn, indien je tenminste over een eerlijke Vlaamse reflex beschikt!

En hoe triestig is het inderdaad om een partij met een rechtlijnig VLaams programmma vlug een "extremistisch partijtje " te noemen.
En dan te weten dat "uw partijtje" tot eer en glorie van eigen lijfsbehoud en daaraan gepaarde postjes, gelijkstemmend het liedje van de tjeven zingt!
Komaan, 5 minuten politieke moed van de NVA en BHV was al 2 keer gesplitst.
neen beste kerel : van verraad na verraad trouw aan de Belgische staat :
DAT WORDT DE EPILOOG VAN DE NVA KOPSTUKKEN.

Droom nog maar even verder op de wolk van de NVA : "Pas op : deze keer gaat ge eens wat zien! En dan net zoals de zetel van Bourgeois in het Vl parlement zal het ook met de federale zetel gaan.
Maw : klote voor VLaanderen.
Dan liever een partij die sinds dag 1 zegt : Vlaanderen onafhankelijk. Maar dat deze partij geen hulp krijgt van de Vlaamse traditionele partijen is niet hun schuld.

Alleszins Bartje mag zijn laatste troef uitspelen en dan zijn Vlaamse memoires schrijven. In 2009 is de beurt echt aan de Vlaams Nationalisten!!
Als het VB ooit van buitenaf wil wegen op de onderhandelingen of eerder op de vlaamse onderhandelaars, zouden ze er goed aan doen dit soort apocalyptisch gejeremieer achterwege te laten en zich te concentreren op hetgeen op tafel ligt. Dan zou er een betekenisvolle rol voor uw partij weggelegd zijn.

Het heeft geen zin iemand de schuld voor een mislukking te geven vooraleer die een fatsoenlijke poging heeft kunnen doen de zaak tot een goed einde te brengen. Tenzij dat de enige bekommernis is natuurlijk.
Rene Artois is offline  
Oud 27 juli 2007, 18:17   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
...

Vergadering van de NVA? Wat voor vergadering? De partijraad misschien?

Graag een aanduiding van wanneer, waar en hoe de NVA-basis (jij spraks zelfs van de leden) aangegeven heeft dat ze De Decker niet bij de partij wilde.
Ik weet niet zo juist welke de naam is van een dergelijke vergadering.
Maar ik kan hier wel fijntjes aan toevoegen dat heel die affaire gebeurd is voor de verkiezingen. En in één adem gezegd, dat die verkiezingen een sukses waren voor het kartel zowel en vooral als voor de nva.

Zoiets heeft een naam. Demokratie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 juli 2007, 19:30   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen enkel bewijs aandragen voor hetgeen je beweert heeft ook een naam.
Oud 28 juli 2007, 00:11   #130
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wie sprak hier van een coalitie VB, LDD en NVA . Als ik de postjes van de verschillende protagonisten hier lees duurt dat nog lichtjaren,......
speurneus is offline  
Oud 28 juli 2007, 08:40   #131
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet zo juist welke de naam is van een dergelijke vergadering.
Maar ik kan hier wel fijntjes aan toevoegen dat heel die affaire gebeurd is voor de verkiezingen. En in één adem gezegd, dat die verkiezingen een sukses waren voor het kartel zowel en vooral als voor de nva.

Zoiets heeft een naam. Demokratie.
Goed, je hebt je vergist. De vergadering waar jij het over had, was een vergadering waar BDW met knikkende knieën aan zijn partijraad moest gaan uitleggen dat CD&V-ACV hem verboden had om De Decker binnen te pakken, en dat, als ze daar toch meer doorgingen, het kartel opgeblazen was. De waarheid is dat De Wever bang was voor de reactie van zijn partij op dit ACV-ultimatum.

De NVA-basis (laat staan leden) hebben de NVA-top dus helemaal niet gedwongen om De Decker buiten te gooien, het was eerder omgekeerd. QED.

Het zou je sieren dat gewoon ruiterlijk toe te geven.

PS: CD&V en vooral NVA zijn uitgesproken tegenstanders van democratie, zie www.democratie.nu.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 08:41.
Kortaf is offline  
Oud 28 juli 2007, 09:53   #132
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Goed, je hebt je vergist. De vergadering waar jij het over had, was een vergadering waar BDW met knikkende knieën aan zijn partijraad moest gaan uitleggen dat CD&V-ACV hem verboden had om De Decker binnen te pakken, en dat, als ze daar toch meer doorgingen, het kartel opgeblazen was. De waarheid is dat De Wever bang was voor de reactie van zijn partij op dit ACV-ultimatum.

De NVA-basis (laat staan leden) hebben de NVA-top dus helemaal niet gedwongen om De Decker buiten te gooien, het was eerder omgekeerd. QED.
Ook een beetje verkeerde weergave van de feiten. Op 09/12/2006 heeft de partijraad de keuze gekregen met Dedecker zonder kartel of behoud kartel maar zonder Dedecker. Beide standpunten zijn verdedigd geworden. BDW heeft evenwel nagelaten de optie Dedecker, die hij nota bene zelf had binnengehaald, te verdedigen maar van dwang was, integenstelling tot hetgeen u graag zou geloven, geen sprake. De basis heeft kunnen beslissen en heeft dit gedaan. Men moet het er niet mee eens zijn maar het aanvaarden of conclusies trekken.
Rene Artois is offline  
Oud 28 juli 2007, 09:57   #133
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
BDW heeft evenwel nagelaten de optie Dedecker, die hij nota bene zelf had binnengehaald, te verdedigen maar van dwang was, integenstelling tot hetgeen u graag zou geloven, geen sprake.
Geen dwang... De CD&V had het kartel al opgeblazen (via de media) en BDW speelde dit keihard uit om De Decker uit de NVA te kegelen.

Kijk eens hoe deze discussie is ontstaan: de Schoofzak beweerde dat de NVA-basis en -leden de top gedwongen hebben om De Decker buiten te zetten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de schoofzak Bekijk bericht
Het Weverke heeft zich geplooid naar zijn leden, toen die brulkikker Dedekker defenestreerden; ik heb nog nooit gehoord van het omgekeerde, namelijk dat een partijleiding zo vierkant als jij durft te beweren, ingaat tegen zijn algemene vergadering.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 10:00.
Kortaf is offline  
Oud 28 juli 2007, 10:06   #134
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Geen dwang... De CD&V had het kartel al opgeblazen (via de media) en BDW speelde dit keihard uit om De Decker uit de NVA te kegelen.

Kijk eens hoe deze discussie is ontstaan: de Schoofzak beweerde dat de NVA-basis en -leden de top gedwongen hebben om De Decker buiten te zetten...
Tiens, tiens, uw kleurrijke weergave van de partijraad suggereert dat u er zelf bij was wat gezien de inhoud van uw posts onwaarschijnlijk is.

Als de CD&V het kartel opgeblazen had zou er niet verder onderhandeld geweest zijn over een nieuw karteloakkoord dat BDW over de streep getrokken heeft en wat hij aan de partijraad voorgelegd maar zeker niet keihard uitgespeeld heeft.

Wat de schoofzak beweert klopt inderdaad niet, maar wat u beweert, dat BDW de partijraad gedwongen zou hebben, nog veel minder. De partijraad heeft beslist, punt uit.
Rene Artois is offline  
Oud 28 juli 2007, 10:14   #135
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB ooit van buitenaf wil wegen op de onderhandelingen of eerder op de vlaamse onderhandelaars, zouden ze er goed aan doen dit soort apocalyptisch gejeremieer achterwege te laten en zich te concentreren op hetgeen op tafel ligt. Dan zou er een betekenisvolle rol voor uw partij weggelegd zijn.

Het heeft geen zin iemand de schuld voor een mislukking te geven vooraleer die een fatsoenlijke poging heeft kunnen doen de zaak tot een goed einde te brengen. Tenzij dat de enige bekommernis is natuurlijk.

Al wat ik je vandaag beleefd vraag is over een aantal weken nog eens om mijn post te willen reageren.
Het moet toch voor iedereen met een Vlaamse reflex stilaan duidelijk worden, dat Vlaanderen wederom de rekening zal moeten betalen. Het kartel is inmiddels al zo ver van zijn beloften verwijderd, dat het vormen van een federale regering met Leterme de hoofdbekommernis is.
Van de Vlamse resoluties is geen spaander meer over straks.
BHV 'onverwijld' splitsen is ws l een groot succes!

Enfin, herinner me later maar aan mijn ongelofelijk wantrouwen in het kartel en mijn kortzichtigheid in het behaalde resultaat voor Vlaanderen
Niet vergeten aub.
Oud 28 juli 2007, 10:19   #136
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, tiens, uw kleurrijke weergave van de partijraad suggereert dat u er zelf bij was wat gezien de inhoud van uw posts onwaarschijnlijk is.

Op dit punt ga ik niet verder in, my dear René.

Citaat:
De partijraad heeft beslist, punt uit.
U klinkt als Hugo Schiltz destijds.

VU-congressen én -partijraden ken ik vanbinnen en vanbuiten. Ik weet hoe die "beslisten", en vooral wie daar besliste. Mijn contacten met het NVA-kabinet, kaderleden en vele leden laten niet toe te concluderen dat die cultuur bij de NVA anders is noch dat het er vandaag ook maar een haar beter aan toe gaat.

De grap dat een NVA-partijraad strategische beslissingen compleet autonoom en zonder druk zou nemen, kan u dus wel aan de studentjes op dit forum slijten, maar niet aan ondergetekende.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 10:26.
Kortaf is offline  
Oud 28 juli 2007, 10:26   #137
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Al wat ik je vandaag beleefd vraag is over een aantal weken nog eens om mijn post te willen reageren.
Het moet toch voor iedereen met een Vlaamse reflex stilaan duidelijk worden, dat Vlaanderen wederom de rekening zal moeten betalen. Het kartel is inmiddels al zo ver van zijn beloften verwijderd, dat het vormen van een federale regering met Leterme de hoofdbekommernis is.
Van de Vlamse resoluties is geen spaander meer over straks.
BHV 'onverwijld' splitsen is ws l een groot succes!

Enfin, herinner me later maar aan mijn ongelofelijk wantrouwen in het kartel en mijn kortzichtigheid in het behaalde resultaat voor Vlaanderen
Niet vergeten aub.
Ik zal meer doen dan het niet vergeten. Ik leg er een eigen voorspelling naast : binnen een aantal weken voorspelt u nog steeds hetzelfde want de onderhandelingen zullen dan even ver staan als nu.

Inmiddels zijn de onderhandelingen nog in aanvangsfase, is BHV in behandeling en heeft uw partij dankzij het kartel een ondervoorzitter van de kamer terwijl het zich bezig weet te houden een vete uit te vechten met Verstrepen en BDW. Kwestie van prioriteiten te stellen.
Rene Artois is offline  
Oud 28 juli 2007, 10:50   #138
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal meer doen dan het niet vergeten. Ik leg er een eigen voorspelling naast : binnen een aantal weken voorspelt u nog steeds hetzelfde want de onderhandelingen zullen dan even ver staan als nu.

Inmiddels zijn de onderhandelingen nog in aanvangsfase, is BHV in behandeling en heeft uw partij dankzij het kartel een ondervoorzitter van de kamer terwijl het zich bezig weet te houden een vete uit te vechten met Verstrepen en BDW. Kwestie van prioriteiten te stellen.

Aan het einde van de rit zal je ook nog wel bereid zijn, mij in je slotconclusies te betrekken. Tot dan, blijf erin geloven Rene Artois, maar weet dat ikzelf nu al totaal geen vertrouwen meer heb in het geleverde en nog te leveren werk van het kartel! Het verschil tssn beloftes en resultaat zal schandalig groot zijn! Maar ja, wat kan je van een naieveling als mezelf verwachten, niet?
Oud 28 juli 2007, 10:54   #139
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wie sprak hier van een coalitie VB, LDD en NVA . Als ik de postjes van de verschillende protagonisten hier lees duurt dat nog lichtjaren,......

Een coalitie tussen het VB en de huidige 'protagonisten' van de NVA zie ik ook niet zitten. Wat de ontgoochelde NVA kiezer straks gaat doen : wel daar ben ik redelijk optimistisch over!
Zo zie je maar, uit iets slechts, kan nog iets moois groeien.
Een grrot vertrouwen naar 2009 toe bijvoorbeeld!
Oud 28 juli 2007, 10:54   #140
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inmiddels zijn de onderhandelingen nog in aanvangsfase, is BHV in behandeling
Ik dacht dat het kartel het meteen in behandeling nemen zelf onmogelijk gemaakt heeft. Correct me if I'm wrong. Dat zou betekenen dat niet meer kan verhinderd worden dat de regeringsonderhandelingen of zelfs de nieuwe regering er zich over gaan buigen. De komende marchandage is dus door het kartel geprogrammeerd.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be