![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De opleiding tot forensisch onderzoeker wordt tegenwoordig zover ik weet niet gegeven op het secundair, dus het toontje dat je gebruikt is nogal misplaatst. Ik ben trouwens een meisje. Als die verschillen zo duidelijk zichtbaar zijn moet het toch geen probleem zijn even een artikeltje te zoeken. Ik ben zelf niet te koppig om te kijken, te slecht in het gebruik van de juiste zoektermen. Ik kan me voorstellen dat je gelijk hebt, daar niet van. Maar moest dat niet zo zijn wil ik voorkomen dat hier op niets gebaseerde argumenten gebruikt worden om een cultureel zwaar beladen construct als rassen goed te praten. Wat je zegt over de grootte van het geraamte: Aziaten zijn gemiddeld genomen een stuk kleiner. Maar er zijn ook veel Europeanen die eerder klein zijn. Hierdoor blijft het punt dat de genetische variatie binnen rassen groter is dan die tussen rassen standhouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Burgemeester
|
![]() Voor alle duidelijkheid: het belang van 'rasaangehorigheid' is voor mij irrelevant en voorbijgestreefd.
Dat betekent niet dat men daarom maar het bestaan van gemiddelde groepsverschillen (of het nu om 'rassen', volkeren, of wat dan ook gaat is eigenlijk een semantische discussie) moet gaan ontkennen. Dat leidt immers tot nieuwe vormen van racisme, die op dit moment veel sterker woekeren in het westen dan het 'klassieke racisme.' Wanneer men ontkent dat er verschillen bestaan in het gemiddelde IQ tussen groepen, dat er verschillen zijn in aanleg tot criminaliteit,... dan volgt daaruit de conclusie dat anderen de oorzaak zijn van dit onderpresteren, veroordeeld worden,... en dit resulteert in een beschuldiging van collectief racisme van deze anderen. (Dit zijn dan 'de blanken', 'de autochtonen',...) Hiemee ontken ik niet dat er sprake is van individuele gevallen van blank racisme. Het gaat hier echter om een beschuldiging van algemeen verspreid racisme, waarmee men leerachterstand, criminaliteitsgraad,... probeert te verklaren. Staat men er ooit wel eens bij stil wat dit betekent voor een overgrote meerderheid van goedbedoelende leraren, politieagenten, rechters,...? Hiermee is niet gezegd dat een bepaalde groepsaangehorigheid automatisch betekent dat je minder intelligent bent, crimineel,... Voor een individu is deze groepsaangehorigheid niet bepalend. Het ontkennen van gemiddelde groepsverschillen leidt echter tot steeds meer uit de hand lopende vormen van neo-racisme. (type CGKR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Jij 'leest' alles terwijl je een hand voor je ogen houdt ofzo om dan weer ideeën te posten uit de 17e eeuw uitgevonden door imperialisten?!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juli 2007 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.eubios.info/EJ142/ej142h.htm Citaat:
![]() (Voor artikels uit de meer toonaangevende tijdschriften heb je een abonnement nodig.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juli 2007 om 22:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Mijn denken wordt inderdaad niet bepaald door in elke hoek van mijn huis te gaan pissen om het af te bakenen.
![]() |
#126 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk verval je automatisch tot racisme of neo-racisme wanneer je de geestelijke dimensie van de mens ontkent.
Er blijft dan immers enkel de fysieke grondslag van het mensenwezen over. (met psychische kenmerken, karakter,... als afgeleiden daarvan) Je hebt dan de klassieke racisten die de verschillen tussen rassen of groepen gaan beklemtonen en bij voorkeur de eigen superioriteit benadrukken en daar op een bepaald moment ook naar willen gaan handelen. Dat vindt elk weldenkend mens verwerpelijk. We weten waartoe dat leidt. Men wil tegen dit verwerpelijke gedachtengoed in het getouw komen. Terecht. Als je dan nog de gelijkheid van alle mensen wil voorstaan, moet je wel fysieke verschillen ontkennen. Vreemd genoeg, maar onvermijdelijk moet men dan overgaan tot een nieuwe vorm van biologisme: om 'discriminatie' te voorkomen gaat men mensen indelen in groepen: vrouwen/mannen, autochtonen/allochtonen, homo/hetero,... Zo kan men er op toe zien dat leden van verschillende groepen 'gelijk' behandeld worden. 'Positieve discriminatie' euh... 'actie' bedoel ik. Daarbij maakt men van de mens een groepsdier , bepaald door zijn fysieke eigenschappen en ontkent men zijn individualiteit. Dat de positieve discriminatie van de één negatieve discriminatie van de ander betekent, is voor deze groepsdenkers van geen belang. De neo-racist vindt dat de bekwaamste kandidaat voor de job zijn afwijzing ten voordele van de 'doelgroepkandidaat' maar moet zien als een historische compensatie van de discriminatie door zijn groepsgenoten uit het verleden. Racisme, dus. Enkel door de geestelijke dimensie erbij te betrekken vind je een fundamentele basis voor de gelijkheid van de mens: ondanks alle fysieke verschillen die we nu eenmaal hebben, door onze geestelijke kern zijn we allemaal gelijk, omdat we allemaal geroepen zijn tot menszijn. Ik ben een blanke hetero man, en dat beïnvloedt zeker de manier waarop ik in het leven sta, maar het bepaalt me niet volledig. Ik kan deze particulariteiten overstijgen en los daarvan op geestelijk vlak bijvoorbeeld zoeken naar manieren om onze samenleving menselijker te maken samen met zwarte lesbische vrouwen of chinese islamitische transseksuelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
is geene zever , zie maar naar ziektes gelijk hiv , die ontstaan zijn in afrika ( en daar zijn bewijzen van ! ) en door rasmengers , flikkers en drugsverslaafden tot bij ons vernesteld zijn rasvermenging zal de ondergang van het mensdom worden !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Als de mens op verschillende afzonderlijke plaatsen is ontstaan kan je spreken van rassen. Die rassen zijn wel zo verdund en gemengd dat je ze nu wsl niet meer kan onderscheiden.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 juli 2007 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Welke kleuter heeft dat getekend? En belangrijker: wat stelt het voor?
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 24 juli 2007 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Opletten met zulke stellingen: Al eens je stamboom opgezocht?? mss zit er wel spaans bloed van Moorse(arabische) oorsprong tussen!!! Ben je dan ook BESMET? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Halleluja!
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Vooral naar Amerika lijkt me dat redelijk onwaarschijnlijk, het lijkt me veel logischer dat ze gewoon de oceaan zijn overgestoken...
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() Hoe bekrompen is dit wel niet. De aarde zoals jij ze kent is niet altijd zo geweest. Al de continenten zijn ooit één geheel weest en zullen dat ook terug worden en zullen terug uitdijen Alle mensen zijn hier op aarde geboren en daar kan je echt niets aan veranderen.
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 24 juli 2007 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |