![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo, want het is uiteraard de basis die de Bonden moet controleren.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De basis? De willekeur, chaos, ...!
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() liberale prietpraat
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Chipie zou 't liever op z'n Amerikaans zien: de vakbonden die de basis controleren zoals daar in de jaren '30 door Ford ea met de Maffia geregeld werd. Zegt de naam Jimmy Hoffa je iets, Chipie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Puur uit ervaring beste Pietje, ik heb ze allebei al meegemaakt:
- de gestructureerde lokale organisaties, waarmee het aangenaam en constructief werken is en waar werkgever en -nemer alleen maar bij winnen - de pure chaos, waarmee het bedrijf steeds de handrem op heeft staan, waar voor elke futuliteit de muis een olifant wordt, waar afgevaardigden denken dat hun status het recht geeft om niet (NIET) te hoeven werken, ze werken namelijk zowat 100% voor hun vakbond, waar het woord staking deel uit maakt van het dagelijkse gebed, waar het rode boekje voorrang heeft op alle procedures en regels, waar ...
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben eens in een fabriek in Waregem geweest... ![]() Daar lag een hele productielijn stil omdat een draad gebroken was... De man, die die machine bediende mocht dat 3 seconden durende herstellingske niet uitvoeren..; Daar moest iemand van de door de vakbonden gecreëerde hersteldienst voor langs komen... Een half uur heeft dat geduurd... ![]() De onnozelaars... Ondertussen is dat bedrijf natuurlijk failliet... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lokale organisatie waar ik deel vanuit maak is best wel goed gestructureerd, maar niemand vd vakbondstop hoeft ons de les komen te spellen, tenzij ze leden wenst te verliezen. En als je denkt dat iedere lokale afgevaardigde met een vingerknip en zonder geldige reden zomaar "alles kan platleggen", ben je wel heel naïef.
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo beginnen alle fantasie-verhaaltjes
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vakbonden, die de ondernemer niet als vijand beschouwt (het tegenovergestelde mag natuurlijk ook niet)... En als de 'baas' echt buiten de schreef gaat, dat dit dan door een neutraal orgaan wordt vastgesteld en dat er dan maatregelen volgen... zoals het in een normaal functionerend land zou moeten gebeuren. Ntuurlijk is er in een moderne vakbond geen plaats voor de rode pietjes, maar dat zult U beslist ook wel weten... ![]() Of iets in die zin (weinig tijd om het verder uit te spitten... U zult dat natuurlijk niet begrijpen, maar ik heb het momenteel 'druk, druk, druk'... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Ik doe mee! Jij bent naïef in je veronderstelling dat het enige doel van een vakbond de rechten van de werknemer zijn. De vakbond regeert boven het gezond verstand (ook van veel werknemers). Ik heb stakingen meegemaakt waar ik aan de stakerspost met mijn arbeiders ben gaan praten en waar bijna 100% (bijna allemaal) van de stakers van mijn departement niet wilden staken, dat ze het te gek voor woorden vonden dat er een staking werd op poten gezet, maar de lokale leidinggevende vakbondsafgevaardigde vond dat het moest en dus werd er gestaakt, mijn arbeiders durfden niet in te gaan tegen het beleid van de meest verstarde organsiaties in de westerse wereld. De nachtploeg heb ik via de nooduitgang laten binnenkomen want geen van hen wilde staken en die nacht was de meest productieve in 3 jaar met veel grappen, plezier en leute. Tot zover dus de vakbond in België.
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeker als hij schrijft:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tenzij hij verdwaald was misschien?
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En werd die afgevaardigde bij de volgende sociale verkiezingen herkozen?
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
De vakbond werd helemaal niet graag gezien in mijn departement, het gezond verstand en open communicatie regeerde.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bizar dat hij populair is terwijl hij stakingen organiseert waar niemand in gelooft. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Goed voor jou, maar er zijn andere plaatsen mijn beste. Ik ben bij die toenmalige werkgever vertrokken met als hoofdreden de vakbond. Er viel geen pad mee te bewandelen, geen zee mee te bevaren, ... naïviteit denk je?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 juli 2007 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() |