![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() goh, presies of 't was gisteren....bedankt Laatst gewijzigd door lantjes : 7 augustus 2007 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te beschermen tegen de gensters. Ik moet nog wenen van het lachen als ik eraan denk. ![]() Ps. die gast was niet echt een seut hoor, maar eerder een grote ambetanterik. Het was een gepaste actie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() 1989
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 |
Lokaal Raadslid
|
![]() -zelfgemaakte rookbommen in de bos aansteken en dan 100 m verder rustig een illegale cigaret gaan roken
-sneeuwballen naar de leraressen gooien (zo ne keer 20 keer strafstudie gehad, 't was recht in haar botten) -de studiemeester z'n rechterdeur van den auto vanbinnen helemaal ondergekotst (was eigenlijk nie om mee te lachen want was half in coma) -tijdens muziek op '99 Luftballons' op tafel luchtgitaar zitten spelen, buitengevlogen, de lege klas ertegenover binnengestapt en het hele bord voor en achter volgekleddert met 'k weet niet meer wat. Toen het bord vol was heb 'k maar alle muren bewerkt ![]() -gevochten -de slappe lach gekregen toen 'k een kwis voorzat voor de lagere graden en zichtbaar voor iedereen ostentatief m'n sjiek onder de bank plakte. Heb 'k niks voor gekregen maja |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ik was daar te braaf voor.
![]() Hoewel ik toch straf heb gekregen zonder iemand iets misdaan te hebben (te laat komen mocht niet, piercings mochten niet, etc...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() PS: some guys have all the luck... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom vertelt U me dat de meeste sterke dranken of dranken die wijngeest bevatten in het begin niet lekker zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() tja, we hebben zoveel dingen uitgestoken toen ik nog in het middelbaar zat. De klas waar ik in zat (wet-wis 6h) en de economie-wiskunde waren de grootste doenderiks. Niet dat we krapuul waren, maar we staken veel van die 'practical jokes' uit.
Onze leerkracht van geschiedenis (die ook latijn en grieks gaf) was een dankbare vent daarvoor. Paar voorbeeldjes: - bingo speelden we ook bij hem. - Ie kende geen kloot van technologie: toen ie de videokast liet halen door een van ons, had die leerling niet beter gevonden dan de kabel tussen de video en de tv lichtjes uit te trekken. Geen beeld was het gevolg. En hij maar zitten proberen om dat spel in gang te krijgen, luid aangemoedigd door onze 'hulpzame tips' ("ge moet op play duwen meneer" of "eerst de casette erin steken"). Toen hij het opgaf ging hij iemand van het secretariaat halen om te helpen. Maar ondertussen werd de verbinding tussen video en tv door ons uiteraard hersteld. Man van secretariaat drukt op play en hopla! Klas plat natuurlijk. - Zelfde leerkracht gebruikte graag een mobiele overheadprojector, die hij altijd door een leerling liet halen. Wij deden niet liever dan iedere week dat spel te saboteren (blad onder de lens leggen, lamp uitdraaien, stekker half demonteren) tot op een dag hij zich zelf electrocuteerde aan het toestel(niet opzettelijk zo op touw gezet door ons, ter verduidelijking). -zelfde leerkracht vertelde in alle klassen bij dezelfde leerstof altijd dezelfde flauwe grappen. Na een tijd waren we dat natuurlijk beu en vertelden de klassen onderling de moppen door en bij welke leerstof ie paste. Nét op het moment dat de leerkracht normaal gezien die mop moest vertellen, sprong iemand van ons recht en zeide "meneer meneer, ik ken nog een goeie mop" waarna de flauwe mop volgde en wij overdreven begonnen te lachen. Meneer verstond er zich na een tijd niet meer aan. Een andere leerkracht, van aardrijkskunde, zette soms tijdens de pauzes al een oplossing van een gemaakt huiswerk op het bord (bvb benoemen van steden en rivieren op een blinde kaart of zoiets) waar je met nummers bepaalde dingen moest benoemen. Wij deden niet liever dan alle nummers terug door elkaar te gooien nog voor hij binnenkwam, waardoor heel zijn oplossing uiteraard niet meer klopte. In het vijfde jaar hadden we (als totaal niet in talen geintereseerde wetenschapsklas) frans het eerste en laatste uur van de week. Ge kunt het u al inbeelden: maandagmorgen zaten we te slapen, vrijdagavond stonden we zo wild als iets. Die vrijdagnamiddagen deden we niet liever dan tijdens de les (toen de leerkracht op zijn bord stond te kriebelen) achter zijn rug alle banken te beginnen verschuiven en dwars te zetten. Als antwoord op zijn vraag "waarom?" zeiden we dat het was omdat de zon dan beter op onze rug uitkwam. En ie geloofde het nog ook... Verder vlogen de pennezakken nogal gretig door de lucht, en toen hij het zag was zijn antwoord "ge moogt wat gooien, maar niet te veel hé, mekaar niet te veel storen". Tijdens de les chemie hadden we soms wel eens een practicum. Daarbij werden de termen "mespunt", "1 cm/ml/gram", e.d. wel eens verkeerdelijk geinterpreteerd. Met alle gevolgen van dien. 1cm magnesiumlint werd er soms al rap 20, met totale verblinding van de hele klas tot gevolg. Afvalstoffen van proeven werden soms allemaal samen gekapt, met soms toffe reacties tot gevolg. Regelmatig werd de nooddouche wel eens getest, om tot de conclusie te komen dat de kraan om dat spul uit te draaien ergens in een kelder zat en niemand goed wist hoe daar te geraken. Andere jokes: -hele bussen deodorant uitspuiten in de klas, met als gevolg dat iedereeen bijna tegen de grond ging van de gassen en waarop de binnenkomende leerkracht laconiek zei "hmmm, wat ruikt het hier fris" -in onze klassen stonden meestal van die metalen tonnen als vuilbak. We maakten er een sport van om tijdens de stille momenten met een stukje krijt erachter te mikken en indien raak kreeg je natuurlijk zo'n mooi "doooonngggg" door de klas. -in een van die schaarse witte winters deden we niet liever dan sneeuwballen eerst in de diepvries te leggen tot ze ijs waren, om ze dan terug te bedekken met wat sneeuw en achter de kop van de suprigent te mikken. Heilaas nooit geraakt. -sommige van de stoelen in de klas hadden een soort van dwarsbalkjes die de poten bij elkaar hielden. We haalden die eruit bij de stoel van de leerkracht waardoor ie langzaamaan naar beneden begon te zakken omdat de poten uit elkaar plooiden. - onze leerkracht geschiedenis in het vijfde had zo de regel dat wanneer je je handboek niet meehad, je 20 keer moest pompen. Niets is zo plezant om elkaar er aan te kloten door tijdens de pauzes andermans boeken te pakken en dan in de boekentas van iemand anders te stoppen. Leerling één mocht pompen omwille van boek niet mee. Daarna werd "toevallig" leerling 1 zijn boek gevonden in de boekentas van leerling 2, die op zijn beurt natuurlijk ook mocht pompen. - bij ons werd je nooit klasverantwoordelijke op vrijwillige basis. Er werd onderling al afgesproken wie we dat jaar in het zak gingen zetten en voor wie we massaal gingen stemmen. Gevolg was dat één van de grootste monden drie jaar na één klasverantwoordelijke mocht spelen, volledig tegen zijn zin. - na een inspannende les LO werd er wel eens gedouched en dan werden regelmatig de kleren van een slachtoffer aan de andere kant van de sporthal gelegd, waar op dat moment de vrouwerichtingen (menswetenschappen e.d.) aan het sporten waren. - tijdens LO moesten we om veiligheidsredenen portefeuilles en gsms in een apart afgesloten locker leggen. Mensen die vergeten waren hun telefoon af te leggen, van hen werd het volume van de gsm altijd op maximum gezet. Wie het dan vergeten was om terug stil te zetten voor de les erna, was hem uiteraard kwijt en mocht het gaan uitleggen bij de directeur. jaja we hebben ons meer dan genoeg geamuseerd in het sint-amands college Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 7 augustus 2007 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En dan in uw agenda : Lantjes was Pietje Pak aan 't spelen met twee meiskes" 'k zie het al gebeuren..Mijn ma kreeg een hartaanval....mijn pa zou er echter goe mee gelachen hebben....allé, ik en die meiskes hé niet dat ons moeder iets zou gekregen hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bier is te bitter wijn is te zuur dranken boven de 15° is te heet Bovenstaande dingen kloppen natuurlijk alleen maar als je totaal geen ervaring hebt met alcoholhoudende dranken. Maar daar wringt het schoentje. We hebben allemaal van jongs af aan geleerd om te proberen en te drinken. En na de tweede keer voel je de hitte van fruitjenever al niet meer. En na de vijfde keer ook niet meer die van wodka. Bier smaakt bij iedere pint beter. Enz. En ga je verder echt ontkennen dat alcohol een genotsmiddel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor de jeugd massaal aan de coca-cola en snoep zat, kon je bitter en zuur nog best lekker vinden, tegenwoordig moet je inderdaad eerst de smaak gewoon worden. Bij mij thuis werden er nooit frisdranken gekocht en de eerste bittere smaak van een pint kon ik wel appreciëren. Voor sterke drank gaat je theorie uiteraard wel op. Laatst gewijzigd door De Sponkmeester : 7 augustus 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik wat U beweert over sterke dranken moeten toegeven? We zijn niet allemaal van jongsaf zo geweest hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit lijkt me wel een plausibele verklaring. Dank je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bitter
Genieten van bittere dingen moet meestal aangeleerd worden. Zuur heeft dat niet. Heel veel kinderen houden zelfs van extreem zure dingen. Misschien dat onze zoet-cultuur er wel voor iets tussen zit, maar ik denk dat de overlevingstheorie toch houdbaar blijft.
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dus in Nederland, waar wiet "wettig" is, is het verschil met sterke drank zoals wodka minder dan met de "onwettige" genotsmiddelen zoals cocaine en heroine?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou me overgens niet verbazen als wiet wederom verboden wordt.
![]() |