![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij het ene boek is het een opsommig van morele precepten (koran) bij het andere boek (NT) zijn de precepten verpakt in een verhaal of in een symboliek, waarschijnlijk voor een stuk later toegevoegd. Dit sluit niet uit dat bepaalde verhalen in het NT historisch juist kunnen zijn geweest. De allereerste (proto)evangelies bestonden bijna zeker voornamelijk uit logia. Uitspraken toegeschreven aan Jezus dus, met morele adviezen, vermaningen, richtlijnen en in een stijl die we bijvoorbeeld terugvinden in het Evangelie van Thomas. (*) Bijbel= OT + NT . Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat de Joden, de Christenen en de Islamieten, die allemaal dezelfde monotheïstische woestijnreligie aanhangen, één naam voor hun eenheidsworst moeten kiezen.
Vanuit marketing-oogpunt is dat wellicht aangewezen. Pepsi en Coke zouden ook beter fuseren. Ze maken tenslotte hetzelfde veel te zoete drankje. Daar teveel van drinken is ook ongezond en ge krijgt daar een maagzweer van. Dus: één naam, één maagzweer.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2007 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dogmatische godsdiensten moet men gewoon goed in de gaten houden. Niet zozeer de gelovigen, maar diegenen die deze godsdiensten in een bepaald vaarwater proberen te brengen. Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Citaat:
En dat doet ge toch wel hé, of niet soms? Los daarvan vind ik het opportuun dat mensen die allemaal dezelfde harde, wrede woestijngod aanhangen, dat ook duidelijk zeggen. Een gemeenschappelijke naam kan daar een hulpmiddel toe zijn.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2007 om 20:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af of er een godsdienst is waarover je niets dan goeds kunt zeggen. Misschien de Bahai. Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het drie maal dezelfde harde, wrede woestijngod zou zijn, had je een punt.
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Jahwe, God, en Allah zijn allemaal dezelfde godheid. De profeten zijn manifestaties van die éne en dezelfde God. Arabische Christenen noemen de Christelijke God trouwens Allah. En in de in 't Arabisch vertaalde briefwisseling van de Paus staat ook altijd Allah. Niet Dio of Deus. Dat de concrete organisatie en de rituelen van het Jodendom, het Christendom en de Islam licht verschillen, doet niks aan het punt af dat ze dezelfde hardvochtige, perverse, wrede, gewelddadige, genocidaire woestijngod aanbidden.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 augustus 2007 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() allahisanidiot
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 17 augustus 2007 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gebrek aan begrip, zou ik denken.
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt net zo goed zeggen dat voedsel meer slecht dan goed doet voor de mensheid.
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Godsdiensten geven een behoorlijk aantal mensen vrede in hun hart.
Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben niet godsdienstig, maar wel religieus, maar of ik daarmee geholpen word, is een vraag die voor mij niet relevant is. Ik speel muziek, ik voel mij daar goed bij, maar geholpen? Ik vind het niet zwak om toe te geven dat je troost nodig hebt, ook al is die troost verstandelijk gezien onzin.
![]() |