Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wie is verantwoordelijk voor de regeringscriris ?
CD&V 18 16,98%
VLD 1 0,94%
MR 10 9,43%
CDH 61 57,55%
Andere 16 15,09%
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 23:24   #121
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blokker for ever Bekijk bericht
Joelle Milquet is maar een marionet van dirupo, die heeft de touwtjes in handen en beveeld wat die waalse neenknikkers moeten doen. erg he , een driekwart italiaan die hier wat komt vertellen hoe het allemaal moet
inderdaad, dat denk ik ook. milquet is de marionet van di rupo.

het is trouwens geweten dat ze véél liever met di rupo zou regeren.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 24 augustus 2007 om 23:25.
the outlaw torn is offline  
Oud 25 augustus 2007, 09:37   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is de CDH moeilijk aan het doen, maar je mag ook niet vergeten wat voor een lompe boer Leterme geweest is. Zeggen dat de franstaligen dom zijn bv. De Marseillaise zingen.

Stel je voor dat Reynders hetzelfde had gedaan met de Vlamingen. Ik vraag me af hoe hij het dan zou doen als formateur/kandidaat premier.

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 augustus 2007 om 09:39.
gm10 is offline  
Oud 25 augustus 2007, 09:40   #123
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Uiteraard is de CDH moeilijk aan het doen, maar je mag ook niet vergeten wat voor een lompe boer Leterme geweest is. Zeggen dat de franstaligen dom zijn bv. De Marseillaise zingen.
Nu mag jij mij eens tonen waar Leterme gezegd heeft dat franstaligen dom zijn.

Als de nuances over die uitspraak u ontgaan, hebt u niet echt recht van spreken....
parcifal is offline  
Oud 25 augustus 2007, 10:11   #124
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nu mag jij mij eens tonen waar Leterme gezegd heeft dat franstaligen dom zijn.

Als de nuances over die uitspraak u ontgaan, hebt u niet echt recht van spreken....
Jaja... Leterme heeft zich echter wel geprofileerd als "de vlaming" bij uitstek en pasjes terugnemen kon pijn doen op dat ogenblik... Dat hij daarmee op de voetjes van de walingen aan het trappen was had hij aleerst niet door... Nu duidelijk wel.

Blijft dat onze joelle haar bek even mag houden (samen met MAINGAIN)-in de mate van het toelaatbare uiteraard-...

Nu beide kanten van de tafel zijn met slechte voet vertrokken maar het zal wel opgelosd worden. ( desnoods halen we er de croo bij ) En in the end zal leterme zij premierzetel niet ontlopen. Maar ook Milquet zal gelukig zijn. Laat ons hopen dat maingain wel met lege handen naar huis zal moeten keren... Daar vrees ik wel voor daarentegen.
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2007, 10:23   #125
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jaja... Leterme heeft zich echter wel geprofileerd als "de vlaming" bij uitstek en pasjes terugnemen kon pijn doen op dat ogenblik... Dat hij daarmee op de voetjes van de walingen aan het trappen was had hij aleerst niet door... Nu duidelijk wel.

Blijft dat onze joelle haar bek even mag houden (samen met MAINGAIN)-in de mate van het toelaatbare uiteraard-...

Nu beide kanten van de tafel zijn met slechte voet vertrokken maar het zal wel opgelosd worden. ( desnoods halen we er de croo bij ) En in the end zal leterme zij premierzetel niet ontlopen. Maar ook Milquet zal gelukig zijn. Laat ons hopen dat maingain wel met lege handen naar huis zal moeten keren... Daar vrees ik wel voor daarentegen.
Ach, Maingain... die begint al stilaan te bibberen, want hij begint door te krijgen dat zijn harde taal de Vlamingen alleen maar kwaad maakt en hen nog steviger het been stijf doet houden. Die is geschrokken van de stijgende trend van de Vlaming zijn goesting naar onafhankelijkheid. Als zee het aan de onderhandelingstafel blijven volhouden, onze Vlamingen, en echt het been stijfhouden, dan kunnen ze ZONDER enige toegeving ALLES krijgen wat ze vroegen. Dat dit niet het volledig pakket is dat door de Vlaamse regering is onderteked, houd alleen maar in dat bij de volgende verkiezingen er wéér Vlaamse eisen op tafel zullen liggen...
Als de Franstaligen zoooo ver gaan doordenken, dan kunnen ze beter gaan toegeven om toch nog wat kruimeltjes te behouden of anders alles kwijt te spelen...
Een rechtvaardig(er) België voor een tijdje nog, mag van mij ook. De onafhankelijkheid van Vlaanderen staat in de sterren geschreven. Is het niet morgen, dan is het overmorgen...

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 10:30   #126
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ach, Maingain... die begint al stilaan te bibberen, want hij begint door te krijgen dat zijn harde taal de Vlamingen alleen maar kwaad maakt en hen nog steviger het been stijf doet houden. Die is geschrokken van de stijgende trend van de Vlaming zijn goesting naar onafhankelijkheid. Als zee het aan de onderhandelingstafel blijven volhouden, onze Vlamingen, en echt het been stijfhouden, dan kunnen ze ZONDER enige toegeving ALLES krijgen wat ze vroegen. Dat dit niet het volledig pakket is dat door de Vlaamse regering is onderteked, houd alleen maar in dat bij de volgende verkiezingen er wéér Vlaamse eisen op tafel zullen liggen...
Als de Franstaligen zoooo ver gaan doordenken, dan kunnen ze beter gaan toegeven om toch nog wat kruimeltjes te behouden of anders alles kwijt te spelen...
Een rechtvaardig(er) België voor een tijdje nog, mag van mij ook. De onafhankelijkheid van Vlaanderen staat in de sterren geschreven. Is het niet morgen, dan is het overmorgen...
Weer die onafhankelijkheidswaanzin...nuja...

Over Maingain... Die man is gewoon een probleem . Echt waar...
Kijk wie stemde die man de onderhandelingen in? Juist ja die "vlamingen" in de rand van brussel... Dus met andere woorden die man heeft alles te verliezen maar terzelfdertijd helemaal NIKS. Dus die zal een harde brok zijn om te kraken voor bhv maar die moet gekraakt worden...
Voor de rest is die man en zijn partijtje niet veel soeps...
CDH daarintegen daat andere vlaamse eisen dwarsliggen. Met Milquet die nog steeds denkt het centrum van België te zijn (hoeveel procent had ze nu weer bij de verkiezingen )... Dus daar zal gewoon moeten echt onderhandeld worden...

Maar ze zullen er wel uitkomen hoor...
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2007, 10:54   #127
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Weer die onafhankelijkheidswaanzin...nuja...

Over Maingain... Die man is gewoon een probleem . Echt waar...
Kijk wie stemde die man de onderhandelingen in? Juist ja die "vlamingen" in de rand van brussel... Dus met andere woorden die man heeft alles te verliezen maar terzelfdertijd helemaal NIKS. Dus die zal een harde brok zijn om te kraken voor bhv maar die moet gekraakt worden...
Voor de rest is die man en zijn partijtje niet veel soeps...
CDH daarintegen daat andere vlaamse eisen dwarsliggen. Met Milquet die nog steeds denkt het centrum van België te zijn (hoeveel procent had ze nu weer bij de verkiezingen )... Dus daar zal gewoon moeten echt onderhandeld worden...

Maar ze zullen er wel uitkomen hoor...
Kraken zal hij doen als hij ondervind dat van ZIJN eisen NIKS in huis komt, en er MISSCHIEN toegevingen zijn aan redelijke vragen van de MR. De eisen van madame NON zijn niet voor disjussie vatbaar. Een status quo is onmogelijk. Dat de Walen-Franstaligen eindelijk een beetje meer verantwoordelijkheid zullen moeten dragen staat buiten kijf. Wat een goede zaak is voor de MR, die wél voor een heropleving van Wallonië wil vechten, tegeover Don DiRupo die alleen maar zijn sociale transferts in ere wil houden en desnoods verhogen...
Ik zit er helemaal niet mee om nog een tijdje geld naar het zuiden te versluizen. Dit moet echter stilaan ophouden, en de beste manier om dat te doen is ofwel een echte confederatie maken, waar enkel sommige dingen op nationaal vlak blijven, met een tijdje noodhulp aan het zuiden op een VRIJWILLIGE basis (mét afspraken natuurlijk... ze moeten hun budgetten kunnen plannen) Ofwel Vlaanderen onafhankelijk (wat mijn voorkeur heeft) en mét idem noodhulp... Ik ben er tegen om een bevolkingsgroep ineens droog te leggen. Wél voor een tijdje, om ze het eens te laten "voelen" maar dat mag echt niet lang duren. Er MOET degelijk ingegrepen worden in de Waalse situatie. Ofwel laten ze het aan de Vlamingen over, ofwel doen ze het zelf, maar met wat ik al gezien heb van onkunde van de politiekers in het zuiden, heb ik daar mijn bedenkingen over... Hopelijk is het veel ONWIL ipv onkunde, en kunnen ze via dreiging en realiteit toch nog wel wat verwezenlijken... Wat anders dan een scheepslift bvb...

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 11:40   #128
largo_w

Standaard

Citaat:
Kraken zal hij doen als hij ondervind dat van ZIJN eisen NIKS in huis komt, en er MISSCHIEN toegevingen zijn aan redelijke vragen van de MR.
Ja dat mogen we hopen dat de MR de bovenhand neemt. Maar ik weet het zo niet ik heb zo mijn twijfels bij die machtgeile didier. Hem zie ik nog niet direct een maingain op de vingers tikken...

Citaat:
De eisen van madame NON zijn niet voor discussie vatbaar.
Exact om deze reden zit jij niet in onderhandelingen en die mensen die daar zijn wel

Citaat:
Een status quo is onmogelijk. Dat de Walen-Franstaligen eindelijk een beetje meer verantwoordelijkheid zullen moeten dragen staat buiten kijf. Wat een goede zaak is voor de MR, die wél voor een heropleving van Wallonië wil vechten, tegeover Don DiRupo die alleen maar zijn sociale transferts in ere wil houden en desnoods verhogen...
Inderdaad een geluk dat di rupo (die achter de schermen zeker meedoet aan de boycot) nu minder voor het zeggen heeft.
De MR is inderdaad de beste optie voor de toekomst van wallonië nu nog in cartel met de fdf maar in de toekomst hopelijk zonder (buitensmijten die handel).

Citaat:
Ik zit er helemaal niet mee om nog een tijdje geld naar het zuiden te versluizen. Dit moet echter stilaan ophouden,
²

Citaat:
en de beste manier om dat te doen is ofwel een echte confederatie maken, waar enkel sommige dingen op nationaal vlak blijven, met een tijdje noodhulp aan het zuiden op een VRIJWILLIGE basis (mét afspraken natuurlijk... ze moeten hun budgetten kunnen plannen) Ofwel Vlaanderen onafhankelijk (wat mijn voorkeur heeft) en mét idem noodhulp...
Separatisme en confederalisme zijn geen oplossingen alleen achterdeurtjes om weg te lopen.
Een nog betere manier om het op te lossen is het probleem bij de horens pakken en het daadwerkelijk OPlossen.

Citaat:
Ik ben er tegen om een bevolkingsgroep ineens droog te leggen.
²

Citaat:
Wél voor een tijdje, om ze het eens te laten "voelen" maar dat mag echt niet lang duren. Er MOET degelijk ingegrepen worden in de Waalse situatie. Ofwel laten ze het aan de Vlamingen over, ofwel doen ze het zelf, maar met wat ik al gezien heb van onkunde van de politiekers in het zuiden, heb ik daar mijn bedenkingen over... Hopelijk is het veel ONWIL ipv onkunde, en kunnen ze via dreiging en realiteit toch nog wel wat verwezenlijken... Wat anders dan een scheepslift bvb...
In onderhandeling met onze landgenoten zullen de vlaamse vertegenwoordigers een oplossing vinden. Dit zonder uit te maken voor luiaard en vaut rien...
You'll see
largo_w is offline  
Oud 25 augustus 2007, 11:55   #129
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Joelle Milquet is maar een marionet van dirupo, die heeft de touwtjes in handen en beveeld wat die waalse neenknikkers moeten doen. erg he , een driekwart italiaan die hier wat komt vertellen hoe het allemaal moet
Ik wil nu niet direct jouw intellectueel interlidium afbreken.

Maar... als ik zo even een secondje nadenk.
Di Rupo heeft verloren , is niet aan zet en wil dat binnen 2 jaar wél zijn.
Wat is het beste dat hem - als opositieleider - kan overkomen? Dat de cdH toch wel zoveel mogelijk Vlaamsche eisen inwilligd, zeker?

Als er 1 iemand écht gebaad is met een verdere staatshervorming: mijnheer Di Rupo.
Oud 25 augustus 2007, 11:57   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Beste, we leven al 177 jaar naast elkaar. Het feit dat in vorige tijden de Vlamingen met enige scholing nog bijna dagelijks de Franstalige media volgden veranderd daar eigenlijk niks aan. Er heeft nooit zoiets bestaan als één groep toeschouwers/aanhoorders van media, maar steeds een groep die de Vlaamse media volgde en een groep die de Franse media volgde.
Ook juist.

Wat niet belet dat je in het verleden nog nationale partijen had. Ieder had een equivalent over de taalgrens. nu niet meer, behalve de liberalen en de groenen.

"Naast elkaar leven", zeg maar "splitsen" is geen optie voor Vlaanderen. We spelen Brussel kwijt want binnen de kortst mogelijke tijd ontstaat er een Waals-Brusselse federatie na een volksraadpleging gesteund door de raad van Europa. De Vlaamse pendelaars die in Brussel werken zullen, zoals de Europese richtlijn voorziet, bijgevolg belastingen betalen aan deze federatie.

Vergeet ook niet dat we binnen middellange termijn meer last zullen hebben van de vergrijzing.

Splitsen is geen optie. Zeker weten. "We" worden er niet beter van.
Rudy is offline  
Oud 25 augustus 2007, 11:59   #131
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

De partij van de zuurpruim-dikzak.(De wever)

Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 augustus 2007 om 12:02.
Lincoln is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:05   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part wordt DR idd formateur. Ik wil eens zien wat hij gaat vormen van regering met vlaamse partijen die alleen maar NEE zeggen
Oh, ik dacht dat MR en Open VLD elkaar wel konden vinden. Daar wringt het schoentje niet. Die hebben geen schrik van delegatie van bevoegdheden. En ze worden niet zoals de waalse humanisten gegijzeld door de sociaaldemocraten.
Ik denk niet dat de Vlaamse partijen steeds een "neen" zullen stellen tegenover Reynders. Reynders en Milquet zijn ook niet zo lief voor elkaar.
Rudy is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:08   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht

Stel je voor dat Reynders hetzelfde had gedaan met de Vlamingen. Ik vraag me af hoe hij het dan zou doen als formateur/kandidaat premier.
Als men alle denigrerende uitspraken op een rijtje zet waarvoor de Franstaligen zich de vrijheid namen, dan zouden we als Vlaming geen enkele regering nog kunnen vormen met deze hautaine mensen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:09   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Separatisme en confederalisme zijn geen oplossingen alleen achterdeurtjes om weg te lopen.
Een nog betere manier om het op te lossen is het probleem bij de horens pakken en het daadwerkelijk OPlossen.
Nu moet u mij eens uitleggen hoe een staatkundige hervorming geen oplossing uitmaakt voor bepaalde staatkundige problemen waarmee België worstelt?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:14   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kerel, Italiaan of niet, heeft wel wat aanhang in Wallonië hé. Begin eens te stoppen met schieten op personen. Wallonië is momenteel links, Vlaanderen rechts.
En dan nog. MR is in Wallonië plots de grootste partij. Er wordt dus nagedacht. MR heeft er alle belang bij haar succes te verzilveren, en ... kan rekenen op de steun van Open VLD.

Wat niet belet dat ik graag Milquet eens zou willen zien in de functie van formateur. Ben eens benieuwd.
Rudy is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:16   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
De partij van de zuurpruim-dikzak.(De wever)
Hmmm ... worden de kwaliteiten van politici tegenwoordig beoordeeld op hun uiterlijk. Beetje zwak hé.
Rudy is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:26   #137
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hmmm ... worden de kwaliteiten van politici tegenwoordig beoordeeld op hun uiterlijk. Beetje zwak hé.
Het individu hangt mij al een tijdje lang de keel uit...
Oud 25 augustus 2007, 12:27   #138
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We spelen Brussel kwijt want binnen de kortst mogelijke tijd ontstaat er een Waals-Brusselse federatie na een volksraadpleging gesteund door de raad van Europa. De Vlaamse pendelaars die in Brussel werken zullen, zoals de Europese richtlijn voorziet, bijgevolg belastingen betalen aan deze federatie.

Vergeet ook niet dat we binnen middellange termijn meer last zullen hebben van de vergrijzing.
Als de grote Brusselse politici op de rtbf zelf zeggen dat Brussel maar twee echte keuzes heeft: of bij Vlaanderen of onafhankelijk, dan geloof je toch niet dat ze samen willen met Wallonië?

Ten tweede: en dan, als de pendelaars belastingen betalen in Brussel? Dan betaalt Brussel ook hun pensioenen hé Het zal Vlaanderen wel wat pijn doen, maar geen ramp zijn.

Die vergrijzing komt er voor Wallonië en zelfs Brussel ook aan hoor, alleen wat later, maar daarom niet minder pijnlijk.
Burry is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:48   #139
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat Verhofstadt nog steeds geliefd is in Wallonië. Liberalen redeneren rationeel ideologisch en houden rekening met ieders belangen. Binnen de Belgische liberale familie is er nog steeds wederzijdse sympathie tussen MR en Open VLD. En ze weten goed waarom: liberalen hebben de socialisten nodig anders kan je fabriek sluiten. Dus nogmaals, voor mijn part wordt Didier Reynders formateur en nadien premier. No problem.
En nog een keer. Ik heb niets tegen Leterme, een goed mens, maar hij heeft het slecht gespeeld. Dehaene zou het stukken beter hebben gedaan.
Ideologisch is Leterme de oplossing. Emotioneel toont hij spijtig genoeg bitter weinig empathie voor iets minder dan de helft van de bevolking: De Walen. Onbegrijpelijk als je weet dat vader uiteindelijk een Waal is. Sorry, dit is geen potentiële premier.

Hoe had Leterme het moeten doen volgens u? Toegeven aan de walen, zoals al altijd is gebeurd!!!
Voor smeergeld, corruptie, nepotisme en belastingen, stem op het socialisme!
We leven NIET in ’n democratie, maar in een particratie!
MisterXYZ is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:53   #140
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Op voorhand contacten leggen, duidelijker communiceren.
Niet met de fanfare op kop ten oorlog gaan.
Beter uitleggen waarom een staatshervorming goed is.
Betere voorstellen doen.
Een andere tactiek.
Dehaene langer laten verderdoen.
Zorgen dat ge niet op de vrouw zit van een van uw medeonderhandelaars.
Minder liegen op voorhand.
Slimmer zijn.
Meer empathie tonen.
Minder wollig communiceren.
De eisen niet als eisen uitdrukken, maar als voorstellen om een betere federale werking te hebben.

Ah ja, zorgen dat hij niet zo'n gepolariseerd figuur was voor aanvang van de onderhandelingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be