Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 09:44   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
BHV zal wel gesplitst worden,
²

Maar dan is het spelletje wel even UIT voor nva dat weten ze ook...
Ook leterme verliest hier veel stemmen mee...plus dan moet hij zich bezighouden met de écht serieuse zaken .
Ook aan franstalige kant heb je er momenteel een paar die het liever niet zien gebeuren...

Maar eenmaal het er is is het wel back to business en wat dan?

Gelukkig is Bart Dewever ook nog buiten een uitsgesproken flamingant een liberaal en dus kan dit nog wel eens op zijn poten vallen (gezien ook de blauwen in de regering zitten) maar toch zal dit jaar vet negatief eindigen en alweer onder een oranje regime gaten in ons budget maken... Leterme zal dit maskeren door dit "lijken van paars" te noemen maar daar trappen enkel nog fanatici in... Het wordt hard en ziet er niet al te best uit voor België de komende jaren!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 09:53   #122
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Over de titel van de draad: kompleet onwaar. Leterme die gisteren nog verklaarde in het Westfluuts gazetje, dat ie geen zin heeft in een tweede kamikaze-formatieronde: ik noem dat begot geen begin van (ontoegeeflijke) toegevingen hoor !!

Splitsing bhv met inschrijvingsrecht: niet toegelaten. Iedereen gelijk voor de wet. Inwoners van Knok (juiste uitspraak voor Knokke-Heist, maar het gedeelte aan de zee) hebben ook geen recht om zich elders in te schrijven om er te gaan kiezen; en ikzelf, woonachtig in een gewoon Vlaamse boerenstadje, al evenmin.
De immigranten waarover we het hebben, kunnen natuurlijk met eigen partijen opkomen, kunnen verkozenen hebben enzovoorts ... niemand wil aan dat demokratisch prinsiep een jota afpeuteren ....

Voor de rest ben ik van een politieke mening dat mijn overheid best geregeld wordt vanuit Vlaanderen, en daarboven vanuit Europa. Ik denk dat dit de effisietste organisatie is, maar zelfs al zou het enkel omwille van dokrtinaire dinges zijn, dan is dat nog mijn goed politiek recht. Niemand moet pogen mijn politiek goed recht trachten te beknotten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:33   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
²

Ook leterme verliest hier veel stemmen mee...plus dan moet hij zich bezighouden met de écht serieuse zaken .
Ook aan franstalige kant heb je er momenteel een paar die het liever niet zien gebeuren...

Gelukkig is Bart Dewever ook nog buiten een uitsgesproken flamingant een liberaal en dus kan dit nog wel eens op zijn poten vallen (gezien ook de blauwen in de regering zitten) maar toch zal dit jaar vet negatief eindigen en alweer onder een oranje regime gaten in ons budget maken... Leterme zal dit maskeren door dit "lijken van paars" te noemen maar daar trappen enkel nog fanatici in... Het wordt hard en ziet er niet al te best uit voor België de komende jaren!
Ik denk dat het ACV een echt liberaal regime niet zal zien zitten. En NVA is een eenthemapartij, als
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:33   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
²

Ik denk dat het ACV alsook CDH een echt liberaal regime niet zal zien zitten. En NVA is een eenthemapartij, als ze toch in een regering zitten zonder diepgaande staatshervorming zullen hun kiezers hen dat zeker kwalijk nemen.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:35.
Oud 31 augustus 2007, 11:37   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over de titel van de draad: kompleet onwaar. Leterme die gisteren nog verklaarde in het Westfluuts gazetje, dat ie geen zin heeft in een tweede kamikaze-formatieronde: ik noem dat begot geen begin van (ontoegeeflijke) toegevingen hoor !!

Splitsing bhv met inschrijvingsrecht: niet toegelaten. Iedereen gelijk voor de wet. Inwoners van Knok (juiste uitspraak voor Knokke-Heist, maar het gedeelte aan de zee) hebben ook geen recht om zich elders in te schrijven om er te gaan kiezen; en ikzelf, woonachtig in een gewoon Vlaamse boerenstadje, al evenmin.
De immigranten waarover we het hebben, kunnen natuurlijk met eigen partijen opkomen, kunnen verkozenen hebben enzovoorts ... niemand wil aan dat demokratisch prinsiep een jota afpeuteren ....

Voor de rest ben ik van een politieke mening dat mijn overheid best geregeld wordt vanuit Vlaanderen, en daarboven vanuit Europa. Ik denk dat dit de effisietste organisatie is, maar zelfs al zou het enkel omwille van dokrtinaire dinges zijn, dan is dat nog mijn goed politiek recht. Niemand moet pogen mijn politiek goed recht trachten te beknotten.
Compromis wil zeggen geven en nemen. Als Leterme daar niet toe bereid is komt er gewoon geen regering en komen er nieuwe verkiezingen. We leven niet in een CDenV/NVA eenpartijstaat. Het wordt tijd dat de staatshervorming eens definitief afgerond wordt zoals in andere federale staten, constant schuiven met bevoegdheden is in niemand's voordeel. Natuurlijk is dat niet wat de NVA wil, hun doel bestaat erin België op te blazen. Steeds meer mensen wijzen dan ook met een beschuldigende vinger naar NVA dat meer dan zijn aandeel heeft in de huidige crisis.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:39.
Oud 31 augustus 2007, 11:38   #126
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compromis wil zeggen geven en nemen. Als Leterme daar niet toe bereid is komt er gewoon geen regering en komen er nieuwe verkiezingen. We leven niet in een CDenV/NVA eenpartijstaat.
De 5 resoluties zijn ondertekend door alle Vlaamse partijen.
Oud 31 augustus 2007, 11:41   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
in ruil voor het toepassen van de grondwet hebben zij niets te vragen. Is dat echt zo moeilijk?
Toepassen van de grondwet of niet, het is duidelijk dat de splitsing van BHV een compromis zal vereisen, dat weet zelfs Leterme. Een paar jaar geleden was er bijna een oplossing gevonden, maar weeral de flaminganten van Spirit hebben dat toen verhinderd. Het wordt eens tijd dat al die uitzaaiingen van de voormalige VU minder macht en impakt krijgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2007 om 11:46.
Oud 31 augustus 2007, 11:49   #128
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toepassen van de grondwet of niet, het is duidelijk dat de splitsing van BHV een compromis zal vereisen, dat weet zelfs Leterme. Een paar jaar geleden was er bijna een oplossing gevonden, maar weeral de flaminganten van Spirit hebben dat toen verhinderd. Het wordt eens tijd dat al die uitzaaiingen van de voormalige VU minder macht en impakt krijgen.
Die troetelflaminganten van Spirit? Trouwens, het waren wel serieuze compensaties hoor.
Oud 31 augustus 2007, 11:50   #129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wie BHV niet wil splitsen, verwerpt de logica van het federalisme. Of enkel als het hem goed uitkomt. Als de Franstaligen de splitsing weigeren, zetten zij het federalistisch bestel op de helling.

Het antwoord is 'non'. Om een foutje in de federale constructie te herstellen, moet er helemaal niets in ruil gegeven worden. Het zijn integendeel degenen die al vier decennia het foutje in stand hebben gehouden, die een toegeving moeten doen. Bijvoorbeeld het aanvaarden van de horizontale splitsing, zodat er nog een lijstverbinding overblijft tussen Vlaams-Brabantse en Vlaams-Brusselse lijsten.
Volledig compromisloos uw eigen standpunten opdringen werkt niet in een democratie.
Oud 31 augustus 2007, 11:50   #130
C uit W

Standaard

Citaat:
. Een compromis omdat ze nu buitensporig bevoordeeld zijn dankzij het knoeiwerk van Verhofstadt die niet meer of niet minder deed dan plooien voor hun eisen. Da's de zaken helemaal op z'n kop zetten.
BHV moet conform de grondwet gesplitst worden en wij moeten iets terugkrijgen wegens de benadeling die we leden.
Oud 31 augustus 2007, 11:51   #131
C uit W

Standaard

Citaat:
Volledig compromisloos uw eigen standpunten opdringen werkt niet in een democratie.
Daarmee dat de regeringsonderhandelingen vastliggen, de Walen merken dat de Vlamingen zich niet zomaar alles laten opdringen.
Oud 31 augustus 2007, 11:51   #132
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Die troetelflaminganten van Spirit? Trouwens, het waren wel serieuze compensaties hoor.
Het blijven flaminganten, zelfs in troetelversie. BHV, waar de flaminganten al decennia over zagen, kon dan gesplitst worden, en ze verhinderen het, volgens mij zitten ze zonder BHV zonder inspiratie...
Oud 31 augustus 2007, 11:52   #133
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Wel, er is een spreekwoord dat zegt, het volk heeft de leiders die het
verdient. De 800000 die voor Leterme hebben gestemd hebben geen
recht van spreken. Wie had nu gedacht dat CD&V plotseling volledig
voor de Vlaamse zaak zou gaan. Uiteindelijk is er maar 1 mogelijkheid
als we als Vlamingen niet door onze eigen politici in de zak willen gezet
worden. LDD, Vlaams Belang en NVA gaan samen, vormen de Forza
Flandria, alle overtuigde Vlamingen stemmen op dit kartel en dan zal
je iets zien. Trouwens al gezien hoe de Walen eendrachtig te werk gaan,
ja ja, PS en ECOLO zitten daar ook al in de onderhandelingen. Aan Vlaamse
zijde echter word een partij met 1 miljoen kiezers gewoon genegeerd door onze zogezegde democratische partijen. Wie wordt daar beter van ?
De Walen natuurlijk, we kunnen op dat gebied nog veel leren van hun!!!!
Wat is dat toch met de Vlamingen? Is het echt zo moeilijk om voor eens
samen aan dezelfde kant te staan?????
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:52   #134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Daarmee dat de regeringsonderhandelingen vastliggen, de Walen merken dat de Vlamingen zich niet zomaar alles laten opdringen.
Wat U wil is dat de Walen zomaar het programma van NVA slikken...
zo werkt het niet in de politiek.
Oud 31 augustus 2007, 11:53   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
. Een compromis omdat ze nu buitensporig bevoordeeld zijn dankzij het knoeiwerk van Verhofstadt die niet meer of niet minder deed dan plooien voor hun eisen. Da's de zaken helemaal op z'n kop zetten.
BHV moet conform de grondwet gesplitst worden en wij moeten iets terugkrijgen wegens de benadeling die we leden.
Jaja droom verder
Oud 31 augustus 2007, 11:54   #136
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijven flaminganten, zelfs in troetelversie. BHV, waar de flaminganten al decennia over zagen, kon dan gesplitst worden, en ze verhinderen het, volgens mij zitten ze zonder BHV zonder inspiratie...
Als het echt niets betekent, waarom dan niet gewoon splitsen, dat zou dan zelfs in orde zijn met het grondwettelijk hof.

Geen enkele partij kan het maken om daarvoor een compensatie te geven, bedenk u liever welke radicalisatie dat zal opleveren (->VB)
Oud 31 augustus 2007, 11:55   #137
C uit W

Standaard

Citaat:
Wat U wil is dat de Walen zomaar het programma van NVA slikken...
zo werkt het niet in de politiek.
Nee, een afgezwakte versies van de resoluties van het Vlaams Parlement, goedgekeurd door alle Vlaamse partijen.
Oud 31 augustus 2007, 11:57   #138
C uit W

Standaard

Citaat:
Jaja droom verder
Puur feitelijk bekeken is het nochtans zo.
Vreemd dat jij de Franstalige hineininterpretierung volgt.
Oud 31 augustus 2007, 11:57   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Tavek, je kent me wel beter, neem ik aan?

Ik sprak tegen Tomm, die hier al jaren de gekende waanzinnige FDF-eisen verdedigt. Hij zal die titel zelfs niet echt als een belediging beschouwen, verwacht ik.
Ik reageer er zelfs niet meer op, zoals tarek al lang door heeft is voor jullie iedereen die niet 100% akkoord gaat met separatisme een FDF'er. Of "geen echte vlaming" zoals Dewever onlangs nog tegen Decroo.
Oud 31 augustus 2007, 11:59   #140
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Decroo niet veel moeite heeft met 'geen echte Vlaming' genoemd te worden. Ik denk dat die in hoofdzaak een Belg is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be