Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 18:35   #121
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Om België van een federale naar een confederale staat te hervormen heb je sowieso de medewerking van de Franstaligen nodig.
Niet noodzakelijk...

De laatste weken hebben verschillende rechtsgeleerden daar al verschillende meningen over gepubliceerd.

Vlaanderen kan in het Vlaams Parlement eerst zelf een grondwettelijke autonomie uitroepen en tegelijk de wens uitdrukken toe te treden tot de confederatie België.

Voor een confederatie zou dat zelfs geen abnormale werkwijze zijn...

Vergelijk met de vroegere SovjetUnie en de huidige Russische Federatie: die is ook eerst uit mekaar gevallen, zelfstandige staten en dan nadien geconfedereerd, dacht ik...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 19:06   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht

1) Tegen de schenen schoppen van het linkse correct politiek denken leidt tot belachelijkmaking van de schopper in kwestie; een vaak gebruikte techniek van dictators eigenlijk...

2) Joints roken is trouwens nog zo'n linkse uitvinding om sceptische mensen onderuit proberen te krijgen: iemand die high is is meestal een stuk minder kritisch...
1) Een uitdrukking als 'mentale dictatuur' in de context van het Vlaanderen anno 2007 waar u leeft, betekent dat dan iets, misschien ?

Wordt u door linkse persmuskieten met dreigbrieven en hate-mails bestookt?

Komen linkiewinkiemultikulislamofascisten u 's nachts uit uw bed halen voor een sessie 'elektro-therapie' ?

Zat de afgesneden wijsvinger van uw ontvoerde dochtertje deze morgen in een envelop in uw brievenbus ?

Als u het gevoel heeft dat de 'te linkse' pers in Vlaanderen u op intellectueel vlak weet te verslaan, scheelt er mijns inziens iets aan uw argumenten, of aan uw uitgangspunten, of misschien gewoon iets aan uw zelfachting.

En met een lage eigendunk de politiek in stappen is iets wat je maar beter kunt vergeten. Je kan er alleen maar rancuneuzer op worden.

2) Je moet ook niet elke d�*g gaan paffen, hé.
Gewoon, zo heel af en toe eens (niet veel meer dan een paar keer per jaar, dat volstaat ruimschoots).

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2007 om 19:07.
djimi is nu online  
Oud 26 augustus 2007, 20:14   #123
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Een uitdrukking als 'mentale dictatuur' in de context van het Vlaanderen anno 2007 waar u leeft, betekent dat dan iets, misschien ?

Wordt u door linkse persmuskieten met dreigbrieven en hate-mails bestookt?

Komen linkiewinkiemultikulislamofascisten u 's nachts uit uw bed halen voor een sessie 'elektro-therapie' ?

Zat de afgesneden wijsvinger van uw ontvoerde dochtertje deze morgen in een envelop in uw brievenbus ?

Als u het gevoel heeft dat de 'te linkse' pers in Vlaanderen u op intellectueel vlak weet te verslaan, scheelt er mijns inziens iets aan uw argumenten, of aan uw uitgangspunten, of misschien gewoon iets aan uw zelfachting.

En met een lage eigendunk de politiek in stappen is iets wat je maar beter kunt vergeten. Je kan er alleen maar rancuneuzer op worden.

2) Je moet ook niet elke d�*g gaan paffen, hé.
Gewoon, zo heel af en toe eens (niet veel meer dan een paar keer per jaar, dat volstaat ruimschoots).
De mentale dictatuur is een term die ik er heb opgeplakt omdat wat tegenwoordig niet politiek correct is, gewoon inderdaad strafbaar wordt gemaakt.

Ik mag inderdaad niet meer zeggen wat ik denk. Als ik een mop doorstuur over een gehandicapte moslim, ben ik strafbaar en mag ik de muskieten van het CGKR verwachten...

Dictatuur omdat er geen ruimte meer wordt gelaten voor iets anders. Als je niet-links bent, ben je uiterst rechts. Vlaanderen heeft rechts gestemd, zegt men en dan zie je iedereen zich haasten om te zeggen "jamaar, wij zijn niet rechts"... Zelfs LDD.

De vinger van één van kinderen nog niet, maar wel al slogans op mijn huis geklad, speeltuigen van de kinderen gestolen en de geboorteboompjes van mijn kinderen komen stukmaken, dat allemaal al wel, gewoon omdat ik als politicus vrij en vrank mijn gedacht zeg.

Mij krijgen ze niet makkelijk klein, maar aan de reacties uit mijn omgeving merk ik vaak dat men denkt "zou je dat wel doen of zeggen" en dus dat men schrik krijgt om door de linkse rakkers veroordeeld te worden.

Zie ook mijn stukje over de linkse dictatuur van het correcte denken...

En neen, zelfs niet één keer per jaar waag ik mij aan drugs.

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:29   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) De mentale dictatuur is een term die ik er heb opgeplakt omdat wat tegenwoordig niet politiek correct is, gewoon inderdaad strafbaar wordt gemaakt.

Ik mag inderdaad niet meer zeggen wat ik denk. Als ik een mop doorstuur over een gehandicapte moslim, ben ik strafbaar en mag ik de muskieten van het CGKR verwachten...

Dictatuur omdat er geen ruimte meer wordt gelaten voor iets anders.

2) Als je niet-links bent, ben je uiterst rechts. Vlaanderen heeft rechts gestemd, zegt men en dan zie je iedereen zich haasten om te zeggen "jamaar, wij zijn niet rechts"... Zelfs LDD.

3) De vinger van één van kinderen nog niet, maar wel al slogans op mijn huis geklad, speeltuigen van de kinderen gestolen en de geboorteboompjes van mijn kinderen komen stukmaken, dat allemaal al wel, gewoon omdat ik als politicus vrij en vrank mijn gedacht zeg.

4) Mij krijgen ze niet makkelijk klein, maar aan de reacties uit mijn omgeving merk ik vaak dat men denkt "zou je dat wel doen of zeggen" en dus dat men schrik krijgt om door de linkse rakkers veroordeeld te worden.

Zie ook mijn stukje over de linkse dictatuur van het correcte denken...

5) En neen, zelfs niet één keer per jaar waag ik mij aan drugs.
1) Geef toe dat het een beetje een vreemde term is. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik zou dat geen 'mentale dictatuur' noemen, hoor. Bij zo'n term denk ik eerder aan 'je mag niet masturberen, want anders word je blind', of iets dergelijks.

Vind je dat echt zinvolle vrijetijdsbesteding, moppen doorsturen ? Van mij mag je dat doen, hoor (vooral als 't goeie grappen zijn), maar ik hou me toch liever met andere zaken bezig.

2) Het ziet er naar uit dat ik een 'linkse' ben, maar ik ben toch in staat een onderscheid te maken tussen uiterst rechts, radicaal rechts, rechts, gematigd rechts, centrum-rechts en de rest. Gelieve niet te veralgemenen, a.u.b.

3) Kinderen verdienen zoiets niet. Dat vind ik dus ABSOLUUT NIET KUNNEN, hé. Ook niet als dat kinderen van moslims, of SS-ers, of zionisten, of wat dan ook, zijn.

Hebt ge al overwogen de politie van dat alles op de hoogte te brengen ?

4) Het doet me veel plezier dat ge u niet laat kisten, echt. Ik wens zoiets niemand toe.

5) Dat is uw goed recht, hoor. Ik wil van u niet persé een 'pot head' maken, wees gerust. Toch denk ik, als ge toch niet gemakkelijk klein te krijgen zijt, dat ge 'r wel tegen zou kunnen. Maar nogmaals, ge doet in dezen wat ge wilt.

PS : hebt gij ooit bij TNT Express in Zaventem gewerkt ? In de week-end-ploeg ? Of was dat een andere David Geens ?
djimi is nu online  
Oud 26 augustus 2007, 21:43   #125
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
1) Geef toe dat het een beetje een vreemde term is. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik zou dat geen 'mentale dictatuur' noemen, hoor. Bij zo'n term denk ik eerder aan 'je mag niet masturberen, want anders word je blind', of iets dergelijks.

Vind je dat echt zinvolle vrijetijdsbesteding, moppen doorsturen ? Van mij mag je dat doen, hoor (vooral als 't goeie grappen zijn), maar ik hou me toch liever met andere zaken bezig.

2) Het ziet er naar uit dat ik een 'linkse' ben, maar ik ben toch in staat een onderscheid te maken tussen uiterst rechts, radicaal rechts, rechts, gematigd rechts, centrum-rechts en de rest. Gelieve niet te veralgemenen, a.u.b.

3) Kinderen verdienen zoiets niet. Dat vind ik dus ABSOLUUT NIET KUNNEN, hé. Ook niet als dat kinderen van moslims, of SS-ers, of zionisten, of wat dan ook, zijn.

Hebt ge al overwogen de politie van dat alles op de hoogte te brengen ?

4) Het doet me veel plezier dat ge u niet laat kisten, echt. Ik wens zoiets niemand toe.

5) Dat is uw goed recht, hoor. Ik wil van u niet persé een 'pot head' maken, wees gerust. Toch denk ik, als ge toch niet gemakkelijk klein te krijgen zijt, dat ge 'r wel tegen zou kunnen. Maar nogmaals, ge doet in dezen wat ge wilt.

PS : hebt gij ooit bij TNT Express in Zaventem gewerkt ? In de week-end-ploeg ? Of was dat een andere David Geens ?
1. ik heb de term dictatuur gebruikt omdat er angstige overeenkomsten zijn. Het is er nog net geen, maar het lijkt soms wel of we er naar toe gaan.

Over wat jou een dictatuur lijkt: ik ben het type dat dan toch nog doorgaat totdat ik een bril nodig heb.

En ja, ik lach eens graag, dus een goeie mop is voor mij eens een welkome afwisseling in de zakelijke drukte en mijn politieke hobby.

2. je hebt gelijk, in een discussie wordt makkelijkheidshalve altijd veralgemeend, maar ik zou een disclaimer moeten schrijven dat enkel een statisticus verdronk in een rivier van gemiddeld een halve meter diep.

3. ja maar wat zou het uithalen. Ik ken de daders; de vader van de aanstoker is nu schepen en een ander PWA-voorzitter... Oppositie voeren is soms ondankbaar. De meeste en hardste tegenstand komt dan soms van je dierbaren omdat die mee afzien onder een strijd die ik en niet zij moeten voeren.

Grappig is dat de tegenstand ten dele komt omdat ik in Knesselare als vreemdeling behandeld wordt omdat ik uit Vlaams-Brabant afkomstig ben. In een verkiezingsfolder schreef de heersende partij letterlijk over mij "wenst u dat een buitenlander burgemeester wordt"...

4. bedankt

5. ieder zijn leven natuurlijk; softdrugs zijn door de ene soft en voor de andere drugs...

PS yeps, dezelfde , toen moest ik nog labeur leveren om mijn studies te kunnen betalen, nu labeur ik om andere redenen

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:08   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

1. Het lijkt misschien soms zo, maar ik kan je toch echt wel zwéren dat het nog serieus goed meevalt, zulle. In het Baskenland hebben ze toch iets meer redenen om te klagen, me dunkt.

En wat die andere mentale dictatuur betreft, pas toch maar op, hoor, want naar 't schijnt kunt ge 'r ook hersenvliesontsteking van krijgen, of verzwakt sperma (maar bij u was dat laatste tenminste toch al niet 't geval !).

2. Ik laat me ook nog wel eens gaan, hoor. Maar ik probeer er dan tenminste nog wat lol aan te beleven.

3. Ik zou toch maar de politie inlichten. Hoe meer dergelijke zaken gesignaleerd worden, hoe moeilijker het wordt ze te blijven negeren, denk je niet?

En Knesselare, tja, 't zijn daar ruige veeboeren, hé, en bosbouwers en zo.
Lastig volk

4. Geen probleem, hoor. Zo ben ik nu eenmaal

5. Ieder zijn leven, zo is het maar net. Het is al moeilijk genoeg daar iets schoons van te maken.

Den David Geens, sè! Zeg, van dat labeuren, da's toch een beetje overdreven, niet?
Ik herinner me u toch eerder als een gezellige babbelaar dan als een harde werker, hoor !!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2007 om 22:10.
djimi is nu online  
Oud 27 augustus 2007, 10:53   #127
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
1. Het lijkt misschien soms zo, maar ik kan je toch echt wel zwéren dat het nog serieus goed meevalt, zulle. In het Baskenland hebben ze toch iets meer redenen om te klagen, me dunkt.

En wat die andere mentale dictatuur betreft, pas toch maar op, hoor, want naar 't schijnt kunt ge 'r ook hersenvliesontsteking van krijgen, of verzwakt sperma (maar bij u was dat laatste tenminste toch al niet 't geval !).

2. Ik laat me ook nog wel eens gaan, hoor. Maar ik probeer er dan tenminste nog wat lol aan te beleven.

3. Ik zou toch maar de politie inlichten. Hoe meer dergelijke zaken gesignaleerd worden, hoe moeilijker het wordt ze te blijven negeren, denk je niet?

En Knesselare, tja, 't zijn daar ruige veeboeren, hé, en bosbouwers en zo.
Lastig volk

4. Geen probleem, hoor. Zo ben ik nu eenmaal

5. Ieder zijn leven, zo is het maar net. Het is al moeilijk genoeg daar iets schoons van te maken.

Den David Geens, sè! Zeg, van dat labeuren, da's toch een beetje overdreven, niet?
Ik herinner me u toch eerder als een gezellige babbelaar dan als een harde werker, hoor !!
3. och ja, dik vel he

labeur en babbelaar: ik heb beide gecombineerd en van dat babbelen hard labeur gemaakt

davidg is offline  
Oud 29 augustus 2007, 16:04   #128
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens
Onnozelaar
Wel goed mee gelachen, dat wel.
Tommm is offline  
Oud 29 augustus 2007, 16:10   #129
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Onnozelaar
Wel goed mee gelachen, dat wel.
Tja, tegenwoordig ben je onnozelaar als je voor je mening uitkomt...

Vroeger vond men dat nog fantastisch als ene burger mondig was.

davidg is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be