Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 01:08   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wie zou d�*t durven?
Ik hoop niemand.
Bepaalde zaken liggen gevoelig. En zij heeft er de facto niets mee te maken.

Maar het is waar. Ze kijkt naar me op.

En nog een hele rits jongeren, hoor. Ik ben de bekendste jongen op een site met 25 000 bezoekers. Dat bereik je niet zomaar.

Niet dat ik daar veel mee koop. Maar het is altijd grappig.

Citaat:
die joodse scholen zijn NIET gesubsidieerd dunkt me...
Dat is zever, zover ik weet.
'k zal het voor de zekerheid navragen.

@Nynorsk ; waarom ligt dat gevoelig?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:10   #122
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
@Nynorsk ; waarom ligt dat gevoelig?
huh?
Oud 26 augustus 2007, 01:11   #123
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben moe en stel rare vragen.

Ik wou vragen 'waarom is dat grappig'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 26 augustus 2007, 01:15   #124
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben moe en stel rare vragen.

Ik wou vragen 'waarom is dat grappig'?
Vraag dat misschien aan diegene die het grappig vond

Maar ik vond het ook best grappig eigenlijk. Schattig-grappig. Volgens mij ben jij een lieverdje.
Oud 26 augustus 2007, 01:16   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor AdrianHealey:

copy paste "@Isabella: waarom is dat grappig?"
Oud 26 augustus 2007, 12:13   #126
Banneling

Standaard

Citaat:
uit the Daily Mail :
Teachers drop the Holocaust to avoid offending Muslims
By LAURA CLARK
Last updated at 11:58am on 2nd April 2007

Schools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.

There is also resistance to tackling the 11th century Crusades - where Christians fought Muslim armies for control of Jerusalem - because lessons often contradict what is taught in local mosques.

The findings have prompted claims that some schools are using history 'as a vehicle for promoting political correctness'.

The study, funded by the Department for Education and Skills, looked into 'emotive and controversial' history teaching in primary and secondary schools.

Benieuwd of de cultuur van politiek correcte stompzinnigheid het ook hier gaat halen en of de geschiedenislessen aangepast zullen worden om de over-emotionele moslimkindjes te sparen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:23   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Vraag dat misschien aan diegene die het grappig vond

Maar ik vond het ook best grappig eigenlijk. Schattig-grappig. Volgens mij ben jij een lieverdje.

Ja, eigenlijk wel. Vooral als ik verliefd ben.
Oud 26 augustus 2007, 12:33   #128
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Voor mij zouden die moslimscholen gerust mogen, als ze dan ook volwaardige lessen geven aan hun leerlingen.
Wat is "volwaardig" ?
Oud 26 augustus 2007, 12:35   #129
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Wat is "volwaardig" ?
Zonder 'aangepaste' geschiedenislessen, biologielessen, etc.
Oud 26 augustus 2007, 12:40   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Alsof 'onze' lessen niet 'aangepast' zijn.
Wat 'wij' zien in 'onze' lessen is evengoed een goed uitgezochte selectie van al hetgeen je kinderen kunt aanleren.
Oud 26 augustus 2007, 12:57   #131
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Aangepaste ? Dus ik mag de "holocaust" niet ontkennen of daarover geen les over geven met een kritische kijk ? Dus je bedoelt met aangepast dat bv de holocaust door geramd moet worden in de strotjes van de leerlingen ?

Mijn final question is: wat is dan volwaardig als er geen vrijheid is om zelf te kiezen wat men leert/indoctrineert ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 augustus 2007 om 13:00.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 13:26   #132
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Aangepaste ? Dus ik mag de "holocaust" niet ontkennen of daarover geen les over geven met een kritische kijk ? Dus je bedoelt met aangepast dat bv de holocaust door geramd moet worden in de strotjes van de leerlingen ?
Van mij mag je ontkennen zo veel je wil. Maar alvorens te ontkennen moet je toch een idee hebben waarover het gaat.
Citaat:

Mijn final question is: wat is dan volwaardig als er geen vrijheid is om zelf te kiezen wat men leert/indoctrineert ?
Vrijheid van indoctrinatie. Ik ben ervan overtuigd dat de poco's dat heel volwaardig en zelfs verrijkend gaan vinden.
Oud 26 augustus 2007, 13:28   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrijheid van indoctrinatie. Ik ben ervan overtuigd dat de poco's dat heel volwaardig en zelfs verrijkend gaan vinden.
Nu is er geen 'vrijheid van indoctrinatie'. Gewoon indoctrinatie.
Oud 26 augustus 2007, 13:43   #134
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu is er geen 'vrijheid van indoctrinatie'. Gewoon indoctrinatie.

Nu is er gewoon een leerprogramma. Dat moet ruimschoots volstaan.
Oud 26 augustus 2007, 13:46   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu is er gewoon een leerprogramma. Dat moet ruimschoots volstaan.
en vreemdgenoeg wordt dat 'leerprogramma' zowat overal op dezelfde manier ingevuld.
Oud 26 augustus 2007, 13:57   #136
Banneling

Standaard

Citaat:
en vreemdgenoeg wordt dat 'leerprogramma' zowat overal op dezelfde manier ingevuld.
Vraag blijft of dat leerprogramma ook in de islamitische school op dezelfde manier zal ingevuld worden, gezien de ervaring (in het buitenland) leert dat er steeds aanpassingen op maat van het islamgeloof geëist worden.
Oud 26 augustus 2007, 14:14   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benieuwd of de cultuur van politiek correcte stompzinnigheid het ook hier gaat halen en of de geschiedenislessen aangepast zullen worden om de over-emotionele moslimkindjes te sparen.
In Nederland werd het al aangepast. Ook daar geen lessen over de Holocaust meer in "zwarte scholen" om de moslimteentjes niet te bezeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 14:42   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag blijft of dat leerprogramma ook in de islamitische school op dezelfde manier zal ingevuld worden, gezien de ervaring (in het buitenland) leert dat er steeds aanpassingen op maat van het islamgeloof geëist worden.
Vlaanderen is zowat hét typevoorbeeld van een land waarin alles zo neutraal mogelijk moet zijn. Ik vraag me af of we nog ergens in Vlaanderen een katholieke school vinden. Ok, de school noémt misschien zo, maar van enig christelijk geloof is niks meer te vinden, behalve dan die lessen godsdienst (1u/week?) waarin je leert hoe je iets opzoekt in de Bijbel en dat die dingen die daarin staan maar verhaaltjes zijn.
Dat die 'neutraliteit' helemaal niet neutraal is, maar gewoon het opdringen van een atheïstische levensbeschouwing inhoudt, wordt daarbij gemakkelijkshalve over het hoofd gezien. Want we zijn toch zo goed bezig, we hebben altijd gelijk,... Er moeten per sé dingen 'verplicht' worden aangeleerd, met de 'gepaste visie' daarop. (zie ook http://forum.politics.be/showthread.php?t=88046).
Als ouder heb je twee mogelijkheden: of je gaat erin mee, of je geeft thuisonderwijs. Maar thuisonderwijs is niet voor iedereen weggelegd. Het komt dus neer op een verplichte indoctrinatie van een atheïstisch / kil-wetenschappelijk wereldbeeld, onder het mom van 'neutrale en correcte informatie'.

In Nederland gaat men daar toch helemaal anders mee om, zie bijv. de streng gereformeerde scholen.

Hier word je soms al raar bekeken als je je kind naar een Steinerschool wil sturen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 augustus 2007 om 14:42.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 15:02   #139
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is zowat hét typevoorbeeld van een land waarin alles zo neutraal mogelijk moet zijn. Ik vraag me af of we nog ergens in Vlaanderen een katholieke school vinden. Ok, de school noémt misschien zo, maar van enig christelijk geloof is niks meer te vinden, behalve dan die lessen godsdienst (1u/week?) waarin je leert hoe je iets opzoekt in de Bijbel en dat die dingen die daarin staan maar verhaaltjes zijn.
Dat die 'neutraliteit' helemaal niet neutraal is, maar gewoon het opdringen van een atheïstische levensbeschouwing inhoudt, wordt daarbij gemakkelijkshalve over het hoofd gezien. Want we zijn toch zo goed bezig, we hebben altijd gelijk,... Er moeten per sé dingen 'verplicht' worden aangeleerd, met de 'gepaste visie' daarop. (zie ook http://forum.politics.be/showthread.php?t=88046).
Als ouder heb je twee mogelijkheden: of je gaat erin mee, of je geeft thuisonderwijs. Maar thuisonderwijs is niet voor iedereen weggelegd. Het komt dus neer op een verplichte indoctrinatie van een atheïstisch / kil-wetenschappelijk wereldbeeld, onder het mom van 'neutrale en correcte informatie'.

In Nederland gaat men daar toch helemaal anders mee om, zie bijv. de streng gereformeerde scholen.

Hier word je soms al raar bekeken als je je kind naar een Steinerschool wil sturen.

Dat 'kille', neutrale, "atheïstische" (idd tussen haakjes, want je gaat ver uit de bocht door geen onderscheid te maken tussen katholieke scholen en het staatsonderwijs) staat anders wel in de wereldtop en daar heb ik totaal geen probleem mee. Nog minder dat hun lessenpakket wetenschappelijk onderbouwd is.
Je moet jezelf al werkelijk laten indoctrineren hebben door "het geloof van de politiek correcte stompzinnigheid", om met bovenstaande flauwekul af te komen.

Anyway, je betoog klinkt als een onuitgesproken betoog voor islamitisch onderwijs, op maat van de bijhorende ideologie.
Onuitgesproken, omdat het weeral past in de progressieve indoctrinatielessen over het zaligmakende multiculturalisme. Maar als puntje bij paaltje komt, en het erop aan zou komen de eigen kindjes te laten kennis maken met de weldaden van een 'warme' indoctrinatieschool waar het lessenpakket dus niet gebaseerd is op wetenschap maar op bij voorbeeld islamitische mythes, dan trekken ze snel hun staart weer in.

Uiteindelijk neem ik de houding van de poco's zelf als maatstaf. Zouden de Kristien Hemmerechtsen, Patrick Janssens, Axl Pelemansen en heel die meute zelfverklaarde intellectuelen en rode jaknikkers hun eigen bloedjes school laten lopen in zo'n warme islamitische indoctrinatieschool?
Het antwoord is een duidelijke : no fucking way!
Oud 26 augustus 2007, 15:04   #140
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij bent echt verbitterd, hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be