![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, daarom bestaat er ook zoiets als een "consensus" vinden.
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik voel aan mijn theewater dat wij daar om een of andere reden iets zouden moeten om geven. Maar waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal je aan datzelfde theewater ook voelen dat de Franstalige politici dezelfde houding aannemen tegenover de eisen van de Vlaamse politici.
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend, maar wat de relevantie daarvan is ontgaat me nog steeds. En al zeker kan ik niet begrijpen waarom er "dus" compromissen zouden nodig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kan mij geen zak schelen of mensen mij geloofwaardig vinden, ik doe gewoon mijn ding en ik zeg mijn mening. Ik zit hier niet om mensen te overtúigen ofzo.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de ene groep niet zomaar beslissingen in het nadeel van de andere groep kan doordrukken misschien?
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dat wil toch niemand! Het minimale verlanglijstje van het kartel is in het voordeel van iedereen, Vlamingen en Walen, en vooral in het voordeel van België. Al vrees ik dat het nog te beperkt is om België te redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten zijn de Franstaligen politici naar de verkiezingen getrokken met een duidelijke boodschap: "Geen hervormingen. Niets. Nul." Ze hadden helemaal geen "eisenbundel".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u mij dan eens uitleggen in welke mate en op welke wijze de Vlaamse eisen, indien uitgevoerd, een nadeel kunnen vormen voor de Franstaligen? Kunt u dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() resultaat... Dada Belgica!
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgezien natuurlijk van de annexatie-eisen waarmee ze pas op de proppen gekomen zijn toen bleek dat de lijm deze keer niet plakte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij eisen de Franstaligen een federale regering.
Als ze die echt willen, zullen ze er moeten voor betalen. Zwaar. Laatst gewijzigd door Kortaf : 26 augustus 2007 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat mét de vlaamse eisen voor splitsing, ook de financiele splitsing komt. Die zal nadelig uitvallen voor Wallonie, WAT men ook splitst. Het zou maar eerlijk zijn, maar daar trekken die zich niks van aan natuurlijk...
![]() |
#135 |
Burger
|
![]() Voor veel Vlamingen gaan de eisen van het kartel niet ver genoeg; aan de transferten wordt bijvoorbeeld niet geraakt. Als dan blijkt dat de Franstaligen zelfs die minimum eisen niet willen inwilligen blijft er maar een houding over : de republiek Vlaanderen. En dat is wat minstens 22 volksvertegenwoordigers wilden. Alleen stijgt met de dag hun aantal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat is nu eenmaal de "zegen" van de democratie.
![]() |
#137 |
|
![]() Dat geldt toch in twee richtingen. Nu is België (nog) éen land, maar een deel vd bevolking gaat er niet mee akkoord, waardoor er dus een mening/oordeel wordt doorgedrukt van de andere groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat geldt voor élk issue. Niemand heeft ooit gezegd dat democratie perfect is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kunt ge hier dan eens mee lachen. ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 augustus 2007 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Een nadeel voor de Franstaligen, dat interesseert me niet, maar zeker een nadeel voor de Belgen en België.
|
![]() |
![]() |