![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stakingen moeten kunnen | |||
Nee,alles zonder stakingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,41% |
Ja,stakingen als drukkingsmiddel |
![]() ![]() ![]() |
48 | 88,89% |
De bazen zijn oppermachtig en beslissen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Dat werken voor vele armen een oplossing is om uit de armoede te kruipen schijnen sommige moedwillige werklozen echt niet te snappen...
![]() En ondertussen zitten de werkgevers te snakken naar werklustigen (zowel geschoolde als ongeschoolde)... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als die werkgevers een loon geven waarmee we vooruit komen en welvaart en welzijn kunnen opbouwen zullen ze volk vinden
als liberale armen gaan we echter niet werken wanneer ons dat benadeelt. Jezelf voordeel doen is voor liberale armen namelijk geen taboe. Weigeren jezelf te benadelen ook niet. Indien werkgevers voor sommige luizenjobs aan luizenvoorwaarden geen volk meer vinden dan wil dat gewoon zeggen dat tegenwoordig zelfs voor vele armen de middeleeuwen ( ook op mentaal vlak ) gelukkig voorbij zijn en dat het licht van de dageraad ook bij de lagere klassen reeds aan de horizon daagt ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2007 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat mij betreft, als er ooit aan het stakingsrecht wordt geprutst, dan moeten de vakbonden het land failliet staken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() I had a dream,that pluralisme could work but for now i'm dissapointed but nobody can say that i did'nt try en that against all sort of liberal,facist paranoïd ego's.
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 29 augustus 2007 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Dat zullen de "bourgeois"vakbonden zeker niet doen omdat zij hun eigen jobs ook zouden kwijt raken.
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
het zou eentonig worden om het hier nog eens te herhalen he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder dat is vrijheid een hol begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Die willen dat niet,he.Ze zullen de werkloosheid vergoeding in de tijd inperken niet om het te vervangen door de invoering van....
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Volgens mij is wat jij als "ijveren"bestempeld eerder bedelen wtend dat het toch nooit van komt!Trouwens,concreet,hoe denken jullie dat basisinkom te bekomen?Een revolutie?
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Men voerde ze in om de broodnodige sociale rust te bewaren. Men kan een sociale tijdbom maar alleen ontmijnen door de oorzaken weg te nemen. Met het invoeren van het basisinkomen zal het niet anders zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met ander woorden is het VWS een reformistisch organisatie en is het echte liberalisme ook reformistisch. Geen wonder dat een samenwerking tussen jullie en de revolutionnairen niet werkte.
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
mss wel geen letterlijke revolutie maar het gaat echt niet houdbaar blijken te zijn om enkele honderduizenden armen gewoon in de straten te laten verhongeren. Dat is volgens mij nu net het naieve van de huidige politiek - een naieviteit die in het verlengde ligt van dat mens met haar croissants in de tijd aan het franse hof trouwens - een naieviteit die haar oorsprong vind in de enorme kloof die er nog steeds gaapt tss de leefwereld van de modale politicus ( die altijd begoede burgers zijn ) en de leefwereld van de armen. Naarmate duidelijk zal worden wat de afbouw van de huidige voorwaardelijke sz maatschappelijk teweeg zal brengen ( en het vierde wereld syndicaat waarschuwt daarvoor ) zal de druk op de ketel stijgen voor het vrij eenvoudig en snel ingevoerde onvoorwaardelijke basisinkomen. Dat basisinkomen zal bij aanvang zeker en vast te laag zijn maar vanaf dat moment zullen vakbonden een geheel andere strijd kunnen gaan voeren. Een strijd waarin ze arbeiders en uitgeslotenen kunnen verenigen in één belang - nl de verhoging van dat basisinkomen ( iets waaraan enkel de rijken een tegengesteld belang zullen hebben ) het is natuurlijk wel zo dat volgens dit scenario er - zoals gewoonlijk - eerst weer slachtoffers ( vooral armen ) zullen moeten vallen vooraleer we als maatschappij iets bijleren. Aangezien we zelfs de geringste waterkans moeten nemen om slachtoffers te vermijden onder de armen proberen we nu via dialoog en deelname aan het politiek debat en eventuele politieke actie ( gepland voor de komende twee maanden ) de politiek alsnog te overtuigen op tijd tot inzicht te komen en preventief reeds een basisinkomen in te voeren. In feite is het ergens zo dat we als mens steeds de keuze hebben tussen twee manieren om iets bij te leren. We kunnen bijleren door gebruik te maken van ons verstand of we kunnen bijleren dmv pijn. Voor een maatschappij geldt net hetzelfde. Maar ik geef toe dat ik ook vrees dat de politiek andermaal de weg van de pijn zal "kiezen". Ons zal achteraf echter niet verweten kunnen worden dat we het niet proberen voorkomen hebben en ook niet dat we de armen niet hebben opgeroepen om eendrachtig eenvoudige en duidelijke en uitvoerbare eisen te stellen en ook om hun meerwaarde tenminste aan de open samenleving te trachten toevoegen. En ook die maatschappij hebben we opgeroepen hen dit toe te laten ipv het hen zoals vanouds te blijven verbieden. en wat er verder met onze oproepen en adviezen wordt gedaan of wat er uit onze interventies wordt geleerd is niet in onze handen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2007 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb juist het boek ’straf de armen’ (punir les pauvres) uit van de franse socioloog Loïc Wacquant. Het boek gaat over de teloorgang van de amerikaanse sociale zekerheid (voor zo ver die er al was in vgl met Europa) sinds reagan. De sociale zekerheid werd ‘hervormd’, feitelijk grotendeels afgeschaft en de armen in Amerika waren hier het slachtoffer. Wacquant zegt dat dit komt uit een het beeld van de American dream (prosperity is around the corner), de arme Amerikanen zijn de feitelijke ontkenning van en moeten dus gestraft worden. Een ander hoofdstuk gaat over het feit dat gelijktijdig met de grote afname van de budgetten de budgetten voor justitie de hoogte ingingen. Het aantal gevangenen vervijfvoudigde(!) over een periode van 20 jaar tijd. Dit kwam niet omdat de misdaad enorm toenam, maar door draconische wetten (vb in Californië krijg je levenslang als je 3 maal een misdaad pleegt, de zogenaamde three strikes and you’re out’ wet), nultoleranties en de neiging om alles te bestraffen met gevangenisstraffen. De gevangenis werd ook niet langer beschouwd als een instituut waarin geprobeerd werd mensen herop te voeden en hen uiteindelijk voor te bereiden voor een reingratie in de maatschappij. Gevanginissen werden een een vergeetput. Ook hier viel vooral op dat armen het slachtoffer werden van dit beleid, maar voor een verklaring daarvoor verwij ik naar het boek, waar dat prachtig uitgewerkt staat. Misschien als afsluiter, een ander stuk in het boek gaat over de zogenaamde ‘Megan law’s’. sinds een tiental jaar worden in verschillend amerikaanse staten zogenaamde ‘Megan Law’s’ gestemd. Hierdoor hebben de amerikaanse politie overheden de verplichting om lijsten (veelal op het internet) te publiceren van de zogenaamde ’sex offenders’. Zo kan je in bepaalde staten opzoeken of bij je woonplaats veroordeelde ’sex offenders’ wonen. Als bewijs tot geloof in de mens kan dat tellen…
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 29 augustus 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
in belgie is er trouwens ook een kindergevangenis en er worden nog steeds minderjaringen in de gevangenissen opgesloten wegens plaatsgebrek in andere instellingen en wegens een slecht jeugdbeleid natuurlijk ook maar ook doordat een organisatie waar ik vroeger eens mee samen werkte kamers met aandacht vzw amper gezinnen vind waar ze met hun pleegkinderen terecht kunnen ( bij zo n vaststellingen vraag ik me dan bovendien altijd af waar die geitenwollensokkerbreiers dan opeens allemaal gebleven zijn ![]() laten we mss best eerst ons eigen tuintje wieden hier je druk maken over zwarten die duizenden kilometers van hier verwijdert in de bak zitten is al te gemakkelijk. Die zwarten hebben jouw trouwens helemaal niet nodig maar hebben hun eigen organisaties die hun belangen veel beter kunnen dienen dan jij.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2007 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() die boeken interesseren mij niet guerin - de armen waar ik tussen leef zijn veel boeiender
je zou beter eens wat meer bij poverello daar gaan eten ipv boeken te lezen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Ik heb geen nood aan paternaliserend gepreek,thanks