![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laatste zou dan weer een overvloed van studenten betekenen in de richtingen die direct met hoge lonen starten (marketing en verkoop of zelfs "sanitaire installaties" etc) en verderstuderen en wetenschappellijk onderzoek aan universiteiten terugschroeven, wat maatschappellijk ook niet ideaal is... Gewoon: een openbaar onderwijs op hoog niveau voor iedereen, en wie er godsdienst etc bij wil, die doet dat maar op eigen kosten in de zondagsschool en mag zelfs in zijn zondagsschooluniform naar school komen voor mijn part (of met een hoofddoek, waarom niet? Mijn zoon is ook naar een uniformschool geweest: iedereen in jeans en trui ![]() ![]() De grote aantrekkingspolen van dat katholieke onderwijs zijn: 1)theoretisch gemengde, maar feitelijk gescheiden scholen voor meisjes en jongens, (door splitsing over twee campussen van dezelfde school en 2) migranten wegpesten bij de inschrijving al 3) een soort old boys' club om gemakkelijker een job te vinden via een ander oudleerling (of vader van) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder mag je gerust zijn dat ongeveer alle opvoedend personneel weggesaneerd werd in de openbare scholen die ik ken, en hun taken, (uiteraard onbezoldigd!) werden overgenomen door de leraars... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of weet u me één gemengde school op te noemen waar jongens en meisjes gescheiden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
St Michielscollege Brussel: jongens enkel daar, in welk "filiaal" de meisjes ondergebracht worden weet ik niet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw argumentatie over het vernieuwen van generaties houdt totaal geen steek, want diegenen die geen kinderen kregen hebben eveneens hun heel leven afgedragen aan de pensioenskas. Verder ga je nog wat praten dat we dan maar de sociale zekerheid moeten afschaffen in zijn geheel om het allemaal wat dramatisch te maken, terwijl dat helemaal niet hoeft. On topic please.
![]() |
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve filosoof,
Citaat:
Ook: Sint-Lutgardis en het HHC in Ganshoren. Waar is het St Michielscollege ergens in Bxl ? In de buurt van Montgomery ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve filosoof,
Citaat:
2) zeker weten ! 3) ongetwijfeld ! Bij nader inzien... zelfs in de jaren 90 zou ik hier toch mijn twijfels bij gehad hebben. 1) mengen en daarna splitsen: ja, het "mengsel" is niet evenredig verdeeld. Maar bij een gangbang is het dat ook niet 2) zou wel kunnen kloppen ja. Ik heb er niet veel gezien. Toch in verhouding niet meer dan in de 'vijver' waarin gevist werd. 3) ik heb er geen idee van. Gaat het tegenwoordig zo dan ? Ik kan het me dan wel goed voorstellen. Nog nooit iets dergelijks gezien eigenlijk, buiten het vee dat door het Vrij Gesubsidieerd Onderwijs wordt afgeleverd. Ik heb vrienden of kennissen, indien je niet gelooft dat ik vrienden heb, die uit verschillende netten komen, en ik zie eigenlijk weinig verschil. Allemaal Barmhartige Samaritanen om zich met mij te willen inlaten, dat wel. Is het een feit dat de scholen van het VO leerlingen moeten weigeren omdat ze overvol zitten ? Zonder twijfel kan je ook wel scholen vinden van het openbare net die dat moeten doen. Uitzonderingen die de regel bevestigen ? Worden de kinderen verplicht (door de pastoor ?) om naar scholen van het VO te gaan ? Door hun ouders die op hun beurt al dan niet indirect onder zware druk staan om ze daarheen te sturen ? Of doen de ouders dat omdat het zo gemakkelijk is op de scholen van het VO ? Omdat er gratis zwemles is (en ook gratis busvervoer naar het zwembad ?), omdat de schoolbus gratis de kinderen vlak voor de deur komt oppikken, zelfs als die dichter bij een andere school wonen waar ze op eigen krachten moeten zien te geraken ? OK, ik weet het, er is een God, en die zorgt er op subtiele wijze voor dat de scholen van het VO zo populair zijn ? Vriend van de wijsheid, je bent een fijne mens, en het is goed om van mening te kunnen verschillen met jou |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misschien is het St.-Michielscollege de facto gewoon niet gemengd... Er zijn immers nog directies die hun school liefst ongemengd houden, alhoewel ze toch geen leerlingen van het andere geslacht meer kunnen weigeren. In veel gevallen is het echter zo dat er niet zoveel ouders hun zoon gaan inschrijven in een school waarvan ze weten dat de leerlingenpopulatie bijna uitsluitend uit meisjes bestaat. De omgekeerde richting gaat ook op, alhoewel het, verbazend genoeg, vaak minder "zorgwekkend" wordt aangevoeld om een meisje naar een school te sturen waar de jongens in de meerderheid zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
was dat jij niet die mij veralgemening verweet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve filosoof,
Citaat:
Ik zal eens gaan checken bij Montgomery, wat als het echt gemengd is ? Trakteer je dan een rondje ? ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jongens, wat een achterhaald gemekker. Wat me stoort is dat ongenuanceerd geschreeuw over racisme. Tegenwoordig is alles dus blijkbaar racisme of discriminatie. Moet men morgen overheidssubsidies afnemen van sportclubs die niet gemengd zijn...
Ikzelf heb op een katholieke school gezeten (ongemengd nog zelfs). De godsdienstlessen waren een verchristelijkte zedenleer waarin ook andere godsdiensten en ook het atheïsme aan bod kwamen (Feuerbach en consoorten). Bovendien is het niet slecht dat scholieren toch nog iets leren over het christendom, aangezien deze godsdienst een van de peilers is van de westerse beschaving, net zoals de Grieks-Romeinse cultuur, het humanisme en de verlichting. Eigenlijk zouden dus al deze stromingen onderwezen moeten worden in alle scholen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn beide dochters hebben zowel een deel Vrij Onderwijs als Gemeenschapsonderwijs gekregen.
De oudste koos in het gemeenschapsonderwijs voor Zedenleer. De jongste voor Godsdienst. Op mijn vraag waarom ze voor Godsdienst koos kreeg ik als antwoord: "plezant ma! we zitten daar maar met vier en dat is gewoonweg een plezante les met veel filmkes enzo!" Voor zover ik weet heeft ze er verder geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |