Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 12:46   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja ja....
Oeps... Een gevoelige snaar geraakt?

Citaat:
...en kun je nu ook eens op de vraag antwoorden?
Dat deed ik ondertussen reeds meermaals.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 12:47   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Rafke;homo's oke,maar express ermee willen opvallen,niet oke.
Ik zeg u nogmaals;ik ken homo's,je merkt dat wel aan hen maar ze lopen er niet mee te koop,ze gedragen zich normaal,die gaan niet express zich laten opvallen van ey kijk eens;wij zijn homo's.
Zoals ik al zei: homo's zijn oké, zo lang ze het maar verborgen houden...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 september 2007, 12:49   #123
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zoals ik al zei: homo's zijn oké, zo lang ze het maar verborgen houden...
Hier maak je weer de fout;ze moeten het niet verborgen houden van mij maar dat wil niet zeggen;ermee te koop gaan lopen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 12:53   #124
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps... Een gevoelige snaar geraakt?

Dat deed ik ondertussen reeds meermaals.

Raf.
Nee dat deed je niet. Je ontkent dat er mensen zijn die hun seksuele voorkeur als "uitstalraam" gebruiken.

Je kunt net zo goed zeggen dat water niet nat is uiteraard.

Is dat bij jou thuis ook jouw niveau van discuteren of is dat alleen maar op ons forum?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:01   #125
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nagel op de kop. Dit alles bevestigt mijn visie dat er inderdaad een dieper geworteld probleem aan de basis ligt. Na vier pagina's posts heb ik nog altijd geen antwoord op mijn nochtans eenvoudige vraag. Wel veel gescheld, baarlijke nonsens, opzettelijk verwrongen citaten van mijn post en meer fraais dat duidt op onverwerkte, torenhoge frustratie. Ook de homo's die ik ken moeten me het antwoord schuldig blijven. Al moet ik er volledigheidshalve bij vermelden dat dit exemplaren zijn die hun geaardheid niet krampachtig etaleren. De forumleden die hier zo geëxiteerd reageren, doen dat wél. Het is dus tot hén dat ik me met mijn vraag opnieuw richt: van waar komt die drang om zo geforceerd op te vallen? Met onnodig expliciete avatars, extreme reacties, verdachtmakerij... Bij andere minderheden (mindervaliden, pedofielen, blinden,...) stel ik dit soort gedrag niet vast. Een éénbenige zie ik niet direct een close-up van zijn stomp als avatar kiezen, bijvoorbeeld. Van waar dit verschil?
Ik denk anders dat er voldoende duidelijk op die vraag is geantwoord. Het antwoord is dat homo's in de regel niet hun seksualiteit als uithangbord gebruiken. Mag ik je bij wijze van illustratie vragen waar ik dat zelf doe?
Er zullen ongetwijfeld homo's zijn die wél van hun homoseksualiteit een gimmick proberen maken, net zoals er hetero's zijn die graag prat gaan op hun heteroseksuele verleidingskunsten. Het punt is dat dit niet de regel is voor alle homo's noch voor alle hetero's. Dus als je zo iemand tegenkomt die zich wel afficheert, en je vind dat maar niks, dan komt dat op conto van die persoon en niet van de hele homogemeenschap. Ik hoop althans dat je niet verwacht van homo's op dit forum dat ze een verklaring kunnen geven voor die individuele gevallen.

Er wordt in dit verband nog al eens graag verwezen naar de Gay Pride, hoewel dat in deze thread tot mijn verbazing nog niet gebeurd is. Maar eigenlijk is die Gay Pride een goede illustratie van het feit dat provocerend gedrag niet de regel is bij homo's. Cijfers : De laatste Gay Pride in Brussel trok om en nabij de 50.000 deelnemers aan. Laat daarvan een aantal buitenlanders zijn, en een aantal niet-homo's, maar daar zullen we even geen rekening mee houden en we doen dus alsof het 50.000 echte homo's zijn. We zullen ook even abstractie maken van het feit dat 90% van de deelnemers aan de Gay Pride niet provoceert maar op een andere manier demonstreert. We zullen er dus even van uitgaan dat die 50.000 echte provocateurs zijn, alhoewel dat niet het geval is. Nu even kijken hoeveel homo's (naar schatting) er in België zijn, rekening houdend met de wetenschappelijke ratio van 10%. We zullen mild zijn en zeggen dat die ratio er 5% naast zit. We schatten dus dat er maar 5% homo's zijn in heel België, wat een uiterst lage schatting is. 5% Van 5 miljoen inwoners (want we willen kinderen en bejaarden even niet meetellen, en dus rekenen we grofweg 1/2 van de bevolking niet mee) is nog altijd 250.000 homo's. Dat wil zeggen dat op die Gay Pride ongeveer 20% van de Belgische homo's aanwezig zijn. 80% laat zich dus niet zien tijdens dit evenement. Ik wil er nog eens de nadruk op leggen dat ik bij deze inschatting een paar heel grove veralgemeningen en vereenvoudigingen heb gemaakt, en dat het echte cijfer dus waarschijnlijk maar een fractie daarvan is. Dit alles in overweging nemend vraag ik me dan toch wel af waar die gemeenplaats vandaan komt dat homo's voortdurend provoceren en hun seksualiteit etaleren. Ik vind eerlijk gezegd dat dit eerder bij hetero's het geval is.

Laatst gewijzigd door Doki : 2 september 2007 om 13:05.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:04   #126
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik denk anders dat er voldoende duidelijk op die vraag is geantwoord. Het antwoord is dat homo's in de regel niet hun seksualiteit als uithangbord gebruiken. Mag ik je bij wijze van illustratie vragen waar ik dat zelf doe?
Je avatar spreekt boekdelen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:06   #127
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Er zullen ongetwijfeld homo's zijn die wél van hun homoseksualiteit een gimmick proberen maken, net zoals er hetero's zijn die graag prat gaan op hun heteroseksuele verleidingskunsten. Het punt is dat dit niet de regel is voor alle homo's noch voor alle hetero's. Dus als je zo iemand tegenkomt die zich wel afficheert, en je vind dat maar niks, dan komt dat op conto van die persoon en niet van de hele homogemeenschap. Ik hoop althans dat je niet verwacht van homo's op dit forum dat ze een verklaring kunnen geven voor die individuele gevallen.

Er wordt in dit verband nog al eens graag verwezen naar de Gay Pride, hoewel dat in deze thread tot mijn verbazing nog niet gebeurd is. Maar eigenlijk is die Gay Pride een goede illustratie van het feit dat provocerend gedrag niet de regel is bij homo's. Cijfers : De laatste Gay Pride in Brussel trok om en nabij de 50.000 deelnemers aan. Laat daarvan een aantal buitenlanders zijn, en een aantal niet-homo's, maar daar zullen we even geen rekening mee houden en we doen dus alsof het 50.000 echte homo's zijn. We zullen ook even abstractie maken van het feit dat 90% van de deelnemers aan de Gay Pride niet provoceert maar op een andere manier demonstreert. We zullen er dus even van uitgaan dat die 50.000 echte provocateurs zijn, alhoewel dat niet het geval is. Nu even kijken hoeveel homo's (naar schatting) er in België zijn, rekening houdend met de wetenschappelijke ratio van 10%. We zullen mild zijn en zeggen dat die ratio er 5% naast zit. We schatten dus dat er maar 5% homo's zijn in heel België, wat een uiterst lage schatting is. 5% Van 5 miljoen inwoners (want we willen kinderen en bejaarden even niet meetellen, en dus rekenen we grofweg 1/2 van de bevolking niet mee) is nog altijd 250.000 homo's. Dat wil zeggen dat op die Gay Pride ongeveer 20% van de Belgische homo's aanwezig zijn. 80% laat zich dus niet zien tijdens dit evenement. Ik wil er nog eens de nadruk op leggen dat ik bij deze inschatting een paar heel grove veralgemeningen en vereenvoudigingen heb gemaakt, en dat het echte cijfer dus waarschijnlijk maar een fractie daarvan is. Dit alles in overweging nemend vraag ik me dan toch wel af waar die gemeenplaats vandaag komt dat homo's voortdurend provoceren en hun seksualiteit etaleren. Ik vind eerlijk gezegd dat dit eerder bij hetero's het geval is.
Er zullen wsl niet zoveel pluimen in de handel geweest zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:08   #128
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je avatar spreekt boekdelen.

Paulus.
Dus antieke kunst is voor jou ook al choquerend? Maar aan de reclamebeelden vol heteroseksuele allusies en vrouwelijk bloot zit je je waarschijnlijk te vergapen, tot bobonne de huiskamer binnenkomt en de knop omdraait. Kleingeestig ventje.
Oud 2 september 2007, 13:12   #129
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt.
In dit prachtig citaat van Reve schuilt wat mij betreft het antwoord: het overgrote merendeel van de homo's - zoals die in mijn kennissen- en vriendenkring- houdt niet van krampachtig opvallen. Ze doen het dan ook niet. Zij die wél zulk geforceerd haantjesgedrag vertonen kampen dus allicht met het zelfde probleem dat ook hetero's tot extreem opvallend of uitdagend gedrag aanzet: een diepgeworteld en meestal niet onderkend minderwaardigheidscomplex dat dagelijks moet worden gecompenseerd. Blijft nog alleen de vraag waarom dat bij homo's blijkbaar toch uitgebreider voorkomt dan bij andere minderheden.
Omdat dit niets met de werkelijkheid te maken heeft, enkel met perceptie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:15   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hier maak je weer de fout;ze moeten het niet verborgen houden van mij maar dat wil niet zeggen;ermee te koop gaan lopen.
Weet je wat? Vraag eens aan de partijbonzen van het Vlaams Blok wat een aanvaardbare gedragscode is voor homoseksuelen.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 13:17   #131
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat? Vraag eens aan de partijbonzen van het Vlaams Blok wat een aanvaardbare gedragscode is voor homoseksuelen.
Wat doet hun mening er nu toe?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:19   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dat deed je niet. Je ontkent dat er mensen zijn die hun seksuele voorkeur als "uitstalraam" gebruiken.
Inderdaad. En daarmee is de vraag ook beantwoord. 't Is te zeggen: het is gewoon een belachelijke vraag, die nergens op slaat.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 13:21   #133
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik een mailtje sturen?

Naar het schijnt beantwoorden ze die dus effectief, dus waarom niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2007 om 13:21.
Oud 2 september 2007, 13:21   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat doet hun mening er nu toe?
Die is voor Vlaams Blokkers van groot belang. Zij worden immers geacht die mening slaafs te volgen.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 13:22   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Moet ik een mailtje sturen?
Je "moet" niet, maar je mag natuurlijk wel.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 13:26   #136
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oké.

Wedden dat ik iets terug krijg van 'Iedereen doet wat 'ie zelf wil, zolang 'ie anderen maar niet lastig valt'?
Oud 2 september 2007, 13:29   #137
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is voor Vlaams Blokkers van groot belang. Zij worden immers geacht die mening slaafs te volgen.
Neen, dat is gewoon jouw verziekt beeld over VB'ers dat langs geen kanten overeenkomt met de realiteit.

Laatst gewijzigd door Savatage : 2 september 2007 om 13:29.
Oud 2 september 2007, 13:31   #138
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Oké.

Wedden dat ik iets terug krijg van 'Iedereen doet wat 'ie zelf wil, zolang 'ie anderen maar niet lastig valt'?
Amai, komt dat tegen

Wat had je anders gedacht?
Oud 2 september 2007, 13:37   #139
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Amai, komt dat tegen

Wat had je anders gedacht?
Ik?
Niets.
Ik zeg toch dat ik wrslk dát zal terug krijgen? Dan is het toch evident dat ik dat ook verwacht? En dus denk?
Oud 2 september 2007, 14:08   #140
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Met individuën die de elementaire beleefdheidsregels aan hun laars lappen, schuttingtaal gebruiken en in de ruimte blijven zwammen, kan en wil ik uiteraard niet in dialoog gaan. Maar allicht zijn er nog op dit forum ook minder opgefokte en ernstiger homo's actief die wél op mijn vraag kunnen antwoorden. Anders blijft ze desnoods onbeantwoord, al zou d�*t pas echt verontrustend zijn.
dat vind ik ook. Er zijn heel wat slechte elementen die het voor hun groep verpesten, zoals iedereen hier weet. Ik begrijp niet dat die niet aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 14:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be