Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 23:05   #121
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is voor haar om een partij te beginnen en voldoende partijleden te vinden die achter haar staan. Ik denk dat ze prima kan samenwerken, zolang zij maar de kapitein op het schip kan zijn.
Ik laat mij graag verrassen en vooral door Dames.
Oud 17 september 2007, 23:06   #122
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik laat mij graag verrassen en vooral door Dames.
Verdonk is een vrouw, maar toch zeker geen dame. Je zult je daarvoor toch aan de minimumetiquettes moeten houden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 23:17   #123
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Dame?
Ik zou haar eerder omschrijven als een 'wijf met ballen'
Oud 18 september 2007, 09:06   #124
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Rita Verdonk wil pas over ruim een jaar beslissen over het oprichten van een nieuwe partij, zie http://www.blikopnieuws.nl/bericht/58407. Dat vind ik wel slim. Ze is een limited-issues woman – vreemdelingen, files. Een politieke partij vergt een wat bredere politieke kijk. Als eenpersoons fractie heeft ze lange tijd het excuus van gebrek aan ondersteuning om niet een brede politieke agenda te ontwikkelen. Zolang kan ze in ieder geval profiteren van haar imago als een dame met ballen. Op termijn valt ze sowieso door de mand als eigenlijk inhoudsloos. Hoe langer ze dat moment kan uitstellen, des te gunstiger voor haar.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 10:42   #125
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Rita Verdonk wil pas over ruim een jaar beslissen over het oprichten van een nieuwe partij, zie http://www.blikopnieuws.nl/bericht/58407. Dat vind ik wel slim. Ze is een limited-issues woman – vreemdelingen, files. Een politieke partij vergt een wat bredere politieke kijk. Als eenpersoons fractie heeft ze lange tijd het excuus van gebrek aan ondersteuning om niet een brede politieke agenda te ontwikkelen. Zolang kan ze in ieder geval profiteren van haar imago als een dame met ballen. Op termijn valt ze sowieso door de mand als eigenlijk inhoudsloos. Hoe langer ze dat moment kan uitstellen, des te gunstiger voor haar.
Dat zou wel grappig zijn, Verdonk als burgemeester van Rotterdam, kan ze lekker Pastors irriteren.
Oud 18 september 2007, 14:11   #126
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat zou wel grappig zijn, Verdonk als burgemeester van Rotterdam, kan ze lekker Pastors irriteren.
Ik voorspelde het al zaterdag (http://forum.politics.be/showthread....4735&p=2931493) en zowaar heeft ze het burgemeesterschap van Rotterdam inderdaad aangeboden gekregen. Waarschijnlijk is men van plan om in Rotterdam net zo'n schertsvertoning op te voeren als in Utrecht, met een burgemeestersreferendum tussen de ene en de andere VVD'er. Heel slim om daar niet aan mee te doen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:27   #127
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik voorspelde het al zaterdag (http://forum.politics.be/showthread....4735&p=2931493) en zowaar heeft ze het burgemeesterschap van Rotterdam inderdaad aangeboden gekregen. Waarschijnlijk is men van plan om in Rotterdam net zo'n schertsvertoning op te voeren als in Utrecht, met een burgemeestersreferendum tussen de ene en de andere VVD'er. Heel slim om daar niet aan mee te doen.
Nee ze proberen gewoon Rita te parkeren, buiten de fractie, maar in de VVD en zeker niet in een eigen partij. Zo heb je haar stemmen nog wel, maar haar mening niet.
Oud 18 september 2007, 15:51   #128
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee ze proberen gewoon Rita te parkeren, buiten de fractie, maar in de VVD en zeker niet in een eigen partij. Zo heb je haar stemmen nog wel, maar haar mening niet.
Ik denk dat ze uit de partij gezet wordt, zodra daar een PoCo formulering voor is gevonden.

De afslanking van de VVD is toch reeds onafwendbaar, dankzij al dit gekrakeel dat het aanzien van deze partij al tot nul heeft gereduceerd onder minstens alle niet bovenmodale verdieners.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 september 2007 om 15:56.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 16:35   #129
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat ze uit de partij gezet wordt, zodra daar een PoCo formulering voor is gevonden.
Nu ze in de kamer blijft zitten wel. Juridisch gaat dat nog even duren, ze richt nu officieel een tweede VVD-fractie op, maar dat komt er wel door.
Oud 18 september 2007, 17:29   #130
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Knappe voorspelling.
Je zou in de politiek moeten gaan.
Oud 18 september 2007, 19:03   #131
Dimitri

Standaard

Citaat:
Knappe voorspelling.
Je zou in de politiek moeten gaan.
't Is erg genoeg dat de politiek op dit punt al zo voorspelbaar is geworden. Men ondermijnt het an sich niet zo slechte benoemingssysteem met deze vriendjespolitiek. Vroeger had je heel veel partijloze burgemeesters, tegenwoordig worden alle posten verdeeld onder de landelijke partijen (althans, onder de partijen die aan het spelletje willen meedoen; de SP wil dat bijv. niet en die krijgt dan ook geen enkele post). Je wordt zo bijna gedwongen voor een gekozen burgemeester te zijn. Liefst wel een door de gemeenteraad gekozen burgemeester, maar de vraag is of je dan niet dezelfde handjeklap krijgt.

Ter zake in Rotterdam krijgt men wel een probleem als in 2009 (het jaar waarin de termijn van de huidige burgemeester Opstelten afloopt), een jaar of minder nog voor de gemeenteraadsverkiezingen, hetzelfde gaat gebeuren als nu in Utrecht. Vooral omdat Leefbaar Rotterdam (nog altijd 14 van de 45 zetels) daarmee de verkiezingsoverwinning in de schoot geworpen krijgt. Nee, ik denk dat men niet eens zo'n referendum aandurft en gewoon in stilte een VVD'er aanwijst voor de post.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 10:20   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
AMSTERDAM - De VVD heeft Rita Verdonk uit de fractie gezet. Zij gaat verder als onafhankelijk Kamerlid. Dat meldt RTL Nieuws.

De fractie was donderdag bijeen om over de positie van de voormalige minster van Vreemdelingenzaken te praten. Verdonk heeft eerder deze week opnieuw kritiek geuit op de koers van haar partij.

Partijleider Mark Rutte heeft haar na eerdere aanvaringen al gewaarschuwd dat hij geen afwijkende geluiden van haar meer zou accepteren.
Rutte en Verdonk hebben donderdagmorgen ongeveer een half uur met elkaar gesproken. Verdonk zou daarbij gezegd hebben dat haar uitspraken in de krant uit hun verband zijn gehaald. Rond kwart over één begon het overleg in de fractie.
Vreemdelingdebat
Aanleiding voor de fractievergadering was een bericht in De Telegraaf. Die krant meldde donderdag dat Verdonk maandag tijdens een besloten diner heeft gezegd: "De VVD is onzichtbaar in het vreemdelingendebat en daar moeten wij wat aan doen".
Zij benadrukte toen ook achter partijleider Mark Rutte te staan.
Volgens het AD heeft Verdonk tijdens een bijeenkomst in Utrecht ook gezegd over haar partij: "Naar de kiezer wordt niet geluisterd". Samenwerken met de PVV van Geert Wilders zou geen optie zijn, maar ze zou die partij niet willen uitsluiten als een toekomstige coalitiepartner.

einde citaat

Zou mij niks verbazen als de immer nog populaire Verdonk zich bij Wilders aansluit.
Not Yet, dus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 16:46   #133
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Het wordt steeds leuker. Ik las vandaag dat ene Jan Talen een handtekeningenactie in de VVD organiseerde om 4200 krabbels bij elkaar te halen. Dat getal betekent 10% van de VVD-leden en daarmee kan een ledenreferendum worden afgedwongen. Het referendum zou erom gaan Rita Verdonk terug in de fractie te krijgen. De actie schijnt goed te lopen. Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze soap.
Oud 20 september 2007, 18:25   #134
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Het VVD-congres werd zaterdag live uitgezonden en haalde een kijkersaandeel van meer dan 42%.

Voor politiek geïnteresseerden zijn dit fascinerende tijden. Het is uitermate boeiend om te zien hoe de hazen lopen. Gaat ze er uit? Ja, uit de fractie maar niet uit de partij. Hoe reageert Wiegel? Hoe Bolkestein? Rutte schrikt van deze oplossing en wil haar royeren. Verdonk doseert haar informatie en komt daardoor in drie verschillende tv-programma's achter elkaar.

Ik sprak op zaterdagavond een hoogopgeleide immigrant die zei dat hij trots was in een democratisch land te wonen waar op zaterdagochtend een groot aantal mensen op vreedzame wijze bereid was bij elkaar te komen om een oplossing te vinden voor een politiek probleem en daar vervolgens over te stemmen. Hijzelf kwam uit een niet-zo-democratisch land, dat was duidelijk.

Het zette me wel aan het denken; hij heeft gelijk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 18:31   #135
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt steeds leuker. Ik las vandaag dat ene Jan Talen een handtekeningenactie in de VVD organiseerde om 4200 krabbels bij elkaar te halen. Dat getal betekent 10% van de VVD-leden en daarmee kan een ledenreferendum worden afgedwongen. Het referendum zou erom gaan Rita Verdonk terug in de fractie te krijgen. De actie schijnt goed te lopen. Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze soap.
Met een Rita Verdonk in een partij heeft men so wie so vroeg of laat gedonder. Geen teamworker deze Verdonk. Haar motto: eigenbelang eerst!

Laatst gewijzigd door system : 20 september 2007 om 18:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 20:48   #136
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Verdonk is een vrouw, maar toch zeker geen dame. Je zult je daarvoor toch aan de minimumetiquettes moeten houden.
Zelfs aan het eerste twijfel ik wel eens......oops...
Oud 20 september 2007, 20:49   #137
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ze in de kamer blijft zitten wel. Juridisch gaat dat nog even duren, ze richt nu officieel een tweede VVD-fractie op, maar dat komt er wel door.
Twee VVD's in de kamer, heel merkwaardig!
Oud 20 september 2007, 20:59   #138
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Twee VVD's in de kamer, heel merkwaardig!
Hadden we al eerder, met communisten en overige gelovigen.
Oud 22 september 2007, 18:26   #139
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De situatie is niet helemaal te vergelijken met die van Belgie, volgens mij wil Rita gewoon de VVD willens en wetens kapotmaken.

Neen zij wil dat de VVD zich t.a.v immigratiebeleid strenger opsteld. Verdonk ziet al jaren de leegloop van de VVD aan Wilders met lede ogen aan. Het is tijd voor een nieuw kabinet, een kabinet zonder de Pvda.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 18:28   #140
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gaat wellicht naar de PVV van Wilders, nog rechtser dan het VB.
Doe toch ff lekker man. Wilders is gewoon een Limburgse rechts populist die de onverdraagzaamheid van de islam aan de kaak stelt daarom is hij nog steeds geen aanbidder van de NSB en de collaboratie die het VB wel is.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be