Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 september 2007, 08:55   #121
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Daar komt ze weer met "zelfverklaard". Ik heb nergens iets over verklaard. Kijk, het komt er op neer dat we(nederlandstalig België) het rijkste, best opgeleide deel van het land zijn. Waar komt jullie haat tegenover Walen toch vandaan? Omdat we 100 jaar geleden onderdrukt werden moeten we nu van Waaltje pesten onze hobby maken??? Stop met in het verleden te leven, Walen zijn landgenoten die onze hulp nodig hebben. Laten we ze dat toch geven.

Walen zijn weliswaar onze landgenoten ons opgedwongen door
een Franse militaire macht. Ze zijn echter geen volksgenoten en
ik voel mij in niets met hen verbonden.

Sinds 1830 buiten ze ons uit en leven ze op ons kap

Daarom onafhankelijkheid voor de "sales flamins" zonder
solidariteit.
Patrik is offline  
Oud 15 september 2007, 08:59   #122
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Jouw politici werden trouwens verwittigd : na het afspringen van de onderhandelingen over BHV hebben veel Vlamingen, inclusief paarse politici, de franstaligen gewaarschuwd dat zij niet te hongerig moesten zijn en dat zij de volgende keer zouden geconfronteerd worden met veel minder plooibare onderhandelaars.
Inderdaad!

En als onze medelanders nu niet ingaan op de eis om een grote staatshervorming, zullen ze zeer binnenkort geconfronteerd worden met nog veel minder plooibare onderhandelaars.

Niet zeggen dat ze geen kansen gekregen hebben, hé.
Kortaf is offline  
Oud 15 september 2007, 09:06   #123
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Typisch is ook dat Vlaamsnationalisten geen enkele Waal kennen
Wat een ongelooflijke onzin. Ik ken hopen Walen én Brusselse Franstaligen, professioneel zowel als in mijn kennissen- en vriendenkring. Ik werk er mee samen, en ga er soms een pint mee drinken, muziek maken of dansen.

Wat ben jij toch een treurige Beotiër...

Die toch iets aan die haat in uw hart, man, hij zal je nog kapot krijgen.

Citaat:
Zij worden gestraft omdat hun voorouders geen respect hadden voor het Nederlands. C'est toutes...
Gestraft? Waarmee dan?

Zijn ze overigens bereid om na twee eeuwen eindelijk eens de basisregel van de democratie te aanvaarden?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 09:07.
Kortaf is offline  
Oud 15 september 2007, 09:11   #124
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Walen zijn weliswaar onze landgenoten ons opgedwongen door
een Franse militaire macht. Ze zijn echter geen volksgenoten en
ik voel mij in niets met hen verbonden.

Sinds 1830 buiten ze ons uit en leven ze op ons kap

Daarom onafhankelijkheid voor de "sales flamins" zonder
solidariteit.
Een motie die IK NIET ondersteun! Als we scheiden zullen we nog een tijdje onderhoudsgeld betalen. Maar géén 180 jaar hoor!

.
Eddy B is offline  
Oud 15 september 2007, 09:16   #125
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook en wat stel ik vast? De argumenten van Vlaamsnationalisten zijn altijd archaïsch, gebaseerd op vooroordelen en bekrompen nationalisme. Ik heb hier nog geen, geen enkel, rationeel argument gehoord dat Vlaamsnationalisme verantwoord. Het is haat, niet meer. De rijke helft van een land die zeurt hoe erg ze wel te lijden hebben onder het arme deel. Ocharme toch... Misschien is het de moeite waard om met dezelfde ijver wat aan het milieu te doen i.p.v. onze landgenoten zwart te maken?
Typisch is ook dat Vlaamsnationalisten geen enkele Waal kennen en dat ook niet willen want stel je voor dat hun stereotiepe beeld verpest wordt.
Ik ben een Vlaming en ik ken Walen en die mensen maken zich zorgen. Ze vragen zich af waarom het mis is gegaan. Worden ze gestraft omdat Franstalige voorouders Vlamingen slecht behandeld hebben? Ja, precies, niks anders. Zij worden gestraft omdat hun voorouders geen respect hadden voor het Nederlands. C'est toutes...
Toch eventjes goed Frans leren voor ge het gebruikt.

C"est tout!

Laatst gewijzigd door Patrik : 15 september 2007 om 09:18.
Patrik is offline  
Oud 15 september 2007, 09:16   #126
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook en wat stel ik vast? De argumenten van Vlaamsnationalisten zijn altijd archaïsch, gebaseerd op vooroordelen en bekrompen nationalisme. Ik heb hier nog geen, geen enkel, rationeel argument gehoord dat Vlaamsnationalisme verantwoord. Het is haat, niet meer. De rijke helft van een land die zeurt hoe erg ze wel te lijden hebben onder het arme deel. Ocharme toch... Misschien is het de moeite waard om met dezelfde ijver wat aan het milieu te doen i.p.v. onze landgenoten zwart te maken?
Typisch is ook dat Vlaamsnationalisten geen enkele Waal kennen en dat ook niet willen want stel je voor dat hun stereotiepe beeld verpest wordt.
Ik ben een Vlaming en ik ken Walen en die mensen maken zich zorgen. Ze vragen zich af waarom het mis is gegaan. Worden ze gestraft omdat Franstalige voorouders Vlamingen slecht behandeld hebben? Ja, precies, niks anders. Zij worden gestraft omdat hun voorouders geen respect hadden voor het Nederlands. C'est toutes...
Het spijt mij maar twee keer gedrukt.

C' est tout!

Laatst gewijzigd door Patrik : 15 september 2007 om 09:20.
Patrik is offline  
Oud 15 september 2007, 11:28   #127
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er is inderdaad niemand die meer op een Vlaming lijkt dan een... Waal.

Bewijs: de reclamespotjes (= op gevoelens inspelen), zijn grotendeels identiek in NL- en FR-België.

Mocht er zo'n groot verschil zijn, dan zouden de reclamemakers wel een ander spotje maken; zelfs als het meer geld kost.
Dubben is goedkoop.

Is het niet zo dat grote internationale reclamebureau's reclame maken ? Ik dacht dat soms vlaamse reclamespots voor grote merken wel eens in Spanje op TV kwamen, of dat Amerikaanse reclamespots in heel West Europa getoond werden. Spaanse handelaars die in het buitenland reclame verspreiden bijvoorbeeld maken één of enkele spots, dubben die integraal in het nederlands, duits, frans en engels en verspreiden ze dan vrij breed, en naargelang waar je woont krijg je deze of gene gedubte versie.

MAAR , dat compleet terzijde ben ik bereid je argumenten te aanvaarden, je stelt dat Vlamingen en Walen veel gemeen hebben met elkaar omdat we dezelfde spotjes gebruiken ? mooi, ik stel namelijk vast dat in Nederland en Vlaanderen erg veel spotjes dezelfde zijn.

Dit leidde me tot volgende redenering :

Vandaag België Barst
Morgen Vlaanderen onafhankelijk
Overmorgen een Herenigd Koninkrijk der Nederlanden

Volgende week het Verenigd Koninkrijk (GB) als 51ste staat van de VS.

Akkoord ?

mvg. Sint Ignacius

ps. ik hoop dat je de onzin van je argument inziet ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 15 september 2007, 11:55   #128
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je stelt iets vast. Goed. Dat is democratie, een begrip dat niet strookt met je ideologie. Je bent, naast Belgicist, ook een uitgesproken communist. In je vroeger rood paradijs viel helemaal niets vast te stellen. Je systeem duldde het niet. Het communisme droeg bij zijn ontstaan reeds de kiemen van zelfvernietiging in zich. Dat het daarbij miljoenen onschuldige slachtoffers meesleurde zal je vermoedelijk worst wezen want het doel heiligt de middelen nietwaar?

Nadat je noodlottige ideologie als een kaartenhuisje in elkaar gezakt was, moesten er andere wegen bewandeld worden. De verstandige communisten (ja, ze bestaan!) kozen radicaal voor de Vlaamse zaak, zoals J. Turf, die uiterst lezenswaardige commentaren publiceert in Meervoud. Op dit forum tref je er nog aan. De ietwat minder bedeelden gingen het elders zoeken, ze gingen hun eieren deponneren in het Belgicistisch nest, waar ze hun ondemocratische oprispingen moeiteloos kwijt kunnen, nu tegen de Vlamingen gericht. Maar ook dit is vergeefse moeite. Het nest staat op het punt uit de boom te vallen.

Het Belgicisme is een ramp. Communistisch Belgicisme een dubbele.

P.S. Als je een paar woordjes in het Frans schrijft, doe het dan in het vervolg liefst zonder taalfouten. Het is zo al erg genoeg.
robert t is offline  
Oud 15 september 2007, 11:59   #129
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Dubben is goedkoop.

Is het niet zo dat grote internationale reclamebureau's reclame maken ? Ik dacht dat soms vlaamse reclamespots voor grote merken wel eens in Spanje op TV kwamen, of dat Amerikaanse reclamespots in heel West Europa getoond werden. Spaanse handelaars die in het buitenland reclame verspreiden bijvoorbeeld maken één of enkele spots, dubben die integraal in het nederlands, duits, frans en engels en verspreiden ze dan vrij breed, en naargelang waar je woont krijg je deze of gene gedubte versie.

MAAR , dat compleet terzijde ben ik bereid je argumenten te aanvaarden, je stelt dat Vlamingen en Walen veel gemeen hebben met elkaar omdat we dezelfde spotjes gebruiken ? mooi, ik stel namelijk vast dat in Nederland en Vlaanderen erg veel spotjes dezelfde zijn.

Dit leidde me tot volgende redenering :

Vandaag België Barst
Morgen Vlaanderen onafhankelijk
Overmorgen een Herenigd Koninkrijk der Nederlanden

Volgende week het Verenigd Koninkrijk (GB) als 51ste staat van de VS.

Akkoord ?

mvg. Sint Ignacius

ps. ik hoop dat je de onzin van je argument inziet ?

Ik heb dat argument van een reclamemaker gehoord. ik denk Jens Mortier (niet zeker)

Hij stelde dat er voor reclamemakers heel weinig problemen waren tussen de NL en FR-Belgen.

En hij zei: niemand lijkt meer op een Vlaming dan een... Waal.
straatrue is offline  
Oud 15 september 2007, 12:03   #130
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

De vergelijking met Nelson Mandela vind ik erg pijnlijk, omdat ik echt vind dat Nelson Mandela de grootste figuur uit de 20° eeuw is. Wat die man verwezenlijkt heeft, namelijk hun "zwarte" geschiedenis achter zich laten zonder een genoside aan wraak, is zeer uitzonderlijk..
http://www.youtube.com/watch?v=NKiePbTcAfY
http://en.wikipedia.org/wiki/South_A...Farmer_Murders
Oud 15 september 2007, 12:04   #131
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb dat argument van een reclamemaker gehoord. ik denk Jens Mortier (niet zeker)

Hij stelde dat er voor reclamemakers heel weinig problemen waren tussen de NL en FR-Belgen.
Er is niets vreemd aan een hyper-Belgicist die hyper-Belgicistische stellingen verkondigt.

Maar als na de frietkoten, de pralinen en kanonier Houtenbeen, nu ook al de reclamespotjes een argument moeten vormen om een onregeerbaar land bijeen te houden, dan zal het er rap mee afgelopen zijn.

Serieus nu. Echt houtsnijdende argumenten voor het behoud van België, die een uitgewerkt antwoord waard zijn, heb ik nog niet gelezen. Zelfs niet bij B-Plus. Pralinen en koekendozen zijn zowat het beste dat men uit zijn pen krijgt. Intellectuele ontgoocheling is mijn deel.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 12:10.
Kortaf is offline  
Oud 15 september 2007, 12:08   #132
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Serieus nu. Echt snijdhoudende argumenten ...

houtsnijdende...

.
Eddy B is offline  
Oud 15 september 2007, 12:10   #133
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

houtsnijdende...
Kortaf is offline  
Oud 15 september 2007, 12:13   #134
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Er is niets vreemd aan een hyper-Belgicist die hyper-Belgicistische stellingen verkondigt.

Maar als na de frietkoten, de pralinen en kanonier Houtenbeen, nu ook al de reclamespotjes een argument moeten vormen om een onregeerbaar land bijeen te houden, dan zal het er rap mee afgelopen zijn.

Serieus nu. Echt houtsnijdende argumenten voor het behoud van België, die een uitgewerkt antwoord waard zijn, heb ik nog niet gelezen. Zelfs niet bij B-Plus. Pralinen en koekendozen zijn zowat het beste dat men uit zijn pen krijgt. Intellectuele ontgoocheling is mijn deel.
Trouwens de reclamespotjes van multinationals zoals coca-cola zijn wereldwijd dezelfde ; voor wat zou dit dan een argument kunnen zijn ?
Ridicuul !
Oud 15 september 2007, 13:28   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Walen hun onafhankelijkheid verkrijgen, dan worden ze daarmee toch niet gestraft???

In tegendeel, ze zijn eindelijk van die ekstreem rechtse gasten vanaf.

Als ze arm zouden zijn als regio, dan zal de Europese solidariteit hen er gauw bovenop helpen. (maar dat zal lichtjes anders gaan dan nu ... ietskes meer effisiënt voor hun eigen toekomst ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 september 2007, 13:53   #136
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je stelt iets vast. Goed. Dat is democratie, een begrip dat niet strookt met je ideologie. Je bent, naast Belgicist, ook een uitgesproken communist. In je vroeger rood paradijs viel helemaal niets vast te stellen. Je systeem duldde het niet. Het communisme droeg bij zijn ontstaan reeds de kiemen van zelfvernietiging in zich. Dat het daarbij miljoenen onschuldige slachtoffers meesleurde zal je vermoedelijk worst wezen want het doel heiligt de middelen nietwaar?

Nadat je noodlottige ideologie als een kaartenhuisje in elkaar gezakt was, moesten er andere wegen bewandeld worden. De verstandige communisten (ja, ze bestaan!) kozen radicaal voor de Vlaamse zaak, zoals J. Turf, die uiterst lezenswaardige commentaren publiceert in Meervoud. Op dit forum tref je er nog aan. De ietwat minder bedeelden gingen het elders zoeken, ze gingen hun eieren deponneren in het Belgicistisch nest, waar ze hun ondemocratische oprispingen moeiteloos kwijt kunnen, nu tegen de Vlamingen gericht. Maar ook dit is vergeefse moeite. Het nest staat op het punt uit de boom te vallen.

Het Belgicisme is een ramp. Communistisch Belgicisme een dubbele.

P.S. Als je een paar woordjes in het Frans schrijft, doe het dan in het vervolg liefst zonder taalfouten. Het is zo al erg genoeg.
Hoe kom je daar bij?? Ik heb geen enkele sympathie voor communisme.
Tommm is offline  
Oud 15 september 2007, 14:08   #137
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
?? Is er dan een andere Tomm, met twee "m's" misschien? Ik dacht zelf ook dat jij een communist was.
Kaal is offline  
Oud 15 september 2007, 14:16   #138
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
?? Is er dan een andere Tomm, met twee "m's" misschien? Ik dacht zelf ook dat jij een communist was.
http://forum.politics.be/member.php?u=1410

http://forum.politics.be/member.php?u=10748
Zwartengeel is offline  
Oud 15 september 2007, 14:24   #139
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Excuses. Ik verwarde je met je bijna-nickgenoot Tomm.
robert t is offline  
Oud 15 september 2007, 15:01   #140
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Trouwens de reclamespotjes van multinationals zoals coca-cola zijn wereldwijd dezelfde
een bewijs dat alle mensen waar ook ter wereld veel meer op elkaar gelijken dan alle ruziemakers beweren.

De meeste mensen hebben trouwens als voornaamste kenmerk dat ze verschillen zoeken met andere mensen en er graag ruzie mee maken. Wellicht omdat ze tijd over hebben; maar au fond lijkt er niemand meer op een andere mens.. dan een andere mens.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be