Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 22:54   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Waaruit maak je op dat het losbandige vrouwen zijn?
Oneerlijke bedriegsters, en dan nog lesbisch ook nog...Als "goede ouders" kan men wel beter vinden.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:54   #122
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind echer wèl dat je verantwoordelijkheidszin moet hebben om ouder te worden en ZEKER indien je daarvoor superdure technische hulpmiddelen als IVF wil gebruiken.
Elke ouder moet m.i. een gezond verantwoordelijkheidsgevoel hebben t.o.v. het kind. Een kinderleven vind ik nog altijd 1000x belangrijker dan de materiele 'superdure technische hulpmiddelen'.

Citaat:
De dames in kwestie hadden nooit toestemming mogen krijgen om via IVF een(of meerdere) kinderen te baren.
Op welke gronden hadden ze dit volgens u moeten weigeren?
Citaat:
En nu zeker geen schadevergoeding: de kinderen moeten bij een ander gezin (weze het hetero, weze het holebi) worden ondergebracht.
Is dat in het belang van de kinderen?

Citaat:
Aan de hand van de antwoorden van de "birthmother" = zij die ze geworpen heeft zeker? te horen is er niks sprake van verantwoord ouderschap. Een tienermeisje kan meer verantwoordelijkheid opbrengen dan de betreffende birthmother ( baarmoeder dus) dan de persoon in kwestie, die zelfs overweegt om eerst IVF te laten plegen (vader = onbekende Deen) maar gelijktijdig kan overwegen of ze niet één van haar bevruchte eicellen ter adoptie zou kunnen aanbieden ergens.

en dié gedachtengang lijkt me zéér gelinkt te zijn aan haar geaardheid Edina, en wie was het nog? Evil en Rafke?
En nog steeds heb ik geen uitleg gekregen hoe u bij deze conclusie gekomen bent.
Oud 18 september 2007, 22:55   #123
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze bitches lijken me weldegelijk losbandig
als ze zwangerschap willen koppelen aan het behangen van de kinderkamer.
als ze de aankoop van een kinderwagen toch wel iets teveel vinden voor een - niet zozeer gewenste dan toch wel georchestreerde - zwangerschap
als ze overwegen om één van haar bevruchte en voldragen eicellen toch maar weg te geven als adoptie
als ze nadien dan ineens de artsen gaan vragen om compensatie om haar ongewenst (doch via onnatuurlijke gewenste bevruchting op haar eigen vraag) kind te laten opvoeden.

Ik walg er hoe langer hoe meer van
Zoek eens op wat het woord losbandig is misschien.

Citaat:
hoe zouden jullie reageren als het over een hetero-vrouw gaat?
hoe zouden jullie reageren als het over een alleenstaande vrouw gaat die dezelfde smerige toestanden uithaalt?
Precies hetzelfde. De arts maakte een fout. De schadeclaim is buitensporig. En op basis van dit krantenartikel is het onmogelijk om uitspraken te doen over hun kwaliteiten als ouder.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:57   #124
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagje aan de poco's: Edina, Evil, Rafke en degenen die ik vergeet:

hoe zouden jullie reageren als het over een hetero-vrouw gaat?
hoe zouden jullie reageren als het over een alleenstaande vrouw gaat die dezelfde smerige toestanden uithaalt?
Precies hetzelfde als nu.
Vandaar dat ik ook al meerdere malen heb gezegt dat dit compleet losstaat van hun geaardheid.
Ik dacht dat ik daar wel duidelijk in was.

(offtopic: wat zijn poco's?)

Laatst gewijzigd door Evil : 18 september 2007 om 22:59.
Evil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 23:01   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je een kind teveel krijgt: geef het dan weg voor adoptie.
Alsof dat iets is dat je zomaar doet!

Citaat:
Ik geloof niet dat die mens echt een zware, fatale fout gemaakt heeft. Zulk een embryo is maar een speldekop groot. Je ziet het niet met het blote oog, dus ...
Jij bent duidelijk niet echt op de hoogte van IVF. Men weet daar perfect hoeveel embryo's er worden teruggeplaatst (al eens van een microscoop gehoord?), de embryoloog wist perfect dat er 2 embryo's in het pipet zaten en en de arts heeft al toegegeven dat hij de fout heeft gemaakt door de wens van de moeder om maar één embryo te laten terugplaatsen niet door te geven aan de embryoloog..
Oud 18 september 2007, 23:03   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

[quote=circe;2940343][quote=Nynorsk;2940296]wet van 2003.
Citaat:

Welke AUSTRALISCHE wet aub?

het was effectief standaard HIER. Zelfs tot in 2001 was het standaard HIER. en iedereen weet dat Belgie aan de top staat voor IVF.
Misschien kan U me duidelijke links geven waar staat wat standaard was voor AUSTRALIE in 2003?
Waarom zou ik dat moeten? Ik wijs er gewoon op dat je een fout maakt door te zeggen dat er standaard meerdere embryo's worden ingebracht.
Dat klopte vroeger, en elders wordt er ook nog met embryo's 'gesmeten', maar het is gewoon niet meer 'standaard'. Het doet er ook niet toe hoe het standaard was in australië in 2003 - je uitspraak was fout, dat was het enige wat ik wou zeggen. Waarom je daar zo'n big deal van maakt, snap ik eerlijk gezegd niet goed.

Citaat:
Niet als dat gesprek slechts een paar minuten voordat ze in slaap werd gedaan.
Als je als vrouw zelfs niet weet dat je EIGEN eicel kan splitsen in twee????? moet een DOKTER je dat uitleggen als je klaarligt om je te laten fertilizeren?
en ja, ze wou er maar één, zoals de meeste vrouwen zelfs als ze neuken om bevrucht te worden.
Wat ga je doen: in het vervolg je bevruchter aanklagen omdat er twee uitkomen?
Normaalgezien wordt er nog een gesprek gevoerd vooraf - ik hoop dat dat in Australië ook zo gebeurt. Dat is het probleem nu net, het is niet goed gebeurd, en dat geeft de arts in kwestie ook toe.
En ik lees nergens dat ze niet weet dat een eigen eicel ook kan splitsen. Ik denk trouwens dat er heel wat vrouwen ter wereld zijn die niet goed weten hoe een tweeling eigenlijk ontstaat.

Citaat:
Ik schreef reeds dat ze in dat geval het madammeke NIKS hadden moeten fertilizeren. Het pipetje met haar twee embryo's lag namelijk al klaar VOORDAT ze er effekes aan dacht ze dat verdomme wel eens twee kinderkes zou kunnen werpen. Zulke mensen mogen ze gewoon niet fertilizeren.
Er zijn nogal wat mensen die de kans op het krijgen van een tweeling willen vermijden, hoor. Niet iedereen beschouwt zich opgewassen tegen het krijgen van een tweeling, en er zijn ook veel meer risico's verbonden aan het krijgen van een meerling. Sommige mensen willen dat vermijden.
Oud 18 september 2007, 23:03   #127
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Evil;2940922]Precies hetzelfde als nu.
Vandaar dat ik ook al meerdere malen heb gezegt dat dit compleet losstaat van hun geaardheid.
Ik dacht dat ik daar wel duidelijk in was.

(offtopic: wat zijn poco's?)[/quote]poco= politiek correct.
Politiek correct zijn is bvb niet durven/willen zeggen dat je twee vrouwen losbandig vind, OMDAT ze lesbisch zijn Je kan dan hypokriet naar andere stokken zoeken om ze te slaan, of politiek incorrect worden, en dat wél beweren.
Oud 18 september 2007, 23:05   #128
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof dat iets is dat je zomaar doet!
Wat moet je dan doen? Ik ken mensen die maar 1 kind wensten, maar er zes of zeven hebben door hun eigen slordigheid en deze als een verwilderde bende laten lopen. In mijn ogen kan je dat kind dan beter weggeven, dan het dan maar bijhouden tegen je zin.

Citaat:
Jij bent duidelijk niet echt op de hoogte van IVF. Men weet daar perfect hoeveel embryo's er worden teruggeplaatst (al eens van een microscoop gehoord?), de embryoloog wist perfect dat er 2 embryo's in het pipet zaten en en de arts heeft al toegegeven dat hij de fout heeft gemaakt door de wens van de moeder om maar één embryo te laten terugplaatsen niet door te geven aan de embryoloog..
Menselijke fout, berustend op een malcommunicatie. De arts had het niet laten weten aan de embryoloog. Wist de arts op dat moment dat er 2 embryo' s in de pipet zaten, toen hij het inplantte?
Oud 18 september 2007, 23:06   #129
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Forumspook, zoek misschien eens op wat losbandig betekent én kom daarna eens terug om uit te leggen hoe jij op basis van een krantenartikel daar een uitspraak over kan doen...
Oud 18 september 2007, 23:07   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
AN IVF doctor swore in horror after two embryos were mistakenly implanted into a lesbian who wanted only one baby, a court was told during a landmark case yesterday.
The woman and her partner are suing Canberra obstetrician Sydney Robert Armellin for more than $400,000 in the ACT Supreme Court - the first time a couple has been to court in Australia over the "wrongful life" of a healthy IVF child.
The procedure, which used sperm from a Danish donor, resulted in the birth of twin girls, now aged three.
Their mothers, who have since moved back to Melbourne, want $398,000 to cover the costs of raising one of the girls, including school fees.
They also are seeking medical expenses and about $15,000 to cover time off work.
Minutes before the procedure at the John James Medical Memorial Hospital in Deakin on November 13, 2003, the birth mother told Dr Armellin she wanted only one embryo implanted.
Dr Armellin said he warned the woman she could still have multiple pregnancies if the embryo spilt.
According to her barrister, Hugh Marshall SC, she replied: "Do not even joke about it. I only want one."
Dr Armellin told the court he only realised two embryos had been inserted moments after the embryologist had sent them down the catheter.
"I said, 'I understand she only wanted one embryo ...' The embryologist said, 'No, there are two, she signed for two'.
"(I said) oh f..k."

she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
she signed for two'.
De informed consents in Australië zijn volgens mij niet bindend in de zin dat een patiënt niet mag afzien van (een gedeelte van) de procedure.
Als je bijv. getekend hebt voor abortus, en je ligt daar, en je zegt dat je je kind wil houden, dan gaan ze niet je benen openspreiden en je kind toch weghalen.

Je koopt geen huis eh, je tekent een informed consent.
Oud 18 september 2007, 23:10   #131
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet je dan doen? Ik ken mensen die maar 1 kind wensten, maar er zes of zeven hebben door hun eigen slordigheid en deze als een verwilderde bende laten lopen. In mijn ogen kan je dat kind dan beter weggeven, dan het dan maar bijhouden tegen je zin.
Het gaat niet over wat beter is, maar wel over of je dat kan. In dit geval zijn er geen enkele aanwijzingen dat de ouders niet goed voor hun kinderen zorgen trouwens.

Citaat:
Menselijke fout, berustend op een malcommunicatie. De arts had het niet laten weten aan de embryoloog. Wist de arts op dat moment dat er 2 embryo' s in de pipet zaten, toen hij het inplantte?
Natuurlijk is het een menselijke fout. Zijn niet alle fouten dat? Niemand claimt hier dat de arts een alien was hoor... De embryoloog had bij het gesprek met de moeder voor de procedure moeten aanwezig zijn of de arts had op zijn minst nogmaals met de embryoloog moeten praten over de details voor hij de embryo's terugplaatste. Dat si niet gebeurd en daar zit de fout.
Oud 18 september 2007, 23:11   #132
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
(offtopic: wat zijn poco's?)
poco= politiek correct.
Politiek correct zijn is bvb niet durven/willen zeggen dat je twee vrouwen losbandig vind, OMDAT ze lesbisch zijn Je kan dan hypokriet naar andere stokken zoeken om ze te slaan, of politiek incorrect worden, en dat wél beweren.
Bedankt voor de vertaling.

Dat ik een andere mening heb dan u, heeft trouwens niets te maken met hypocritisme of politiek correct willen zijn hoor. Ik ben niet zo'n moraalridder.
Oud 18 september 2007, 23:13   #133
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over wat beter is, maar wel over of je dat kan. In dit geval zijn er geen enkele aanwijzingen dat de ouders niet goed voor hun kinderen zorgen trouwens.

Natuurlijk is het een menselijke fout. Zijn niet alle fouten dat? Niemand claimt hier dat de arts een alien was hoor... De embryoloog had bij het gesprek met de moeder voor de procedure moeten aanwezig zijn of de arts had op zijn minst nogmaals met de embryoloog moeten praten over de details voor hij de embryo's terugplaatste. Dat si niet gebeurd en daar zit de fout.
Juist, er is een fout gemaakt? En? Wie is er aan gestorven? Ik geloof dat er eerder een leven mee gemaakt is dan door vergaan.

Een medische blunder, noem ik bv een arts die een vrouw haar urineleiders doorknipt, in plaats van haar eileiders, bij een sterillisatie en lach niet, want dat is ook al eens gebeurd.
Oud 18 september 2007, 23:14   #134
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Er zijn nogal wat mensen die de kans op het krijgen van een tweeling willen vermijden, hoor. Niet iedereen beschouwt zich opgewassen tegen het krijgen van een tweeling, en er zijn ook veel meer risico's verbonden aan het krijgen van een meerling. Sommige mensen willen dat vermijden.
Voorbeeld :
Vrouw claimt 400.000 euro schade-vergoeding voor zwangerschap

Laatst gewijzigd door Andro : 18 september 2007 om 23:15.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 23:17   #135
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
En dit was een hetero moeder
Oud 18 september 2007, 23:17   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, er is een fout gemaakt? En? Wie is er aan gestorven?
Er hoeft niemand te sterven om de fout te erkennen.
Oud 18 september 2007, 23:20   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft niemand hier in de gaten dat indien deze bitches hun gelijk kunnen halen voor de rechtbank dit zou betekenen dat:

- elke vrouw die IVF ondergaat en ergens een kleine teveel, teweinig of mislukt krijgt: schadevergoeding kan eisen

- elk koppel dat IVF ondergaat schadevergoeding kan eisen voor alle gehandicapte kinderen die eruit voort zouden kunnen vloeien: ze vroegen toch gewoon één kindje dat paste bij het behang?

- als gevolg hiervan de mensen die écht kinderen wensen via IVF hier ZEER GROTE SCHADE DOOR KUNNEN ONDERVINDEN

Niemand staat daar bij stil precies!

Maar doctor toch, ik vroeg een wolk van één baby, en je geeft me een mongeaul!
Dat is minstens twintig jaar schadevergoeding !
Daar gaat het helemaal niét om.
Het gaat om de procedure van de IVF, niét om het resultaat.
Was er slechts 1 embryo ingenesteld, dan was die procedure nog steeds fout verlopen, en die arts zou dan wellicht zijn fout evenzeer toegegeven hebben.
Oud 18 september 2007, 23:24   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens snap ik niet waarom het zo erg is dat je geniet van het inrichten van de kinderkamer. Een vriendin van me is door een hel gegaan tijdens haar zwangerschap, maar heeft intens genoten van het inrichten van de kinderkamer (prachtige muurschilderingen, trouwens). Wat is daar nu zo wreed aan?
Oud 18 september 2007, 23:27   #139
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Forumspook, zoek misschien eens op wat losbandig betekent én kom daarna eens terug om uit te leggen hoe jij op basis van een krantenartikel daar een uitspraak over kan doen...
kleine larousse woordenboek: zonder banden, lichtzinnig.
Bvb.twee lesbienne's gaan een kindje bestellen, zoals men een stuk speelgoed bestelt, bij een peperdure dokter, die daartoe in staat is dankzij een ingewikkelde, ultramoderne technologie, die echter niet 100 % foutloos marcheert.Als er in plaats van één kindje , er twee opdagen, zijn ze boos, en eisen handenvol geld van de arts, om dat kind teveel op te voeden..Wel, ik vind dat ze zich lichtzinnig in dit avontuur begeven hebben, en blijkbaar weinig banden hebben met dat arme kind (teveel), dat ze liever kwijt dan rijk zijn.Dit alles geeft mij een wrange smaak in de mond, een soort moedeloosheid, en een totaal onbegrip dat er nog mensen te vinden zijn om dit soort schaamteloze wijven te verdedigen.
NB in Nederlands-Frans Standaard Woordenboek vertaalt men "losbandig" in "débauché".Voor wat lesbienne's betreft een vrij goed vertaling, vind ik, maar dat is natuurlijk enkel een persoonlijke opinie.
Oud 18 september 2007, 23:44   #140
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Overigens snap ik niet waarom het zo erg is dat je geniet van het inrichten van de kinderkamer. Een vriendin van me is door een hel gegaan tijdens haar zwangerschap, maar heeft intens genoten van het inrichten van de kinderkamer (prachtige muurschilderingen, trouwens). Wat is daar nu zo wreed aan?
Maar allez, Nynorsk, weet je dat nu niet? Dat is toch je geaardheid als maatstaf nemen! En het bewijst dat je een slechte moeder bent natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be