![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is geen democratie... dat is dictatuur van de Parti Scandale en de slippendragers SPa
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Partijlid
|
![]() [quote="The_Prodigy"]
Citaat:
Ik ben nie tegen vroeg opstaan. Zie maar, tis 10u en ben al wakker op ne zaterdag. Ik wil gewoon ook een stemrecht voor Belgen. Als ik op reis wil gaan dan moet ik nen helen santeboetiek ondernemen zodat mijn ouders of zo kunnen gaan stemmen in mijn plaats. Als mustapha op 13 juni op reis wil, die moet geen papiereke afgeven en een reden opgeven. Kunnen ze dat stemmen dan niet in de winter houden??? Nee, net in volle vakantieperiode. Das ook zoiets dat mij al jaren stoort. In Mei/Juni gaan de meeste kindervrije mensen op vakantie omdat het dan het minst druk is, en het weer ook al goed in het buitenland (Egypte, Caraiben). Dus elke keer, om de zoveel jaar moeten de BELGEN er rekening meehouden, terwijl de vreemdelingen dat niet moeten!
![]() |
![]() |
#126 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn echte zorg is evenwel ruimer en betreft het particratisch bestel als dusdanig. Dat is aan het verglijden naar een ronduit dictatoriale situatie. Het bestel duldt enkel nog meningen en partijen die aan het systeem welgevallig zijn, of tenminste onschadelijk lijken. Het soort wetten ad hoc zoals die nu tegen het Vlaams Blok worden gemaakt, kunnen binnen vijf of tien jaar tegen andere partijen worden uitgevaardigd. Het bestel heeft het ideaal van de vrije meningsuiting de facto afgezworen. Daardoor verliezen de particratische verkiezingen het grootste deel van hun al niet bijster diepgaande zin. Een andere tendens die de betekenis van de particratische stembusgang ondermijnt, is de invoering van allerhande wettelijke (bv sexuele) of feitelijke (bv etnische) quota bij de samenstelling der kieslijsten. Kandidaten zijn ook in dit opzicht geen individuen meer, maar exemplaren of representanten van één of andere biologische of sociologische categorie. Indien kandidaten niet meer als menselijk individu, maar als groepsexemplaar worden opgevat, ondermijn je de democratische component in het politiek bestel; want de verkozenen worden geacht hun werk te doen volgens hun inzicht en geweten, en inzicht en geweten zijn gebonden, niet aan een groep, maar enkel en alleen aan een individu. Het bestel hanteert ter verantwoording van de genoemde ingrepen een soort staatsmoraal, die bij nader toezien voos en corrupt blijkt. Eén van de grote doelstellingen van de machthebbers achter de schermen blijkt de ontmanteling van de natiestaten te zijn. Daarom hameren de staatsmoralisten voortdurend op de bestrijding van het 'racisme'. Objectief is er geen reden om wél een 'centrum' op te richten, en wetten uit te vaardigen, tegen het 'racisme', en bijvoorbeeld niet tegen 'hebzucht' of 'communisme' enz. Zoals er objectief ook geen reden is om bij de samenstelling van kieslijsten wel quota op te leggen volgens de scheidingslijn 'man/vrouw', en niet volgens bv de scheidingslijn 'arm/rijk', of 'oud/jong', of 'geschoold/ongeschoold' enz. Die politiek-correcte staatsmoraal is (afgezien van de verborgen agenda's) niet enkel vals en willekeurig, hij doet de particratie ook evolueren richting dictatuur, terwijl de evolutie richting democratie zou moeten gaan. Dat lijkt mij momenteel het hoofdprobleem. Wat niet belet dat radicaal onware uitspraken, zoals die van Dewael, ergerlijk zijn. In een particratie moet je vaak oneerbare compromissen sluiten, omdat het volk in zo'n systeem nu eenmaal niet zelf mag beslissen (wat met name ivm het stemrecht voor naturalisatieweigeraars de enige democratische optie zou zijn, gezien de meeste partijstandpunten haaks staan op de opvattingen van de meeste burgers). Dat een partij in een particratisch bestel belooft om te zullen strijden voor een bepaald programmapunt, en daarna dit punt bij de regeringsonderhandelingen toch dropt, past in de particratische logica. Maar Dewael ging verder: hij beloofde aan de kiezers dat de kwestie van het zgn 'migrantenstemrecht' voor de VLD een breekpunt zou zijn, en hij beloofde dat herhaaldelijk. Geen lapsus dus, maar een duidelijke belofte aan de kiezer. En die belofte is vals gebleken.
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De peilingen werden gehouden in 't midden van heel het stemrecht heisa,niet ?!...Wauw zeg , ik sta echt versteld... .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het "argument" over de belastingen is eigenlijk geen argument. Betekent dat immers dat mensen die geen belastingen betalen maar toch de Belgische nationaliteit bezitten, voortaan niet kunnen stemmen? Indien belastingen betalen het criterium wordt om bij de verkiezingen een stem uit te brengen, dan mogen dus allen die geen financiële bijdrage aan de overheid geven sowieso niet langer stemmen. In de praktijk betekent dat heel veel bejaarden die van een overlevingsuitkering genieten niet langer zullen mogen stellen. Wie jarenlang hier woont en werkt en het belangrijk vindt een duidelijk engagement te nemen, kan dit door Belg te worden. Er staat die man of vrouw dan niets langer in de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt toch echt op wie geen enkele commentaar kan/wil/of durft geven op wat Jos Verhulst hierboven zegt.
Als het dikke zever was geweest, ondemocratische- Blok-of racistische praat, dan was er zeker wél reactie op gekomen. En nog geen klein beetje ook! Het is dus overduidelijk waar het, niet mis te verstane, rode schoentje wringt. De blauwen hebben voor de rooien hun broek laten zakken en hun kiezers flagrant bedrogen. Mij best, maar dat ze zichzelf dan niet langer het etiket van 'democraat' opplakken.
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe werd een hele groep inwoners van ons land uitgesloten, terwijl ze toch deel uitmaken van onze bevolking, omdat ze hier wonen, werken en belastingen betalen. Het criterium is dus niet "belastingen betalen", het criterium is "deel uitmaken van de bevolking", ongeacht de nationaliteit.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staatsburgerschap houdt rechten en plichten in. Blijkbaar willen sommigen niet weten van het staatsburgerschap, maar willen wel de rechten ervan. Eenzijdig en bijgevolg te verwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Heeft de bedenker van de titel van dit forum ook bedacht dat de staatshervormingen eveneens door de strot van de mensen werden geramd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens iemand gedacht wie er van de potentiele nieuwe stemmers, er effectief gaat stemmen, en op wie?
Welke partijen hebben al een tijdje Alibi Ali's op hun loonlijst? Stel dat de ongeïnformeerde ,ongeïnteresseerde allochtoon toch kiest om te stemmen, dan zitten we al met een politiek geïnspireerd model. En dit alleen voor de lokale besturen momenteel. Hoe lang gaat het duren voor er een allochtoon uit een allochtone partij een zeteltje krijgt, zonder een massief tegengewicht van de iets of wat rechtsere partijen te krijgen. Het nieuwe cordon is aan het geboren worden. Ikzelf vraag me eerder af hoe de geldstroom hier verloopt, want daar draait het toch rond, macht en geld.Dat een politicus zijn broek moet laten zakken is het laatste van zijn/haar zorgen, zolang het in blokjes van 4 jaar komt zijn ze blij toe.
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder was het land immers allang gesplitst.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als al die heisa omtrent het vreemdelingenstemrecht er uiteindelijk toe leid dat de stemPLICHT wordt afgeschaft (iets wat er m.i. zit aan te komen) was het allemaal de moeite waard.